Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?

Data: 2016-05-10 14:48:11
Autor: J.F.
Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości
No dzisiaj to mnie trafiło: jaśnie prezesunio właśnie proponuje, aby poseł wykluczony z klubu tracił mandat poselski.
To ja jeszcze proponuję utratę mandatu za niespanie na wycieraczce prezesunia i za niewyprowadzanie kota prezesunia, tudzież za niedonoszenie żwirku.

No wiesz - w sumie, to obecnie, glosujesz bardziej na partie, niz na posla.
Czy wiec jest zasadne, aby posel partie zmienial ?

Tylko tak sie zastanawiam ... czy tu o dobra zmiane chodzi, czy o kolejna utarczke z TK.
Bo tak wprost to Konstytucja nie okresla, ze posel jest niezalezny od swojej macierzystej partii..

J.

Data: 2016-05-10 14:50:20
Autor: A. Filip
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

W interpretacji TK (PO) określa to (niemal) z pewnością.

--
A. Filip
W małżeństwie nikt nie mówi prawdy, przed przyjaciółmi nikt nie kłamie.

Data: 2016-05-10 21:50:20
Autor: rg
Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
Tue, 10 May 2016 14:48:11 +0200, w <5731d88f$0$644$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Bo tak wprost to Konstytucja nie okresla, ze posel jest niezalezny od swojej macierzystej partii..

Nawet nie musi -- poseł jest przedstawicielem "ludu", a nie swojej partii.

Data: 2016-05-12 10:07:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-05-10 14:48, J.F. pisze:
[...]

Ale poseł ma reprezentować naród a nie partię... Ale właśnie takie dylematy pokazują, że ten system jest nie najlepszy.

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl/index.php/kategorie/ogolne/21-filozofia-systemu.html

Data: 2016-05-12 11:59:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:573439d0$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-05-10 14:48, J.F. pisze:
No wiesz - w sumie, to obecnie, glosujesz bardziej na partie, niz na posla.
Czy wiec jest zasadne, aby posel partie zmienial ?

Ale poseł ma reprezentować naród a nie partię...

Program Partii programem Narodu :-)
Z drugiej strony - Konstytucja wyraznie pisze, ze posla nie wiaza instrukcje wyborcow.

Ale właśnie takie dylematy pokazują, że ten system jest nie najlepszy.

Myslisz, ze inny bedzie lepszy ?

Jak wybierzesz indywidualnosci, to sie nie dogadaja i kto bedzie rzadzil ?
Zreszta nie wybierzesz - zawsze beda partie, beda mialy wieksza sile przebicia, i one wygraja wybory.

Partie zdelegalizowac ? Patrz pkt 1 :-)

J.

Data: 2016-05-12 12:21:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-05-12 11:59, J.F. pisze:
[...]

Nie - to, że partie będą miały najwięcej do powiedzenia, to nie jest problem, istotne, aby ludzie w tych partiach działali na rzecz wyborcy, a nie szefa partii, aby to wyborca ich rozliczał, a nie szef partii, wtedy inne osoby będą wystawiane do wyborów. Nie będzie systemu lokomotywa wyborcza + jakieś miernoty wchodzące do sejmu psim swędem...

Postulowałbym dodatkowo zniesienie kadencyjności sejmu, sejm powinien mieć ciągłość, a wymieniać winno się połowę posłów co 2 lata - taki mój pomysł. Tak po części opisałem go: http://kaczus.cba.pl/index.php/kategorie/ogolne/21-filozofia-systemu.html
--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-05-13 01:02:33
Autor: re
[...]

-- -
Nie skuteczniejszy byłby przepis pozwalający bezkarnie zastrzelić np 10% posłów ?

Ja się pytam po co nam ten sejm ?! Nie potrzebujemy dzisiaj reprezentantów bo sami możemy oddawać głosy.

Data: 2016-05-12 18:19:04
Autor: ąćęłńóśźż
Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
Dopiszmy więc, że zdanie prezesunia (PiS-da) / BfV (Po-laczki) jest wiążace (zgodnie z prawdą).

-- -- -