Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

Data: 2020-05-11 03:26:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb88aa7$0$524$65785112@news.neostrada.pl

   https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-24w-2750lm-170w-ccd-luminova-7650090922?fromVariant=7258190382
   24 W 2250 ciepłych lumenów za 12,99 pln

+    24 W 2750 ciepłych lumenów za 12,99 pln

jest chyba najjaśniej, ale z błędem:
   https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-20w-2250lm-130w-ciepla-ccd-kula-7258190382?fromVariant=7650090922
   20 W 2250 ciepłych lumenów za 7,99 pln

   https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-22w-2200lm-ciepla-ccd-luminova-7205899882?fromVariant=7258190382
   22 W 2200 ciepłych lumenów za 8,99 pln
którego sklep nie chce wyjaśnić [wyjaśnić nawet bardzo jasnym i LEDkami] pomimo dwóch mych pytań...

Mojej matce jest stale wszędzie za ciemno (mnie jest ciemno -- gdy
podduszam się) więc chcę kupić jak najjaśniejsze źródełka E27 i E14...
Może zastanowię się też nad jakimiś listwami itp., ale na razie
szukam bardzo jasnych E27 i E14...

Ktoś podpowie?... Ktoś zna inne źródła bardzo jasnych źródeł światła
na oko poniżej 3 kK?

3 kK -- 3000 kelwinów

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-05-12 08:55:01
Autor: ToMasz
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumen Ăłw za plny?...
Ktoś podpowie?... Ktoś zna inne źródła bardzo jasnych źródeł światła
na oko poniżej 3 kK?
inne rozwiązanie Twojego problemu (i innych starszych ludzi z coraz gorszym wzrokiem)
im masz jaśniejszy żyrandol, tym masz jaśniej, ale tym większy kontrast pomiędzy "pod stołem" a "w kątach". Wady wzroku starszych ludzi powodują wolniejszą adaptacje źrenic (albo oka) do tych kontrastów. pobaw się światłomierzem ze smartfona, może potwierdzi moje zdanie.
Jeśli masz swoje (nie wynajęte) mieszkanie, zrób więcej źródeł światła, po okresie adaptacji, problem zniknie. Zniknie również problem kupowania "żarówek".
Dla porównania. mam 48 źródeł światła po 12 diodek. 20m?, zasilacze 16+16 wat. na tych 16 watach jest jasno, na 32watach jest jaśniej niż w ciągu dnia. (tak mówi oko i światłomierz smartfona)

ToMasz

Data: 2020-05-18 00:28:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"ToMasz" r9dh86$u37$1@dont-email.me

Jeśli masz swoje (nie wynajęte) mieszkanie, zrób więcej źródeł
światła, po okresie adaptacji, problem zniknie. Zniknie również
problem kupowania "żarówek".

Dla porównania. mam 48 źródeł światła po 12 diodek. 20m2, zasilacze 16+16 wat. na tych 16 watach jest jasno, na 32watach jest jaśniej niż w ciągu dnia. (tak mówi oko i światłomierz smartfona)

Jesteś w zmowie z tą:
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-swieczka-e14-12w-led-1170lm-100w-luminova-9025990849
firmą, która swym milczeniem zmusza mnie do skierowania się q innym oprawCom...

Oko me przyciąga magiczna siła tej:
    https://allegro.pl/oferta/oprawa-natynkowa-led-50w-150cm-panel-swietlowka-8342933174
firmy i jej świecących listewek...

-=-

Zamierzałem qpić ,,żarówki'' do qchni -- instalacja listewek
nie jest trudna; wystarczy je przybić do szafek qchennych...

Tak czy siak czas bulb przemija... Trzeba myśleć o mniej
punktowych źródełkach...

-=-

Trudno zgadnąć, co to 16 W czy 32 W, bo (jak już zauważyliśmy)
z 1 W można wycisnąć od kilkudziesięciu do 300 lumenow. Tak
więc możesz mieć od 3 klm do 10 klm...

-=-

Firmie z bulbami zadałem dwa razy to samo pytanie -- znalazłem
zero odpowiedzi. Jeśli przed zaqpem nie chcą gadać -- czy zechcą
po przyjęciu forsy, gdy przydarzy się coś złego?...

Matce najchętniej bym zamontował pod szafki coś, co włącza się
automagicznie -- wykrywając machnięcie ręki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-19 16:57:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec1babb$0$17351$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tylko brak informacji o regulacji, a calosc moze byc za jasna.

Zamierzałem qpić ,,żarówki'' do qchni -- instalacja listewek
nie jest trudna; wystarczy je przybić do szafek qchennych...

A to moze swiatlo nie bedze az tak przeszkadzac :-)

Trudno zgadnąć, co to 16 W czy 32 W, bo (jak już zauważyliśmy)
z 1 W można wycisnąć od kilkudziesięciu do 300 lumenow. Tak
więc możesz mieć od 3 klm do 10 klm...

Ciekawe ile prawdy w tych 300lm/W.
Niby Cree to powazna firma ... ale ktos moze potwierdzic ?

6 lat ... powinny byc juz w seryjnej produkcji
https://www.cree.com/news-media/news/article/cree-first-to-break-300-lumens-per-watt-barrier

Firmie z bulbami zadałem dwa razy to samo pytanie -- znalazłem
zero odpowiedzi. Jeśli przed zaqpem nie chcą gadać -- czy zechcą

Luminova ? Oni pewnie nawet tego nie robia ..

po przyjęciu forsy, gdy przydarzy się coś złego?...

a to predzej ... tylko wiesz - przez pol roku to prawo wymaga, przez 2 lata ... w zasadzie tez wymaga, ale juz nie tak prosto.

J.

Data: 2020-05-19 17:11:14
Autor: Paweł Pawłowicz
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumen Ăłw za plny?...
W dniu 19.05.2020 o 16:57, J.F. pisze:
[...]
[...]

CRI takiej diody będzie fatalny, musi ona emitować zasadniczą część mocy w zakresie maksymalnej czułości oka. Jak "sodówka".

P.P.

Data: 2020-05-19 19:43:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"Paweł Pawłowicz" 5ec3f713$0$547$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Przejrzałem wczoraj wszystkie oferty LEDkowe na Allegro
i wnioskuję na podstawie wczorajszego przeglądu, że
niekoniecznie skorelowano sprawność z odwzorowaniem barw.

W szczególności widziałem:
 - CRI w okolicy 70 przy wydajności 70 lm z 1 W
 - CRI w okolicy 80 przy różnych wydajność_ciach.

Full spectrum:
   https://allegro.pl/oferta/led-cob-50w-na-12v-full-spectrum-do-roslin-7936204927?fromVariant=8103993899
   24 pln
   spektrum 380nm-840nm
   50 W 12V-13V
   brak info o jasności
   (brak jasnej w wypowiedzi)

 - wypowiedź pozbawiona jasności
 - pozbawiona luminacji?...

BTW ;) luminacji:
   https://pl.wikipedia.org/wiki/Zakon_iluminat%C3%B3w

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-05-20 12:01:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec41ae6$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A swoja droga - to i tak znakomita sprawnosc takiej diody, wychodzi mi, ze prawie kazdy elektron daje kwant.

Swoja droga, to mnie troche dziwi, ze nie robia bialych z diod RYGB .
Ciagle niebieski LED + luminofor lepszy od dedykowanej diody R,G, Y ?

Przejrzałem wczoraj wszystkie oferty LEDkowe na Allegro
i wnioskuję na podstawie wczorajszego przeglądu, że
niekoniecznie skorelowano sprawność z odwzorowaniem barw.

Niekoniecznie ... ale wez tez pod uwage ze te dane z Allegro to zazwyczaj wyssane z palca.
Co sprzedawca moze wiedziec o parametrach sprzetu, jesli wie tylko ze "uzyto znakomitych diod 2835", a to przeciez tylko rozmiar obudowy.

Patrz do katalogu Philipsa, Osram, Cree - to moze prawde wypatrzysz.

[...]

To jest do roslin, wiec niekoniecznie musi byc fotograficzna jakosc, a raczej maksimum dla chlorofilu.

https://www.getiangroup.com/cob-4046-20-100w/

Tylko uwazaj - to sa chinskie dane techniczne.

- pozbawiona luminacji?...

uwazaj - luminacje mierzymy w kandelach, nie lumenach :-)

J.

Data: 2020-05-21 02:35:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"J.F." 5ec4fff4$0$17347$65785112@news.neostrada.pl

Swoja droga, to mnie troche dziwi, ze nie robia bialych z diod RYGB .
Ciagle niebieski LED + luminofor lepszy od dedykowanej diody R,G, Y ?

Nie wiem.

Przejrzałem wczoraj wszystkie oferty LEDkowe na Allegro
i wnioskuję na podstawie wczorajszego przeglądu, że
niekoniecznie skorelowano sprawność z odwzorowaniem barw.

    https://allegro.pl/oferta/lampa-led-150cm-natynkowa-panel-oprawa-swietlowka-8284587843
 -> Moc: 48W
    Napięcie wejściowe: AC 185-265V 50/60Hz
    Rodzaj diod: SMD 2835
    Temperatura barwowa: 4000K
 -> Strumień świtała: 3825lm
 -> Współczynnik CRI: >70
    Wymiary: 1500*75*25 [mm]
    Klasa odporności: IP20
    Materiał obudowy: Stal + PC

Niski CRI, mała wydajność...

[...]

    https://hitlights.com/blogs/news/numbers-and-leds-what-does-2835-3528-and-5050-mean

Więc to tylko mm?

Patrz do katalogu Philipsa, Osram, Cree - to moze prawde wypatrzysz.

Oni też produkują w Chinach.

[...]

Co znaczy:
    Full spectrum
?

https://www.getiangroup.com/cob-4046-20-100w/

Tylko uwazaj - to sa chinskie dane techniczne.

- pozbawiona luminacji?...

uwazaj - luminacje mierzymy w kandelach, nie lumenach :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kandela
    Kandela (łac. candela, świeca) - jednostka światłości źródła światła;
    podstawowa jednostka w układzie SI, oznaczana jako cd. Jest to światłość,
    z jaką świeci w określonym kierunku źródło emitujące promieniowanie
    monochromatyczne o częstotliwości 5,4.1014 Hz (co odpowiada długości 555 nm,
    barwa zielona) i wydajności energetycznej w tym kierunku równej 1/683 W/sr.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lumen
    Lumen (lm) - jednostka miary strumienia świetlnego w układzie SI
    (jednostka pochodna układu SI).
    1 lm = 1 cd.sr
    Jest to strumień świetlny wysłany w jednostkowy kąt bryłowy
    (czyli mierzący jeden steradian) przez izotropowe punktowe
    źródło światła o światłości jednej kandeli umieszczone
    w wierzchołku tego kąta.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Luminancja
    Luminancja - wielkość fotometryczna będąca miarą natężenia oświetlenia
    padającego w danym kierunku. Opisuje ilość światła, które przechodzi
    lub jest emitowane przez określoną powierzchnię i mieści się w zadanym
    kącie bryłowym. Jest to miara wrażenia wzrokowego, które odbiera oko ze
    świecącej powierzchni. Jednostką luminancji w układzie SI jest kandela
    na metr kwadratowy (cd/m2), dawniej znana też jako nit (nt), a w układzie
    CGS - stilb.

Poza tym, że to 'luminaNcja', nie 'luminacja' -- masz rację.
Coś jakby z mocą i energią oraz szybkością i dorgą?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-23 03:11:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ec5ccdc$0$555$65785112@news.neostrada.pl

[...]

380 nm to kres fioletu
780 nm to kres czerwieni

więc taka LEDka daje też podczerwień.

Ale widziałem na Allegro też takie, które dają
    https://allegro.pl/oferta/lampa-do-roslin-led-150w-full-spectrum-grow-box-7982354068
ponoć tylko do 780 nm, choć grzeją się do 60°C...

    przedział o długości fali od 380 nm do 436 nm - fiolet,
    przedział o długości fali od 436 nm do 495 nm - niebieski,
    przedział o długości fali od 495 nm do 566 nm - zielony,
    przedział o długości fali od 566 nm do 589 nm - żółty,
    przedział o długości fali od 589 nm do 627 nm - pomarańczowy,
    przedział o długości fali od 627 nm do 780 nm - czerwony.
    https://www.lenalighting.pl/kim-jestesmy/baza-wiedzy/575-widmo-promieniowania-widzialnego

Problem w tym, że rozkład światła żarowego ma specyficzny kształt:
    http://www.wygasz.edu.pl/tl_files/materialy/filtry_w_astronomii/black_body_pl.jpg

-=-

Nadal obstaję przy wybranych:
    https://allegro.pl/oferta/4x-natynkowa-oprawa-led-panel-150cm-niemrugajace-7803707406
choć powstrzymuje mnie potrzeba zakupienia naraz aż 4 oprawców ze świetlikami...

Do qchni jednak zamierzam dać tylko jedną taką -- 5 klm wystarczy w zupełności,
co stwierdzam po próbach z lampą dającą 806 lm. Jeśli wymiary 1500 na 75 na 25
są rzeczywiste, nikt z domowników nie zdoła zobaczyć świetlówki bez wspinaczki
a światła wystarczy w zupełności do usunięcia z qchni wszelkich mrocznych istot
 -- o ile to światło zostanie wsparte innymi źródłami... ;) Na noc można by dać
zdecydowanie mniej -- ale z jakiegoś powodu ściemnianie jest zabronione... ;)

Nie można by było postawić czegoś pomiędzy ścianą 230 V i samymi LEDkami?

Czegoś, co ograniczałoby prąd?... Takie światło, gdyby dawało się ściemniać,
byłoby doskonałe!!! Może nawet bym wówczas wrzucił dwie takie obok siebie,
choć dwie byłyby na tyle szerokie, że jedna z nich mogłyby być widoczna
bezpośrednio...

Wymontować tkwiący w oprawczyni zasilacz i wstawić swój własny?...

Zamontowanie tego tak, by świeciło bezpośrednio -- jest
chyba złym pomysłem, bo to coś może świecić bardzo jasno...

Ostateczni mogę dać do: qchni nad_szafki, pokoju_obok nad_szafki,
swojej_qchni nad_szafki i garażu na ścianę... [słabo liczę, ale
chyba razem daje 4]

Może jednak warto zmniejszyć moc... Do 36 W i 120 cm?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-23 09:21:14
Autor: J.F.
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
Dnia Sat, 23 May 2020 03:11:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

Na to wyglada.

[...]

Ale LED to nie jest swiatło żarowe.

W tych bialych LED stosuje sie luminofory, a te mamy opracowane na
rozne kolory i rozne szerokosci prazkow.

Ale 840nm ... rosliny to uzywaja ?

[...]

Nie rozumiem - czemu chcesz miec jasno i marnowac swiatlo na odbicia.

[...]

Przeciez linkowales sciemniacze na 12V i chyba rozne zasilacze.
Problem tylko w tym, ze w wybranej lampie ich nie ma.
A zasilacz moze byc odporny na proby sciemniania :-)

J.

Data: 2020-05-23 23:41:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"J.F." r48jnyfs739g.16fzlkuti1caw.dlg@40tude.net

więc taka LEDka daje też podczerwień.

Na to wyglada.

Niby wszystko daje, nawet to, co ma temperaturę rzędu
E-100 K, ale najwyraźniej ta LEDka po prostu wali
podczerwienią tak/podobnie, jak widzialnym...

Ale LED to nie jest swiatło żarowe.

Zdecydowanie nie jest!

W tych bialych LED stosuje sie luminofory, a te mamy
opracowane na rozne kolory i rozne szerokosci prazkow.

Dlaczego więc mamy w nazwie elektroluminescencję, skoro
to nie typowa elektroluminescencja znana z dawnych LED?...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_elektroluminescencyjna

Ale 840nm ... rosliny to uzywaja ?

Nie mam pojęcia. [przez wiele poprzednich wcieleń byłam
niekształconą kobietą w Birmie... wcześniej, jako roślina
miałam za sobą jeszcze mniej edukacji... co dawali, to
łapałam mymi chlorofilami...]

[...]

Żeby:
 - nie patrzeć prosto w światło
   (że tak to ujmę niezbyt fortunnie)
 - mieć łatwy montaż świetlówki
   (być może te świetlowki nie dadzą się stabilnie
   przybić do ściany czy (tym bardziej) do sufitu)
 - mieć małe kontrasty i rozproszone, miękkie światło
 - mieć jasny sufit, czyli efekt podobny do zaokiennego,
   gdzie jest jasne Słońce i świecące niebo.

[...]

WŁAŚNIE!

A zasilacz moze byc odporny na proby sciemniania :-)

Zasilacz świetlówki NA PEWNO (o ile coś jest pewne na tym świecie)
jest OPorny pod tym względem -- łyknie od 170 V do 265V AC, przerobi
na DC, następnie na prąd kontrolowanie przemienny, zmieni napięcie
i znów wyprostuje i wyfiltruje, by LEDki nie mrugały radośnie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-24 10:04:52
Autor: ToMasz
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumen Ăłw za plny?...
to ja zacząłem tą gałąź, więc odpowiadam wszystkim, choć nie dałem rady przeczytać całości. nie swiatłość sama w sobie jest pożądana. tylko "miękkość" w sensie rozporoszenie. to powoduje że źrenice nam sie bardziej otwierają, nie reagują mechanizmem obronnym - zaraz będzie za jasno od żyrandola, wiec lepiej się nie otwierać.
nie wierzę w żadne parametry chiński diod. więc "puszczam" je na 80-90% deklarowanej mocy. oczywiście muszę wtedy ich kupić o 20% więcej, czyli jakieś 5-8 złotych dokładam. Skoro mam setki diod na pokój, to co stoi na przeszkodzie żeby łączyć różne odcienie? (tak sztucznie zwiększam RA lub CRI) Kiedyś robiłem oświetlenie z 3 różnych odcieni, ale to była przesada.  teraz robie w parach - zimne i ciepłe. nikt z odwiedzających mnie gości nie zwrócił uwagi na kolor ani sposób oświetlenia. jest naruralne i basta. natomiast "z wad" widzę ze niektóre jaskrawe kolory zabawek dziecięcych są "faworyzowane". Coś jakby powodują lekką "fluorescencje", przy czym nie o kolor tu chodzi, bo zwróciłem uwagę na fioletowy, pomarańczowy, żółty, lecz o materiał z jakiego są zrobione lub rodzaj farby.
Kiedyś męczyłem regulacje mocy, ale to bez sensu. za dużo kombinacji. teraz robię dwa podwójne przełączniki na ścianie i mam 4 stopnie jasnośći - wystarczy. dodatkowo w łazience mam 16 diodek załączanych czujnkiem ruchu żeby nocą trafić na tron.
reasumując. O ile w ogóle kogoś pomysł zajarał, to albo setki rozproszonych słabych diodek, albo efekt będzie daleki od ideału

ToMasz

Data: 2020-05-24 18:03:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"ToMasz" rad9r5$jve$1@dont-email.me

reasumując. O ile w ogóle kogoś pomysł zajarał, to albo setki rozproszonych słabych diodek, albo efekt będzie daleki od ideału

Miękkie światło można mieć także z jednej diodki -- ale trzeba
pokombinować z ekranami. Oczywiście im więcej źródeł światła,
tym łatwiej o miękkie, przyjemne światło, choć takie równomiernie
rozłożone zwykle jest mniej tajemnicze i mniej nastrojowe...

W fotografii B&W zbyt jednorodne oświetlenie padające z masy
stron pozbawia efekt plastyczności. W kolorowej jest łatwiej.

Co do regulacji mocy -- trzeba by wywalić istniejące już zasilacze
i w ich miejsce wstawić własne. Można też spróbować szczęścia nieco
inaczej -- szeregowo połączyć LEDki dwóch oprawczyń (by LEDki miały
mniejsze napięcie) i równolegle połączyć zasilacze (by dały stosowną
moc)... Ale czy tak połączone LEDki w ogóle będą dawały światło?

-=-

Łączenie różnych LEDek (o różnej temperaturze barwowej) niekoniecznie da
poprawę CRI, bo każda z tych LEDek **może** mieć dziury w tym samym miejscu...
Nadto ta LEDka oświetli stąd, tamta stamtąd -- efekt głupienia wzroku murowany!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-24 21:58:02
Autor: J.F.
Dnia Sun, 24 May 2020 10:04:52 +0200, ToMasz napisał(a):
Skoro mam setki diod na pokój, to co stoi na przeszkodzie żeby łączyć różne odcienie? (tak sztucznie zwiększam RA lub CRI)

Niekonieczenie zwiekszasz CRI.
Luminofory moga byc w obu takie same, tylko w innych proporcjach.

[...]

Farby/barwnika/pigmentu.
Odkryli te fluorescyjne i stosuja ... czasem.

Z tym, ze fioletowy ... trudno go pobudzic.
Albo twoeje diodki emituja UV, albo to jakas mieszanka niebieskiego i
czerwonego pigmentu.
Niebleski jest w naturalny sposobo uwypuklany przez diody, a czerwony
.... moze wlasnie fluorescencyjny.

Kiedyś męczyłem regulacje mocy, ale to bez sensu. za dużo kombinacji. teraz robię dwa podwójne przełączniki na ścianie i mam 4 stopnie jasnośći - wystarczy.

Ale masz jakas regulacje. Eneuel chce bardzo jasno bez regulacji.

J.

Data: 2020-05-25 00:47:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"J.F." 1rffz6ufrzdj4.1pws2qepnwycc.dlg@40tude.net

Ale masz jakas regulacje. Eneuel chce bardzo jasno bez regulacji.

Matka chce BARDZO jasno -- stąd mój pomysł z 10 klm; ja zaś chcę
regulacje, bo nie lubię nadmiaru światła i nadmiernych rachunków
za energię elektryczną...

Skuteczną regulacją oszczędzającą energię elektryczna jest dwustanowa, ;)
ale jest zarazem najmniej użyteczna, chyba że dałbym w centymetrach:
 30, 60, 120
i włączałbym:
 30
 60
 30+60
 120
 120+30
 120+60
 120+60+30
lub podobnie... ;) Ale trochę z tym roboty...

-=-

Skorygowałem swe dążenia do 120 cm, bo:
 - 120 cm daje najlepszy współczynnik ceny do mocy
 - współczynnik mocy do lumenów jest stały
   (100 lm z 1 W bez względu na długoś oprawczyni)
 - 2 oprawczynie 120 cm mogę dać w kuchni matki obok
   siebie na szafkach tak, by nie były widoczne
 - jedna 120 cm daje 3600 lm, co dałoby ukojenie moim oczom
   a matce dałoby 7200 lm, gdy byłyby dwie włączone jednocześnie

Wówczas by trzeba było kupić 6 oprawczyń, by mieć bezpłatny transport.
(2 do matki kuchni, 1 do mojej, 2 do garażu, 1 zapa_sowa, może być do
mego pokoju, za łóżko... może do garażu tylko 1...)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-22 01:39:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

  https://youtu.be/PWV_c-57Iiw?t=645

czerwony w górę, niebieski w bok

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-19 17:55:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"J.F." 5ec3f3cf$0$556$65785112@news.neostrada.pl

https://allegro.pl/oferta/oprawa-natynkowa-led-50w-150cm-panel-swietlowka-8342933174
firmy i jej świecących listewek...

Tylko brak informacji o regulacji, a calosc moze byc za jasna.

Pytałem -- regulacja dwustanowa. ;)

Zamierzałem qpić ,,żarówki'' do qchni -- instalacja listewek
nie jest trudna; wystarczy je przybić do szafek qchennych...

A to moze swiatlo nie bedze az tak przeszkadzac :-)

W przybijaniu? -- nie będzie... ;)

Zmieniłem zamiary -- chcę położyć na szafkach to coś:
   https://allegro.pl/oferta/lampa-led-120cm-natynkowa-oprawa-swietlowka-60w-8708241166
   32 pln za 5.2 klm z 60 W
lub to coś:
   https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led-5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
   28,88 pln za 5 klm z 50 W
zupełnie luzem...

Myślę też o ,,punktowych'' źródłach przybitych [grzechami?] do radia_tora:
[...]
   (brak jasnej wypowiedzi)

Tylko te baterie... ;)
12 V -- dałoby się ściemniać...
Trzeba by zainwestować w zasilacze...

   https://allegro.pl/oferta/led-cob-60w-220v-230v-neutralna-4500k-przewody-7539943637
   19,90 pln [tyle, co paczka Telfexo 180 mg; Desloratadyna straciła swą atrakcyjność,
   więc sięgam po inne antyhistaminy... rotacja daje dobre efekty -- za jakiś czas
   znów sięgnę po Desloratadynę, teraz zżeram Allertec]
   Dioda/Moduł Led Cob 60W Neutralna
   Napięcie zasilania 230V AC
   Wymiary  szerokość 60mm wysokość 40mm Otwory 34mm
   Zmierzony realny pobór prądu 55W-56W ( do około 40 stopni)
   Barwa 4500 K
-> Odwzorowanie barw Ra80
-> Jasność 5000-5500 Lumen
   Moduł wyposażony jest w termistor wraz ze wzrostem
   temperatury moc spadnie i odwrotnie (około 60-70 stopni)
   Powierzchnia diody pokryta silikonem
   W tej cenie przewód 15 - 20cm + kostka przyłączeniowa GRATIS !
-> PASTA GRATIS
   CE + RoHS
   Do lutowania używam cyny BEZOŁOWIOWEJ!

Zaoszczędzoną pastę wykorzystałbym [niecnie] w F-S?...

Ciekawe, jakiego radiatora potrzeba...
Szafki raczej metalowe nie są... ;)

Kilka takich -- i OK...

6 lat ... powinny byc juz w seryjnej produkcji

Chyba tak...

[...]

Ale srzedają i chyba potrafią czytać...

po przyjęciu forsy, gdy przydarzy się coś złego?...

a to predzej ... tylko wiesz - przez pol roku to prawo wymaga,
przez 2 lata ... w zasadzie tez wymaga, ale juz nie tak prosto.

W białostockich sądach:
 - plus jest minusem
   (mogą mnie kazać zapłacić za błędy sprzedawcy)
 - wykresy spirometrii są bezwartościowe
   (mogą uznać dane techniczne za nieistotne -- toż
   kupuję światło, nie litery czy cyfry)
 - woda w opłucnej to rak oskrzela
 - MR czy RTG są bezwartościowe wobec orzeczenia biegłego
   (biegły orzeknie, że białe nie jest białe itd...)
 - jest jednoczesny zakaz czegoś i nakaz tegoż
   (to już wyższa szkoła logiki -- Sąd Apelacyjny)

-=-

Ciekawostka motoryzacyjna:
   https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
Ściemniacze:
   https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
   https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm-185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803
   https://allegro.pl/oferta/wlacznik-do-profil-led-12v-60w-sciemniacz-dotykowy-9214555419
   https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-z-wlacznikiem-do-profili-led-dotykowy-8733045755
   https://allegro.pl/oferta/tasma-240led-smd2835-1m-30w-3000lm-neutral-8435790660
   https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-kontroler-sterownik-radiowy-led-12v-24v-6827329559
   https://allegro.pl/oferta/sciemniacz-led-sterownik-144w-pilot-radiowy-rf-6837988692
   https://allegro.pl/oferta/sterownik-sciemniacz-tasm-led-5v-12v-24v-rf-pilot-9211010392
Ponad 3 klm na E27:
   https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm-185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803
3 klm z metra:
   https://allegro.pl/oferta/tasma-240led-smd2835-1m-30w-3000lm-neutral-8435790660

-=-

Tak dużo ściemniaczy? -- chyba są do nich ściemnialne LEDki...
Może przykleić taśmę z LEDkami bez jakiejkolwiek obudowy?
Pod szafki i nad szafki?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-05-20 12:30:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec4016e$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i poki towar sie dobrze sprzedaje, to upierdliwy klient ... niech sp* :-)

Ciekawostka motoryzacyjna:

https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502

I malymi literkami "bez homologacji".

Ściemniacze:

https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502

https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm-185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803

dlaczego "sciemniacze" ?

[...]

Ale to do tasm 12V ... ktore akurat pod szafki dobrze pasuja.

Ponad 3 klm na E27:

https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm-185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803

Ciekawe jak z temperatura i trwaloscia tego.
No i .. sciemnianie nie...

Ta mi sie spodobala - 7 tys chinskich lumenow
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-80w-7052lm-380w-2835-smd-ccd-t170-8963169068

I taka konstrukcja - tu przynajmniej widac, ze chlodzenie dobre
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-27w-3200lm-50w-5730-smd-ccd-t93-8963487987

3 klm z metra:

https://allegro.pl/oferta/tasma-240led-smd2835-1m-30w-3000lm-neutral-8435790660

Szkoda tylko, ze te lumeny to jakies o niewielkim poziomie ufnosci - tzn moze i tyle ma, ale gwarancji zadnej :-)

Tak dużo ściemniaczy? -- chyba są do nich ściemnialne LEDki...
Może przykleić taśmę z LEDkami bez jakiejkolwiek obudowy?

Zasialacze na 12V zwykle bezpieczne/izolujace ... ale w kuchni moze cos pryskac ..

Pod szafki i nad szafki?...

Nad szafki to sie duzo swiatla straci na odbiciach ... przykleic na sufit, i mowic zonie, ze malowac sufitu juz nie mozna :-)

J.

Data: 2020-05-21 03:21:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"J.F." 5ec506c0$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

No i poki towar sie dobrze sprzedaje, to upierdliwy klient ... niech sp* :-)

Wiedzą, że mają najwydajniesze LEDki na Allegro więc nie przejmują się
mymi pytaniami? Pytanie kolejne -- ,,czy podane przez nich parametry
są prawdziwe?''...

Ciekawostka motoryzacyjna:

https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502

I malymi literkami "bez homologacji".

0. Gdzie te litery?
1. Czy są H7 LED z homologacją?
2. WYDAJNOŚĆ! 20 klm z 80 W lub z 40 W, lub jakos podobnie...

    20000/80 to 250 lm/W
    20000/40 to 125 lm/W <-- też niźle

Ściemniacze:

https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502

https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm-185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803

dlaczego "sciemniacze" ?

Bo ściemniają -- mylę się?

[...]

Pasują -- ale trzeba jakoś podczepić.
Ponadto chcąc mieć 5 klm pod szafką,
trzeba chyba dać ponad 50 W czyli 5 A...

 - kupić
    - taśmy
    - zasilacz
    - ściemniacz
 - przymocować
    - taśmy pod szafki
    - zasilacz na szafkach
    - ściemniacz?...
 - poskładać

Niby w łazience mam w sumie więcej watów
na 12 V, ale mimo wszystko to wyzwanie...

Ponad 3 klm na E27:
https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e27-30w-3152lm-185w-2835-smd-ccd-t100-9020801803

Ciekawe jak z temperatura i trwaloscia tego.
No i .. sciemnianie nie...

Cena zaporowa.

[...]

I w razie czego nie można udowodnić, że lumenów mało, bo czym je mierzyć?

Tak dużo ściemniaczy? -- chyba są do nich ściemnialne LEDki...
Może przykleić taśmę z LEDkami bez jakiejkolwiek obudowy?

Zasialacze na 12V zwykle bezpieczne/izolujace ... ale w kuchni moze cos pryskac ..

Na razie wisi u mnie nad zlewem tasiemka mną 230 V -- ale z wysokim IP.
(IP niby wysoki, ale końce nie spełniają tych norm na pewno!)

Pod szafki i nad szafki?...

Nad szafki to sie duzo swiatla straci na odbiciach ...

Dlatego chcę tam dać dużo lumenów!
Nich odbijają się od ścian i sufitu...
Z 10 klm zawsze jakaś poświata ;) powstanie...

przykleic na sufit,

Też myślałem, ale trzeba albo kleić naprawdę, albo
dziurawić żelbe_to_nowy strop... Żal mi kręgosłupa...

i mowic zonie, ze malowac sufitu juz nie mozna :-)

Nie żonie oświetlam życie, ale matce.

-=-

    https://allegro.pl/oferta/lampa-led-120cm-natynkowa-oprawa-swietlowka-60w-8708241166
    120 cm    60 W    5200 lm    32,90 pln    CRI>80

    https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led-5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
    150 cm    50 W    5000 lm    28,88 pln    CRI>80

    https://allegro.pl/oferta/lampa-panel-led-swietlowka-150cm-neutralna-kp004-8351708409
    150 cm    50 W    3900 lm    24,99 pln    CRI>80

Mam na szafkach do dyspozycji 2 metry i 230 V...
Mogę położyć dwie 150 cm obok siebie...
    ===========
    ===========

Lub 2 120 cm jedną za/przed drugą, lekko nachodzące...
    =========
      =========

Lub jeszcze jakoś inaczej...

    ===========
      =========
    =========
    ===========

-=-

Nie zdołam/zdążę zdecydować się na 12 V i ściemnianie
oraz podczepienie pod szafkami... A szkoda...

-=-

Naszafkowe mają tę zaletę, że zrobię rozpoznanie -- jeśli
będą dobre, dokupię i położę także na innych szafkach...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-21 13:15:24
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec5d79f$0$17358$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chyba nie tylko na allegro.

Pytanie kolejne -- ,,czy podane przez nich parametry są prawdziwe?''...

Ja bym nie zakladal :-)

Ciekawostka motoryzacyjna:

https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
I malymi literkami "bez homologacji".
0. Gdzie te litery?

Tak male, ze ich nie widzisz :-)

1. Czy są H7 LED z homologacją?

Chyba nawet nie moga, bo H7 to norma na zarowki.
I nawet gdyby LED swietnie udawał włókno, to i tak przeszkoda formalna jest.

Ale mysle, ze nawet nie udaje w tej lampce.

2. WYDAJNOŚĆ! 20 klm z 80 W lub z 40 W, lub jakos podobnie...
  20000/80 to 250 lm/W
   20000/40 to 125 lm/W <-- też niźle

A tymczasem homologacja daje jakies wymagania co do lumenow adekwate do zarowki, czyli raczej 2k.

Ściemniacze:
[...]

Masz na mysli kłamanie ?
Tak ogolnie to niekoniecznie, choc kto by tam wierzyl chinskim lumenom.

[...]

a po co ci tyle ?

trzeba chyba dać ponad 50 W czyli 5 A...

nie tak znow duzo.

[...]

Eee tam. Co kropelka sklei, sklei ... :-)

Ponad 3 klm na E27:
[...]

dokladnie.

Co prawda, jesli duzo brakuje, to mozesz UOKiK napuscic, moze przypadkiem laboratorium ma ..

[...]

Co tam reklamuja ostatnio  - tasma klejaca Tessa :-)

J.

Data: 2020-05-22 00:34:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

Nie chcę używać 'IMO' -- bo IMO ;) wszystkie moje wypowiedzi są jeno IMO...
Zatem albo będę co krok ;) dopisywał IMO, albo będę wskazywał, iż czasami
piszę w cudzym imieniu...

"J.F." 5ec662cc$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Wiedzą, że mają najwydajniesze LEDki na Allegro więc nie przejmują się mymi pytaniami?

Chyba nie tylko na allegro.

Widziałem pod koniec ubroku drogie (około 15 pln za E14) wydajne
LEDki w marmurowym sklepie, ale dziś po tym sklepie nie ma śladu...
Nie pamiętam ani mocy, ani... Czego? Jasności? Co mierzymy lumenami?
Ani liczby lumenów, ale pamiętam, że qsiły...

Pytanie kolejne -- ,,czy podane przez nich parametry są prawdziwe?''...

Ja bym nie zakladal :-)

Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-h7-s4-80w-cob-mocne-zestaw-20000-lm-9210079502
I malymi literkami "bez homologacji".
0. Gdzie te litery?

Tak male, ze ich nie widzisz :-)

Ważne, że nie ma wielkimi literami -- HOMOLOGACJA itd...

1. Czy są H7 LED z homologacją?

Chyba nawet nie moga, bo H7 to norma na zarowki.

Chyba tak.

I nawet gdyby LED swietnie udawał włókno,
to i tak przeszkoda formalna jest.

Trzeba od razu budować reflektory LEDowe, nie kombinować...
Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik)
padnie niż źródło światła...

Wówczas komplet by miał homologację...

[...]

Mam na myśli opisy.

[...]

Żeby rozświetlić mroki...

trzeba chyba dać ponad 50 W czyli 5 A...

nie tak znow duzo.

Niby w łazience mam w sumie więcej watów
na 12 V, ale mimo wszystko to wyzwanie...

Eee tam. Co kropelka sklei, sklei ... :-)

Przykleić taśmę do spodu szafki kuchennej?
I zasilacz? I ściemniacz?...

Na razie dla mnie to za dużo roboty...

Co prawda, jesli duzo brakuje, to mozesz UOKiK
napuscic, moze przypadkiem laboratorium ma ..

Jeden Chińczyk przysłał mi za 1 centa amerykańskiego

Tu są fotki do niego...
    http://eneuel.w.duna.pl/ledka/a.zip?spm=a2g0s.imconversation.0.0.13013e5f6JwkeC&file=a.zip

raz jeszcze ,,1 klm'' a drugi zwrócił mi połowę tego,
co zapłaciłem. W obu wypadkach były te same kukurydze
E14 dające rzekomo 1 klm a w istocie mniej niż 400 lm

W jednej kukurydzy nie świecił rządek LEDek.

Z 10 klm zawsze jakaś poświata ;) powstanie...

Może nawet zostawię tylko 5 klm.

przykleic na sufit,
Też myślałem, ale trzeba albo kleić naprawdę, albo
dziurawić żelbe_to_nowy strop... Żal mi kręgosłupa...

Co tam reklamuja ostatnio  - tasma klejaca Tessa :-)

Drogie?... Silne?...

-=-

Czym oświetlić miejsce nad palnikami gazowymi?
Okap niby światło ma, ale ciemne.
Temperatura po okapem spora podczas gotowania...

U mnie okap oświetlić potrafi całą kuchnię. ;)

-=-

Nad szafki do qchni chyba zamówię zaraz takie:
    https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led-5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
dwie, ale być może położę tylko jedną...

Włączę włącznikiem w ww. okapie.
Mało pracy, jasny efekt...

Będę rozmyślał o lepszych rozwiązaniach...

Nad zlewem wisi prowizorka, ale światło daje!
Tam dobrze by było dać 12 V ze ściemnianiem i włączaniem machnięciem ręki.
Prowizorkę dałem, by czymkolwiek zachęcić matkę do tasiemek -- efekt JEST!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-05-22 14:21:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec701fe$2$511$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chyba je widzialem a Castoramie albo Liroju ...

Pytanie kolejne -- ,,czy podane przez nich parametry są prawdziwe?''...
Ja bym nie zakladal :-)
Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

Chinczyki nie znaja umiaru :-)

Ale faktem jest, ze swieca dosc jasno ...

[...]

I co - chcesz dochodzic swego prawnie ? Podstawy sa ...

I nawet gdyby LED swietnie udawał włókno,
to i tak przeszkoda formalna jest.
Trzeba od razu budować reflektory LEDowe, nie kombinować...

Przeszkod nie ma. Ale biorac pod uwage homologacje na swiatla - to zadanie dla duzych producentow.
Dla konkretnego modelu samochodu.
Czyli - tylko w nowych.

Te nowe, adaptacyjne, to fajne tak nawiasem mowiac. Led w tym duzo, mozna np wylaczyc te odpowiedzialna za oslepianie pojazdu z przeciwka.

Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik)
padnie niż źródło światła...

Zebys sie nie zdziwil.

Wówczas komplet by miał homologację...

No wlasnie problem w tym, ze jakos nie zadbali o norme na "LED-owe zrodlo swiatla", wiec owszem - kompletna lampa ma homologacje, same LED niewymienne.
A lampa kosztuje pewnie ze 2000zl a nie 44 ...

Ponadto chcąc mieć 5 klm pod szafką,
a po co ci tyle ?
Żeby rozświetlić mroki...

Co ty pod ta szafką - zegarki reperujesz ?

[...]

W reklamie bardzo silna :-)

Czym oświetlić miejsce nad palnikami gazowymi?
Okap niby światło ma, ale ciemne.
Temperatura po okapem spora podczas gotowania...

Chyba nie az tak goraco ... ale metalowy okap bedzie swietnie chlodzil tasmy LED ... o ile klej bedzie cienki :-)

Nad szafki do qchni chyba zamówię zaraz takie:

https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led-5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
dwie, ale być może położę tylko jedną...

Nie lepiej polowe tego na sufit przykleic ?

Włączę włącznikiem w ww. okapie.
Mało pracy, jasny efekt...

A jak bedzie za jasno ?

J.

Data: 2020-05-22 23:41:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"J.F." 5ec7c3d3$0$17358$65785112@news.neostrada.pl

Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

Chinczyki nie znaja umiaru :-)

Ktoś poza Chinami produkuje masowo LEDki?

Ale faktem jest, ze swieca dosc jasno ...

Ważne, że nie ma wielkimi literami -- HOMOLOGACJA itd...

I co - chcesz dochodzic swego prawnie ? Podstawy sa ...

Mnie wystarczają żarówki -- trzeba myśleć o zupełnie
nowych samochodach, z LEDkami wmontowanymi na stałe,
z BT5, USB itd... Żarówki, audioprzewody, CD -- to
przeżytki... Funkcjonowały i funkcjonują, ale nie
warto pchać LEDek do reflektora zbudowanego pod
żarówki...

Trzeba od razu budować reflektory LEDowe, nie kombinować...

Przeszkod nie ma. Ale biorac pod uwage homologacje
na swiatla - to zadanie dla duzych producentow.
Dla konkretnego modelu samochodu.

Owszem.

Czyli - tylko w nowych.

Owszem. Na dodatek z napędem elektrycznym.

Te nowe, adaptacyjne, to fajne tak nawiasem mowiac.
Led w tym duzo, mozna np wylaczyc te odpowiedzialna
za oslepianie pojazdu z przeciwka.

Nie wiem, o czym mowa...

Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik)
padnie niż źródło światła...

Zebys sie nie zdziwil.

Same LEDki też padają?

[...]

Cała nowa lampa z całym nowym samochodem.

Ponadto chcąc mieć 5 klm pod szafką,
a po co ci tyle ?
Żeby rozświetlić mroki...

Co ty pod ta szafką - zegarki reperujesz ?

Jest blat, zlew, reszta kuchni...
Ale chyba 5 klm to zdecydowanie za dużo pod szafki...
Nad szafki -- OK. Jedna LEDka 806 lm świeci tam
bardzo dobrze, ale (; rzecz jasna ;) jest ciemno w qchni...

Myślę, że 5 klm nad szafkami to dobre oświetlenie qchni,
o ile nad zlewem nadal będzie 1 klm i jeszcze jakaś ogólna
dopałka...

Dobrze by było oświetlić miejsce nad palnikami -- ale tam bywa gorąco!

Co tam reklamuja ostatnio  - tasma klejaca Tessa :-)

Drogie?... Silne?...

W reklamie bardzo silna :-)

Lampa permanentnie ;) ciągnie q dołowi...
Marnie widzę efekty...

Czym oświetlić miejsce nad palnikami gazowymi?
Okap niby światło ma, ale ciemne.
Temperatura po okapem spora podczas gotowania...

Chyba nie az tak goraco ...

Bywa tam bardzo gorąco.

ale metalowy okap bedzie swietnie chlodzil tasmy LED ... o ile klej bedzie cienki :-)

Będzie, o ile nie będzie nagrzany ogniem palników.
Klej? Do blachy mógłbym przymocować wkrętami...

Nad szafki do qchni chyba zamówię zaraz takie:

https://allegro.pl/oferta/natynkowa-lampa-oprawa-led-5000lm-50w-panel-150cm-7797091063
dwie, ale być może położę tylko jedną...

Nie lepiej polowe tego na sufit przykleic ?

Nie, bo będzie zbyt kontrastowo.
Chcę tak położyć, by źródełka światła nie były widziane bezpośrednio.

Włączę włącznikiem w ww. okapie.
Mało pracy, jasny efekt...

A jak bedzie za jasno ?

5 klm na pewni nie da za dużo światła!
10 klm -- być może tak, ale już zdecydowałem, że dam
nad szafki tylko jedną oprawę długości 150 cm i dającą
5200 lm z Epistarców, o ile to naprawdę Epistary...

    Diody: Epistar

-=-

Pojawił się problem! Trzeba qpić za 100 pln, by transport był za freeko...
Ale raczej zdecydowałem się na te oprawienie...

Data: 2020-05-23 09:40:10
Autor: J.F.
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...
Dnia Fri, 22 May 2020 23:41:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
"J.F." 5ec7c3d3$0$17358$65785112@news.neostrada.pl
Jeśli nie są -- ile brakuje do prawdy? 50%, 25%...

Chinczyki nie znaja umiaru :-)

Ktoś poza Chinami produkuje masowo LEDki?

Cree, Nichia, Lumileds, i jeszcze troche - tylko do sprawdzenia, czy
juz fabryk nie maja w Chinach.

Ważne, że nie ma wielkimi literami -- HOMOLOGACJA itd...
I co - chcesz dochodzic swego prawnie ? Podstawy sa ...

Mnie wystarczają żarówki -- trzeba myśleć o zupełnie
nowych samochodach, z LEDkami wmontowanymi na stałe,

Sa.

z BT5, USB itd... Żarówki, audioprzewody, CD -- to
przeżytki... Funkcjonowały i funkcjonują,

Inaczej sie mysli, jak komus taka lampa LED padnie po gwarancji.
I jak sobie policzy, ilez paliwa kosztowaly go te niewydajne zarowki
:-)

ale nie warto pchać LEDek do reflektora zbudowanego pod
żarówki...

Byloby warto, ale
-zachowanie wlasciwosci wiazki jest trudne, i wiekszosc z tych
zastepczych "zarowek LED" chyba tego nie robi,

-nawet jak robi, to przepisy jakby zabraniaja,
-checi do zmiany przepisow nie widac.

[...]

W spalinowych tez sa.

https://www.youtube.com/watch?v=8Y3tkMD6Vew

Szybciej reflektor (obudowa, regulacje, odbłyśnik)
padnie niż źródło światła...

Zebys sie nie zdziwil.

Same LEDki też padają?

Padaja. Im bardziej wysilone, tym czesciej.

A w dodatku jasnosc im spada z wiekiem ...

Co tam reklamuja ostatnio  - tasma klejaca Tessa :-)
Drogie?... Silne?...

W reklamie bardzo silna :-)

Lampa permanentnie ;) ciągnie q dołowi...
Marnie widzę efekty...

Ogolnie daja rade. Moze niekoniecznie na goraco.

Mozesz przykleic na silikon czy klej Mamut.

J.

Data: 2020-05-24 22:48:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?...

"J.F." dgt0a6byecvj$.blij1xflm63t$.dlg@40tude.net

Ktoś poza Chinami produkuje masowo LEDki?

Cree, Nichia, Lumileds, i jeszcze troche - tylko
do sprawdzenia, czy juz fabryk nie maja w Chinach.

Niemal na pewno mają. Chiny to potulna terafanryka...

Stalin zastał Rosję z drewnianym pługiem w garści a zostawił
z bronią jądrową, ale nie każdy człowiek tak łatwo łyka
postęp technologiczny... Zanim Chińczycy pogodzą się
z ekspresowym tempem, minie sporo pokoleń...

Mnie wystarczają żarówki -- trzeba myśleć o zupełnie
nowych samochodach, z LEDkami wmontowanymi na stałe,

Sa.

Są -- to oczywiste...
[tylko czy my mamy forsę na zakup nowych samochodów?
i czy warto wymienić samochód tylko dlatego, by mieć
oszczędne, bajerancie, wytrzymałe LEDki miast
energochłonnych żarówek krótkiego żywota?]

[...]

Po co ma padać? Być może i tam da się to jakoś podmienić?...
Może nie w kilka chwil, może trzeba rozkręcać, lutować...

Byloby warto, ale
-zachowanie wlasciwosci wiazki jest trudne, i wiekszosc
z tych zastepczych "zarowek LED" chyba tego nie robi,

Chyba nie robi...

-nawet jak robi, to przepisy jakby zabraniaja,
-checi do zmiany przepisow nie widac.

Bo wchodzą zupełnie nowe samochody.

Owszem. Na dodatek z napędem elektrycznym.

W spalinowych tez sa.

Owszem -- napęd ma się nijak do oświetlenia.

[...]

W dedykowanym reflektorze nie musi być wysilona.

A w dodatku jasnosc im spada z wiekiem ...

Jak szybko? Żarówkom też spada.

Ogolnie daja rade. Moze niekoniecznie na goraco.

Mozesz przykleic na silikon czy klej Mamut.

Chyba już wolałbym wywiercić dziury w przykręcić...

-=-

    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/oblomow-stolz-i-ja/
    Taki z nim i Stolzem kram

--