Data: 2015-07-30 23:07:51 | |
Autor: jerzu | |
Kto da³ cia³a? | |
"Prezes UKE, w związku z napływającymi pytaniami informuje, iż w ciągu
ostatnich 2 miesięcy wszczął z urzędu postępowania administracyjne w sprawie wydania Strażom Gminnym i Miejskim decyzji zakazujących używania urządzeń do pomiaru prędkości w ruchu drogowym w przypadkach stwierdzenia, że pracują z wykorzystaniem częstotliwości 34,0 GHz oraz 34,3 GHz. Obecnie czynności prowadzone są w stosunku do ok. 80 podmiotów w przypadku których stwierdzono posiadanie tego typu urządzeń. Powyższe działania wynikają z kompetencjami Prezesa UKE określonych w ustawie Prawo telekomunikacyjne. Na podstawie art. 203 ust. 1 w związku z art. 143 ust. 1 i art. 206 ust. 1 Pt, w przypadku stwierdzenia używania urządzenia radiowego bez wymaganego pozwolenia, Prezes UKE wydaje użytkownikowi decyzję zakazującą używania urządzenia radiowego. Decyzji tej nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności. W przypadku urządzeń pracujących z wykorzystaniem częstotliwości 34,0 GHz oraz 34,3 GHz podstawą podjęcia działań przez Prezesa UKE są zapisy art. 143 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 243 z późn. zm.) nakładające wymaganie posiadania pozwolenia radiowego, które wydaje Prezes UKE w drodze decyzji (art. 143 ust. 2 Pt). Należy przy tym wskazać, iż w przypadku powyższych urządzeń, niezależnie od obowiązku uzyskania pozwolenia radiowego, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2013 r. w sprawie Krajowej Tablicy Przeznaczeń Częstotliwości (Dz.U. z 2014 r., poz. 161) zakres częstotliwości 33,4 – 34,2 GHz (poz. 523) oraz 34,2 – 34,7 GHz (poz. 524) jest przeznaczony do wykorzystywania w Radiolokalizacji, a jego ewentualne wykorzystanie cywilne wymaga jednostkowych uzgodnień przed wydaniem każdego pozwolenia z Ministrem Obrony Narodowej. Mając powyższe na uwadze, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej informuje, iż obecnie nie jest dozwolona praca urządzeń do pomiaru prędkości w ruchu drogowym wykorzystujących częstotliwości 34,0 GHz oraz 34,3 GHz." Czyli ktoś dopuścił urządzenia do użytku, a po kilku latach okazało się, że fotoradary sieją po częstotliwościach należących do wojska. Podobno chodzi o fotoradary Ramet AD9C i AD9T, będące w posiadaniu ITD. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-07-31 10:21:56 | |
Autor: J.F. | |
Kto da³ cia³a? | |
Dnia Thu, 30 Jul 2015 23:07:51 +0200, jerzu napisał(a):
Należy przy tym wskazać, iż w przypadku powyższych urządzeń, Prezes UKE dal ciala, nie zwalniajac zatwierdzonych unijnie czestotliwosci ? :-) Czy wpisujac do tablicy "radiolokacje" zamiast "radary" ? Ewentualnie sprawdzic poprzednie wersje tablicy. J. |
|
Data: 2015-07-31 13:18:42 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Kto dał ciała? | |
On 2015-07-30 23:07, jerzu wrote:
Czyli ktoś dopuścił urządzenia do użytku, a po kilku latach okazało Moze dlatego jakos nie widac focusow i mondeo ITD, ktore mialy zabudowane AD9? Bo ITD na slupach to uzywa Fotorapidow oraz Multaradar. Za to AD9 w duzej ilosci uzytkuja rozmaite SM/SG. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2015-07-31 14:59:04 | |
Autor: Axel | |
Kto dał ciała? | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kc4lra58lmbfa8fu86sf30hvlekpdi0jg3@4ax.com... "Prezes UKE, w związku z napływającymi pytaniami informuje, iż w ciągu Podobno chodzi o fotoradary Ramet AD9C i AD9T, będące w posiadaniu To dlaczego w piśmie (zostawiłem stosowny fragment) mowa o SG i SM? -- Axel |
|
Data: 2015-07-31 15:25:25 | |
Autor: J.F. | |
Kto da³ cia³a? | |
Dnia Fri, 31 Jul 2015 14:59:04 +0200, Axel napisa³(a):
U¿ytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Moze w ITD jeszcze nie stwierdzil, a moze wydal stosowne pozwolenie .... J. |
|