Kto decyduje o znakach na miejskim skrzyzowaniu

Data: 2009-10-09 00:52:45
Autor: Luca
Kto decyduje o znakach na miejskim skrzyzowaniu
On 8 Paź, 23:16, Kazik <ka...@localhost.localnet> wrote:
Do kogo zwrocic sie w malym miascie (15 tys. mieszkancow) z zapytaniem o
  pierwszenstwo na skrzyzowaniu drogi wojewódzkiej z lokalną miejską -
do policji, urzedu miasta czy moze jeszcze kogos innego?

Sytuacja jest taka ze znakow odnosnie pierwszenstwa brak - wiec
wypadaloby stosowac regule prawej dloni, ale wiele razy wyjezdzajac z
lokalnej drogi omal nie bylem taranowany.

Do Policji z wnioskiem o uzupelnienie brakujacego oznakowania -
oczywiscie mam na mysli znak 'ustap pierwszenstwa' dla drogi lokalnej,
bo innej mozliwosci zaden trzezwo myslacy posiadacz i uzytkownik prawa
jazdy chyba nie dopuszcza do mysli ;-)

Przy okazji sprawdzic kto sobie postawil nowe ogrodzenie - byc moze
uda odnalezc sie slupki od brakujacych znakow :P

I, przede wszystkim, myslec ... myslec ... i jeszcze raz myslec ... bo
na drodze wojewodzkiej moze trafic sie ciezarowka i wtedy 'after
birds' :(

Pzdr

Data: 2009-10-09 14:34:11
Autor: neelix

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:de36c378-813d-4996-8720-e16a382f326ba7g2000yqo.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -

A co ma do tego Policja? Może być tylko pośrednikiem jeśli zechce. Trzeba zglosić do zarządcy drogi. Dowiedzieć się kto nim jest i zgłosić.
neelix

Data: 2009-10-09 07:09:03
Autor: Luca
On 9 Paź, 14:34, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:de36c378-813d-4996-8720-e16a382f326ba7g2000yqo.googlegroups.com...
> [...]

A co ma do tego Policja? Może być tylko pośrednikiem jeśli zechce.. Trzeba
zglosić do zarządcy drogi. Dowiedzieć się kto nim jest i zgłosić.

Policja ma do tego to, ze maja *sluzyc* obywatelowi, a z drugiej
strony obywatel nie musi wcale wiedziec, do kogo nalezy droga ;-)
To Policja ma (podobno) dbac o bezpieczenstwo (m.in. na drogach), wiec
dla mnie adresat wniosku o sprawdzenie / uzupelnienie (oczywiscie
przez odpowiednie do tego inne *sluzby*) brakujacego oznakowania.
Obywatel nie jest od dowiadywania sie ... zwlaszcza, ze ponoc miala
byc jakas akcja Policji + ktostam w celu weryfikacji sensownosci
roznorakiego oznakowania na drogach :P

Ten przyklad pasuje jak ulal (zarowno do kwestii, ze wystarczy zglosic
fakt Policji - od tego sa, jak i potwierdza fakt, ze nie zawsze chce
im sie dupe ruszyc i *przysluzyc* obywatelom). Pewnie latwiej stac i
reperowac budzet :)

Czyz nie?

Pzdr

Data: 2009-10-09 15:43:49
Autor: Viking

"Luca" <lpalczynski@gmail.com> wrote in message

Obywatel nie jest od dowiadywania sie ...

To Polska, obywatel ma obowiazek wiedziec wszystko inaczej nic nie zalatwi, nie nauczylas sie jeszcze?;)

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 14408

Data: 2009-10-09 08:14:28
Autor: Luca
On 9 Paź, 16:43, "Viking" <jon...@nospam.poczta.onet.pl> wrote:
"Luca" <lpalczyn...@gmail.com> wrote in message
> Obywatel nie jest od dowiadywania sie ...

To Polska, obywatel ma obowiazek wiedziec wszystko inaczej nic nie zalatwi,
nie nauczylas sie jeszcze?;)

No fakt. Moze troszke przeteoretyzowalem ;-)
Ale pisemny wniosek na lokalnym (najblizszym) posterunku jednak
powinien zadzialac.

'Na gebe' to wiadomo, ze pogonia interesanta, zeby nie odrywac sie od
wazniejszych 'zadan' ;-)

Pzdr

Data: 2009-10-09 18:30:32
Autor: neelix

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:dbd63516-d695-4952-b730-4501a0fb6049b15g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]

powinien zadzialac.
'Na gebe' to wiadomo, ze pogonia interesanta, zeby nie odrywac sie od
-- -- -- -- -- -- -- --

Niewłaściwy adresat. Lepszym adresatem jest lokalna władza. Może ona zarządza drogą.
neelix

Data: 2009-10-09 18:29:08
Autor: neelix

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:6585831c-9ebb-4542-91e5-19b8a447f8c037g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

Obywatel nie jest od dowiadywania sie ... zwlaszcza, ze ponoc miala
byc jakas akcja Policji + ktostam w celu weryfikacji sensownosci

Tylko tak Ci się wydaje. To są życzenia i oczekiwania, a zadania policji są inne. Od dróg są ich właściciele/zarządcy. Ludziom wiele się wydaje i mają dużo do powiedzenia w codziennym życiu, bo chcieliby rządzić innymi. Do rządzenia trzeba najpierw mieć stosowną wiedzę.
neelix
neelix

Kto decyduje o znakach na miejskim skrzyzowaniu