Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Kto dzi艣 stanie do powt贸rnej walki z "panowaniem rozwydrzonych partii i stronnictw nad Polsk膮"? [Rocznica wojskowego przewrotu majowego]

Data: 2013-05-13 09:59:53
Autor: A. Filip
Kto dzi艣 stanie do powt贸rnej walki z "panowaniem rozwydrzonych partii i stronnictw nad Polsk膮"? [Rocznica wojskowego przewrotu majowego]
http://konflikty.wp.pl/gid,15581424,kat,1342,title,Wojska-ruszyly-na-Warszawe-to-byl-zamach-zdjecia,galeria.html
  Przewr贸t majowy
  dodane 2013-05-12 (10:00) | 382 opinie
  "Staj臋 do walki, jak i poprzednio, z g艂贸wnym z艂em pa艅stwa, panowaniem
  rozwydrzonych partii i stronnictw nad Polsk膮, zapominaniem o
  imponderabiliach, a pami臋taniem tylko o groszu i korzy艣ciach" -
  powiedzia艂 marsza艂ek J贸zef Pi艂sudski 11 maja 1926 roku w wywiadzie dla
  "Kuriera Porannego". Dzie艅 p贸藕niej na czele zgromadzonych w
  Rembertowie oddzia艂贸w wojskowych wyruszy艂 na Warszaw臋. Tak 87 lat temu
  rozpocz臋艂y si臋 dramatyczne wydarzenia, kt贸re przesz艂y do polskiej
  historii pod nazw膮 przewrotu majowego.  [...]

Ile *jeszcze* nowo-rozwydrzone partie i stronnictwa postawi膮 pomnik贸w
takiemu Marsza艂kowi co wyzwoli艂 Polsk臋 *tak偶e* z okow贸w Sejmokracji? :-)

--
A. Filip
艢w. Hanna, to ju偶 jesienna panna.

Data: 2013-05-13 10:47:53
Autor: Bogdan Idzikowski

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:qtjo7qnitfd5d1.huge.strangled.net...
[...]

A mo偶e by tak por贸wna膰 ilo艣膰 艣miertelnych ofiar w przewrocie majowym i w stanie wojenym.

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2013-05-13 23:36:41
Autor: jr

U偶ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

> [...]
|
| A mo偶e by tak por贸wna膰 ilo艣膰 艣miertelnych ofiar w przewrocie majowym i w

Powiedziala ofiara GaZowni.
Przewr贸t Majowy by艂 akcja uzbrojonych ludzi przeciw uzbrojonym ludziom, ogloszona w bialy dzien i przeprowadzona w bia艂y dzie艅. Polegli ci, ktorzy wyszli walczyc z bronia w reku (z jednej strony legionisci Pilsudskiego, z drugiej regularne wojsko). Stan wojenny by艂 typow膮 bolszewick膮 lapanka urzadzona na 艣piacych cywilow.

Data: 2013-05-14 11:24:15
Autor: A. Filip
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
[...]

A po co? AFAIR w obu przypadkach by艂y to liczy trzy cyfrowe a sytuacje
nie s膮 "艂atwo por贸wnywalne" i znacznie odleg艂e w czasie.
W czasie przewrotu majowego Wojsko Polskie _walczy艂o_ z Wojskiem Polskim,
r贸偶ne jednostki wojskowe r贸偶nie roz艂o偶y艂y swoj膮 lojalno艣膰/"lojalno艣膰".

Ja przypominam przewr贸t majowy Pi艂sudskiego po to by zwalcza膰 nie wprost
tworzone wra偶enie ze jak kto艣 co艣 znacz膮cego zrobi艂 dla Polski to ju偶
mo偶e la膰 r贸wno ciep艂ym moczem na zasady i zupe艂nie nikt si臋 nie b臋dzie
rwa艂 mu tego wypomina膰 bo "jemu wida膰 wolno by艂o".

--
A. Filip
Sto kraj贸w, sto sposob贸w - sto parafii, sto ko艣cio艂贸w.   -- Przys艂owie breto艅skie

Data: 2013-05-14 11:39:33
Autor: Bogdan Idzikowski

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:repack2k+stlbsshm3f-d5e2@gmail.com...
[...]

Wiesz jaka r贸偶nica jest pomi臋dzy 100 a 999? Obie liczby trzycyfrowe.
W obu wypadkach brat zabija艂 brata, je艣li mo偶na to tak wznio艣le okre艣li膰.

ubawiony w膮tpliwym t艂umaczeniem

--
Dyskusja z wierz膮cym jest jak gra w szachy z go艂臋biem. Niewa偶ne, jak dobrze grasz, go艂膮b i tak przewr贸ci wszystkie figury, nasra na szachownic臋 i b臋dzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-14 12:16:15
Autor: jr

> [...]
|
| Wiesz jaka r贸偶nica jest pomi臋dzy 100 a 999? Obie liczby trzycyfrowe.
| W obu wypadkach brat zabija艂 brata, je艣li mo偶na to tak wznio艣le okre艣li膰.

Moglbys sie juz nie kompromitowac. Czym innym jest uliczne starcie uzbrojonych oddzialow, czym innym wywlekanie z domow ludzi w pizamach. Taka jest roznica komuchu.

Data: 2013-05-14 12:13:43
Autor: jr
> [...]

| A po co? AFAIR w obu przypadkach by艂y to liczy trzy cyfrowe a sytuacje
| nie s膮 "艂atwo por贸wnywalne" i znacznie odleg艂e w czasie.

Blizsze w czasie byly stalinowskie lapanki na Kresach z wiosny 1941. Auta podjezdzaly, wywlekaly ludzi z chalup i wywozily w pizdu. Gdyby Michnik to porownal do przewrotu majowego, Idzikowski tez mialby cos do powiedzenia.

Data: 2013-05-13 23:24:41
Autor: jr
> [...]

| Ile *jeszcze* nowo-rozwydrzone partie i stronnictwa postawi膮 pomnik贸w
| takiemu Marsza艂kowi co wyzwoli艂 Polsk臋 *tak偶e* z okow贸w Sejmokracji? :-)

Pilsudski by艂 uczciwym zolnierzem, choc tylko zolnierzem. W swoich legionowych
wspomnieniach pisal, ze nigdy nie byl politykiem. Uwazal wrecz, ze polityka
demoralizuje mu wojsko, wprowadza konflikty wsrod kadry oficerskiej. Podkreslal
ze tworzy tylko armie na uzytek polskich politykow.
Wyglada na to, ze w Polsce nie bylo kultury politycznej. Dla Polaka mezem stanu
byl juz ktos, kto nosil szable u boku i kochal Ojczyzne. Nic dziwnego, ze z
Pilsudskiego zrobili polityka. Coz mial poczac? Nic. Dobry Bog zabral go w
dobrym czasie.