Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Kto dzi艣 stanie do powt贸rnej walki z "panowaniem rozwydrzonych partii i stronnictw nad Polsk膮"? [Rocznica wojskowego przewrotu majowego]

Data: 2013-05-13 10:47:53
Autor: Bogdan Idzikowski
Kto dzi艣 stanie do powt贸rnej walki z "panowaniem rozwydrzonych partii i stronnictw nad Polsk膮"? [Rocznica wojskowego przewrotu majowego]

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:qtjo7qnitfd5d1.huge.strangled.net...
http://konflikty.wp.pl/gid,15581424,kat,1342,title,Wojska-ruszyly-na-Warszawe-to-byl-zamach-zdjecia,galeria.html
 Przewr贸t majowy
 dodane 2013-05-12 (10:00) | 382 opinie
 "Staj臋 do walki, jak i poprzednio, z g艂贸wnym z艂em pa艅stwa, panowaniem
 rozwydrzonych partii i stronnictw nad Polsk膮, zapominaniem o
 imponderabiliach, a pami臋taniem tylko o groszu i korzy艣ciach" -
 powiedzia艂 marsza艂ek J贸zef Pi艂sudski 11 maja 1926 roku w wywiadzie dla
 "Kuriera Porannego". Dzie艅 p贸藕niej na czele zgromadzonych w
 Rembertowie oddzia艂贸w wojskowych wyruszy艂 na Warszaw臋. Tak 87 lat temu
 rozpocz臋艂y si臋 dramatyczne wydarzenia, kt贸re przesz艂y do polskiej
 historii pod nazw膮 przewrotu majowego.  [...]

Ile *jeszcze* nowo-rozwydrzone partie i stronnictwa postawi膮 pomnik贸w
takiemu Marsza艂kowi co wyzwoli艂 Polsk臋 *tak偶e* z okow贸w Sejmokracji? :-)

A mo偶e by tak por贸wna膰 ilo艣膰 艣miertelnych ofiar w przewrocie majowym i w stanie wojenym.

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2013-05-13 23:36:41
Autor: jr

U偶ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

> [...]
|
| A mo偶e by tak por贸wna膰 ilo艣膰 艣miertelnych ofiar w przewrocie majowym i w

Powiedziala ofiara GaZowni.
Przewr贸t Majowy by艂 akcja uzbrojonych ludzi przeciw uzbrojonym ludziom, ogloszona w bialy dzien i przeprowadzona w bia艂y dzie艅. Polegli ci, ktorzy wyszli walczyc z bronia w reku (z jednej strony legionisci Pilsudskiego, z drugiej regularne wojsko). Stan wojenny by艂 typow膮 bolszewick膮 lapanka urzadzona na 艣piacych cywilow.

Data: 2013-05-14 11:24:15
Autor: A. Filip
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> pisze:
[...]

A po co? AFAIR w obu przypadkach by艂y to liczy trzy cyfrowe a sytuacje
nie s膮 "艂atwo por贸wnywalne" i znacznie odleg艂e w czasie.
W czasie przewrotu majowego Wojsko Polskie _walczy艂o_ z Wojskiem Polskim,
r贸偶ne jednostki wojskowe r贸偶nie roz艂o偶y艂y swoj膮 lojalno艣膰/"lojalno艣膰".

Ja przypominam przewr贸t majowy Pi艂sudskiego po to by zwalcza膰 nie wprost
tworzone wra偶enie ze jak kto艣 co艣 znacz膮cego zrobi艂 dla Polski to ju偶
mo偶e la膰 r贸wno ciep艂ym moczem na zasady i zupe艂nie nikt si臋 nie b臋dzie
rwa艂 mu tego wypomina膰 bo "jemu wida膰 wolno by艂o".

--
A. Filip
Sto kraj贸w, sto sposob贸w - sto parafii, sto ko艣cio艂贸w.   -- Przys艂owie breto艅skie

Data: 2013-05-14 11:39:33
Autor: Bogdan Idzikowski

U偶ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:repack2k+stlbsshm3f-d5e2@gmail.com...
[...]

Wiesz jaka r贸偶nica jest pomi臋dzy 100 a 999? Obie liczby trzycyfrowe.
W obu wypadkach brat zabija艂 brata, je艣li mo偶na to tak wznio艣le okre艣li膰.

ubawiony w膮tpliwym t艂umaczeniem

--
Dyskusja z wierz膮cym jest jak gra w szachy z go艂臋biem. Niewa偶ne, jak dobrze grasz, go艂膮b i tak przewr贸ci wszystkie figury, nasra na szachownic臋 i b臋dzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-14 12:16:15
Autor: jr

> [...]
|
| Wiesz jaka r贸偶nica jest pomi臋dzy 100 a 999? Obie liczby trzycyfrowe.
| W obu wypadkach brat zabija艂 brata, je艣li mo偶na to tak wznio艣le okre艣li膰.

Moglbys sie juz nie kompromitowac. Czym innym jest uliczne starcie uzbrojonych oddzialow, czym innym wywlekanie z domow ludzi w pizamach. Taka jest roznica komuchu.

Data: 2013-05-14 12:13:43
Autor: jr
> [...]

| A po co? AFAIR w obu przypadkach by艂y to liczy trzy cyfrowe a sytuacje
| nie s膮 "艂atwo por贸wnywalne" i znacznie odleg艂e w czasie.

Blizsze w czasie byly stalinowskie lapanki na Kresach z wiosny 1941. Auta podjezdzaly, wywlekaly ludzi z chalup i wywozily w pizdu. Gdyby Michnik to porownal do przewrotu majowego, Idzikowski tez mialby cos do powiedzenia.