Kto grzeje prądem w c.o.?

Data: 2009-02-24 10:02:20
Autor: --=olo=--
Kto grzeje prądem w c.o.?
crosspost na budowanie

Witam
Kto ma kocioł elektryczny w domu ok. 150 m2? Jakie macie miesięczne zużycie prądu? Od razu mówię, że gazu nie mogę zainstalować. Mam kocioł miałowy, palę co 2 dzień, temp. pierwszego dnia 24-22, temp. drugiego dnia 21-19 przy zewnętrznej do -10. Chciałbym żadziej chodzić do kotłowni (brak czasu ze względu na godziny pracy) po wygaśnięciu kotła miałowego włączałby się elektryczny.  Mam II taryfę i weekendową i w godzinach taryfy miałby działać. Poza tym miał od lipca skoczył z 300 na 550 zł/t. W dzień nikogo nie ma w domu, schodzimy się ok. 17-18 i w weekendy wszyscy w domu.

-- =olo=--

Data: 2009-02-24 01:48:02
Autor: Panslavista
Kto grzeje prądem w c.o.?
On 24 Lut, 10:02, "-- =olo=-- " <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:
[...]

Nie wiem , czy to się opłaci - jeżeli to dom prywatny lepiej zamówic
zbiornik z gazem (np. Shell) i dogrzewać paląc dodatkowym palnikiem w
tym kotle. Oczywiście minimum butle 33kg lub cysterny - trzeba z firmą
negocjować:
http://www.shell.com/home/Framework?siteId=pl-pl&FC2=/pl-pl/html/iwgen/leftnavs/zzz_lhn5_0_0.html&FC3=/pl-pl/tailored/shell_for_the_home/lpg_for_home_pkg/introduction.html
Osibiście doradzałbym przy braku miejsca montaż na strychu lub dachu.

Data: 2009-02-24 13:03:27
Autor: Tomasz Nowicki
Kto grzeje prądem w c.o.?
Według ostatnich cen, to  kolejność od najdroższego do najtańszego wygląda
tak: prąd jedna taryfa, gaz z butli, prąd dwie taryfy (to jeszcze zależy
gdzie, bo ceny są mocno zróżnicowane), olej, gaz z sieci, groszek, pelety,
miał, drewno kominkowe.
Olej ostatnio mocno staniał razem z ropą. A węgiel zdrożał. Gaz z butli
kompletnie się nie kalkuluje.

T.

Data: 2009-02-24 15:43:52
Autor: BbT
Kto grzeje prądem w c.o.?
Tomasz Nowicki pisze:
[...]

Poza tym dobry kociol do gazu i instalacja zbiornika bedzie kosztowac sporo wiecej od kotla elektrycznego.
Jezeli to ma byc instalacja wspomagajaca, to szedlbym w elektryke wlasnie, pod warunkiem, ze dom dobrze docieplony.

--
Pozdrawiam,
BbT

Data: 2009-02-24 20:57:52
Autor: Marek Dyjor
Kto grzeje prądem w c.o.?
-- =olo=-- wrote:
[...]

gdybyś miał podłogówki to bym ci polecił Altherme.

na jakie parametry masz obliczony układ grzewczy?

niestety ale wadą pompy ciepła jest cena około 20 000 zeta lekko licząc

jak jesteś z okolic Krakowa to odezwij sie na priva

Data: 2009-02-25 10:54:08
Autor: --=olo=--
Kto grzeje prądem w c.o.?

[...]

podłogówkę mam częściowo, nie chcę inwestować w PC, pasuje mi to co mam, chcę tylko wspomagania c.o., okolice Lublina

-- =olo=--

Data: 2009-02-26 04:42:56
Autor: bynio
Kto grzeje prądem w c.o.?
Znajdź i kup kocioł elektrodowy i wkrótce sam sprawdzisz jaką wartość
mają te wszystkie tzw obliczenia i kalkulacje.
Przy 2 taryfie bedziesz całkiem na końcu tej powyższej wyliczanki.
Problem w tym , że bardzo niewiele osób w ogóle wie co kryje się pod
nazwą kocioł elektrodowy.
Producentów też jak na lekarstwo.

Data: 2009-02-26 13:55:53
Autor: kris
Kto grzeje prądem w c.o.?

Użytkownik "bynio" <nevada3@wp.pl> napisał w wiadomości news:14a6dd72-667d->494f-a38e-570239fc28f1@n30g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Uzywaj cytatów aby było wiadomo do czyjej/jakiej wypowiedzi sie odnosisz. Będzie nam wszystkim wygodniej;))

Krzysiek

Data: 2009-02-27 00:56:17
Autor: brombel
Kto grzeje prądem w c.o.?

Witam
A może kocioł z zasobnikiem na ekogroszek i miał.
I wtedy bedziesz zaglądał żadziej do kotłowni, i tam możesz ustawić
sterowanie tak że jak cie nie ma to zmniejsza temperature pracy.
Albo do tego miałowego pieca załóż zawór mieszający z siłownikiem i
sterownik też ci może zmniejszyć temperature w odpowiednich godzinach
co zpowoduje wydłużenie pracy tego kotła na tym samym opale.

Pozdrowienia

Data: 2009-03-03 09:52:52
Autor: Jackare
Kto grzeje prądem w c.o.?
Użytkownik "-- =olo=-- " <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości news:go0djc$ric$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Mój teść w mieszkaniu ok 75 m.kw. Stare budownictwo, ściany bez ociepleń. Kocioł KOSPEL 3 fazowy. Rchunki za prąd w okresie grzewczym 500-700 zł. Opłaty miesięczne wg wskazań licznika. Temperatura 20-22 st C.

Kto grzeje prądem w c.o.?