Kto jest wlascicielem zwlok ?

Data: 2013-10-03 11:23:42
Autor: Marek Wisniewski
Kto jest wlascicielem zwlok ?
Czy prawo okresla, kto jest wlascicielem zwlok zmarlej osoby ?

Data: 2013-10-03 20:37:59
Autor: Nostradamus
UĹźytkownik "Marek Wisniewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fa0181d1-748f-457a-9b24-1db8f1a6a85d@googlegroups.com...

Czy prawo okresla, kto jest wlascicielem zwlok zmarlej osoby ?

A kto wg. ciebie jest właścicielem dziecka ?

Data: 2013-10-03 22:44:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Oct 2013, Nostradamus wrote:

Użytkownik "Marek Wisniewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fa0181d1-748f-457a-9b24-1db8f1a6a85d@googlegroups.com...

Czy prawo okresla, kto jest wlascicielem zwlok zmarlej osoby ?

A kto wg. ciebie jest właścicielem dziecka ?

  Niezbyt przystaje.
  Dziecko jest samoistną "osobą", fakt uznania za osobę ubezwłasnowolnioną
jest uboczny, opisany w prawie.
  Uznany za zmarłego nie jest uprawniony do wyrażania WŁASNEJ woli :>,
nie może więc działać przez pełnomocnika lub opiekuna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-03 23:02:28
Autor: cef
Gotfryd Smolik news wrote:

 Uznany za zmarłego nie jest uprawniony do wyrażania WŁASNEJ woli :>,
nie może więc działać przez pełnomocnika lub opiekuna.

Na jakiej zasadzie działa w takim razie notariusz realizujący
np ostatnią wolę zmarłego?

Data: 2013-10-03 23:06:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.10.2013 23:02, cef pisze:
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Na zasadzie realizacji przepisów prawa spadkowego.

Data: 2013-10-04 01:14:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 3 Oct 2013, cef wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

  Na tej zasadzie, że wolę wyraził JESZCZE żywy człowiek.
  Wcześniej, kiedy miał "moc prawną".
  Po prawdzie skutki działań "przyszłościowych" są ograniczone (przepisami)
ale niezerowe, i niektóre da się forwardować również poza śmierć.
  Tak w skrócie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-04 21:03:48
Autor: cef
Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 3 Oct 2013, cef wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Ale już jako zmarły działa przez pełnomocnika.

Data: 2013-10-04 08:34:12
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1310032241440.9492@quad...

,
Uznany za zmarłego nie jest uprawniony do wyrażania WŁASNEJ woli :>,
nie może więc działać przez pełnomocnika lub opiekuna.

Małe (np. 2-3 lata) dziecko również nie. Czyją własnością jest dziecko?

Data: 2013-10-04 08:41:36
Autor: Maurycy Poszepszyński
Dnia 2013-10-04 08:34, Użytkownik - Nostradamus  napisał::
[...]

Znaki na niebie i ziemi mówią, że właścicielem dziecka jest państwo.

Data: 2013-10-04 09:23:28
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Maurycy Poszepszyński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l2lnuv$72p$3@node1.news.atman.pl...

Małe (np. 2-3 lata) dziecko również nie. Czyją własnością jest dziecko?

Znaki na niebie i ziemi mówią, że właścicielem dziecka jest państwo.

I państwo jest pewnie właścicielem zwłok. To "ono" decyduje na przykład co rodzina może z nimi zrobić.

Data: 2013-10-04 13:14:01
Autor: Krzysztof Jodłowski
Kto jest wlascicielem zwlok ?
Znaki na niebie i ziemi mówią, że właścicielem dziecka jest państwo.

Właścicielem dorosłych też, jak widać.
Niby mają wolną wolę, ale bardzo ograniczoną.

Krzysztof

Data: 2013-10-04 12:10:58
Autor: Marek Wisniewski
W dniu piątek, 4 października 2013 08:34:12 UTC+2 użytkownik Nostradamus napisał:
> [...]

>nie może więc działać przez pełnomocnika lub opiekuna.

Małe (np. 2-3 lata) dziecko również nie. Czyją własnością jest dziecko?

Chory psychiatrycznie - tez nie. Ty, jak sie nachlejesz - tez nie jestes w stanie wyrazic wlasnej woli...
Nie wrzucaj do jednego kosza roznych przypadkow.

Data: 2013-10-07 21:11:50
Autor: MAG
W dniu 2013-10-04 21:10, Marek Wisniewski pisze:
[...]

No właśnie - nie wszyscy chorzy psychicznie nie są zdolni do wyrażania własnej woli, kierowania swoim postępowaniem itd..

Pozdrawiam,
MAG

Data: 2013-10-04 16:47:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 4 Oct 2013, Nostradamus wrote:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał
Uznany za zmarłego nie jest uprawniony do wyrażania WŁASNEJ woli :>,
nie może więc działać przez pełnomocnika lub opiekuna.

Małe (np. 2-3 lata) dziecko również nie.

  Ależ jest - te decyzje podejmuje opiekun.
  Bez powodu nie użyłem tego słowa ;)
  Jak to mawiają, "ośrodek decyzyjny" leży poza dzieckiem,
niemniej działa tak jakby to dziecko decydowało (z ograniczeniami
ustawowymi).

Czyją własnością jest dziecko?

  A to już jak widzę zostało oflejmowane.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-04 11:57:32
Autor: Marek Wisniewski
W dniu czwartek, 3 października 2013 20:37:59 UTC+2 użytkownik Nostradamus napisał:
> [...]

>Czy prawo okresla, kto jest wlascicielem zwlok zmarlej osoby ?

A kto wg. ciebie jest właścicielem dziecka ?

Dziwne pytanie (jak na grupe prawnikow).
Dwumiesieczne dziecko posiada dowod osobisty, a dowod os. zmarlej osoby jest przecinany w chwili stwierdzenia zgonu...

Data: 2013-10-04 14:14:12
Autor: witek
Marek Wisniewski wrote:
a dowod os. zmarlej osoby jest przecinany w chwili stwierdzenia zgonu...

ty tak serio?
A kto to niby robi?

Data: 2013-10-04 21:59:31
Autor: Oli
witek napisał:
Marek Wisniewski wrote:
a dowod os. zmarlej osoby jest przecinany w chwili stwierdzenia zgonu...

ty tak serio?
A kto to niby robi?

  Jak USC wystawia akt zgonu to żąda DO zmarłej osoby i go przecina ( a niekiedy nawet odbiera)

--
  Oli

Data: 2013-10-04 15:08:51
Autor: witek
Oli wrote:
witek napisał:
Marek Wisniewski wrote:
[...]

no to nie w chwili stwierdzenia zgonu
Po za tym "ja nie mam dowodu osoby zmarlej i nie wiem gdzie jest".

Data: 2013-10-05 06:32:58
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-10-04 22:08, witek pisze:

Jak USC wystawia akt zgonu to żąda DO zmarłej osoby i go przecina ( a
niekiedy nawet odbiera)

no to nie w chwili stwierdzenia zgonu
Po za tym "ja nie mam dowodu osoby zmarlej i nie wiem gdzie jest".

To, obawiam się, będą kłopoty z otrzymaniem aktu zgonu.

Jak się komuś chce, to niech zadzwoni do USC i sprawdzi.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-05 15:43:57
Autor: animka
W dniu 2013-10-05 06:32, sqlwiel pisze:
[...]

Można otrzymać odpis ale za opłatą (jak nie ma papierku o zgonie od lekarza).

--
animka

Data: 2013-10-05 06:32:56
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-10-04 20:57, Marek Wisniewski pisze:

A kto wg. ciebie jest właścicielem dziecka ?

Dziwne pytanie (jak na grupe prawnikow).
Dwumiesieczne dziecko posiada dowod osobisty, a dowod os. zmarlej osoby jest przecinany w chwili stwierdzenia zgonu...

Nie. W chwili wydania aktu zgonu.
P.S. Na pytanie nie odpowiedziałeś :P

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-03 21:16:53
Autor: Arek
W dniu 2013-10-03 20:23, Marek Wisniewski pisze:
Czy prawo okresla, kto jest wlascicielem zwlok zmarlej osoby ?

Ĺťona -> dzieci - rodzice

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2013-10-04 12:02:40
Autor: Marek Wisniewski
W dniu czwartek, 3 października 2013 21:16:53 UTC+2 użytkownik Arek napisał:
W dniu 2013-10-03 20:23, Marek Wisniewski pisze:

> Czy prawo okresla, kto jest wlascicielem zwlok zmarlej osoby ?

Żona -> dzieci - rodzice

A, jak nie ma zony, to kto ma ostateczna decyzje, co ma sie ze zwlokami dalej stac ?

Data: 2013-10-05 07:46:02
Autor: Marek Dyjor
Marek Wisniewski wrote:
Czy prawo okresla, kto jest wlascicielem zwlok zmarlej osoby ?

imho dusza zmarlego...

przeciez zgodnei z prawem kanoniczym po sadzie ostatecznym musie miec gdzie sie podziac.

Data: 2013-10-05 22:03:23
Autor: michal.godlewski
Kto jest wlascicielem zwlok ?
Nikt

Data: 2013-10-07 13:45:17
Autor: Marek Wisniewski
Kto jest wlascicielem zwlok ?
W dniu niedziela, 6 października 2013 07:03:23 UTC+2 użytkownik michal.g...@gmail.com napisał:
Nikt

To twoje zwloki trafia na smietnik, jesli NIKT nie bedzie mial prawa decyzji, co z  ta padlina zrobic.

Data: 2013-10-07 22:13:07
Autor: michal.godlewski
Kto jest wlascicielem zwlok ?
Ustawa określa, kto ma prawo do podjęcia decyzji o pochówku. Natomiast żadna z tych osób nie jest właścicielem zwłok. Zwłoki po prostu nie są przedmiotem własności.

Data: 2013-10-08 07:15:29
Autor: Marek Wisniewski
W dniu wtorek, 8 października 2013 07:13:07 UTC+2 użytkownik michal.g....@gmail.com napisał:
Ustawa określa, kto ma prawo do podjęcia decyzji o pochówku. Natomiast żadna z tych osób nie jest właścicielem zwłok. Zwłoki po prostu nie są przedmiotem własności.

Kazdy przedmiot musi miec swojego wlasciciela...(?)

Data: 2013-10-08 16:33:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-08 16:15, Marek Wisniewski pisze:
[...]

Albowiem ponieważ?

--
Liwiusz

Data: 2013-10-08 12:01:12
Autor: Marek Wisniewski
W dniu wtorek, 8 października 2013 16:33:57 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> Kazdy przedmiot musi miec swojego wlasciciela...(?)

Albowiem ponieważ?

Znasz jakies, ktore nie maja ?

Data: 2013-10-08 21:42:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-08 21:01, Marek Wisniewski pisze:
[...]

Np. Bezpańskie psy, świeżo zrobione guano, czy wyrzucona puszka coca coli.

--
Liwiusz

Kto jest wlascicielem zwlok ?