Kto kogo lubi

Data: 2010-05-02 10:18:35
Autor: Yogi\(n\)
Kto kogo lubi
i dlaczego? Mowa o klubach, które walczą ze sobą albo się lubią.
Rozumiem, że sa tu jakieś historyczne zaszłości, ale czy możecie mi wyjaśnić, w kilku słowach, skąd wzięły się antypatie i sympatie pomiędzy klubami?
A może jest jakas strona w sieci, na której są spisane kluby - kto kogo lubi a kto się nienawidzi? Zawsze mnie to dziwiło, przecież spotykają się przy okazji rozgrywek i tacy, którzy ze sobą sympatyzują i tacy, którzy się nienawidzą.

--
Yogi(n)

Data: 2010-05-02 15:55:46
Autor: PawelC
Kto kogo lubi
Yogi(n) pisze:
[...]

Nie wiem, czy jest się sens tym zajmować, dziecinada na poziomie "piaskownicy" :)

Data: 2010-05-02 21:07:33
Autor: Yogi\(n\)
Kto kogo lubi
Użytkownik "PawelC" <pablo35CUTTHIS@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4bdd8466$0$19184$65785112news.neostrada.pl...
Nie wiem, czy jest się sens tym zajmować, dziecinada na poziomie "piaskownicy" :)

To prawda, niemniej zjawisko istnieje i ma jakies podłoże socjologiczne. Dlatego ponawiam pytanie - skąd wzięły się sympatie i nienawiści pomiędzy klubami?

--
Yogi(n)

Data: 2010-05-02 23:13:38
Autor: Sklavin
Kto kogo lubi

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4bddcd78$0$17094$65785112@news.neostrada.pl...

To prawda, niemniej zjawisko istnieje i ma jakies podłoże socjologiczne. Dlatego ponawiam pytanie - skąd wzięły się sympatie i nienawiści pomiędzy klubami?

Moim zdaniem jest to wynik jakichś pojedynczych incydentów na podłożu kryminalnym wśród co bardziej znacznych przedstawicieli braci kibicowskiej (czyt. przywódców gangów) rozszerzone później na ogół i utrwalane przez lata podsycane kolejnymi incydentami w ramach odwetu. Gdzieś słyszałem, że krakowskie antagonizmy są tak silnie zakorzenione, że pewnie już pradziad Kain musiał być kibicem Cracovii a Abel Wisły. Coś w tym przewrotnym powiedzonku musi być.

Data: 2010-05-03 12:11:50
Autor: CGC
Kto kogo lubi
Dnia Sun, 2 May 2010 21:07:33 +0200, Yogi(n) napisał(a):

[...]

Nie między klubami, tylko między kibicami. To spora różnica. Np. kibice
Śląska i Zagłębia się nie lubią, ale kluby współpracują na wielu poziomach,
pożyczają i sprzedają sobie piłkarzy, grają sparingi, prezesi prywatnie są
kolegami itd. Owszem, zjawisko podlega rozmaitym prawidłowościom. Np. antypatia jest
największa między drużynami długotrwale rywalizującymi o dany zasób (np.
dominacja w mieście czy regionie, Mistrzostwo Polski). Dlatego też dwa
zespoły z jednego miasta lub jego okolic, grające w tej samej grupie
rozgrywkowej są niejako skazane na nienawiść. Skądinąd ciekawe, czy jeśli Śląsk faktycznie się wzmocni i zacznie walczyć
o majstra, to zgoda z Wisłą to przetrwa? Inna prawidłowość, to zmienność w czasie niechęci proporcjonalna do
odległości między drużynami liczonej w grupach rozgrywkowych. Konflikt
dolnośląski ewidentnie narastał, gdy Śląsk i Zagłębie grały na jednym
poziomie ligowym i wygasał w przeciwnym wypadku. Analogicznie zmieniały się
ilości transferów piłkarzy między tymi klubami. Dwa-trzy lata temu prawie
pół Śląska miało w metryczkach grę w Zagłębiu, teraz ostał się bodaj ino
Klofik. Można też dopasować do naszej ligi teorię legitymizacji. Wiadomo, że władza
jej pozbawiona szybko się skonfliktuje z ludem. Nic więc dziwnego, że Lato
ze swoją charyzmą i polityką nie powstrzymał odśpiewywania na każdym niemal
meczu nieoficjalnego hymnu PZPN, zachęcającego do kopulowania z tymże. --
CGC

Data: 2010-05-03 12:28:49
Autor: AJK
Kto kogo lubi
02-05-2010  o godz. 10:18 Yogi(n) napisał:

[...]

BO TAK!
I wbrew pozorom to nie jest taka bezsensowna odpowiedź, jak się na
pierwszy rzut oka wydaje ;-) Przy czym klubów bym do tego nie mieszał - to wyłącznie kwestia humorów
kibicowskich.

[...]

Jak analizowano kiedyś na pewnym kabaretonie: "Pancy obcinają grzywy
popiersiom oraz biją ich. Popiersi obcinają grzywy pankom oraz biją ich.
Skini obcinają grzywy pankom i grzywy popiersiom oraz biją ich. Gici
obcinają wszystko wszystkim oraz biją ich. Hipisi nic nikomu nie obcinają
oraz wszyscy biją ich za to" :-)

Mam nadzie... Nie, nie mam nadziei, że pomogłem :-)
No to może pierwszy link z gugla:
http://trzyzero.pl/index.php?/blog/details/180/160

--
AJK