Kto kradnie gigabajty?

Data: 2013-08-11 04:36:53
Autor: Majka
Kto kradnie gigabajty?
Przypadek 1:
Asus 901 ma dysk 4 GiB.
Wchodzę we wła¶ciwo¶ci i widzę, że dysk to 3,75.
No dobra, to jest do przełknięcia.

Ale w przypadku drugim:

Pendriwe Kingston, na obudowie 16 GiB
na paragonie 16 GiB
na półce w sklepie 16 Gib
we wła¶ciwo¶ciach 14,5 GiB...
Kto zaiwanił półtora gigabajta?

I co będzie dalej: je¶li kupię sobie dysk np. 750 giga, to okaże się we wła¶ciwo¶ciach, że ma on tylko np. 680 GiB?

Tak ma być, czy windows/mójkomputer/dysk/wła¶ciwo¶ci kłamie?

Majka

Data: 2013-08-11 14:11:56
Autor: R.e.m.e.K
Kto kradnie gigabajty?
Dnia Sun, 11 Aug 2013 04:36:53 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

I co będzie dalej: jeśli kupię sobie dysk np. 750 giga, to okaże się we właściwościach, że ma on tylko np. 680 GiB?

Tak ma być, czy windows/mójkomputer/dysk/właściwości kłamie?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kilobajt

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-11 14:16:29
Autor: GLaF
Kto kradnie gigabajty?
Dnia Sun, 11 Aug 2013 04:36:53 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

Pendriwe Kingston, na obudowie 16 GiB
na paragonie 16 GiB
na półce w sklepie 16 Gib

Nie GiB, tylko GB. Producenci podaj± pojemno¶ć w przedrostkach
dziesiętnych, nie binarnych.

we wła¶ciwo¶ciach 14,5 GiB...
Kto zaiwanił półtora gigabajta?

Je¶li dobrze policzyłem, teoretycznie powinno być 14,9 GiB. Więc kto¶
zaiwanił ok. 400 MiB.

I co będzie dalej: je¶li kupię sobie dysk np. 750 giga, to okaże się we wła¶ciwo¶ciach, że ma on tylko np. 680 GiB?

Może tak być.

Tak ma być, czy windows/mójkomputer/dysk/wła¶ciwo¶ci kłamie?

Kłamie o tyle, że podaje warto¶ć dla jednostek binarnych, a wpisuje
dziesiętn± (tzn. liczy jak dla GiB, a wy¶wietla jednostkę GB).

--
GLaF

Data: 2013-08-21 07:15:56
Autor: Borneq
Kto kradnie gigabajty?
Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1tw6o3gicc1ib.m3iid2aobz9u.dlg40tude.net...
[...]

Owszem, dyski twarde maj± pojemno¶ć w GB, ale pendrivey? Raczej maj± w GiB

Data: 2013-08-23 01:58:52
Autor: GLaF
Kto kradnie gigabajty?
Dnia Wed, 21 Aug 2013 07:15:56 +0200, Borneq napisał(a):

[...]

Też w GB, i karty pamięci także. Na pudełku po moim pendrajwie (SanDisk)
jest napisane:
8 GB*
* 1 GB = 1.000.000.000 bytes

--
GLaF

Data: 2013-08-11 14:40:30
Autor: doomx
Kto kradnie gigabajty?
W dniu 2013-08-11 13:36, Majka pisze:
[...]

Nie kłamie nic z tych rzeczy, natomiast producenci żyj± na innej planecie, bo stosuj± inne mnożniki niż logika kompa, np.: producent liczy, że 1MB to 1000KB, a 1GB to 1000MB, natomiast w komputerze masz 1MB to 1024KB, a 1GB to 1024MB, więc masz mniej gigabajtów, a producenci robi± nas w chooja. Rozbieżno¶ci rosn± wraz z kolejnymi rzędami wielko¶ci. Zobacz: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedrostek_dw%C3%B3jkowy

Data: 2013-08-11 17:52:33
Autor: miab
Kto kradnie gigabajty?
W dniu 2013-08-11 13:36, Majka pisze:

System Operacyjny a także jego System Plików.
Zmień na (a wła¶ciwie napisz sobie) taki który nie kradnie.

miab

Data: 2013-08-11 19:12:25
Autor: JoteR
Kto kradnie gigabajty?
"Majka" napisała:

Pendriwe Kingston,
na obudowie 16 GiB
na paragonie 16 GiB
na półce w sklepie 16 Gib
we wła¶ciwo¶ciach 14,5 GiB...

Gdyby miał "marketingowe" 16 GB, to system powinien zaraportować 14,8 GiB. Być może ów pendrive był typu U3 i te kilkaset MB jest na nim fizycznie, ino w postaci partycji U3, symuluj±cej napęd CD? Było co¶ przy nim majdrowane celem jej ukrycia lub usunięcia?

JoteR

Data: 2013-08-12 11:46:57
Autor: jg
Kto kradnie gigabajty?
Dnia Sun, 11 Aug 2013 19:12:25 +0200, JoteR napisał(a):

Być może ów pendrive był typu U3 i te kilkaset MB jest na nim fizycznie, ino w postaci partycji U3, symuluj±cej napęd CD? Było co¶ przy nim majdrowane celem jej ukrycia lub usunięcia?

kiedys mialem kigstona z fabrycznie wgranym softem i osobna partycja na
zahaslowane dane... troche pojemnosci odpadalo...

--
jg

Data: 2013-08-12 20:20:33
Autor: JoteR
Kto kradnie gigabajty?
"jg" napisał:

[...]

Na "normalnym" Kingstonie G2 16 GB system u mnie wykazuje tylko14,64 GiB. Tam U3 raczej nie było, przynajmniej Menedżer dysków nic nie wykazywał, może trzeba czym¶ głębiej sięgn±ć albo usun±ć partycję i założyć ponownie. Ale że to pamięciowtykacz (tm) dzieciaka, więc dałem spokój. Za¶ z dwóch 16-gigabajtowych Emteców z Biedronki jeden wykazuje 14,4 GiB, drugi 14,8. Z tym, że który¶ z nich był przepartycjonowywany, ale za cholerę nie pamiętam, który ;-)

JoteR

Data: 2013-08-12 23:17:46
Autor: animka
Kto kradnie gigabajty?
W dniu 2013-08-12 20:20, JoteR pisze:
"jg" napisał:

Być może ów pendrive był typu U3 i te kilkaset MB jest na nim fizycznie,
ino
w postaci partycji U3, symulującej napęd CD? Było coś przy nim majdrowane
[...]

trzeba czymś głębiej sięgnąć albo usunąć partycję i założyć ponownie. Ale że
to pamięciowtykacz (tm) dzieciaka, więc dałem spokój. Zaś z dwóch
16-gigabajtowych EmtecĂłw z Biedronki jeden wykazuje 14,4 GiB, drugi 14,8. Z
tym, że któryś z nich był przepartycjonowywany, ale za cholerę nie pamiętam,
ktĂłry ;-)

Kurcze, to ja mam tutaj 2 Biedronki (na Dolnej i na Sobieskiego), nawet spore sklepy, ale tylko samo żarcie i ew. jakieś śr. czystościowe.
Gdzie są Biedronki ze sprzętem elektronicznym?

--
animka

Data: 2013-08-12 23:56:31
Autor: JoteR
Kto kradnie gigabajty?
"animka" napisała:

Kurcze, to ja mam tutaj 2 Biedronki (na Dolnej i na Sobieskiego),
nawet spore sklepy, ale tylko samo żarcie i ew. jakieś śr. czystościowe.
Gdzie są Biedronki ze sprzętem elektronicznym?

W każdej chyba Biedronce stoi przezroczysta gablotka zamykana na kluczyk, czasami nawet coś się tam w środku znajduje. I żeby nie był taki OT - od dzisiaj (tj. 12.08) powinny się tam znajdować pamięciowtykacze kieszenionośne (tm) Toshiby o pojemności zbliżonej do 8 GB.

JoteR

Data: 2013-08-13 01:38:21
Autor: animka
Kto kradnie gigabajty?
W dniu 2013-08-12 23:56, JoteR pisze:
"animka" napisała:

Kurcze, to ja mam tutaj 2 Biedronki (na Dolnej i na Sobieskiego),
nawet spore sklepy, ale tylko samo żarcie i ew. jakieś śr. czystościowe.
Gdzie są Biedronki ze sprzętem elektronicznym?

W kaĹĽdej chyba Biedronce stoi przezroczysta gablotka zamykana na kluczyk,
czasami nawet coś się tam w środku znajduje. I żeby nie był taki OT - od
dzisiaj (tj. 12.08) powinny się tam znajdować pamięciowtykacze
kieszenionośne (tm) Toshiby o pojemności zbliżonej do 8 GB.

Ja mam Toshibę 16 GB. Kupiłam w Komputroniku na Sadybie-niedrogo.
A super malutki, przenośny dysk Toshiba 500 GB (na USB) kupiłam w Euro AGD. Podłączam go kiedy potrzebny, szczególnie do kopiowania zdjęć, a na 1 partycję wtryniam obraz systemu windows 8.

--
animka

Data: 2013-08-14 20:58:26
Autor: \(c\)RaSz
Kto kradnie gigabajty?

Użytkownik "animka" napisał w
:
: Ja mam Toshibę 16 GB. Kupiłam w Komputroniku na Sadybie-niedrogo.

Ooo! Mieszkam na Sadybie, ale nie wiem gdzie jest Komputronik?
Podaj ulicę / przecznicę - jeśli łaska...

--
Pozdrawiam  - RafaĹ‚

Data: 2013-08-14 23:33:34
Autor: animka
Kto kradnie gigabajty?
W dniu 2013-08-14 20:58, (c)RaSz pisze:

[...]

Pewnie od niedawna mieszkasz. Komputronik jest w Sadyba Best Mall na I piętrze. Można windą podjechać jak się schodów ruchomych boisz ;)

--
animka

Data: 2013-08-15 00:23:32
Autor: animka
Kto kradnie gigabajty?
W dniu 2013-08-14 23:33, animka pisze:
[...]

"Komputronik" S.A. Sklep Komputerowy
  Adres
  ul. PowsiĹ„ska 31
02-903 Warszawa
woj. mazowieckie
  Kontakt
  tel. 22 885 11 70
  www.komputronik.pl

--
animka

Data: 2013-08-14 23:42:42
Autor: JoteR
Kto kradnie gigabajty?
"(c)RaSz" napisał:
:
: Ja mam Toshibę 16 GB. Kupiłam w Komputroniku na Sadybie-niedrogo.

Ooo! Mieszkam na Sadybie, ale nie wiem gdzie jest Komputronik?
Podaj ulicę / przecznicę - jeśli łaska...

http://www.komputronik.pl/kontakty/pl/sadyba
http://www.mapahandlu.pl/centrum-handlowe/centrum-handlowe-sadyba-best-mall/5734/komputronik/

Nie wiem, czy ten salon nadal istnieje, bo te dane na stronie Komputronika jakieś enigmatyczne są, ale swojego czasu Kaja była tam jedną z lepszych klientek ;->

JoteR

Data: 2013-08-14 23:52:52
Autor: animka
Kto kradnie gigabajty?
W dniu 2013-08-14 23:42, JoteR pisze:
"(c)RaSz" napisał:
:
[...]

Można sobie zamówić w sklepie internetowym Komputronik i odebrać w dowolnym punkcie. Nieraz jakiś drobiazg sobie zamówilam, który był potem dostarczony na Sadybę ( jak go tam nie było) i oczywiście przy odbiorze zapłacilam.

To tylko taki przykład:
http://www.komputronik.pl/product/136640/Sprzet_komputerowy_/Akcesoria/Toshiba_16_GB_HAYABUSA.html?tab=availability

(Nie wiem co to ten Hayabusa :D)

--
animka

Data: 2013-08-15 00:05:34
Autor: animka
Kto kradnie gigabajty?
"(c)RaSz" napisał:
:
[...]

Jest trochÄ™ tych pendrivĂłw:
http://www.komputronik.pl/search/pl/run/showProducts/1/hide_boxes/1//searchString/cGVuZHJpdmUlMjAxNmdi/category/1/?sb=&sd=&p=1&sort=0&by=&sa=&showProducts=1
A tu Komputronik na Sadybie. Chyba go nie zmyło. Z miesiąc tam na górze nie byłam.

Data: 2013-08-13 06:32:17
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Kto kradnie gigabajty?
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2013 19:12:25 UTC+2 użytkownik JoteR napisał:

Było co¶ przy nim majdrowane > celem jej ukrycia lub usunięcia?

Formatowałam jedynie, ale zmieniałam system z NTFS na FAT i ponownie NTYFS. Je¶li to ma znaczenie.

Majka

Data: 2013-08-12 09:03:26
Autor: Robson
Kto kradnie gigabajty?
Kto zaiwanił półtora gigabajta?

Twoja głowa. Serio. W sklepie masz GB (a nie GiB). A w domu już GiB.
Wiesz jaka jest różnica pomiędzy kB a kiB?

Data: 2013-08-13 06:33:22
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Kto kradnie gigabajty?
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2013 09:03:26 UTC+2 użytkownik Robson napisał:

Twoja głowa. Serio. W sklepie masz GB (a nie GiB). A w domu już GiB.

Teraz już wiem, że to ja.
Dobrze, że spytałam, zanim poleciałam zrobić z siebie durnia w sklepie.

Majka

Data: 2013-08-12 09:22:18
Autor: Ghost
Kto kradnie gigabajty?

Użytkownik "Majka" <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:add5531c-3d0f-40c9-be62-b28e5545d27egooglegroups.com...

Kto zaiwanił

nie obrazaj niepoprawnie politycznie naszych braci rosjan

Data: 2013-08-13 06:36:47
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Kto kradnie gigabajty?
W dniu poniedziałek, 12 sierpnia 2013 09:22:18 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

>Kto zaiwanił

nie obrazaj niepoprawnie politycznie naszych braci rosjan

Przypomniałam sobie pewien dowcip.

Olimpiada zimowa Sarajewo 1984.
Kto¶ z organizatorów pyta drużynę hokejow± Rosjan:
- Brali¶cie prysznic?
Oburzeni Rosjanie odpowiadaj±:
- A co, jak co¶ zginie, to zaraz na nas?

M.

Data: 2013-08-12 18:45:55
Autor: Kamil
Kto kradnie gigabajty?
Użytkownik "Majka" napisał:

Kto zaiwanił półtora gigabajta?

Ale masz problem. Poducz się i nie zawracaj d... na poważnej grupie.

PLONK

Data: 2013-08-12 23:52:56
Autor: Olaf Frikiof Skiorvensen
Kto kradnie gigabajty?
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 11 Aug 2013 04:36:53 -0700 (PDT)  doszła do mnie wiadomo¶ć
<add5531c-3d0f-40c9-be62-b28e5545d27e@googlegroups.com>  od Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com>  :

Wyja¶nienie znajdziesz tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Write_amplification#Over-provisioning

Majka
--
"To, czy my¶li się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
Stanisław Lem - Altruizyna.

Data: 2013-08-13 21:46:29
Autor: Marek Dyjor
Kto kradnie gigabajty?
Majka wrote:
[...]

banalni jeste¶cie

to jest spisek rzadu ¶wiatowego...

na ukrytych GB dyski gromadz± ważne dane które potem w nocy wysyłaj± łaczami wifi do centrali...

Data: 2013-08-14 12:37:32
Autor: Olaf Frikiof Skiorvensen
Kto kradnie gigabajty?
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 13 Aug 2013 21:46:29 +0200  doszła do mnie wiadomo¶ć  <kue2ef$5k0$1@news.task.gda.pl>  od "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl>  :

http://spritesmods.com/?art=hddhack
--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

Data: 2013-08-21 07:30:21
Autor: Borneq
Kto kradnie gigabajty?
[...]

Dyski maj± pojemno¶ci w GB (dziesiętnie)
na półce w sklepie 16 Gib
we wła¶ciwo¶ciach 14,5 GiB...

Pendrive w GiB, dla pamięci stosuje się binarne.
Dlaczego mniej? Pamięć jest sformatowana dla systemu plików, kiedy¶ było co¶ takiego jak tablica FAT która zaiwerała opisy klastrów, je¶li nie jest jeszcze na Fat32

Kto kradnie gigabajty?