Kto ma cienki ¶piwór sztuczny? Nowy.

Data: 2011-07-12 00:03:53
Autor: Zbynek Ltd.
Kto ma cienki ¶piwór sztuczny? Nowy.
Witam

Tak zżera mnię ciekawo¶ć, jak±ż to termikę ma mój stary ¶piwór z
wypełnieniem sztucznym. Obecnie ma loft 55 mm. Czyli grubo¶ć
zdechłego królika. Ma kto¶ nowy ¶piwór o takim lofcie i podanych
parametrach termicznych?

Widziałem wzór na liczenie termiki wg loftu ¶piwora puchowego w odoo
tv, ale to raczej taka radosna tfurczo¶ć. Maj±ca się nijak do
rzeczywisto¶ci. Bo dla puchowego wychodzi warto¶ć T lim tak wysoka,
że w rzeczywisto¶ci nawet T max jest niższa.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2011-07-12 07:49:14
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-07-12 00:03, Zbynek Ltd. pisze:
?

[...]

No je¶li Tlim > Tmax => masz ¶piwór lodówkę.
Cenna rzecz, cenna.
Na biwaku stosunkowo łatwo się ogrzać, a to pal±c ognisko,
a to pij±c płyny wysokoenergetyczne, ale w upalny dzień oziębić te płyny nie jest wcale łatwo.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-07-12 10:04:44
Autor: Artur Stachura
Kto ma cienki ¶piwór sztuczny? Nowy.
On Tue, 12 Jul 2011 00:03:53 +0200, Zbynek Ltd.
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Napisz, jak mierzyłe¶ "loft" ¶piwora, to opiszę swój dla porównania (nie
nowy, ale używany parę razy, głównie wisi w szafie).

A czy rodzaj wypełnienia nie będzie miał znaczenia?

--
Artur Stachura

Data: 2011-07-12 17:06:34
Autor: Zbynek Ltd.
Artur Stachura napisał(a) :
[...]

Najpierw roztrzepać ¶piwór, położyć na płaskim. Poczekać parę minut, aż ewentualnie osi±dzie. Wysoko¶ć mierzona w najwyższym punkcie w okolicy ¶rodka długo¶ci.

A czy rodzaj wypełnienia nie będzie miał znaczenia?

Wzorek z odoo.tv tyczył się puchówek. Żaden sztuczny nie był tak opisywany, ale też nie twierdzono, że tak nie można.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2011-07-13 09:49:50
Autor: Artur Stachura
Kto ma cienki ¶piwór sztuczny? Nowy.
On Tue, 12 Jul 2011 17:06:34 +0200, Zbynek Ltd.
Artur Stachura napisał(a) :
[...]

Zmierzyłem. ¦piwór FN Troms XL, 1,6kg, używany paręna¶cie razy, na co dzień leży w szafie, oczywi¶cie luzem, bez pokrowca.
Loft podobny do Twojego - ok. 50-60 mm.
Termika (wg napisów na ¶piworze): Tmax +16  Tcomf +1 Tlim -5 Tmin -22
Subiektywnie - do +5 jest OK.

A czy rodzaj wypełnienia nie będzie miał znaczenia?

Wzorek z odoo.tv tyczył się puchówek. Żaden sztuczny nie był tak opisywany, ale też nie twierdzono, że tak nie można.

Miałem na my¶li różne rodzaje syntetycznej ociepliny. Różnica w
termice pomiędzy puchem a dowolnym syntetykiem jest pewnie jeszcze
większa. Konstrukcja worka też ma znaczenie (sposób szycia komór z ocieplin±,
kołnierz, listwa przy suwaku).

Wydaje mi się, że sama grubo¶ć ¶piwora to tylko jeden z czynników,
które trzeba wzi±ć pod uwagę.

Artur Stachura

Data: 2011-07-14 11:57:16
Autor: Zbynek Ltd.
Kto ma cienki ¶piwór sztuczny? Nowy.
Elo

Artur Stachura napisał(a) :
[...]

O rany, to albo mój ¶piwór to było jakie¶ cudo (fakt, kosztował
trochę, jest cena - 1 690 000 zł :-) ) albo teraz robi się gorsze.
Mój 15-letni ¶piwór ma większ± wagę - 1.84, z pokrowcem chyba. Waga
wypełnienia 1300g. Ale o ile pamiętam był bardziej "puchaty".
Przechowywany zawsze rozwieszony.

Termika (wg napisów na ¶piworze): Tmax +16  Tcomf +1 Tlim -5 Tmin -22
Subiektywnie - do +5 jest OK.

Nie pamiętam, a metki mam w archiwum :-)
No dobra, odszukuję...
Tmax +20 Tcomf -7 Tlim -15 Tmin -25
Z ostatnich obserwacji wynika, że Tcomf to raczej z plusem, czyli
+7. Kiedy¶ to może zweryfikuję.

[...]

Masz rację. Chodziło mi tylko o warto¶ć przybliżon±, bo wydawało mi
się, że mój to flak, więc powinien odpowiadać termice dużo lżejszego
¶piworka.
Pamiętam, że ocieplina jest z Hollowfibre 1.

Data: 2011-07-14 11:09:13
Autor: Artur Stachura
Kto ma cienki ¶piwór sztuczny? Nowy.
On Thu, 14 Jul 2011 11:57:16 +0200, Zbynek Ltd.
[...]

My¶lę, że realna "termika" ¶piwora to złożenie jego obiektywnych,
powtarzalnych parametrów (wypełnienie, konstrukcja) i indywidualnych,
często subiektywnych parametrów użytkownika (masa ciała, przemiana
materii, a może i ruchliwo¶ć podczas snu). Dlatego parametry na
metce, nawet je¶li s± wyznaczone zgodnie z norm± ISO, traktuję tylko
orientacyjnie, na zasadzie - "ten ¶piwór na lato i do schroniska, a
tamten jako trzysezonowy pod namiot".

Artur Stachura

Kto ma cienki ¶piwór sztuczny? Nowy.