Kto ma pierwszeństwo?

Data: 2014-11-22 09:23:51
Autor: J.F.
Kto ma pierwszeństwo?
Dnia Sat, 22 Nov 2014 09:07:23 +0100, Jacek napisał(a):
Co kilka dni widzę przepychanki w miejscu, jak na linku:
https://www.google.pl/maps/@50.2071399,19.1663632,143m/data=!3m1!1e3?hl=pl
Jadący S1 od południa chce zjechać na prawo po ślimaku w kierunku na A4 na zachód (nazwijmy go A).
Na prawym pasie jedzie auto (nazwijmy go B), które zjeżdża z A4 od zachodu po ślimaku i chce jechać dalej S1 na północ.
B ma jak byk na ślimaku znak "ustąp pierwszeństwa", ale kawałek dalej na prostej jest względem A na prawym pasie.
Jak to traktować? Wprawdzie nie widziałem tam jeszcze żadnej stłuczki, bo się jakoś ludzie przetasują, ale "gesty pokoju" widziałem tam nieraz.

Ale zaraz, w czym problem - bo jak rozumiem obaj chca zmienic pas,
wiec obaj ustepuja pierwszenstwa :-)

Jakby tak A jechal lewym pasem i chcial na srodkowy, o, to mamy
problem.

Albo np A ma straszna ochote wjechac przed B i ma pretensje ze B
przyspiesza bedac wyprzedzanym ...

Nawiasem mowiac - na nowych autostradach jest to nieco zmienione -
najpierw jest zjazd na boczny prawy pas, oddzielony barierka, na nim
jest krzyzowanie ruchu z wezlem, a dalej za wiaduktem ten pas sie
laczy z autostrada - ale juz tylko ruch wjezdzajacy.
Sama autostrada ma wiec ruch niezaklocony, a kierowcy z niej
zjezdzajacy troche wczesniej traca poczucie ze jada autostrada.

No i bardziej ambitne wezly tez mamy, gdzie tego krzyzowania jeszcze
mniej.

J.

Kto ma pierwszeństwo?