Kto ma pierwszeństwo?

Data: 2015-10-13 14:00:57
Autor: Wielebny
Kto ma pierwszeństwo?
https://www.google.pl/maps/@51.0649792,16.9952136,3a,75y,154.61h,76.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRqZeN0Aw-i3WjTG1ZcGEtA!2e0!7i13312!8i6656

http://u.42.pl/dSQS - jakby złamało

SkrzyĹźowanie (a moĹźe dwa skrzyĹźowania?) gdzie po kaĹźdej ze stron mamy
kolejno:
1) Drogę wewnętrzną
2) Strefę zamieszkania
3) Strefę ruchu
4) Strefę zamieszkania

Czy dobrze rozumiem, że nie ważne z której strony się przejeżdza, trzeba
ustąpić pierwszeństwa? Komu? Wszystkim czy tylko tym z prawej strony?

Data: 2015-10-13 14:10:40
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Tue, 13 Oct 2015 14:00:57 +0200, w <mvirp7$rfm$1@node1.news.atman.pl>, Wielebny
<wielebny@wp.pl.invalid> napisał(-a):

https://www.google.pl/maps/@51.0649792,16.9952136,3a,75y,154.61h,76.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRqZeN0Aw-i3WjTG1ZcGEtA!2e0!7i13312!8i6656

http://u.42.pl/dSQS - jakby złamało

Skrzyżowanie (a może dwa skrzyżowania?) gdzie po każdej ze stron mamy
[...]

Zanim kliknąłem w link, pomyślałem sobie "o, potworek niczym Partynicka we
Wrocławiu". :))

Tak, traktuj to jak skrzyżowanie równorzędne, chyba że ktoś potrafi odpowiednio
pofalandyzować, to może coś innego wymyśli.

Data: 2015-10-13 15:32:19
Autor: masti
Kto ma pierwszeństwo?
Wielebny wrote:

[...]

jadąc Partynicką masz pierwszeństwo.
Droga wewnetrzna ustępuje
Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to też nie jest droga publiczna bo inaczej
tego znaku by nie było.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-10-13 17:49:07
Autor: Tom N
Kto ma pierwszeństwo?
masti w <news:mvj863$816$1dont-email.me>:

Wielebny wrote:

[...]

Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to teĹź nie jest droga publiczna bo inaczej
tego znaku by nie było.

A jakie znaczenie ma czy to DW (SR jest częścią DW) czy SM skoro przepis
jest taki:

Włączanie się do ruchu
Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
drogowego oraz przy wjeĹźdĹźaniu:

1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]
2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
uczestnikowi ruchu

Każdy każdemu ma ustąpić, w efekcie zastosowanie ma:

Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z
kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo
[...]
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków
ruchu poza skrzyĹźowaniem.

--
'Tom N'

Data: 2015-10-13 15:50:43
Autor: masti
Kto ma pierwszeństwo?

Wielebny wrote:

[...]

drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

słusznie, mea culpa

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-10-13 20:57:37
Autor: J.F.
Kto ma pierwszeństwo?
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mvj863$816$1@dont-email.me...
Wielebny wrote:
[...]

Zaraz zaraz - moze i Partynicka, ale jednak strefa zamieszkania.

Droga wewnetrzna ustępuje

Wyjedzajacy ze strefy zamieszkania na "droge" tez ... no ale drogi tu nie ma, skrzyzowanie jest :_)

Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to teĹź nie jest droga publiczna bo inaczej
tego znaku by nie było.

Hm ...
16a) strefa ruchu – obszar obejmujący co najmniej jedną drogę wewnętrzną, na który wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi

ale tak jasno to nie napisali ze drog zewnetrznych obejmowac nie moze .... a tablicy, ze droga wewnetrzna nie ma ...

Fakt, ze tam akurat to zadnej drugiej drogi nie ma ... no ale skad obcy ma to wiedziec.

Innymi slowy calkiem normalnie: wszyscy ustepuja, najwiekszy cham przejezdza pierwszy :-)

J.

Data: 2015-10-13 21:11:00
Autor: Tom N
Kto ma pierwszeństwo?
J.F. w <news:561d5422$0$27525$65785112news.neostrada.pl>:

Użytkownik "masti"
[...]
Zaraz zaraz - moze i Partynicka, ale jednak strefa zamieszkania.

Ić stont ;P

Poczytaj wątek zanim napiszesz, a w tym akurat dużo do czytania nie ma.

--
'Tom N'

Data: 2015-10-19 15:52:25
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Tue, 13 Oct 2015 20:57:37 +0200, w
<561d5422$0$27525$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Innymi slowy calkiem normalnie: wszyscy ustepuja, najwiekszy cham przejezdza pierwszy :-)

"Odpowiadając na Pana e-maila z dnia 13.10.2015r. w sprawie zapytania
dotyczącego skrzyżowania ul. Partynickiej we Wrocławiu (przecięcia drogi
wewnętrznej, strefy ruchu oraz dwóch stref zamieszkania).  Wydział  Ruchu
Drogowego KMP we Wrocławiu informuje iż określenie skrzyżowania zdefiniowane
jest w art. 2 pkt. 10 Ustawy Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2012r., poz.1137
z późn. zm.), natomiast  włączanie się do ruchu określone jest w oddziale 2
art.17 w/w ustawy. Ponadto informuję iż Pana pismo zostanie przekazane do
Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia na Komisji
Bezpieczeństwa Urzędu Miejskiego we Wrocławiu w dniu 22.10.2015r. celem
rozważenia możliwości wprowadzenia ewentualnych zmian w oznakowaniu."

Data: 2015-10-19 15:59:16
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Mon, 19 Oct 2015 15:52:25 +0200, w
<5ct92btcvul2cqn1elcmo11u3ij4t6pi0q@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

Bezpieczeństwa Urzędu Miejskiego we Wrocławiu w dniu 22.10.2015r. celem
rozważenia możliwości wprowadzenia ewentualnych zmian w oznakowaniu."

PS. Jakie pytania dalej zadać? :)

Data: 2015-10-19 16:11:58
Autor: Wielebny
Kto ma pierwszeństwo?
On 10/19/2015 03:59 PM, radekp@konto.pl wrote:
PS. Jakie pytania dalej zadać?

Dzięki, powiedz do kogo pisałeś :D
Ja więcej pytań nie mam.

Data: 2015-10-19 16:23:40
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Mon, 19 Oct 2015 16:11:58 +0200, w <n02tne$t6d$1@node1.news.atman.pl>, Wielebny
<wielebny@wp.pl.invalid> napisał(-a):

On 10/19/2015 03:59 PM, radekp@konto.pl wrote:
> PS. Jakie pytania dalej zadać? Dzięki, powiedz do kogo pisałeś :D
Ja więcej pytań nie mam.

wrd-kwp@wr.policja.gov.pl

Data: 2015-10-19 18:37:06
Autor: Tom N
Kto ma pierwszeństwo?

<radekp@konto.pl> napisał(-a):

[...]

Najpierw napisz jakie zadałeś, bo ten bełkot powyżej wskazuje, że pytałeś o
skrzyżowanie w rozumieniu PoRD

--
'Tom N'

Data: 2015-10-20 10:42:02
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Mon, 19 Oct 2015 18:37:06 +0200, w
<151019.183706.pms.3474.60@int.dyndns.org.invalid.151019.invalid>,
<41.151019@38.183706.invalid> (Tom N) napisał(-a):

> [...]

> PS. Jakie pytania dalej zadać? :)

Najpierw napisz jakie zadałeś, bo ten bełkot powyżej wskazuje, że pytałeś o

Zapytałem czy to jest przecięcie czy skrzyżowanie oraz czy wyjeżdżając ze
strefy/drogi wewn. włączam się do ruchu skoro po wyjechaniu od razu wjeżdżam w
następną strefę/drogę wewn. (w sensie jak traktować ten kawałek asfaltu
pomiędzy strefami).

Data: 2015-10-22 08:57:15
Autor: cyklista
Kto ma pierwszeństwo?
<radekp@konto.pl> napisał(-a):

[...]

Myślę że to samo. Ale na początku i na końcu napisać

"Wiem jakie są definicje w prawie, ale pytam się o konkretne miejsce i konkretną sytuację"

-- -

Data: 2015-10-22 10:05:59
Autor: J.F.
Kto ma pierwszeństwo?
Użytkownik "cyklista"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:562888d9$0$27513$65785112@news.neostrada.pl...
radekp@konto.pl pisze:
[...]

"skoro Pan wie, to zapewne wie pan, ze Policja nie jest od ustalania prawa. Prosze sie zglosic do prawnika" :-)

J.

Data: 2015-10-30 22:19:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Kto ma pierwszeństwo?
On Tue, 13 Oct 2015, masti wrote:

Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to też nie jest droga publiczna bo inaczej
tego znaku by nie było.

  Tak mnie naszło - czy w razie jakby jednak tak było, jakiś przepis
lub zasada prawna zdejmuje odpowiedzialność z kierującego?
  Wyjaśnię: jak przy skrzyżowaniu organizator ruchu umieści na
wszystkich wlotach D-1 "pierwszeństwo przejazdu", winy kierowcy
nie sposób się doszukać.
  Wina organizatora w 100%, to on "organizuje" znaki, w niczym
ta organizacja nie wynika z mocy ustaw, a na pewno łamie
zasady ogólne. Kierujący może ufać więc JEDYNIE woli
organizatora ruchu i patrząc na znak to właśnie czyni.

  Ale przypadek o którym mowa nie różni się drastycznie od
pozornego "skrzyżowania" drogi wewnętrznej z publiczną nie
oznaczonych znakami drogowimi - a tu jest oczywiste, że
kierujący "mógł się dowiedzieć".
  Jeśli więc wpakuje się w jadącego drogą publiczną, oznaczoną
znakiem strefy ruchu, to który przepis (lub która zasada
prawna) zwolni go z odpowiedzialności?

  Abstrahuję od chyba nieoczywistej treści przepisu, bo
już gdzieś widziałem dyskusję na ten temat, czy WSZYSTKIE
drogi objęte znakiem strefy ruchu muszą być niepubliczne.
  Taka dyskusja pomija oczywiście fakt, że drogi publiczne
"powinny" być połączone (przemijająco, na okres np. robót
drogowych oczywiście mogą istnieć wyjątki), ale to już
szczegół uboczny.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-11-02 10:43:55
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Fri, 30 Oct 2015 22:19:27 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1510302208070.2352@quad>,
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(-a):

> [...]

  Tak mnie naszło - czy w razie jakby jednak tak było, jakiś przepis
lub zasada prawna zdejmuje odpowiedzialność z kierującego?

Strefa ruchu nie może być drogą publiczną, ponieważ strefę ruchu można
wyznaczyć jedynie na drogach niepublicznych.

Kto ma pierwszeństwo?