Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego

Data: 2013-06-28 06:39:54
Autor: MarcinJM
Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
W dniu 2013-06-22 00:25, Tomasz Stiller pisze:
Witam wszystkich serdecznie.

Pytanko dotyczy pierwszeństwa w _zjeździe_ ze skrzyżowania.

Miejsce Poznań, skrzyżowanie 28 czerwca/przemysłowej/sikorskiego

Jadę od strony ul. Przemysłowej, wygląda to tak:
http://tiny.pl/hs5bf

Drugi kierowca jedzie od strony ul. 28 czerwca, wyglÄ…da to tak:
http://tiny.pl/hs5b1

Skręcam w prawo z przemysłowej w sikorskiego (jakieś 100m dalej niż
sytuacja pokazana na street wiew), jestem w połowie manewru, ustępuję
pierwszeństwa pieszym na przejściu.

mysle, ze ty masz pierszenstwo. Te kilkanascie metrow dzielacych oba skrzyzowania powduje, ze ty znalazzels sie juz na 28 czerwca.
Ja bym tak ta sytuacje zrozumial (jezdzilem tam 15 lat)

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-06-28 10:41:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 28 Jun 2013, MarcinJM wrote:

W dniu 2013-06-22 00:25, Tomasz Stiller pisze:
Jadę od strony ul. Przemysłowej, wygl±da to tak:
http://tiny.pl/hs5bf

Drugi kierowca jedzie od strony ul. 28 czerwca, wygl±da to tak:
http://tiny.pl/hs5b1

Skręcam w prawo z przemysłowej w sikorskiego (jakie¶ 100m dalej niż
sytuacja pokazana na street wiew), jestem w połowie manewru, ustępuję
pierwszeństwa pieszym na przej¶ciu.

mysle, ze ty masz pierszenstwo. Te kilkanascie metrow dzielacych oba skrzyzowania

  Przyjrzyj się *ZNAKOM*.
  Je¶li znak okre¶la że to jest jedno skrzyżowanie, to jest to
jedno skrzyżowanie.
BTW: Kodeks Drogowy zawierał narzędzie pomocnicze do rozwikływania
takiego przypadku pt. "obręb skrzyżowania" (skrzyżowania we
własnym obrębie były jednym skrzyżowaniem z definicji).
  W sumie PoRD przy takim skrzyżowaniu jak w przykładzie
prowadzi do "obowi±zku oznakowania", bo inaczej rozumienie
kieruj±cych może być sprzeczne.
  Ale znak jest, jednoznaczny (tabliczka jest jednoznaczna).

powduje, ze ty znalazzels sie juz na 28 czerwca.

  Pierwszeństwo jest ustalane dla pojazdów "nadjeżdżaj±cych",
czyli *przed* miejscem spotkania :)
  Je¶li przepis szczegółowy (znak) okre¶la je dla całej drogi,
to liczy się stan wg przepisu szczegółowego, chyba, że wyjdzie
równoprawno¶ć, wtedy liczy się "ostatni moment przed".

Ja bym tak ta sytuacje zrozumial (jezdzilem tam 15 lat)

  No to wolałbym się tam z Tob± nie spotkać ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-29 08:03:27
Autor: MarcinJM
Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
  No to wolałbym się tam z Tob± nie spotkać ;)

Wiem co jest na znakach, wiem jak sie ma to do przepisow. Niemniej uwazam, ze zdrowy rozsadek podpowiada jazde po "mojemu".

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-06-29 16:42:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 29 Jun 2013, MarcinJM wrote:

Wiem co jest na znakach, wiem jak sie ma to do przepisow. Niemniej uwazam,
ze zdrowy rozsadek podpowiada jazde po "mojemu".

  Ale te rozważania kończ± się wraz z kolizj±...
  Co powiesz policji - "uważałem że tak jest rozs±dniej"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 03:51:38
Autor: MarcinJM
[...]

Jakos przez wielel lat sie nie skonczyly. Nawet nie bylo sytuacji stresowej, wiec rozwazania o policji sa nieuprawnione.