Kto ma pierwszeństwo?

Data: 2017-02-24 17:42:20
Autor: Poldek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2017-02-24 o 14:54, Adam Wysocki pisze:
Mamy dwa pasy, obydwoma jadą samochody. Dojeżdżamy do ulicy, która ma
trzy. Chcemy skręcić w lewo.

Jak wygląda kwestia pierwszeństwa każdego z dwóch pasów na każdym
z trzech pasów po skręcie? Innymi słowy, jeśli obydwoma pasami jadą
samochody, które chcą skręcić na ten sam pas i się stukną, to czyja
będzie wina dla wjazdu na lewy pas, prawy i środkowy?

To samo pytanie dla skrętu w prawo.

Tak naprawdę najbardziej interesuje mnie kwestia środkowego pasa, bo
intuicyjnie czuję (i tak robię), że lewy powinien skręcić na lewy, a prawy
na prawy, żeby się nikomu drogi nie przecięły. Tylko kto ma pierwszeństwo
do wjazdu na środkowy pas? Ten z prawego, bo zasady ogólne?

Jeśli niejasno napisałem... to rysunek:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - -
-- -- -- -- -- .   .-- -- -- -- --
          | | |
          |   |
          | | |
          |   |
          | | |
          |   |
          | | |

Mnie uczyli na kursie, że po skręcie mam prawo wjechać na dowolnie wybrany pas. Więc pierwszeństwo ma ten, który jedzie pierwszy. Nigdy nie ma tak, żeby dwóch jechało dokładnie równo. Zawsze jeden jest ciut bardziej drugi. Ale ja robiłem prawo jazdy dawno temu. Wtedy jeszcze chodzenie na kursy teoretyczne było obowiązkowe. Od tego czasu mogło się wiele zmienić.

Data: 2017-02-24 18:52:24
Autor: Manik
Kto ma pierwszeństwo?
Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości
[...]

Nie, to nie jest tak.
PoRD nie mówi, że masz prawo wjechać na dowolnie wybrany pas.
W PoRD nic nie pisze, który pas wolno ci zająć po skręcie,
czyli możesz (możesz, a nie masz prawo) zająć
dowolny pas pod warunkiem, ze jest wolny.

Data: 2017-02-24 19:04:37
Autor: Poldek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2017-02-24 o 18:52, Manik pisze:
[...]

Jeśli jadę drugi, to nie jest wolny. Jeśli jadę pierwszy, to jest wolny - ?

Data: 2017-02-24 19:00:50
Autor: Budzik
Kto ma pierwszeństwo?
[...]

A jak jednak beda jechac równo i stukna sie dokładnie bokami?

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2017-02-24 20:03:39
Autor: Jacek Maciejewski
Kto ma pierwszeństwo?
Dnia Fri, 24 Feb 2017 19:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

A jak jednak beda jechac równo i stukna sie dokładnie bokami?

To oboje zaliczą blacharza :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-02-24 22:26:28
Autor: re
Kto ma pierwszeństwo?

Użytkownik "Jacek Maciejewski"

A jak jednak beda jechac równo i stukna sie dokładnie bokami?

To oboje zaliczą blacharza :)
-- -
A w innym przypadku ?

Data: 2017-02-27 12:03:02
Autor: Mirek Ptak
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2017-02-24 o 22:26, re pisze:

Użytkownik "Jacek Maciejewski"

A jak jednak beda jechac równo i stukna sie dokładnie bokami?

To oboje zaliczą blacharza :)
-- -
A w innym przypadku ?

Obaj lub obie ;)

BPNNMSP :)
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-02-24 21:15:04
Autor: Poldek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2017-02-24 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Z jaką dokładnością równo?
Nieważne. Musiały by się spotkać dwa zakute pacany, żeby tak się stuknąć. Ale to nie jest niemożliwe.

Data: 2017-02-24 22:28:06
Autor: re
Kto ma pierwszeństwo?

Użytkownik "Poldek"

[...]

[...]