Kto ma pierwszeństwo?

Data: 2017-02-24 18:47:54
Autor: t-1
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2017-02-24 o 14:54, Adam Wysocki pisze:
Mamy dwa pasy, obydwoma jadą samochody. Dojeżdżamy do ulicy, która ma
trzy. Chcemy skręcić w lewo.

Ten co jechał lewym ma jechać lewym, kto prawym - prawym, czyli jechać tym samym pasem.
Przy zmianie pasa ruchu nie ma pierwszeństwa pojazd z prawej strony, jeśli drugi pojazd jedzie swoim pasem.

Data: 2017-02-24 18:51:37
Autor: t-1
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2017-02-24 o 18:47, t-1 pisze:
[...]

Było też pytanie kto ma pierwszeństwo zająć środkowy pas?
Identycznie jak na prostej drodze, ten po prawej, jeśli obaj zmieniają pasy.

Data: 2017-02-25 01:49:38
Autor: re
Kto ma pierwszeństwo?

Użytkownik "t-1"

[...]

-- -
Przecież to skrzyżowanie. Wszyscy zmieniają pasy lub ich nie zmieniają w zależności od oznakowania poziomego. Podejrzewać należy, że skoro ilość pasów zmienia się to oznakowania tam nie ma, więc można skręcić w dowolny pas.

Data: 2017-02-24 23:58:22
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Fri, 24 Feb 2017 18:47:54 +0100, w <o8prk2$4bu$1@node1.news.atman.pl>, t-1
<t-1@todlaspamu.pl> napisał(-a):

> [...]
> trzy. Chcemy skręcić w lewo.

Ten co jechał lewym ma jechać lewym, kto prawym - prawym, czyli jechać tym samym pasem.

Pytanie było kto ma pierwszeństwo. Odpowiedź jest taka, że ten z prawej.

Przy zmianie pasa ruchu nie ma pierwszeństwa pojazd z prawej strony, jeśli drugi pojazd jedzie swoim pasem.

Sytuacja zmiany pasa tutaj nie występuje.

Data: 2017-02-25 00:50:15
Autor: Adam Wysocki
Kto ma pierwszeństwo?
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

Ten co jechał lewym ma jechać lewym, kto prawym - prawym, czyli jechać tym samym pasem.

Ale oni już nie mają swoich pasów - te pasy skończyły się w momencie skrętu i zaczynają się nowe, na drodze, na którą skręcili.

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

Data: 2017-02-25 13:13:14
Autor: t-1
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 2017-02-25 o 01:50, Adam Wysocki pisze:
t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:

[...]

Dla durniów jest tak, jak napisałeś.

Data: 2017-02-25 13:39:22
Autor: Manik
Kto ma pierwszeństwo?
Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:1cTd9t97sI6ecNv8%gofnews.chmurka.net...

Ale oni już nie mają swoich pasów - te pasy skończyły się w momencie
skrętu i zaczynają się nowe, na drodze, na którą skręcili.

A skąd ty taką głupotę wytrzasnąłeś ?

Data: 2017-02-25 18:58:08
Autor: Adam Wysocki
Kto ma pierwszeństwo?
Manik <grewasutk@oila.pl> wrote:

Ale oni już nie mają swoich pasów - te pasy skończyły się w momencie
skrętu i zaczynają się nowe, na drodze, na którą skręcili.

A skąd ty taką głupotę wytrzasnąłeś ?

No mamy drogę, do której równolegle dochodzi inna droga - skrzyżowanie. Ta droga ma swoje pasy, a ta dochodząca do niej ma swoje, niekoniecznie tyle samo (i tutaj właśnie nie jest tyle samo, tylko mniej).

Data: 2017-02-26 11:07:28
Autor: Manik
Kto ma pierwszeństwo?
[...]

Kierowca skręcający może uważać, że dla niego pojawił się nowy pas,
ale to nie jest nowy pas tylko jest to inny pas, bo droga
poprzeczna jest szersza. Faktycznie jest to inny pas, a nie nowy.

Nowy pas może rozpoczynać się tylko w miejscu, gdzie droga rozszerza się
i nie ma to nic wspólnego z skrętem.

Data: 2017-02-27 11:33:59
Autor: Adam Wysocki
Kto ma pierwszeństwo?
Manik <qrewasutk@oila.pl> wrote:

[...]

Ok, nie nowy tylko inny (już idący tą drogą, na którą się skręca). Nowy z punktu widzenia skręcającego.

Data: 2017-02-27 13:58:23
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
Adam Wysocki w <news:1jTda3nnnI6ecNv8%gofnews.chmurka.net>:

[...]

Jazda samochodem jest modelem ciągłym -- zajmował pas najbliższy krawężnika
przy skręcie (1 od prawej) , to nie zmieni pasa tylko wtedy, gdy po skręcie
będzie kontynuował jazdę na pas najbliższy krawężnika.

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 14:16:20
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Mon, 27 Feb 2017 13:58:23 +0100, w
<170227.135823.pms.3787.58@int.dyndns.org.invalid.170227.invalid>, 007
<news@intf.dyndns.org.invalid> napisał(-a):

Jazda samochodem jest modelem ciągłym -- zajmował pas najbliższy krawężnika
przy skręcie (1 od prawej) , to nie zmieni pasa tylko wtedy, gdy po skręcie
będzie kontynuował jazdę na pas najbliższy krawężnika.

Powstaje nowa teoria nt pasów niewyznaczonych :D

Data: 2017-02-27 17:06:17
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
radekp@konto.pl w <news:lk98bcp0vfbljkdbhdmqviau58c0r1v1co4ax.com>:

[...]

Możesz zawsze podać teorię "starą" -- tylko czy stać cię na taki wysiłek
umysłowy.

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 22:21:10
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Mon, 27 Feb 2017 17:06:17 +0100, w
<170227.170617.pms.3788.57@int.dyndns.org.invalid.170227.invalid>, 007
> [...]

> Powstaje nowa teoria nt pasów niewyznaczonych :D

Możesz zawsze podać teorię "starą" -- tylko czy stać cię na taki wysiłek

Była swego czasu dyskusja, się sprężysz, to się pouczysz. Jak będziesz leniwy,
to pozostaniesz niemądry.

Data: 2017-02-28 19:29:23
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
radekp@konto.pl w <news:sv59bc5pebg39vrorffomr8mg1qifd6skf4ax.com>:

Była swego czasu dyskusja, się sprężysz, to się pouczysz.

Chętnie, poproszę wędkę w postaci MIDa

Jak będziesz leniwy, to pozostaniesz niemądry.

LOL

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 16:45:25
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 27.02.2017 o 13:58, 007 pisze:

Jazda samochodem jest modelem ciągłym -- zajmował pas najbliższy krawężnika
przy skręcie (1 od prawej) , to nie zmieni pasa tylko wtedy, gdy po skręcie
będzie kontynuował jazdę na pas najbliższy krawężnika.

Jak nie zmieni, skoro jedzie innym niż jechał?

Shrek

Data: 2017-02-27 17:11:16
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
Shrek w <news:o91hil$ev8$2node1.news.atman.pl>:

[...]

Jak nie zmienił, skoro jedzie innym niż jechał?

Skoro oddalił sie od krawężnika i zajął pas drugi/dziwiąty od prawej, to
owszem, zmienił. Ja to napisałem poprzednio, więc z czym się nie zgadzasz?

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 17:31:43
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 27.02.2017 o 17:11, 007 pisze:

[...]

W tym, że jak będzie jechał przy prawym krawężniku to nie zmienia pasa. Jechał wcześnie innym, teraz jedzie innym, więc jak nie zmieniał?

Shrek

Data: 2017-02-27 19:50:01
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
Shrek w <news:o91k9f$ev8$3node1.news.atman.pl>:

W tym, że jak będzie jechał przy prawym krawężniku to nie zmienia pasa.

No i masz babo placek -- jedzie przy krawężniku  -- nie zmienia pasa. Toż
tak napisałem.

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 20:15:00
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 27.02.2017 o 19:50, 007 pisze:

W tym, że jak będzie jechał przy prawym krawężniku to nie zmienia pasa.

No i masz babo placek -- jedzie przy krawężniku  -- nie zmienia pasa. Toż
tak napisałem.

A ja napisałem, że się z tym nie zgadzam.

Skoro wcześniej jechał pasem (który "pojechał" dalej prosto), a teraz po skręcie w prawo jedzie pasem (który "przyjechał" z lewej) i pasy te się przecinają prostopadle do siebie, to nie są te same pasy - prawda? A skoro nie są te same, to znaczy że pas zmienił.

Shrek

Data: 2017-02-27 21:11:21
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
Shrek w <news:o91trk$q0u$1node2.news.atman.pl>:

[...]

Sam umieściłeś słowo pojechał w "", bo dobrze wiesz, ze to nie pas jedzie,
tylko pojazd jedzie i pas jest tam, gdzie jest pojazd -- zgodnie z PoRD.
po skręcie w prawo jedzie pasem

dalej, tym którym jechał

(który "przyjechał" z lewej)

Jeszcze raz: jazda jest zjawiskiem ciągłym, jazda przy prawym krawężniku na
skrzyżowaniu nie powoduje zmiany pasa a jedynie zmianę kierunku jazdy, jazda
z oddalaniem sie od krawężnika jest jednocześnie zmianą kierunku i pasa

I co zrobisz wg Twojej teorii, jeżeli żaden pas z lewej nie "przyjedzie", bo
będzie miał wcześniej nakaz skrętu (oczywiście nie pas tylko pojazd, ale
usiłuje dopasować sie do Twojego dziecięcego toku rozumowania)?

pasy te się przecinają prostopadle do siebie, to nie są te same pasy

Uuups, kolejny genialny pomysł -- a co jeżeli przecinają się nie prostopadle
tylko pod katem <>90? To te same pasy, czy nie te same -- rozwiń proszę
teorię pasów przecinających sie pod różnymi kątami.

Ale bardziej interesuje mnie przepis o którym tak się rozpisujesz:
"Tym bardziej, że wprost jest napisane (w PoRD), że przy skrecie możesz
zająć dowolny."

--
'Tom N'

Data: 2017-02-27 22:00:41
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 27.02.2017 o 21:11, 007 pisze:

Skoro wcześniej jechał pasem (który "pojechał" dalej prosto)

Sam umieściłeś słowo pojechał w "", bo dobrze wiesz, ze to nie pas jedzie,

Dobrze - niech będzie biegnie - bez cudzysłowiu.

tylko pojazd jedzie i pas jest tam, gdzie jest pojazd -- zgodnie z PoRD.

Za przeproszeniem - co ty paliłeś? Pas biegnie tam, gdzie jest namalowany, a nie tam gdzie pojazd pojechał. Może zamach oświecimski polegał na namalowaniu pasa prosto w drzewo;)

[...]

A pisz sobie ile chcesz. Skoro wcześniej byłeś na innym pasie niż teraz jesteś, to znaczy że go zmieniłeś. Pasy wyznaczone nie mają nic wspólnego z kotami Schrodingera i zasadą Heisenberga. O ile farba się nie starła, to są dość dobrze zdefiniowane.

I co zrobisz wg Twojej teorii, jeżeli żaden pas z lewej nie "przyjedzie", bo
będzie miał wcześniej nakaz skrętu (oczywiście nie pas tylko pojazd, ale
usiłuje dopasować sie do Twojego dziecięcego toku rozumowania)?

Nie mam pojęcia o czym piszesz.

pasy te się przecinają prostopadle do siebie, to nie są te same pasy

Uuups, kolejny genialny pomysł -- a co jeżeli przecinają się nie prostopadle
tylko pod katem <>90?

To samo. Jeśli dwa pasy się przecinają... hm to wskazuje na to, że są to różne pasy - prawda? No chyba że jeden z pętelką;)

Ale bardziej interesuje mnie przepis o którym tak się rozpisujesz:
"Tym bardziej, że wprost jest napisane (w PoRD), że przy skrecie możesz
zająć dowolny."

Jak  się przypomnisz, to jutro ci poszukam. W zestawach egzaminacyjnych jest pytanie który pas można zająć przy skręcie - prawidłowa odpowiedź to dowolny. Rzeczywiście nie sprawdzałem czy jest to wprost zapisane w PoRD. Jak się przypomniesz, to sprawdzę.

Shrek

Data: 2017-02-28 19:45:10
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
Shrek w <news:o9241p$c9t$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Dlaczego nie prowadzi?

tylko pojazd jedzie i pas jest tam, gdzie jest pojazd -- zgodnie z PoRD.

Za przeproszeniem - co ty paliłeś? Pas biegnie tam, gdzie jest namalowany, a nie tam gdzie pojazd pojechał.

Czyli PoRD czytałes na wyrywki:

pas ruchu -[...] oznaczonylub nieoznaczony znakami drogowymi;

Skoro wcześniej byłeś na innym pasie niż teraz

Nie byłem.

[...]
Było tyle nie wycinać i  nie palić:

"> (który "przyjechał" z lewej) " -- tako napisał Shrek

[...]

Pieknie, więc po co pisałeś o przecinających sie prostopadle.

Ale bardziej interesuje mnie przepis o którym tak się rozpisujesz:
"Tym bardziej, że wprost jest napisane (w PoRD), że przy skrecie możesz
zająć dowolny."
Jak  się przypomnisz, to jutro ci poszukam.

Nie pamiętasz co robiłeś "wczoraj" -- dobra, przypominam się.

W zestawach egzaminacyjnych jest pytanie który pas można zająć przy skręcie - prawidłowa odpowiedź to dowolny.

W zestawie egzaminacyjnym nie ma dwóch pasów z których skręca pojazd, tylko
jeden i na dodatek oprócz tego pojazdu nie ma żadnego innego. Ergo, to nie
jest argument, że skręcający z pasa nr 1 ma prawo zając pas nr 2 lub 3,
skoro po pasie 2 jedzie równolegle z nim inny pojazd.

Rzeczywiście nie sprawdzałem czy jest to wprost zapisane w PoRD.

Ale gardłujesz.

--
'Tom N'

Data: 2017-02-28 21:32:56
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 28.02.2017 o 19:45, 007 pisze:

Za przeproszeniem - co ty paliłeś? Pas biegnie tam, gdzie jest
namalowany, a nie tam gdzie pojazd pojechał.

Czyli PoRD czytałes na wyrywki:

pas ruchu -[...] oznaczonylub nieoznaczony znakami drogowymi;

Jak jest oznaczony, to jest oznaczony i tyle. Chyba, że mieszczą się na nim dwa pojazdy. Nie możesz dobie tworzyć na oznaczonych pasach na przykład pasa nieoznaczonego na skos i twierdzić, że to reszta ma się do ciebie dostosować, bo tyu pasa nie zmieniasz - pas jest tam gdzie jedzie twój pojazd:P

Shrek

Data: 2017-02-28 22:29:45
Autor: 007
Kto ma pierwszeństwo?
Shrek w <news:o94mpm$71n$3node1.news.atman.pl>:

[...]

Piękna ucieczka od meritum -- deklarowałeś się, ja przypomniałem -- ale
oczywiście  ci umknęło :)))

Shrek

Pa na kolejne pół roku.

--
'Tom N'

Data: 2017-03-01 07:40:10
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo?
W dniu 28.02.2017 o 22:29, 007 pisze:

[...]

Nie - meritum to było czy pas pokazuje gdzie masz jechać czy to gdzie samochód pojechał tworzy pas.

Co do tego co miałem sprawdzić. Rzeczywiście nie ma wprost napisane. Jednak skoro się zgadzamy, że przy jeżdzie z jedengo pasa można zająć dowolny to upadają wszelkie teorie, że ruch prawostronny definiuje nam pasy niewyznaczone od prawej.

Ale skoro już nie czytasz...

Shrek

Data: 2017-03-01 09:35:49
Autor: Manik
Kto ma pierwszeństwo? Zrozumiał.
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Przyznanie się do błędu podajesz tak jak PiSlamscy  propagandyści zalecają,
czyli niejasno, półgębkiem i mało kto wie o co chodzi.
Ale dobre i to.
Napisz wprost : W PoRD nie ma przepisu dającego pierwszeństwo
w zajęciu dowolnego pasa na drodze poprzecznej, skrecającemu.

Data: 2017-03-01 11:37:57
Autor: Shrek
W dniu 01.03.2017 o 09:35, Manik pisze:

Przyznanie się do błędu podajesz tak jak PiSlamscy  propagandyści zalecają,

Misu - tak dla twojej informacji - nie zamierzam ci odpisywać, więc możesz sobie darowac podczepianie się do moich postów. Od razu możesz się uznac zwyciężcą tej dyskusji - przez aklamację.

Shrek

Data: 2017-03-01 11:42:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-03-01 o 11:37, Shrek pisze:
Od razu możesz się uznac zwyciężcą tej dyskusji - przez aklamację.

Wiesz, co znaczy to słowo?

--
Liwiusz

Data: 2017-03-01 12:07:50
Autor: Shrek
W dniu 01.03.2017 o 11:42, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-03-01 o 11:37, Shrek pisze:
Od razu możesz się uznac zwyciężcą tej dyskusji - przez aklamację.

Wiesz, co znaczy to słowo?

Tak. Przez jednogośność. No wiec idiota pyta się kto jest za tym, że mam rację i sam sobie klaszcze. Reszta z idotą nie rozmawia, więc idiota jednogłośnie (swoim głosem) wygrywa w swoim małym rozumku przez aklamację.

Shrek

Data: 2017-03-01 12:16:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-03-01 o 12:07, Shrek pisze:
[...]

Dalsza część twojego postu świadczy, że nawet słowa "jednogłośność" nie rozumiesz.

No wiec idiota pyta się kto jest za tym, że mam
rację i sam sobie klaszcze. Reszta z idotą nie rozmawia, więc idiota

No nie, skoro przez aklamację, to każdy na tej grupie się z nim zgadza.

jednogłośnie (swoim głosem) wygrywa w swoim małym rozumku przez aklamację.

"Jednogłośnie swoim głosem" - pozostaje mi oznajmić, że idiotą jesteś ty...

--
Liwiusz

Data: 2017-03-01 12:39:14
Autor: Shrek
W dniu 01.03.2017 o 12:16, Liwiusz pisze:

[...]

Ok - ty wygrałeś:P

Shrek

Data: 2017-03-01 12:45:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-03-01 o 12:39, Shrek pisze:
[...]

Wypadałoby jednak, abyś przeprosił tego, kogo wyzywałeś niesłusznie od idiotów. Chyba, że oprócz tego, że jesteś idiotą, jesteś także chamem.

--
Liwiusz

Data: 2017-03-01 12:48:38
Autor: Shrek
W dniu 01.03.2017 o 12:45, Liwiusz pisze:

[...]

Przepraszam - wygraliście obaj.

Shrek.

Data: 2017-03-01 12:10:08
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo? Zrozumiał.
Wed, 1 Mar 2017 11:42:31 +0100, w <o968iq$29d$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2017-03-01 o 11:37, Shrek pisze:
> Od razu możesz się uznac zwyciężcą tej dyskusji - przez aklamację.

Wiesz, co znaczy to słowo?

A kto jest przeciw? :)

Data: 2017-02-25 22:51:43
Autor: radekp@konto.pl
Kto ma pierwszeństwo?
Sat, 25 Feb 2017 13:39:22 +0100, w <o8rtui$4oc$1@news.mixmin.net>, "Manik"
<grewasutk@oila.pl> napisał(-a):

> [...]
>
> Ale oni już nie mają swoich pasów - te pasy skończyły się w momencie
> skrętu i zaczynają się nowe, na drodze, na którą skręcili.

Chyba zostaniesz moim idolem :D

Data: 2017-02-25 01:45:19
Autor: re
Kto ma pierwszeństwo?

Użytkownik "t-1"

[...]

O skrzyżowanie chodzi. Na skrzyżowaniu może być oznakowanie poziome pasów lub może go nie być.

Kto ma pierwszeństwo?