Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?

Data: 2014-12-07 17:22:54
Autor: t-1
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
Zielone światło dla ulic Conrada i Kochanowskiego.
Z Kochanowskiego samochody skręcają w lewo z Conrada w prawo.
Kto ma pierwszeństwo w miejscu spotkań za mini wysepką?
Jadący z Kochanowskiego zajmują od razu prawy pas jadąc np. do Orlenu.
Gdyby nie wysepka niejasności by chyba nie było.

Data: 2014-12-07 17:24:57
Autor: t-1
W dniu 2014-12-07 o 17:22, t-1 pisze:
[...]

Przepraszam za brak linku:

https://www.google.pl/maps/@52.2711454,20.933952,103m/data=!3m1!1e3?hl=pl

Data: 2014-12-07 17:40:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
Hello t-1,

Sunday, December 7, 2014, 5:24:57 PM, you wrote:

W dniu 2014-12-07 o 17:22, t-1 pisze:
Zielone œwiatło dla ulic Conrada i Kochanowskiego.
Z Kochanowskiego samochody skręcajš w lewo z Conrada w prawo.
Kto ma pierwszeństwo w miejscu spotkań za mini wysepkš?
Jadšcy z Kochanowskiego zajmujš od razu prawy pas jadšc np. do Orlenu.
Gdyby nie wysepka niejasnoœci by chyba nie było.

Przepraszam za brak linku:

https://www.google.pl/maps/@52.2711454,20.933952,103m/data=!3m1!1e3?hl=pl

Tam sš na pasie dla jadšcych z Conrada œlady poziomego oznakowania
„ustšp pierwszeństwa”....

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-07 17:41:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Znaki są:
https://www.google.pl/maps/@52.2710675,20.9335497,3a,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkrx3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-07 17:59:06
Autor: mk4
On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello t-1,

[...]

No sa, ale ... coz z tego? Na zwyklum skrzyzowaniu gdyby nie bylo tej wysepki tez by byly tak samo i pierwszenstwo mialby skrecajacy w prawo.

Co zmienia ta wysepka wg ciebie? Nadal ja skrecam w prawo a ktos tam w lewo. Wiec?

Dodatkowo skoro sa swiatla i dzialaja to co mialyby te znaki wnosic? Nawet uwznajac ja mam zielone on ma zielone to ma mnie z prawej strony wiec?

--
mk4

Data: 2014-12-07 20:51:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
Hello mk4,

On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello t-1,

[...]

Nic. Masz ustąpić pierwszeństwa i koniec.

Dodatkowo skoro sa swiatla i dzialaja to co mialyby te znaki wnosic?

Światła są wcześniej.

Nawet uwznajac ja mam zielone on ma zielone to ma mnie z prawej strony wiec?

Oddaj prawo jazdy zanim komuś krzywdę na drodze zrobisz. O ile je masz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-07 21:37:48
Autor: Cavallino

On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello t-1,

[...]

Jasne.
Pytanie komu.
Bo takie skrzyżowanie traktuje się jako całość i nie jest tak, że z tytułu jego geometrii ten który wcześniej skręcił kilka metrów wcześniej (z Kochanowskiego w Reymonta w lewo) nabył innych praw.
On nadal musi ustąpić tym z naprzeciwka skręcającym w prawo.

Odpowiedź jest prosta - ustąpić pierwszeństwa należy tym na drodze z pierwszeństwem, jeśli jest nią Reymonta w obie strony, to tylko oni to pierwszeństwo posiadają.

Musiałoby to być osobne skrzyżowanie, żeby było jak piszesz, ale tak nie jest - bo niby na jakiej zasadzie?

Data: 2014-12-07 21:41:37
Autor: mk4
Hello mk4,

On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello t-1,

[...]

Tja, a swistak siedzi.

Czyli w sytuacji tutaj:
https://www.google.pl/maps/@53.0159935,18.6060655,3a,75y,344.72h,91.53t/data=!3m4!1e1!3m2!1s9mzi07Zn9wjYE7bRN-1xuw!2e0

jak mam zielone i jade prosto to za pierwsza jezdnia mialbym ustapic pojazdowi, ktory jedzie sobie na czeronym z prawej strony - tak? Bo tam znak stoi a fakt, ze mam zielone to taki pic na wode? A moze on tam stoi, ze w razie jak swiatla nie dzialaja to wtedy ma mi przypomniec, zeby ustapic?

Dodatkowo skoro sa swiatla i dzialaja to co mialyby te znaki wnosic?

Światła są wcześniej.

Jak na wiekszosci bardziej skomplikowanych skrzyzowan. Inaczej mielibysmy jedno wielkie swiatlowisko - zupelnie niepotrzebnie. Choc niestety coraz czesciej cos takiego sie stawia bo widac ludzie nie pojmuja regul...

Nawet uwznajac ja mam zielone on ma zielone to ma mnie z prawej strony wiec?

Oddaj prawo jazdy zanim komuś krzywdę na drodze zrobisz. O ile je masz.

A ty swoje juz oddales?

--
mk4

Data: 2014-12-07 21:49:17
Autor: mk4
Hello mk4,

On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello t-1,

[...]

A ty masz dalej to samo skrzyzowanie z drugiej strony i zobacz na zygnalizaor na gorze.

https://www.google.pl/maps/@53.0166108,18.6062476,3a,75y,247.86h,85.56t/data=!3m4!1e1!3m2!1s_c5dlRcc-IYIxzb21DYwMQ!2e0

Po co on tam w ogole jest? Przeciez za nim jest znak ustap a przejsciem dla pieszych sie juz nie wykrecisz bo go tam nie ma!

--
mk4

Data: 2014-12-07 22:16:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
Hello mk4,

Sunday, December 7, 2014, 9:41:37 PM, you wrote:

[...]

[...]

A może wyjechałeś na ciemnozielonym i zanim dojechałeś do drugiej
jezdni, to ten z prawej zdążył już ruszyć. Albo był korek i światła
się zmieniły. A Ty będziesz twardo jechał na kolizję i nie ustąpisz
pierwszeństwa?

[...]

Właśnie widzę. Na skomplikowanych skrzyżowaniach po to dostawia się
znaki, żeby w ciężkim ruchu kierowcy wiedzieli, jak się zachować, gdy
już nie widzą sygnalizatora a na kierunku poprzecznym jest ruch.

Nawet uwznajac ja mam zielone on ma zielone to ma mnie z prawej strony wiec?
Oddaj prawo jazdy zanim komuś krzywdę na drodze zrobisz. O ile je masz.
A ty swoje juz oddales?

Na razie nie muszę - nie mam problemu z rozumieniem znaków drogowych.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 16:17:16
Autor: Jankol
Kto ma pierwszeństwo ...

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1454814274.20141207221645pik-net.pl.invalid...
[...]

Jeżeli tak będzie jechał to może podpaść pod art.3.1 PoRD.

Właśnie widzę. Na skomplikowanych skrzyżowaniach po to dostawia się
znaki, żeby w ciężkim ruchu kierowcy wiedzieli, jak się zachować, gdy
już nie widzą sygnalizatora a na kierunku poprzecznym jest ruch.

Dostawianie znaków nic nie da, bo światła mają pierwszeństwo, art.5.3. PoRD.

[...]

Ale masz problem z rozumieniem co jest wazniejsze :
sygnalizacja swietlna, czy znaki.

Data: 2014-12-08 16:44:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma pierwszeństwo ...
Hello Jankol,

[...]

Na razie nie muszę - nie mam problemu z rozumieniem znaków drogowych.
Ale masz problem z rozumieniem co jest wazniejsze :
sygnalizacja swietlna, czy znaki.

Ale załapałeś, że w sprawie, o której toczy się dyskusja obaj mają
zielone? I trochę mądrzejsi od nas też mają problem z jednoznacznym
rozstrzygnięciem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 17:06:34
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo ...
On 2014-12-08 16:44, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Nie - nie o to, tą sytuację jednoznacznie określona przez art 25.

I trochę mądrzejsi od nas też mają problem z jednoznacznym
rozstrzygnięciem.

Widać trochę inaczej mądrzy, skoro nie rozumieją nadrzędności sygnalizacji w stosunku do A-7. Argument, że A7 stoi za sygnalizatorem jest z dupy wzięty i nawet nie warto się nad nim specjalnie pochylać.

Jak jakiś policjant ma wątpliwości, to znaczy że jednak dowcipy o inteligencji milicjantów zawierają ziarno prawdy.

I należy go wysłać na szkolenie, zanim publicznie będzie deprecjonował własną formację. A potem wysłać na skrzyżowanie w celu kierowania ruchem. Żeby nie było wątpliwości co do nadrzędności sygnałów na odcinku sygnalizator-policjant należy go powiesić na tym samym słupku co sygnalizator - ino nie za szyję, bo jeszcze zacznie machać bez ładu i składu i nieszczęście gotowe:P

Shrek.

Data: 2014-12-07 18:02:16
Autor: Tom N
RoMan Mandziejewicz w <news:16810348873.20141207174119pik-net.pl.invalid>:

[...]

Mówisz, że skoro znak A-7 stoi za sygnalizatorem (ale w obrębie tego samego
skrzyżowania) to sygnalizacja dotyczy wyłącznie przejścia dla pieszych?
A gdyby był na tym samym słupku? A gdyby sygnalizator był za znakiem A-7,
jak ten (to samo skrzyżowanie):
<https://www.google.pl/maps/@52.2710689,20.9329703,3a,75y,91.94h,79t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0JGYQtDoixn0RW5PY1nvlw!2e0?hl=pl>

No i dlaczego są pytania na egzaminie na PJ, na których nie ma znaków gdy
jest działająca sygnalizacja...

--
'Tom N'

Data: 2014-12-07 18:12:44
Autor: Shrek
On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

A chwilę wcześniej sygnalizator świetlny, który ma wyższość nad znakami.

Ogólnie (często tam skręcam w prawo) wydaje mi się, że:

Na zielonej strzałce ustępuję wszystkim (większość czasu jest tam zielona strzałka).

Jak jest zielone - to moje pierwszeństwo.

Ogólnie nigdy nie widziałem tam problemów z pierwszeństwem (z wyjątkiem sytuacji gdy dwa samochody, na trzech pasach, postanowiły się spotkać akurat na prawym;) ale to jeszcze na Conrada.

W sytuacji o której ty piszesz - zwykle ci skręcający w prawo zajmują prawy pas, ci w lewo, lewy i jeszcze jeden zostaje, więc problem trochę wydumany;)

Shrek.

Data: 2014-12-07 18:18:38
Autor: t-1
W dniu 2014-12-07 o 18:12, Shrek pisze:

W sytuacji o której ty piszesz - zwykle ci skręcający w prawo zajmują
prawy pas, ci w lewo, lewy i jeszcze jeden zostaje, więc problem trochę
wydumany;)

Shrek.

Ja na Powstańców Śląskich nie widzę 3 pasów w kolizyjnym miejscu.

Data: 2014-12-07 19:04:44
Autor: Shrek
On 2014-12-07 18:18, t-1 wrote:

[...]

Dlatego wysłałem cancela. Są dwa - i tak problem raczej teoretyczny, albo na wymuszenie stłuczki (za co powinni przybijać za jaja do słupów).

Shrek.

Data: 2014-12-08 17:06:06
Autor: Jankol
Kto ma pierwszeństwo ...

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:m624rn$bua$1node1.news.atman.pl...

albo na wymuszenie stłuczki (za co powinni przybijać za jaja do słupów).
Shrek.

Ten kto szuka stłuczki to może być też winny z powodu art.3.1.

Data: 2014-12-08 17:13:21
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo ...
On 2014-12-08 17:06, Jankol wrote:

albo na wymuszenie stłuczki (za co powinni przybijać za jaja do słupów).
Shrek.

Ten kto szuka stłuczki to może być też winny z powodu art.3.1.

Tylko trzeba mu to udowodnić. Na szczęście coraz więcej kamer, a i któryś cwaniak dostał już chyba wyrok bez zawieszenia (choć ja dalej twierdzę, że powinien być w zawieszeniu za jaja). Powinno tu chyba ostudzić zapały takich chujów.

Shrek.

Data: 2014-12-07 18:45:33
Autor: J.F.
Dnia Sun, 07 Dec 2014 18:12:44 +0100, Shrek napisał(a):
On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Dodatkowo - ci na Kochanowskiego maja zwykly sygnalizator, bez S-3, to
raczej powinni ustapic pierwszenstwa pojazdom z przeciwka skrecajacym
w prawo.

[...]

Ale ja tam widze na Reymonta tylko dwa pasy, a jak powszechnie ucza -
po skrecie mozna zajac dowolny ...

J.

Data: 2014-12-07 19:09:53
Autor: Shrek
On 2014-12-07 18:45, J.F. wrote:

Jak jest zielone - to moje pierwszeństwo.

Dodatkowo - ci na Kochanowskiego maja zwykly sygnalizator, bez S-3, to
raczej powinni ustapic pierwszenstwa pojazdom z przeciwka skrecajacym
w prawo.

Generalnie, to co mają inni to nie wiesz. Ale jak masz zielone, to ci z przeciwka S-3 nie powinni mieć.

[...]

Tak - wysłałem cancela za te trzy pasy. Niby można - w praktyce każdy jakoś wie jaki zająć, żeby było bezkolizyjnie.

Shrek.

Data: 2014-12-07 22:46:50
Autor: J.F.
Dnia Sun, 07 Dec 2014 19:09:53 +0100, Shrek napisał(a):
On 2014-12-07 18:45, J.F. wrote:
[...]

Generalnie masz racje, ale jak do kolizji dojdzie, to sie liczy co ten
drugi mial :-)

Ale jak masz zielone, to ci z przeciwka S-3 nie powinni mieć.

Z czego wniosek, ze jak masz zielone, to oni powinni ustapic
pierwszenstwa :-)

[...]

A jak ktos jednak nie wie, to czyja wina ? :-)

J.

Data: 2014-12-07 23:19:29
Autor: Shrek
On 2014-12-07 22:46, J.F. wrote:

Generalnie, to co mają inni to nie wiesz.

Generalnie masz racje, ale jak do kolizji dojdzie, to sie liczy co ten
drugi mial :-)

Ale to raczej w celu ustalenia czy któryś z uczestników mija się z prawdą, czy skrzyżowanie źle oznaczone i wina zarządcy drogi. Akurat S-1 od S-3 nie jesteś w stanie zidentyfikować od dupy strony.

Ale jak masz zielone, to ci z przeciwka S-3 nie powinni mieć.

Z czego wniosek, ze jak masz zielone, to oni powinni ustapic
pierwszenstwa :-)

Dopóki skręcasz w prawo to raczej tak.

Tak - wysłałem cancela za te trzy pasy. Niby można - w praktyce każdy
jakoś wie jaki zająć, żeby było bezkolizyjnie.

A jak ktos jednak nie wie, to czyja wina ? :-)

Skręcającego w lewo - jak już napisałem - możesz skręcając w lewo korzystać z tego, że ludziki w prawo skręcają na prawy pas. Ale to po prostu tak wychodzi - pierwszeństwa nie masz - po prostu dopóki ich nie zmuszasz do zmiany prędkości czy kierunku, to pierwszeństwa nie wymuszasz i tyle.

Shrek.

Data: 2014-12-07 20:52:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
Hello Shrek,

Sunday, December 7, 2014, 6:12:44 PM, you wrote:

[...]

Światła są wcześniej i zezwalają na wjazd za sygnalizator. Nie
regulują pierwszeństwa już dalej.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-07 22:13:44
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Dec 2014 20:52:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

Obys kiedys mial kolizje i uslyszal - to niewazne ze tamten pan
wjechal na czerwonym, wazne ze byl z prawej :-)

J.

Data: 2014-12-08 17:05:50
Autor: Jankol
Kto ma pierwszeństwo ...

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:148226404.20141207205256pik-net.pl.invalid...

Światła są wcześniej i zezwalają na wjazd za sygnalizator. Nie
regulują pierwszeństwa już dalej.
RoMan

Dalej to stosujesz się do art. 25.1 PoRD.
czyli tzw. prawa strona, lub prawa ręka.

Data: 2014-12-08 17:16:09
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo ...
On 2014-12-08 17:05, Jankol wrote:

Światła są wcześniej i zezwalają na wjazd za sygnalizator. Nie
regulują pierwszeństwa już dalej.
RoMan

Dalej to stosujesz się do art. 25.1 PoRD.
czyli tzw. prawa strona, lub prawa ręka.

Oj chyba jednak przesadziłeś - skoro światla miałyby nie działać, to jednak masz tam A7 i linie warunkowego zatrzymania. Ale dopóki działają to nie ma o czym dyskutować.

Shrek.

Data: 2014-12-08 17:21:46
Autor: Jankol
Kto ma pierwszeństwo ...

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:m64is3$1qf$4node1.news.atman.pl...

Oj chyba jednak przesadziłeś - skoro światla miałyby nie działać, to jednak masz tam A7 i linie warunkowego zatrzymania. Ale dopóki działają to nie ma o czym dyskutować.

Shrek.

No nie zartuj. Nie mam ochoty dyskutować o skrzyżowaniach
na których są sygnalizatory, ale nie działają :)))

Data: 2014-12-08 17:29:26
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo ...
On 2014-12-08 17:21, Jankol wrote:

No nie zartuj. Nie mam ochoty dyskutować o skrzyżowaniach
na których są sygnalizatory, ale nie działają :)))

No to się zgadzamy - dopóki sygnalizacja działa, to istnienie tego A-7 nie ma znaczenia.

Shrek.

Data: 2014-12-09 20:06:51
Autor: mk4
Kto ma pierwszeństwo ...
On 2014-12-08 17:21, Jankol wrote:

No nie zartuj. Nie mam ochoty dyskutować o skrzyżowaniach
na których są sygnalizatory, ale nie działają :)))

No to się zgadzamy - dopóki sygnalizacja działa, to istnienie tego A-7
nie ma znaczenia.

A jak nie dziala to dalej ten A7 dotyczy drogi z pierwszenstwem i skrecajacy tak jak my tylko, ze w lewo powinien ustapic.

--
mk4

Data: 2014-12-09 20:35:31
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo ...
On 2014-12-08 17:29, Shrek wrote:
On 2014-12-08 17:21, Jankol wrote:

[...]

Tu już na oko nie byłbym taki pewny - być może masz rację, ja bym jednak ustąpił, bo nie mam możliwości analizy takich przypadków "w locie", oraz na ogól nie wiem skąd przyjechał "przeciwnik". Takie rozważania to już ewentualnie po fakcie (bum), a tego wolę unikać;)

Shrek.

Data: 2014-12-09 22:22:41
Autor: mk4
Kto ma pierwszeństwo ...
On 2014-12-08 17:29, Shrek wrote:
On 2014-12-08 17:21, Jankol wrote:

[...]

No z tym sie zgadzam calkowicie :)

--
mk4

Data: 2014-12-08 23:00:47
Autor: Axel
"RoMan Mandziejewicz"  wrote in message news:148226404.20141207205256pik-net.pl.invalid...

[...]

Sugerujesz, że na prostym skrzyżowaniu o łamanym pierwszeństwie (pierwszeństwo w/g znaków ma droga skręcająca w lewo), dla ustalania pierwszeństwa przy działającej sygnalizacji ma znaczenie, czy światła są za, czy przed znakami? A masz jakiekolwiek wsparciew postaci przepisu dla tej tezy?

--
Axel

Data: 2014-12-07 18:14:20
Autor: t-1
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?

Znaki są:
https://www.google.pl/maps/@52.2710675,20.9335497,3a,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkrx3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

Jadący na wprost mają identyczny znak.
Też muszą ustąpić skręcającym?

https://www.google.pl/maps/@52.2711028,20.9334344,3a,75y,94.39h,78.42t/data=!3m4!1e1!3m2!1soOl-DAUHwyxfK8yDE9Tt8A!2e0?hl=pl

Data: 2014-12-07 20:53:47
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, December 7, 2014, 6:14:20 PM, you wrote:

[...]

Jadący na wprost mają znak na sygnalizatorze a nie za nim.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-07 18:14:53
Autor: Shrek
On 2014-12-07 17:41, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]

Ogólnie nigdy nie widziałem tam problemów z pierwszeństwem (z wyjątkiem sytuacji gdy dwa samochody, na trzech pasach, postanowiły się spotkać akurat na prawym;) ale to jeszcze na Conrada.

W sytuacji o której ty piszesz - zwykle ci skręcający w prawo zajmują prawy pas, ci w lewo lewy, więc problem trochę wydumany;)

Shrek.

Data: 2014-12-07 20:01:43
Autor: Czesław Wiśniak
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
W sytuacji o której ty piszesz - zwykle ci skręcający w prawo zajmują prawy pas, ci w lewo lewy, więc problem trochę wydumany;)

Zwykle to nie znaczy, ze zawsze. Nawet jesli problem wydumany.
Tu jest rozprawa na ten temat :)
http://www.doszkalanie.edu.pl/Skrzyzowanie_ulic_Reymonta_z_Kochanowskiego.php

Data: 2014-12-07 20:30:25
Autor: Shrek
On 2014-12-07 20:01, Czesław Wiśniak wrote:
W sytuacji o której ty piszesz - zwykle ci skręcający w prawo zajmują
prawy pas, ci w lewo lewy, więc problem trochę wydumany;)

Zwykle to nie znaczy, ze zawsze. Nawet jesli problem wydumany.

Ja dalej twierdzę, że wydumany - jezdziłem ty skrzyżowaniem codzienie przez parę lat i nigdy nie widziałem, żeby ktoś miał problemy. Dyskusja czy ważniejsze są znaki, czy sygnalizacja świetlna jest z deka absurdalna, więc sprawa jest prosta.

Skręcasz w prawo z Conrada:

Masz zieloną strzałkę - przepuszczasz wszystkich na kolizyjnym, nie zastanawiając się skąd się tam wzięli, bo i to nie twoje zmartwienie.

Masz zielone - masz pierwszeństwo, ale wypada pojechać na prawy pas (jak chcesz namieszać bez powodu, to możesz sobie i innym utrudniać życie wjeżdzając od razu na lewy)

Masz czerwone - nie jedziesz;)

Skręcając z Kochanowskiego w lewo:

Ustawiasz się na lewym (rzeczywiście jak jedziesz elką to trzeba uważać, żeby po ciągłej nie przejechać), czekasz na zielone,

Jest zielone to jedziesz w lewo na mijankę (znów jak chcesz wszystkim i sobie życie utrudnić, to możesz kolizyjnie i lądujesz na prawym pasie, z ruch warg innych kierowców dowiadujesz się nowych faktów na temat swojej matki;)

Przepuszczasz wszystkich z Conrada, ale oni są zwykle na prawym pasie, wiec możesz jechać (ino ostrożenie, żeby nie trafić na chuja co chce wymusić stłuczkę, ale to możesz trafić na setki sposobów - jak już pisałem takich należy przybijać za jaja do drzew)- jak wybrałeś prawy, to stój i cierp za swoją głupotę.

Z grzeczności pozwalasz tym, co z Conrada wjechali na prawy pas, zmienić na lewy jeżeli to sygnalizują i chcą ustawić się do skrętu w lewo w Maczka.

Nie wiem co w tym skomplikowanego.

Problem jest, że czasem cały lewy jest już zastwiono przez tych czekających na skręt w Maczka, ale to inna para kaloszy, niż to o czym dyskutujemy w tym wątku.

Tu jest rozprawa na ten temat :)
http://www.doszkalanie.edu.pl/Skrzyzowanie_ulic_Reymonta_z_Kochanowskiego.php

Bo z tego doktoryzują się egzaminatorzy i instruktorzy - dlatego potem kursanci nie umieją jeździć, bo zamiast skupić się na praktyce brandzlują się wyimagowanymi problemami teoretycznymi:P

Shrek.

Data: 2014-12-07 21:03:36
Autor: t-1
W dniu 2014-12-07 o 20:30, Shrek pisze:

[...]

Masz rację, sprawa jest prosta.
Nie jest to jednak sytuacja wyimaginowana.
Zdarza się w porach dnia, kiedy ruch jest stosunkowo mały i skręcający z Kochanowskiego w lewo nie muszą przepuszczać samochodów jadących prosto z Conrada.
Ja wielokrotnie skręcając w prawo z Conrada musiałem hamować widząc zachowanie i zacietrzewioną  fizjonomię kierowcy w samochodzie z lewej strony.

Data: 2014-12-07 21:17:58
Autor: Czesław Wiśniak
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
Ja wielokrotnie skręcając w prawo z Conrada musiałem hamować widząc zachowanie i zacietrzewioną  fizjonomię kierowcy w samochodzie z lewej strony.

Zgadza sie, tez mialem tam takie sytuacje, a najgorsze jest to, ze ten z Kochanowskiego jest lepiej rozpedzony :)

Data: 2014-12-07 21:27:48
Autor: Shrek
On 2014-12-07 21:17, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

No dobra - mnie się nie zdarzyło - może dlatego, że ja zawsze na prawy, a oni na lewy pas.

Shrek.

Data: 2014-12-07 21:24:31
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, December 7, 2014, 9:03:36 PM, you wrote:

[...]

Oczywiście - masz znak bezpośrednio przed wjazdem na ulicę. Za
światłami a nie tuż przy światłach (jak jest dla jazdy wprost).

Bo on ma rację, nie Ty.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-07 21:31:17
Autor: Shrek
On 2014-12-07 21:24, RoMan Mandziejewicz wrote:

Dyskusja
[...]

A co ma za znaczenie czy są na jednym słupku, obok siebie czy jeden za drugim - dotyczą tego samego miejsca. Mało to miejsc, gdzie znaki wiszą na innych słupkach niż sygnalizatory?

Ja wielokrotnie skręcając w prawo z Conrada musiałem hamować widząc
zachowanie i zacietrzewioną  fizjonomię kierowcy w samochodzie z lewej
strony.

Bo on ma rację, nie Ty.

Nie ma - PoRD wyraźnie mówi, policjant(czy inny uprawniony)-sygnalizator-znaki-zasady ogólne. I nikt nie wyciąga z tego wniosku, że policjanta należy powiesić na sygnalizatorze:P

Shrek.

Data: 2014-12-07 21:56:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
Hello Shrek,

Sunday, December 7, 2014, 9:31:17 PM, you wrote:

[...]

[...]

Dokładnie tak jak piszesz - taka właśnie kolejność - znaki są
ważniejsze od zasad ogólnych. Usiłujesz stosować OSTATNIĄ zasadę przed
znakami. Spowoduj w takim miejscu kolizję - sam się przekonasz, czy
zasady ogólne (czyli zasada pierwszeństwa z prawej strony) jest
ważniejsza od znaku.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-07 22:19:44
Autor: Cavallino

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:283167275.20141207215636@pik-net.pl.invalid...
[...]

Oczywiście.
I należy je stosować dokładnie wg zasad ich dotyczących, a nie wymyślonych.

Tak wygląda oznakowanie skrzyżowania, dla którego ruch wygląda tak jak chce Roman:
http://nr.waw.pl/nietypowe-dziwne-skrzyzowania/

Na omawianym skrzyżowaniu takiego oznakowania, które nadawałoby pierwszeństwo skręcającym w lewo już po przecięciu pierwszej odnogi Conrada nie ma, więc obowiązują ich znaki sprzed skrzyżowania.
Wg których to oni muszą ustępować pierwszeństwa na CAŁYM skrzyżowaniu, również tym skręcającym z Conrada w prawo.

Data: 2014-12-07 23:38:21
Autor: mk4
On 2014-12-07 22:19, Cavallino wrote:

[...]

Ladny przyklad wynalazles!

--
mk4

Data: 2014-12-07 22:19:56
Autor: Shrek
On 2014-12-07 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Nie pierwszeństwo z prawej strony, a światła. A co do zasady kolizji staram się nie powodować - również wtedy gdy jestem "w prawie".

Shrek.

Data: 2014-12-07 22:24:56
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, December 7, 2014, 10:19:56 PM, you wrote:

[...]

Obaj mają zielone. I jaka zasada obowiązuje po światłach?

Data: 2014-12-07 23:10:36
Autor: Shrek
On 2014-12-07 22:24, RoMan Mandziejewicz wrote:

Nie pierwszeństwo z prawej strony, a światła.

Obaj mają zielone. I jaka zasada obowiązuje po światłach?

Nie wiesz? To jakim cudem udaje ci się jeździć po mieście?

W przypadku jak obaj mają zielone, to pierwszeństwo ma skręcający w prawo, przed skręcającym w lewo? Jakim cudem posiadasz prawojazdy?

Shrek.

Data: 2014-12-08 00:26:44
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, December 7, 2014, 11:10:36 PM, you wrote:

Nie pierwszeństwo z prawej strony, a światła.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Obaj mają zielone. I jaka zasada obowiązuje po światłach?
Nie wiesz? To jakim cudem udaje ci się jeździć po mieście?

Tniesz cytaty, bo niewygodne?

W przypadku jak obaj mają zielone, to pierwszeństwo ma skręcający w prawo, przed skręcającym w lewo?

Według jakiej zasady? Bo twierdziłeś, że nie według pierwszeństwa z
prawej.

Jakim cudem posiadasz prawojazdy?

A Ty?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-12-08 06:36:34
Autor: Shrek
On 2014-12-08 00:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

Jakim cudem posiadasz prawojazdy?

A Ty?

Ok - uścislijmy - twierdzisz, ze na tym skrzyżowaniu skręcający w lewo ma pierwszeństwo przed skręcającym w prawo (oczywiście jak działają światła). To jeszcze raz się zapytam - jakim cudem masz PJ?

Shrek.

Data: 2014-12-08 09:29:48
Autor: RoMan Mandziejewicz

On 2014-12-08 00:26, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Znowu pociąłeś, zamiast odpowiedzieć :( Przypominam:

===8<===

Data: 2014-12-08 16:43:38
Autor: Shrek
On 2014-12-08 09:29, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

No więc odpowiadam - jak masz zielone światło, to masz pierwszeństwo przed tymi co mają czerwone bądź skręcają w lewo przecinając twoją drogę. I zasada prawej ręki nic do tego nie ma.

W przypadku jak obaj mają zielone, to pierwszeństwo ma skręcający w
prawo, przed skręcającym w lewo?

Według jakiej zasady? Bo twierdziłeś, że nie według pierwszeństwa z
prawej.

"Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, _a_jeżeli_skręca_w_lewo_ — także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost_lub_skręcającemu_w_prawo."

Dotarło - to to teraz przyznaj, że pisałeś, że skręcający w lewo ma pierwszeństwo przed skręcającym w prawo.

Shrek.

Data: 2014-12-08 17:05:20
Autor: Jankol
Kto ma pierwszeństwo ....

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1326779232.20141207222456pik-net.pl.invalid...

Obaj mają zielone. I jaka zasada obowiązuje po światłach?
RoMan

Na skrzyżowaniu z sygnalizatorami S-1 o pierwszeństwie decyduje art.25.1 PoRD,
czyli tzw. prawa strona, lub prawa ręka.
Art. 5.3 uniewaznia znaki pierwszenstwa, gdy działają S-1.

Data: 2014-12-08 17:05:35
Autor: Jankol
Kto ma pierwszeństwo ....

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:m62deg$hmd$1node2.news.atman.pl...

PoRD wyraźnie mówi, policjant(czy inny uprawniony)-sygnalizator-znaki-zasady ogólne.

Shrek.

Zagalopowałeś się. PoRD tak nie mówi.
Przeczytaj uważnie art. 5  PoRD.

Data: 2014-12-08 17:11:20
Autor: Shrek
Kto ma pierwszeństwo ....
On 2014-12-08 17:05, Jankol wrote:

[...]

Racja. Zagalowpowałem - rozmwialiśmy o A-7 i S-1 i pierwszeństwie, więc akurat tu ten skrót myślowy nie namieszał. Ale rzeczywiście, można było napisać precyzyjniej.

Shrek.

Data: 2014-12-08 17:30:23
Autor: Tom N
RoMan Mandziejewicz w <news:1506587950.20141207212431pik-net.pl.invalid>:

Oczywiście - masz znak bezpośrednio przed wjazdem na ulicę. Za
światłami a nie tuż przy światłach (jak jest dla jazdy wprost).

To poproszę Cię o wyjaśnienie czego dotyczy sygnalizator S-2
<https://www.google.pl/maps/@52.2711028,20.9334344,3a,75y,177.87h,80.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1soOl-DAUHwyxfK8yDE9Tt8A!2e0?hl=pl>

Ja wielokrotnie skręcając w prawo z Conrada musiałem hamować widząc zachowanie i zacietrzewioną  fizjonomię kierowcy w samochodzie z lewej
strony.

Bo on ma rację, nie Ty.

Ma rację nie oznacza, że ma pierwszeństwo.

Dla zwrócenia uwagi powtórzę jeszcze raz pytanie -- dlaczego w pytaniach
egzaminacyjnych PJ gdy jest działająca sygnalizacja nie ma znaków.

Ano dlatego, że:

"Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do
jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami
drogowymi."

Chcesz powiedzieć, że jeżeli policjant stoi na skrzyżowaniu ale przed
sygnalizatorem bokiem do Ciebie i Cię wpuszcza na skrzyżowanie, to jak juz
za niego przejedziesz i zobaczysz czerwone to stanieszi będziesz czekał na
zielone?

i "Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
regulującymi pierwszeństwo przejazdu."

Co w tłumaczeniu na polski oznacza, że przy przecinaniu się kierunków z
nadawnym jednocześnie zielonym obowiązują zasady ogólne.(/zniknięte/ znaki)

--
'Tom N'

Data: 2014-12-09 07:04:54
Autor: Shrek
On 2014-12-07 17:24, t-1 wrote:
[...]

https://www.google.pl/maps/@52.2901639,20.9298813,3a,75y,63.58h,79.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1s01RepK1ac-gQ9nOnS_Rn3w!2e0

To jest ciekawsze. (oczywiście jak nie działają światła)

Shrek

Data: 2014-12-09 08:29:23
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Dlaczego ?

Data: 2014-12-09 11:27:36
Autor: yabba
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <czesiu@bye.pl> napisał w wiadomości news:m668dh$cqc$1node2.news.atman.pl...
https://www.google.pl/maps/@52.2901639,20.9298813,3a,75y,63.58h,79.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1s01RepK1ac-gQ9nOnS_Rn3w!2e0

To jest ciekawsze. (oczywiście jak nie działają światła)

Dlaczego ?

Piękny przykład, że na rondzie czasem nie wolno też skręcać w prawo.:)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-12-09 19:26:50
Autor: Shrek
On 2014-12-09 08:29, Czesław Wiśniak wrote:
https://www.google.pl/maps/@52.2901639,20.9298813,3a,75y,63.58h,79.36t/data=!3m4!1e1!3m2!1s01RepK1ac-gQ9nOnS_Rn3w!2e0

To jest ciekawsze. (oczywiście jak nie działają światła)

Dlaczego ?

Bo niby rondo, a jednak nie rondo. Chcesz jechać dookoła wyspy a się nie da:P

Shrek.

Data: 2014-12-09 19:31:34
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

To nie jest klasyczne rondo tylko krzyzowka z wyspa. Nie widze tutaj zadnego problemu.

Data: 2014-12-09 19:51:19
Autor: Shrek
On 2014-12-09 19:31, Czesław Wiśniak wrote:

Bo niby rondo, a jednak nie rondo. Chcesz jechać dookoła wyspy a się
nie da:P

To nie jest klasyczne rondo tylko krzyzowka z wyspa. Nie widze tutaj
zadnego problemu.

Ja w sumie też nie - każdy się domyśla o co chodzi, ale jak już się doktoryzujemy z teorii jak przy podprzednim skrzyżowaniu:

Skręcasz w prawo - mijasz znak "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" czyli masz jechać dookoła wysepki (również tej trójkątnej, skoro skręcasz w prawo, a dookoła wyspy to dookoła wyspy). W między czasie trafiasz na nakaz skrętu w prawo - ok dookoła wysepki się nie da - widocznie takie rondo - nie pierwsze w DC gdzie się nie wolno skręcać w lewo;) No to zjeżdzasz (mając pierwszeństwo - bo zjeżdzasz z ronda), a tu znaprzeciwka jakiś debil zapierdala dookoła wyspy pod prąd i jeszcze trąbi, że ma pierwszeństwo;)

Shrek.

Data: 2014-12-09 20:59:37
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

To, ze wisi znak "ruch okrezny" przy tym skrzyzowaniu to nie znaczy, że obowiazuje tam ruch okrezny. Po prostu nie jest to typowe rondo.

Data: 2014-12-09 21:25:52
Autor: Shrek
On 2014-12-09 20:59, Czesław Wiśniak wrote:

Nie, wybacz ale nie chce mi sie analizowac tego co napisales. Mecz jest :)
To, ze wisi znak "ruch okrezny" przy tym skrzyzowaniu to nie znaczy, że
obowiazuje tam ruch okrezny.

Chcesz powiedzieć, że znak "skrzyzowanie o ruchu okrężnym", nie oznacza skrzyżowania o ruchu okrężnym? Hm... więc co oznacza?

Po prostu nie jest to typowe rondo.

To jedno (choć zaczyna dyskusję o rondach zwykłych i niezwykłych oraz zupełnie cudacznych). Drugie i ważniejsze, to po prostu znak stoi nie tam gdzie powinien i tyle. W takiej konfiguracji robi (również) "rondo" wokół trójkątnej wysepki, jak się domyślam wbrew intencji stawiacza znaków;)

Shrek.

Data: 2014-12-09 21:59:07
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Niewiele, że jest centralna wyspa. To wszystko.

On 2014-12-09 21:59, Czesław Wiśniak wrote:

> Niewiele, że jest centralna wyspa. To wszystko.

Troszkę więcej.

Shrek.

Data: 2014-12-09 23:06:41
Autor: Czesław Wiśniak
Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?

> Niewiele, że jest centralna wyspa. To wszystko.

Troszkę więcej.

Znak "skrzyzowanie o ruchu okrężnym" w tym wypadku nie oznacza, ze na tym skrzyzowaniu jest ruch okrezny. Co wiecej ?

Data: 2014-12-09 23:09:00
Autor: Shrek
On 2014-12-09 23:06, Czesław Wiśniak wrote:

> Niewiele, że jest centralna wyspa. To wszystko.

Troszkę więcej.

Znak "skrzyzowanie o ruchu okrężnym" w tym wypadku nie oznacza, ze na
tym skrzyzowaniu jest ruch okrezny. Co wiecej ?

???

Z definicji tego co oznacza znak, wynika że na skrzyżowaniu jest ruch okrężny.

Shrek.

Data: 2014-12-09 23:39:59
Autor: Czesław Wiśniak
> [...]

???

Z definicji tego co oznacza znak, wynika że na skrzyżowaniu jest ruch okrężny.

I uwazasz, ze tam jest ruch okrezny ?
A cz na rondzie turbinowym jest ruch okrezny ?

Data: 2014-12-10 06:56:43
Autor: Shrek
On 2014-12-09 23:39, Czesław Wiśniak wrote:

Z definicji tego co oznacza znak, wynika że na skrzyżowaniu jest ruch
okrężny.

I uwazasz, ze tam jest ruch okrezny ?
A cz na rondzie turbinowym jest ruch okrezny ?

Znak drogowy C-12 "ruch okrężny".
Oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku."

Wychodzi na to, że tak.

Ale kluczowe jest co innego w tym przypadku
"Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie."

Co oznacza, że skręcając w prawo (dookołatrójkątnej wyspy) masz pierszeństwo. A tam jadą pod prąd inni i też myślą, że mają pierwszeństwo - oczywiście teoretycznie:)

Shrek

Data: 2014-12-10 10:06:15
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

OK, jako informacja, ze odbywa sie "dookola wyspy", ale w kierunku zadanym na znaku juz nie bo tam pasy sie przecinaja i wyznaczaja kierunki (nie mowiac o regulowaniu ruchu swiatlami). Chcac jezdzic dokola musisz wlaczyc kierunkowskaz:
http://goo.gl/maps/tIwlI
wiec nie jest to typowy ruch okrezny. Kpw?

[...]

No i git

Co oznacza, że skręcając w prawo (dookołatrójkątnej wyspy) masz pierszeństwo. A tam jadą pod prąd inni i też myślą, że mają pierwszeństwo - oczywiście teoretycznie:)

Chyba jestem niekumaty, chociaz wszyscy mowia, ze mam bujna wyobraznie :) Przy wysepce jest zakaz skretu. Kto ma jechac pod prad ? E tam nie chce mi sie wiecej dyskutowac na ten temat EOT :P

Data: 2014-12-10 20:13:40
Autor: Shrek
On 2014-12-10 10:06, Czesław Wiśniak wrote:

Chyba jestem niekumaty, chociaz wszyscy mowia, ze mam bujna wyobraznie
:) Przy wysepce jest zakaz skretu. Kto ma jechac pod prad ? E tam nie
chce mi sie wiecej dyskutowac na ten temat EOT :P

Chodzi o to, że z lokalizacji znaku wynika, ze mała trójkątna wysepka jest (również i zupełnie wbrew woli stawiacza znaków) wyspą SORO. No skoro tak - to jadący od pętli w Kasprowicza objeżdzają ją pod prąd:P

Dobra - EOT, bo to tylko takie humorystyczne rozważania, będące satyrą na nawiedzonych teoretyków;)

Shrek.

Data: 2014-12-09 08:13:39
Autor: Jankol

Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:m61v0n$2dv$2pippin.nask.net.pl...
W dniu 2014-12-07 o 17:22, t-1 pisze:
Zielone światło dla ulic Conrada i Kochanowskiego.

Gdyby nie wysepka niejasności by chyba nie było.

https://www.google.pl/maps/@52.2711454,20.933952,103m/data=!3m1!1e3?hl=pl

Wysepka jak i jezdnia do skrętu w prawo z Conrada są w obrębie
 skrzyżowania (art. 2, pkt 10 PoRD) z sygnalizacją, więc obowiązuje sygnalizator S-1, czyli skręcający w prawo z Conrada mają pierwszeństwo.

Data: 2014-12-07 22:36:45
Autor: Cavallino

Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m61uss$2dv$1@pippin.nask.net.pl...
[...]

Najbardziej przerażające jest, że nawet policja nie zna przepisów i nawija tak jak Roman.
Właśnie o tym samym skrzyżowaniu:
http://www.l-instruktor.pl/wokol-prawa/k-wojcik-czy-to-jest-pulapka-egzaminacyjna.html#.VITHrNKG-gY

Data: 2014-12-07 23:23:13
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Dec 2014 22:36:45 +0100, Cavallino napisał(a):
Najbardziej przerażające jest, że nawet policja nie zna przepisów i nawija tak jak Roman.

A kto u nas zna przepisy ? Jakim cudem, jesli napisane jak napisane
:-)

Właśnie o tym samym skrzyżowaniu:
http://www.l-instruktor.pl/wokol-prawa/k-wojcik-czy-to-jest-pulapka-egzaminacyjna.html#.VITHrNKG-gY

Dlaczego tam i tu ludzie mowia o ulicy Powstancow ?
Conrada, Kochanowskiego i Reymonta dwa razy ... czy nie ?

P.S. zwroccie uwage na przywolany tam watek znak stop na swiatlach
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262,10872485,Stop_czy_nie__Sprzeczne_interpretacje_znakow.html?piano_d=1

J.

Data: 2014-12-08 09:05:32
Autor: Alf/red/
On 07/12/14 23:23, J.F. wrote:
Conrada, Kochanowskiego i Reymonta dwa razy ... czy nie ?

Tak. BP ma adres Reymonta 1.

--
Alf/red/

Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?