Kto ma pierwszeństwo, jak prawidłowo skręcić?

Data: 2011-07-28 01:59:43
Autor: staszaiwa
Kto ma pierwszeństwo, jak prawidłowo skręcić?
Sytuacja jest taka:

http://img600.imageshack.us/img600/540/skrzyz.jpg

Droga podporządkowana po obu stronach głównej jest przesunięta kilka metrów
(pasy rozdzielające jezdnie nie zachodzą na siebie)

Data: 2011-07-28 08:07:01
Autor: Javelin
Kto ma pierwszeństwo, jak prawidłowo skręcić?
Witam!

W liście od "staszaiwa@vp.pl" datowanym 28 lipca 2011 (01:59:43) napisano:

Sytuacja jest taka:

http://img600.imageshack.us/img600/540/skrzyz.jpg

Droga podporządkowana po obu stronach głównej jest przesunięta kilka metrów
(pasy rozdzielające jezdnie nie zachodzą na siebie)

A  w  czym  jest  problem? Ruszają jednocześnie i mijają się na środku
skrzyżowania dokładnie tak jak są narysowane strzałki

--
Javelin
Kraków

Data: 2011-07-28 09:11:30
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Dnia 28-07-2011 o 08:07:01 Javelin <sicorka@o2.pl> napisał(a):

[...]

Co więcej, jeśli ruszą nierówno, to w miejscu przecięcia torów ruchu  będzie jednoznaczne, kto z nich ma pierwszeństwo.

Pozdrawiam -- Spook.

Data: 2011-08-03 00:52:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 28 Jul 2011, Javelin wrote:

[...]

A  w  czym  jest  problem?

  W tym, że w praktyce kierujący jednego z kierunków, tego bardziej
"bojowego" :> zawłaszczają sobie pierwszeństwo, prawdopodobnie
w myśl hasła "skręciłem i jestem na podporządkowanej" :P
  I nie piszę tego jako pytający, lecz obserwator takich zachowań.

Ruszają jednocześnie i mijają się na środku
skrzyżowania dokładnie tak jak są narysowane strzałki

  Wyobraź sobie nie dwa samochody, a dwa sznurki pojazdów.
  Mam takie skrzyżowanie trochę ponad kilometr od siebie, dłuższy czas
jest już na nim zmieniony cykl sygnalizacji, ale uprzednio podobny
cyrk był również kiedy oba podporządkowane (na rysunku) kierunki
miały równocześnie zielone.
  Oszacowanie że 80% kierujących wymuszało pierwszeństwo jest
raczej skromne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-28 11:40:37
Autor: Bydlę
On 2011-07-28 01:59:43 +0200, staszaiwa@vp.pl said:

Sytuacja jest taka:

http://img600.imageshack.us/img600/540/skrzyz.jpg

Droga podporządkowana po obu stronach głównej jest przesunięta kilka metrów
(pasy rozdzielające jezdnie nie zachodzą na siebie)

A dlaczego manipulowano obrazkiem?

--
Bydlę

Data: 2011-07-28 11:46:58
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-07-28 01:59:43 +0200, staszaiwa@vp.pl said:

Sytuacja jest taka:

http://img600.imageshack.us/img600/540/skrzyz.jpg

Droga podporządkowana po obu stronach głównej jest przesunięta kilka metrów
(pasy rozdzielające jezdnie nie zachodzą na siebie)

A dlaczego manipulowano obrazkiem?

dżizas - co znaczy manipulowano obrazkiem?!

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-07-28 12:01:42
Autor: Papkin
Kto ma pierwszeństwo, jak prawidłowo skręcić?

dżizas - co znaczy manipulowano obrazkiem?!

w 2 minucie obrazka slychac strzaly

Data: 2011-07-28 12:06:51
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4e313398$1news.home.net.pl...

dżizas - co znaczy manipulowano obrazkiem?!

w 2 minucie obrazka slychac strzaly

kiedy będzie biała księga?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-07-28 16:00:35
Autor: Bydlę
On 2011-07-28 12:01:42 +0200, "Papkin" <spam@spamerssux.net> said:

dżizas - co znaczy manipulowano obrazkiem?!

w 2 minucie obrazka slychac strzaly

A oprócz strzałów - zmontowano go z dwóch, po czym domalowano jedną strzałkę.

--
Bydlę

Data: 2011-07-28 16:38:13
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-07-28 12:01:42 +0200, "Papkin" <spam@spamerssux.net> said:

dżizas - co znaczy manipulowano obrazkiem?!

w 2 minucie obrazka slychac strzaly

A oprócz strzałów - zmontowano go z dwóch, po czym domalowano jedną strzałkę.

no dobra, ale co to zmienia w kontekscie pytania?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-07-29 03:58:51
Autor: Jerry
On 28 Lip, 16:38, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "Bydl " <pan.by...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:j0rq23$br1$2cougar.axelspringer.pl...

> [...]
> strza k .

no dobra, ale co to zmienia w kontekscie pytania?

Ale padła odpowiedź - powinni się bezpiecznie wyminąć, a jeżeli któryś
rozpoczął manewr wcześniej to ustępuje ten, który wjeżdża na
skrzyżowanie.

Data: 2011-07-29 14:33:03
Autor: ::shizont::
Kto ma pierwszeństwo, jak prawidłowo skręcić?
Ale padła odpowiedź - powinni się bezpiecznie wyminąć, a jeżeli któryś
rozpoczął manewr wcześniej to ustępuje ten, który wjeżdża na
skrzyżowanie.

albo gdyby jeden skręcał faktycznie w lewo, a z przeciwka chciał kontynuować
jazdę "prosto", czyli lewo i prawo, to już nie jest takie oczywise.

Kto ma pierwszeństwo, jak prawidłowo skręcić?