Kto ma rację?

Data: 2019-08-20 08:14:46
Autor: Bolko
Kto ma rację?
Data: 2019-08-20 17:26:53
Autor: z
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-20 o 17:14, Bolko pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be

Jedyną słuszną, rozsądną odpowiedzią jest ta aby jak najwięcej na drogach było szeryfów (najlepiej co drugi) którzy blokują lewy pas "cfaniakom" którym się śpieszy.
Kto pierwszy odpowie dlaczego? ;-)

Data: 2019-08-20 20:54:30
Autor: xyz
Kto ma rację?
W dniu 20.08.2019 o 17:26, z pisze:
[...]

Bo by się wypełnił i nie było by tego typu problemów :)

--
-- - xyz

Data: 2019-08-20 23:22:25
Autor: z
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-20 o 20:54, xyz pisze:
Bo by się wypełnił i nie było by tego typu problemów :)

Dlatego "szeryfostwo" trzeba krzewić w narodzie i sposobem zdusić zawiść panującą na drogach.
Wszak wypełnienie jezdni musi być SPRAWIEDLIWE ;-)

Data: 2019-08-21 09:46:23
Autor: T.
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-20 o 17:26, z pisze:
[...]

W ogóle to powinno się budować drogi wyłącznie z jednym pasem!
T.

Data: 2019-08-20 18:15:20
Autor: LordBluzg(R)
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-20 o 17:14, Bolko pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be

Widać że zabrakło mu granatów, żeby im rzucać pod koła :)

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-08-20 19:19:48
Autor: Myjk
Kto ma rację?
Tue, 20 Aug 2019 08:14:46 -0700 (PDT), Bolko
https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be

ROTFL Poszedł jak szatan! :D

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-08-20 19:29:47
Autor: kk
Kto ma rację?
On 2019-08-20 17:14, Bolko wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be

Film mógłby mieć tytuł "Nie bójmy się jeździć na zamek"

Data: 2019-08-21 06:05:31
Autor: J.F.
Kto ma rację?
On 2019-08-20 17:14, Bolko wrote:
https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be

Film mógłby mieć tytuł "Nie bójmy się jeździć na zamek"

Swoja droga - co to za auto - chyba waskie jakies ?

A z drugiej strony - ze tez sie ci tirmani nie zmowia, przeciez maja
CB, wystarczy "co drugi w lewo zwrot".

J.

Data: 2019-08-21 06:27:53
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Dnia Tue, 20 Aug 2019 08:14:46 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be

Pojawil sie nowy sport w narodzie :-)

https://www.youtube.com/watch?v=9IXsu9DSk10

https://youtu.be/y8iyjY68vJ8?t=143

https://www.youtube.com/watch?v=Dj8c7rKfV-o

J.

Data: 2019-08-20 22:51:29
Autor: Bolko
Kto ma rację?
W dniu środa, 21 sierpnia 2019 06:27:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Tue, 20 Aug 2019 08:14:46 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
> [...]

Aż pewnego dnia się okaże że to faktycznie zepsuta ciężarówka/inne auto.
I walnie w człowieka.

Data: 2019-08-21 08:06:11
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Dnia Tue, 20 Aug 2019 22:51:29 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
[...]

Przypadek jeden na tysiac - nie oduczy "sportowcow".
Zreszta czemu mialaby powodowac jakis wypadek.

Predzej wprowadza przepis o zamku i sie jakos dziwnie nauczymy go
stosowac w ciagu miesiaca :-)

J.

Data: 2019-08-21 09:50:48
Autor: T.
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-21 o 07:51, Bolko pisze:
[...]

Ta z garbusa była podpisana: D(e)B(i)L :-)
T.

Data: 2019-08-31 08:31:09
Autor: m4rkiz
Kto ma rację?
On 2019-08-21 07:51, Bolko wrote:

Aż pewnego dnia się okaże że to faktycznie zepsuta ciężarówka/inne auto.

to należałoby postawić trójkąt, prawda?

I walnie w człowieka.

człowiek będąc na jezdni ma OBOWIĄZEK ustąpić pierwszeństwa pojazdom

Data: 2019-08-21 09:53:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma rację?
Hello Bolko,

Tuesday, August 20, 2019, 5:14:46 PM, you wrote:

https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be

Jakie masz wątpliwości? Pusty lewy pas to dwukrotnie dłuższy korek.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-21 07:18:50
Autor: Bolko
Kto ma rację?

Jakie masz wątpliwości? Pusty lewy pas to dwukrotnie dłuższy korek.

Mieszkam w Krakowie Gdzie obok siebie mam dwie tego typu zwężki ze względu na budowę nowej drogi.
Pisałem o tym tutaj i nawet niezły flame z tego powodu był.
Ale szczerze to mi się nie chciało czytać bo to jak z rabinami.
"Jeden mówi tak a drugi tak"
Niech sejm się nad tym głowi za to mu płacą.

Natomiast przeraża mnie jedna rzecz.
Poklask dla tego gościa w internetach.

Już widziałem kilku którzy na A4 wyprzedzali korek awaryjnym pasem.
Raz widziałem gościa który wyprzedzał "jadący korek" poruszający się z v=60km/h. Co będzie dalej?

Mam pytanie co w sytuacji jak by ten gość nie wyrobił z którymś razem.
I się zabił.Powiem szczerze średnio mnie to interesuje.
Ale idżmy dalej.
A gdyby któraś z tych ciężarówek faktycznie była zepsuta?
I jeszcze jedna kwestia że przyczyną tej zwężki mógł być wypadek gdzie to ja mogłem być ofiarą i karetka nie mogła by przyjechać
bo ten pan chciał coś udowodnić?
Jak by nie chciał to by nie pokazał tego w internetach.

Data: 2019-08-22 08:59:05
Autor: kosmos
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-21 o 16:18, Bolko pisze:

Mam pytanie co w sytuacji jak by ten gość nie wyrobił z którymś razem.
I się zabił.Powiem szczerze średnio mnie to interesuje.

To po co pytasz? ;-)

Ale idżmy dalej.
A gdyby któraś z tych ciężarówek faktycznie była zepsuta?

To co, wtedy nie wolno jej objechać? Poza tym byłoby dziwne, gdyby zepsuta ciężarówka stała na lewym pasie, choć oczywiście mogłoby się tak zdarzyć.

I jeszcze jedna kwestia że przyczyną tej zwężki mógł być wypadek
gdzie to ja mogłem być ofiarą i karetka nie mogła by przyjechać
bo ten pan chciał coś udowodnić?

Nie rozumiem, jak jego jazda mogłaby spowolnić dojazd karetki do zwężki?
On jechał sprawnie, to raczej inni "polowali" na niego. W razie czego to chyba lepiej żeby karetka jechała za nim, niż za szeryfem w ciężarówce, prawda?

Data: 2019-08-22 00:20:51
Autor: przemek.jedrzejczak
Kto ma rację?
[...]

koles odwalil niezly slalom aly tym wszystkim zjebom ktorzy go chcieli przyblokowac powinni zabrac PJ, zawistne chujki :-)

Data: 2019-08-31 08:40:19
Autor: m4rkiz
Kto ma rację?
On 2019-08-21 16:18, Bolko wrote:
A gdyby któraś z tych ciężarówek faktycznie była zepsuta?

to byłaby zepsuta - powinna mieć trójkąt i należałoby ją ominąć, no chyba że chcesz czekać dwie godziny aż ją zholują czy 5 aż naprawią...

I jeszcze jedna kwestia że przyczyną tej zwężki mógł być wypadek
gdzie to ja mogłem być ofiarą i karetka nie mogła by przyjechać
bo ten pan chciał coś udowodnić?

karetka nie mogłaby przyjechać z jakiegoś konkretnego powodu?

bo nie widzę tu nawet potencjalnych sytuacji w której to on mógłby zablokować jej drogę...

Data: 2019-08-21 11:32:38
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9579522188$20190821095338@squadack.com...
Hello Bolko,
Tuesday, August 20, 2019, 5:14:46 PM, you wrote:

https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be
Jakie masz wątpliwości? Pusty lewy pas to dwukrotnie dłuższy korek.

W przestrzenii. Bo w czasie to taki sam.
Moze nawet krotszy, jesli na zwezce przepychanki mniejsze.

No i do tego efekt, ktory kiedys opisywalem - moje auto nie jezdzi tak wolno, zeby do zamka na dwoch pasach pasowalo :-(

Ciekawe jak to w skrzyniach DSG ... potrafia jechac np 3km/h, czy potrafia, ale sprzeglo sie zuzywa blyskawicznie ...

J.

Data: 2019-08-21 12:02:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kto ma rację?
Hello J.F.,

Wednesday, August 21, 2019, 11:32:38 AM, you wrote:

https://www.youtube.com/watch?v=keO1IojP-R4&feature=youtu.be
Jakie masz wątpliwości? Pusty lewy pas to dwukrotnie dłuższy korek.
W przestrzenii. Bo w czasie to taki sam.

W przestrzeni. Może to oznaczać odblokowanie poprzedniego zjazdu.

[...]

Ciekawe jak to w skrzyniach DSG ... potrafia jechac np 3km/h, czy potrafia, ale sprzeglo sie zuzywa blyskawicznie ...

To jest kolejny problem - na kiego xuja oni zwalniają na zwężce do 10
km/h?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-22 10:15:29
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2061965612$20190821120213@squadack.com...
[...]

a to juz zalezy od sytuacji.

-tak jakos naturalnie wychodzi, przy zachowaniu sensownych odstepow

-skoro juz korek skacze 3km/h, to nie zwalniaja, tylko przyspieszaja. Czyzby za slabo ?

-bo chama co omija kolejke to nie chca wpuscic, wiec musi troche postac, a potem jakis kulturalny z jadacego pasa staje aby go wpuscic :-P

-bo sobie za bardzo do serca wzieli "jedziemy do konca konczacego sie pasa", a potem trzeba sie nagle wpasowac miedzy tiry, co wymaga duzej zmiany predkosci

Czasem tak widze - wleczemy sie w ladnym korku na dwoch pasach, dojezdzam do zwezki, powiedzmy 70m wczesniej zmieniam pas ... ten z tylu uwaza za konieczne mnie wyprzedzic ...

J.

Data: 2019-08-21 15:56:39
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 21-08-2019 o 11:32, J.F. pisze:
[...]

Zwłaszcza w czasie klienta, któremu blokuje możliwość skrętu w jego połowie....

Data: 2019-08-22 10:02:24
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qjjiil$tll$4$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Bywa. Ale  chciales w polowie zjechac, czy kolejke ominac ? :-)

No i czy w polowie aby na pewno byl jakis skret ?

Poza tym jakby korek stal na dwoch pasach, to tez moglby byc taki dlugi, ze zablokowalby wczesniejszy zjazd, a jakby kolejka byla na jednym, to byloby ktoredy ominac, wiec co lepsze ? :-)

J.

Data: 2019-08-22 16:12:49
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 22-08-2019 o 10:02, J.F. pisze:
[...]

Kolejkę do tego skrętu, stojącą w 100% niepotrzebnie - i owszem.
Każdy by chciał ominąć takie zbiorowisko debili.

Data: 2019-08-22 17:07:18
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 21-08-2019 o 11:32, J.F. pisze:
[...]

Ale tak szczerze - twoja trasa tam skreca, czy jednak tak naprawde to chcesz debili ominac, a potem zeby oni cie grzecznie wpuscili ? :-)

J.

Data: 2019-08-23 17:26:08
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 22-08-2019 o 17:07, J.F. pisze:
[...]

Tam czyli gdzie?
Bo mowa była o sytuacji hipotetycznej.
Ale owszem - tras z których mogę skręcić przed początkiem korka mam dużo na swojej drodze do pracy.
Nawet jak są trzy pasy w każdą stronę, to debile stoją na tym pierwszym z prawej, jedynym z którego można skręcić w prawo.
Niechby stali na jakimkolwiek innym, ale nie - będą stali na prawym.
Co innego jak jadą (nawet w tym samym miejscu) - wtedy wszyscy jadą każdym innym pasem niż prawy.

Data: 2019-08-21 17:01:41
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-21 o 11:32, J.F. pisze:

Ciekawe jak to w skrzyniach DSG ... potrafia jechac np 3km/h, czy potrafia, ale sprzeglo sie zuzywa blyskawicznie ...

Niby dlaczego się zużywa?
To nie działa tak jak myślisz.

Data: 2019-08-21 17:33:29
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 21-08-2019 o 17:01, cef pisze:
W dniu 2019-08-21 o 11:32, J.F. pisze:

Ciekawe jak to w skrzyniach DSG ... potrafia jechac np 3km/h, czy potrafia, ale sprzeglo sie zuzywa blyskawicznie ...

Niby dlaczego się zużywa?

Przez jazdę na półsprzęgle.

To nie działa tak jak myślisz.

A jak działa?
Przecież to zwykła skrzynia i jeśli pierwsze przełożenie ma wyższe, to żeby jechać 3 km/h musi użyć sprzęgła, o ile w ogóle jest w stanie.

Data: 2019-08-21 19:31:50
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-21 o 17:33, Cavallino pisze:
[...]

Normalnie działa.Jeśli bez gazu jedzie wolniej,
to jedzie na biegu a jeśli za szybko, to się hamuje i wtedy wysprzęgla.
Ale przy manualnej skrzyni też trzeba raz na jakiś czas wysprzęglić.
Nie bardzo widzę tu błyskawiczne zużycie.
Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak wdepniesz hamulec.

Data: 2019-08-21 11:27:42
Autor: przemek.jedrzejczak
Kto ma rację?
Niekoniecznie. W wersjach blue motion możesz sobie włączyć wolny bieg z poziomu mfa i wtedy wystarczy tylko odpuścić gaz..
Ale nie widzę potrzeby używania hamulca bo wystarczy się toczyć z odpowiednim dystansem i w razie potrzeby przyspieszać. DSG sama dość mocno redukuje. Klocki Zimmermanna na wentylowanych tarczach zrobiły 150 tkm i mechanik jeszcze nie chciał wymieniać.

Data: 2019-08-22 01:06:18
Autor: LordBluzg(R)
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-21 o 19:31, cef pisze:

[...]

Cavallino ma zawsze <2tys obrotów silnika, nawet w momencie rozruchu :]

Data: 2019-08-22 09:22:28
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5d8006$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale ja chce jechac 4km/h, bo tak korek jedzie, a przy 850rpm silnika na jedynce auto jedzie 7km/h.

Wiec co - jade bez gazu, auto rozpedza do tych 7km/h, ja naciskam na hamulec, skrzynia wysprzegla i auto zwalnia ?
I co potem - musze dodac lekko gazu, aby zasprzeglila i znow zaczela sie rozpedzac do 7km/h ?

A co z parkowaniem - przeciez tam sie jezdzi wolniej i skrzynia musi jakos "dawkowac" moc i moment z silnika.

Ale przy manualnej skrzyni też trzeba raz na jakiś czas wysprzęglić.
Nie bardzo widzę tu błyskawiczne zużycie.

Na manualnej to wiem co robie.
A tu po prostu bede jechal z minimalnym gazem przez kilka km ...

Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak wdepniesz hamulec.

No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.

J.

Data: 2019-08-22 21:48:40
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-22 o 09:22, J.F. pisze:

Nawet jeśli tylko pełza na jedynce, to i tak wysprzęgla dopiero jak wdepniesz hamulec.

No i wlasnie o to pelzanie chodzi - gdzies sie musi slizgac, moze tylko na sprzegle - i sprzeglo sie wyciera.

Nie mam takiego wrażenia, że to jazda na półsprzęgle.
To zależy też od tego jaka jest technika jazdy w korku.
Nie wiem jak fizycznie jest to realizowane, ale
w niektórych modelach pełzanie jest programowalne,
więc może wtedy z udziałem poślizgu.
Sądząc ze sposobu poruszania się auta przy pełzaniu
silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu

Data: 2019-08-22 22:02:04
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5ef198$0$17363$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tu nie o technike, tylko o predkosc chodzi.
Mozna leciutko wcisnac gaz i potoczyc sie powolutku ?

Technika moze pomoc o tyle, ze ci z manualami przed toba beda jechac skokami do przodu, i po dostosowaniu sie do nich skrzynia DSG tez bedzie w pelni zasprzeglona lub rozsprzeglona.

[...]

Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej sie nie da.

J.

Data: 2019-08-22 13:49:52
Autor: sczygiel
Kto ma rację?
W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 15:04:39 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

>silnik jest w pełni zasprzeglony nawet jak jedzie bez gazu

Ale predkosc jaka ? Bo w moim dieslu 850rpm to okolo 7km/h i wolniej sie nie da.

A tu jest czasem ciekawie.
Silnik na wolnych obrotach. Wrzucam pierwszy bieg. Powoli odpuszczam sprzeglo.
Auto przyspiesza, w chwili kiedy sprzeglo jest w pelni wlaczone samochod jedzie dosyc zwawo aby po jakiejs sekundzie zwolnic. W tym czasie pedalu gazu wogole nie dotykam. Wogole.
Nie duzo ale jednak wyczuwalnie.

W efekcie niby sie daje jechac powoli na pierwszym biegu ale aby ruszyc trza przyspieszyc.
I w efekcie trzeba dobrych 2-3 dlugosci samochodu aby ruszyc i predkosc ustabilizowac.

Wiec sie niby da ale praktycznie to nie...

Tak ma i fiesta benzynowa jak i foka z dizlem.

Data: 2019-08-23 10:06:40
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik  napisał sczygiel w wiadomości grup dyskusyjnych:523f0f73-38bf-406e-a8ab-c3606376a69b@googlegroups.com...
[...]

Typowe dzialanie regulatora - puszczasz sprzeglo, silnik zwalnia, regulator musi dodac gazu ... widac robi to za mocno.
Lepiej mocno, nic mialby zgasnac.
A potem sobie obnizy ...

[...]

no ale po tych 3 dlugosciach auto jedzie w miare stabilnie.

Przy czym nigdy nie lubialem jezdzic na jedynce - jakos tak za "sztywne" polaczenie z silnikiem, i albo za gwaltownie przyspiesza, albo za mocno hamuje.
Akurat jazdy bez gazu dotyczy to najmniej, bo ten regulator sobie radzi dosc dobrze, tylko predkosc rzadko pasuje ...

J.

Data: 2019-08-22 22:16:00
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-22 o 22:02, J.F. pisze:
[...]

Można, ale wtedy na pewno nie będzie to powolutku.

[...]

Mogę sprawdzić - jakoś do tej pory nie miałem okazji do dlugotrwałego pełzania.
W bardziej technicznie zaawansowanych konstrukcjach pełzanie może być zaprogramowane nawet jako funkcja załaczania i rozłaczania napędu,
w prostszych może z udziałem niepełnego zasprzęglenia.

Data: 2019-08-23 10:10:18
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5ef800$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Musi byc - przeciez tym sie powinno dac zaparkowac precyzyjnie.

[...]

Nie zdziwilbym sie, gdyby program dazyl do pelnego zasprzeglenia ... ale przeciez nie od razu i jakos plynnie ...

W bardziej technicznie zaawansowanych konstrukcjach pełzanie może być zaprogramowane nawet jako funkcja załaczania i rozłaczania napędu,
w prostszych może z udziałem niepełnego zasprzęglenia.

Zalaczanie i rozlaczanie to by trzeslo autem, musi byc jakies niepelne zasprzeglenie ...

J.

Data: 2019-08-23 20:30:57
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-23 o 10:10, J.F. pisze:
[...]

Ha, puszczam hamulec i auto się toczy a po chwili wskakuje na bieg 2
i toczy się na dwójce - wszystko bez gazu. Prędkośc ok 5-10km/h.
A więc jeszcze inaczej zaprogramowane jest.

Data: 2019-08-23 20:48:03
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 23-08-2019 o 20:30, cef pisze:
[...]

A jak przyhamujesz do jeszcze niższy prędkości, to co robi po puszczeniu hamulca?
Bo jeśli skokowo przez chwilę nie przyspieszy to na 100% piłuje na półsprzęgle.

Data: 2019-08-23 21:03:27
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-23 o 20:48, Cavallino pisze:
[...]

Przyspiesza dość szybko do dwójki,
zrobiłem kilka kółek po pustym parkingu, bo mnie zaciekawiło
to wrzucenie dwójki. On chyba uważa, że jedynka jest tylko do ruszania.
W ogóle to mam wrażenie ze JF jakoś strasznie się boi
parkowania i wolnej jazdy w DSG, bo już któryś raz widzę jego obawy.
Mnie to jakoś nigdy
nie zaintrygowało, bo i nie stanowiło problemu.
Nie sądzę, żeby tyle co jest półsprzęgła stanowiło
jakiś problem większy niż manwerowanie w  manualu.
Żeby się mnimalnie toczyć też trzeba w manualu użyć półsprzegła

Data: 2019-08-23 21:07:02
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 23-08-2019 o 21:03, cef pisze:
[...]

Ale jak przyspiesza, sam, po przyhamowaniu do np. 3 km/h i bez gazu?

[...]

Niekoniecznie - można w ogóle wysprzęglić, potem puścić sprzęgło itd
Ale to zaskutkuje samoistnym skokowym przyspieszeniem, nawet bez gazu.
Przynajmniej w dieslach.

Data: 2019-08-23 22:02:10
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-23 o 21:07, Cavallino pisze:
[...]

Pojęcie dość szybko jest względne - w ciągu kilku sekund 2-5
rozpędza się do 5km/godz i wrzuca dwójkę - wszystko bez gazu, teren równy

[...]

Ja z reguły staram się jeździć tak, żeby się rozpędzać i hamować,
ewentualnie korzystam z wybiegu jak nikt za mną nie jedzie,
więc obce mi są jakieś dylematy czołgania się.

Data: 2019-08-24 07:44:37
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 23-08-2019 o 22:02, cef pisze:
[...]

Dwójkę przy 5 km/h?
No i co dalej, daje radę tak jechać, czy nadal przyspiesza?

[...]

Na wsi mieszkasz, że korków nie widujesz?

Data: 2019-08-24 09:17:11
Autor: cef
Kto ma rację?
W dniu 2019-08-24 o 07:44, Cavallino pisze:
[...]

Nie przyspiesza. Jedzie sobie na dwójce 5-8km/godz

[...]

Rano jadę bardzo wcześnie bez korków,
na powrocie jakichś tragicznych korków nie ma.
Poza tym co za problem z jazdą w korkach jakimkolwiek autem
czy manual czy DSG?

Data: 2019-08-24 10:46:37
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 24-08-2019 o 09:17, cef pisze:

[...]

No nie wiem właśnie - ale w manualu nie pojedziesz bez sensu na dwójce, gdy potrzeba jest jechać wolniej.

Data: 2019-08-26 11:00:44
Autor: Mirek Ptak
Kto ma rację?
On 2019-08-24 10:46, Cavallino wrote:

Poza tym co za problem z jazdą w korkach jakimkolwiek autem
czy manual czy DSG?

No nie wiem właśnie - ale w manualu nie pojedziesz bez sensu na dwójce, gdy potrzeba jest jechać wolniej.

Powinien być tam też tryb "ręczny" i wtedy zrzucenie na jedynkę powinno być trwałe - mylę się?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-08-26 02:16:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Kto ma rację?
-- Powinien być tam też tryb "ręczny" i wtedy zrzucenie na jedynkę powinno być trwałe - mylę się?

do momentu przyciśnięcia gazu

Data: 2019-08-24 08:01:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Kto ma rację?
-- W ogóle to mam wrażenie ze JF jakoś strasznie się boi parkowania i wolnej jazdy w DSG, bo już któryś raz widzę jego obawy.

Wiek robi swoje ;-) Opel robi dwusprzeglowe skrzynie ?
W Zafirze B byla klasyczna i swoje wycierpiała w niemieckich korkach przebieg 300tkm i żyła.

Data: 2019-08-23 17:27:01
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 22-08-2019 o 22:02, J.F. pisze:
[...]

Kup sobie Dustera 4x4.

Data: 2019-08-22 16:11:17
Autor: Cavallino
Kto ma rację?
W dniu 21-08-2019 o 19:31, cef pisze:
[...]

Ale wolniej niż jego prędkość minimalna przy minimalnych obrotach (a o tym mówimy)?
Jak to robi? ;-)

Kto ma rację?