Kto ma rację?

Data: 2012-06-02 19:38:39
Autor: J.F.
Kto ma rację?
Dnia Sat, 02 Jun 2012 19:12:45 +0200, Karol Y napisał(a):
Przed pojechaniem na coroczny przegląd techniczny samochodu, byłem i tak u mechanika, to poprosiłem żeby przy okazji wykonali "przegląd przedprzeglądowy" jaki widnieje u niech w cenniku. Przy odbiorze usłyszałem, że wszystko jest ok i można śmiało jechać na badanie.

Na badaniu odczekałem swoje, przyszedł badający i stwierdził że wszystkie cztery amortyzatory są do wymiany, a z przodu albo kończą się klocki, albo jest zapowietrzony układ.

P.S. Konczace sie klocki nie daja zadnych objawow.

zadziwiła mnie taka rozbieżność; wszystko ok - wszystkie cztery do wymiany.

Jak mam sprawdzić kto ma rację? Jakoś "nienormalnie" tym samochodem mi się nie jeździ w stosunku do innych, które zdarza mi się używać, a i jakby źle było, to by chyba nie podbił? Sieć stacji, to SpeedCar, więc nie jakiś pan Józek.

A wiesz co i jak bylo badane ? Na pierwszym przegladzie byc moze tylko obejrzeli.

Na badaniu ... w stacji maja maszynke do pomiaru amorow. Ale w zwyklym
badaniu jej sie nie uzywa, wystarcza ogledziny.

No chyba ze odwotnie bylo - w tej sieci tez maja maszynke, zmierzyli,
dobrze wyszlo, a na badaniu pan obejrzal i zobaczyl wycieki. A moze tylko
rdze zobaczyl ? Przy czym te maszynki ... roznie tu pisano o ich wynikach.

A tak swoja droga - co to za auto ? Bo mnie sie jakos nigdy nie udalo amorow zuzyc, za to cos im sie potrafilo urwac :-)

J.

Data: 2012-06-03 04:00:28
Autor: Karol Y
Kto ma rację?
A tak swoja droga - co to za auto ? Bo mnie sie jakos nigdy nie udalo
amorow zuzyc, za to cos im sie potrafilo urwac:-)

Najzwyklejszy lanos. Z amortyzatorów jak zajrzałem teraz, to nie widzę nigdzie nic ulane czy mokre. A jak za radą tutaj, przysiadłem na przodzie, a potem w bagażniku, to auto się bujnęło 2x amplituda od położenia poniżej równowagi w górę i do 1x amplituda do położenia równowagi w dół. Czyli wykonuje 1.5 oscylacji i z przodu i z tyłu. Dużo to, czy może być?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2012-06-05 12:36:41
Autor: jahi
Kto ma rację?
Karol Y wrote:

[...]

Czy to duzo to Ci nie powiem, ale u mnie po wymianie amortyzatorów na
nowe po rozbujaniu i puszczeniu w najniższym punkcie samochód tylko się
podniósł. Nie było żadnej oscylacji.

--

Kto ma rację?