Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?

Data: 2011-03-08 13:06:46
Autor: XXL
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Data: 2011-03-08 14:14:28
Autor: skippy
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?

Użytkownik "XXL" <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:il59l6$j1i$1inews.gazeta.pl...
http://www.parkiet.com/artykul/7,1027496.html

w końcu powiesz czy Balcerowicz chciał startować na prezia z ramienia PO, czy nie?

Data: 2011-03-09 07:45:05
Autor: XXL
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
W końcu powiesz czy Balcerowicz chciał startować na prezia z ramienia PO, czy nie?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Dlaczego powtarzasz po raz kolejny raz to samo pytanie do mnie ?
Skąd ja to mam wiedzieć ? Jeśli ta sprawa tak bardzo Cię nurtuje spróbuj
dotrzeć z tym pytaniem bezpośrednio do L.Balcerowicza.

Wracając do meritum wątku: tak naprawdę tylko bezpośrednia debata telewizyjna
między prof.Rostowskim a prof.Balcerowiczem miałaby tutaj sens.
Przy okazji obaj ekonomiczni eksperci mogliby podyskutować o całym pakiecie
reform dotyczących finansów publicznych.
Ale wstrzemięźliwość czy nawet obawy L.Balcerowicza przed odbyciem takiej
debaty skłaniają mnie do wniosku, że takiej debaty się obawia ze względów
prestiżowych.

Data: 2011-03-09 11:23:19
Autor: XXL
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Zamiast debaty telewizyjnej z min. Rostowskim były min. finansów L.Balcerowicz
woli medialne monologi (patrz załączony link).
Polacy czekają na prawdziwą debatę fachowców a nie monologi  !!!
Zarówno o OFE jak i reformie finansów publicznych.

http://biznes.onet.pl/balcerowicz-krytycznie-o-rzadowych-propozycjach,18493,4205628,3790557,251,1,news-detal

Data: 2011-03-09 12:59:04
Autor: Dieter
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Rudy dobral sie do kasy cwaniakow z OFE i dlatego zaczynaja jechac po nim, rowniez w mediach. Stad ajwaj wszelkich autorytetow ekonomicznych.

OFE, to jak do tej pory 14 mld w plecy dla przyszlych emerytow, ale za to prezesi, dyrektorzy i akwizytorzy OFE maja sie swietnie.

Jestem za dobrze zarzadzanym ZUSem, a nie za utrzymywaniem dodatkowej armii cwaniakow z OFE.

BTW: Podobno haslem wyborczym PO w najblizszych wyborach ma byc: "Wszystko po 5 zlotych".

Dieter

Data: 2011-03-09 12:14:01
Autor: XXL
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Rudy dobral sie do kasy cwaniakow z OFE i dlatego zaczynaja jechac po nim, rowniez w mediach. Stad ajwaj wszelkich autorytetow ekonomicznych.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ja jestem zdziwiony tym, że L.Balcerowicz odmawia uczestnictwa w debacie
telewizyjnej z min. Rostowskim.
Jeśli jest przekonany o swoich racjach to powinien w takiej debacie chętnie
wziąć udział i udowodnić że ma rację.
Tym bardziej, że przeciwnikiem w dyskusji nie jest A.Lepper tylko ekonomista.

Jestem za dobrze zarzadzanym ZUSem, a nie za utrzymywaniem dodatkowej armii cwaniakow z OFE.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A nie jesteś zwolennikiem likwidacji ZUS i wprowadzenia emerytur rodzinnych
wzorem grupki marzycieli z tego forum bujających w obłokach ?

Data: 2011-03-09 13:21:54
Autor: skippy

Użytkownik " XXL" <duzy_slawek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:il7qu9$810$1inews.gazeta.pl...
[...]

dla jasności ja jestem za podatkiem i zasiłkiem emerytalnym
czyli odkłamaniem rzeczywistości i nadaniem rzeczom prawdziwych nazw w sumie
i zaprzestaniu obiecywania SF w postaci wyliczenia emerytury za 40 lat, skoro za 40 lat nikt nie wie co będzie oprócz pana Boni

Data: 2011-03-09 20:14:00
Autor: Endriu
[...]

Nic dodać nic ująć.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-09 13:08:57
Autor: skippy

Użytkownik "Dieter" <dieter@autograf.pl> napisał w wiadomości news:il7q2a$rt$1news.onet.pl...
[...]

Pewnie będą ostre zwolnienia, więc wielu prywatnie ostro agituje w sieci

Jestem za dobrze zarzadzanym ZUSem, a nie za utrzymywaniem dodatkowej armii cwaniakow z OFE.

BTW: Podobno haslem wyborczym PO w najblizszych wyborach ma byc: "Wszystko po 5 zlotych".

oby po 5:)

Data: 2011-03-08 16:35:05
Autor: root
Dnia Tue, 8 Mar 2011 13:06:46 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

http://www.parkiet.com/artykul/7,1027496.html

Aleś wymyślił temat. Ostatnio o mały włos na noże nie poszło.
Odpowiem na pytanie w tytule: rację ma ten, który popiera mój osobisty
interes a nie interes budżetu. Albowiem parafrazując słowa słynnego min.
propagandy J.Urbana, "budżet się wyżywi". Ktoś to myśli inaczej i daje się
przekonać, że OFE jest złem wcielonym jest trąba ;)

Data: 2011-03-08 16:43:24
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root@vp.pl> napisał w wiadomości news:1qvz53eiq3ud3.vmfi10a7ixlc$.dlg40tude.net...
[...]

jak kiedyś państwo powie że nie wykupi obligów to zrozumiesz, ze ofe sie wyżywiło a Tobie nie da:)

Data: 2011-03-08 16:56:59
Autor: root
Dnia Tue, 8 Mar 2011 16:43:24 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Póki co to państwo wykupywało obligi a mimo to ciulało (to po śląsku nie
jest przekleństwo) mnie wielokrotnie więcej razy niż rynek i OFE razem
wzięci. Ergo jeśli miałbym wybór pomiędzy ZUSem a OFE wiesz co bym wybrał.
A zresztą do emerytury to ja będę obrzydliwie bogaty więc mi to powiewa ;)

Data: 2011-03-08 17:07:56
Autor: root
[...]

A przy okazji, to za niedługo zacznie się konferencja prasowa w spr. OFE.
Posłuchaj, zastanów się czy to jest w Twoim interesie i idź na wybory.

Data: 2011-03-08 18:00:35
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root@vp.pl> napisał w wiadomości news:hxhfe434157l.1fmp2kk73ar9r$.dlg40tude.net...
[...]

Idź idź, przynajmniej będę konkretnie wiedział czyja to wszystko jest wina:)))

Data: 2011-03-08 21:19:12
Autor: george

"XXL" <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:il59l6$j1i$1inews.gazeta.pl...
http://www.parkiet.com/artykul/7,1027496.html

--

moim zdaniem Rostowski.

george

Data: 2011-03-08 21:33:09
Autor: skippy
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Użytkownik "XXL" <duzy_slawek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:il59l6$j1i$1inews.gazeta.pl...
http://www.parkiet.com/artykul/7,1027496.html

Dobra juz tak serio: napisaliśmy o tym tonę postów, gdzie więc leży sens pytania?

Co do meritum: przelew pieniędzy do OFE, odcięcie tam prowizji i powrót tych pomniejszonych pieniędzy do SP - NIE MAJĄ SENSU dla nikogo, oprócz firm zwanych OFE.

Rację więc ma Rostowski.

Data: 2011-03-09 08:05:54
Autor: nazgul
[...]

oki oki
a co z limitami inwestycyjnymi OFE?
pozostają, są zmienione, zniesione ?

Data: 2011-03-09 08:10:48
Autor: skippy

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d7726d9$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ja bym je kompletnie zniósł i pozwolił im inwestować wszędzie i we wszystko
ostatecznie to najlepsi gracze na rynku i szanse, że stracą pieniądze są zerowe

Data: 2011-03-09 08:35:25
Autor: george

"skippy" <man@the.moon> wrote in message news:il795s$tb3$1news.onet.pl...

[...]

dobre skippy :)

Ja dodam że można również od razu pozwolić im przekazać te środku ich społkom matkom z pominieciem transferu przez akcje jakiegoś tam KGHM albo PKOBP. Po co się mają męczyć..

george

Data: 2011-03-09 08:59:48
Autor: skippy
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4d772dbd$0$2498$65785112news.neostrada.pl...

[...]

oj qwa jaki Ty dosłowny jesteś, fe

:)))))))))))))

Data: 2011-03-09 09:14:02
Autor: totus
skippy wrote:

Ja dodam że można również od razu pozwolić im przekazać te środku ich
społkom matkom z pominieciem transferu przez akcje jakiegoś tam KGHM albo
PKOBP. Po co się mają męczyć..

oj qwa jaki Ty dosłowny jesteś, fe

Skippy opowiedz jak przelać pieniądze z jednego konta maklerskiego na drugie. Nie umiem tego zrobić. Czarek Jędrzejczyk jest mi winien 20 000,- i ma konto w ING ja mam konto w Bossie. Jak to zrobić przy pomocy akcji KGHM? Powiedzmy na dzisiejszej sesji. Jak to się robi?

Data: 2011-03-09 09:19:48
Autor: skippy

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il7csa$g3q$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

[...]

to proste
jeden ma prawdziwe pieniądze, drugi akcje czyli pieniądze teoretyczne
po transakcji role się zamieniają, to jest ten kluczowy moment:)

szczególnie jak ten który ma pieniądze może dokonać dowolnego wyboru papierów do zakupu i nie ponosi żadnych strat finansowych nawet jak papiery później stanieją

ja, mając gorące papiery szukałbym takich ale nie mam najmniejszego zamiaru tego rozwijać bo jest IMO wystarczająco zrozumiałe

Data: 2011-03-09 10:04:47
Autor: totus

skippy wrote:

[...]

To proste nie jest jak na mój kubusiowy rozumek. Czy auto, które sprzedaje na allegro to też teoretyczne pieniądze? W/g tego rozumowania to sprzedawanie czegokolwiek komukolwiek jest okradaniem go z pieniędzy. Cóś pierdzielisz.

Data: 2011-03-09 10:10:53
Autor: skippy

skippy wrote:

[...]

Udajesz że nie rozumiesz.

Więc przykład z autem proszę bardzo:

Mam kilka samochodów których nie jestem w stanie szybko i w dobrej cenie sprzedać.
Nie ma chętnych i ew ostro poleci cena jeśli zacznę się dostosowywać do cen proponowanych przez chętnych na nie.

No ale mój znajomy dostał w zarządzanie kasę.
Powiedziano mu: handluj samochodami, masz prowizję od obrotu i żadnych konsekwencji jeśli kupione samochody gwałtownie stanieją. Jak zdrożeją to też na tym nie zarobisz, to w ogóle nie jest Twój problem.

Rozwiązanie problemu nasuwa się samo i przykro że robisz ze mnie durnia, ale Twoje prawo.

Data: 2011-03-09 10:31:56
Autor: totus

skippy wrote:

[...]

Skippy, na prawdę. Nic nie robię tylko chcę się dowiedzieć. Słowo. Opowiadasz ciągle o normalnych zachowaniach na rynku. Na razie wyłuskałem, że sprzedający wie (wie - to ważne słowo), że się trend odwróci i ma kłopot z płynnością i OFE dostarczają płynność. Może tak być jak mówisz. Może to nie znaczy, że się odbywa. To, że ktoś może ukraść to nie znaczy, że ukradł. Przydały by się dowody. Ale może w Twoim świecie dowody są niekonieczne? Cały szkopuł, tak myślę, polega na tym, ze myślisz kategoriami setek tysięcy no może kategoriami miliona czy dwóch. Pomyśl kategoriami dziesiątek miliardów i wyobraź sobie, ze musisz zagospodarować setki milionów świeżej kasy miesięcznie. Nie myśl magicznie tylko realnie. Postaw się w takiej sytuacji i powiedz co byś zrobił. Jak byś to zrobił by uratować zyski jak masz pewność (no ty jesteś fachowiec i takie rzeczy wiesz na pewno nie tak jak te OFErmy), że 1 maja 2011 będzie półroczna górka. Obsuwa będzie na 15% i masz obrócić 50 miliardów na gotówkę i co miesiąc przywożą nową ciężarówkę pieniędzy. 1 listopada jest dołek i lecimy z powrotem. Co robisz i kiedy?

Data: 2011-03-09 10:37:34
Autor: skippy
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?

zacytuj gdzie tu to napisałem, o tej kradziezy

Data: 2011-03-09 10:57:27
Autor: totus
skippy wrote:

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

zacytuj gdzie tu to napisałem, o tej kradziezy

Niepotrzebnie się wzruszasz. Ja nie napisałem, że kogoś oskarżasz o kradzież. Zdanie z kradzieżą miało pokazać, ze teoretyczna możliwość nie implikuje pewnego zdarzenia. Nie chcę Cie urazić i robić Ci przykrości. Moim celem było raczej wyciągnięcie Cie z maniery powtarzania łatwych wyobrażeń i zbyt prostego sposobu tłumaczenia świata. Jak się rozglądam dookoła to mam pewność, ze ziemia jest płaska. Mam kłopot, nie umiem tego udowodnić. Więc się z tym twierdzeniem nie afiszuję tylko ciężko pracuje nad dowodem. Ale oczywiście Ty masz prawo opowiadać co chcesz. To tylko moja propozycja. Z tym OFE to możesz mieć rację. Możesz ale nie musisz. Jutro może spadnie, a może wzrośnie lub będzie stało w miejscu. Taka opinia jest zupełnie niegrywalna, jak to sam mówisz.

Data: 2011-03-09 10:58:48
Autor: skippy
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il7iu9$8hg$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

[...]

myk jest prosty a ja kończe temat

Data: 2011-03-09 09:27:12
Autor: skippy
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?

Użytkownik "totus"

[...]

Poza tym przykład jest zły, to kompletnie nie o to chodzi; może Ci objaśnię na innym.

Mam swoją kasę i kupuję akcje.
Drożeją przez rok, dwa.
Chciałbym je sprzedać ale mam ich dużo i jest problem z płynnoscią.
Mój syn dostaje w zarządzanie kasę, prowizje ma od obrotu i żadnych restrykcji jak kasę straci.
On juz zarobił na prowizji.
Więc kupuje ode mnie te akcje i teraz ja też jestem zarobiony.
Nie bardzo nas obchodzi co się z nimi stanie dalej, bo ani na tym nie stracimy ani nie zyskamy.
I niezależnie od tego on dostanie next kasiore na inwestowanie.

Data: 2011-03-09 10:01:48
Autor: totus
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

W tym przykładzie dostarczana jest płynność. Dalej nie widzę jak z jednego konta przechodzą pieniądze na drugie. Mówię poważnie. To jest mój realny problem. Kolo jest winien 20 kawałków. Jak ma mi je przekazać przez giełdę. Jak znasz patent to podaj i nie opowiadaj historii z gazet. Tam to wszystko jest zrozumiałe tylko jak się pytam o szczegóły to każdy gębę rozdziawia. Jedyne co mi przychodzi do głowy to wystawić zlecenie kupna poniżej rynku. Druga strona kupuje akcje po cenie rynkowej i sprzedaje mi te akcje po cenie poniżej rynku ja je potem sprzedaje po cenie rynkowej. Na razie koncept jest dobry i wszystko gra. Tyle, ze sprzedający nie może sobie wybrać kupca z końca kolejki i najważniejsze całą transakcje widać. Więc tak się tego nie robi. Skippy jak OFE pompują pieniądze emerytów do spółek matek? Podobne gadanie jest gdy się mówi, że na skutek stałego kursu dolara ustawionego przez Balcerowicza zagranica ciągnęła z nas dulary. Tylko wszystkie dane o rezerwach i transferach dewizowych wskazują, że dulary płynęły do Polski. Podobnie Unia tez nas doi tyle, że wszystko jest fałszowane i tego nie widać w publikowanych danych. Fałszowane są dane Unii i Polski co jest zrozumiałe bo złodzieje są w zmowie. bardzo by mi zależało na technologi przekazywania pieniędzy z jednego konta na inne. Skippy dasz radę.

Data: 2011-03-09 10:03:05
Autor: skippy
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il7flu$qeg$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

tego nie wiem bo przykład dotyczy innej sytuacji
i nie pomogę Ci w rozwiazaniu tego szczególnego problemu

Data: 2011-03-09 10:06:13
Autor: skippy
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:il7fod$moj$1news.onet.pl...
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il7flu$qeg$1inews.gazeta.pl...
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

Nie tyle płynność, co dostarczany jest pieniądz i to nie jako żadna spłata długu.
Po prostu czyjś realny pieniądz jest zamieniany na papier, a czyjś papier na realny pieniądz.
Tylko tyle.

Data: 2011-03-09 10:14:05
Autor: totus
skippy wrote:

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

Tak to się dzieje od 9:00 do 17:30 na każdej spółce w każdy dzień giełdowy. I pytanie na koniec. Czy gdyby OFE dziś sprzedało wszystkie akcje na koniec dnia to miałoby więcej pieniędzy niż wydało na zakup tych akcji czy mniej? Wiesz to?

Data: 2011-03-09 11:55:57
Autor: Archangell
[...]

Po pierwsze za bardzo uogólniasz. Dlaczego akurat wszystkie akcje? Zapewne są
akcje spółki X, spółki Y czy spółki Z gdzie średnia cena sprzedaży jest niższa od średniej ceny zakupu pakietu akcji.

Po drugie, wątpię żeby ktokolwiek z grupowiczów pracował w księgowości OFE żeby móc stwierdzić czy pewne operacje
były wykonywane czy nie.

A tak poza tym to zbyt niebezpieczny temat aby wysnuwać jakiekolwiek wnioski.

Arch

Data: 2011-03-09 12:25:08
Autor: totus
Archangell wrote:

[...]

Próbuje się dowiedzieć czy są jakieś przesłanki do twierdzenia, że OFE przepompowują pieniądze do spółek matek. Teraz zdaje sobie sprawę, że taka wycena akcji nie ma znaczenia. Gdyby na wycenie był zysk to zysk mógłby być wyższy, a gdyby była strata to strata mogłaby być niższa. Moje pytanie jest bez sensu w kontekście rozmowy ze Skippy. Jakie niebezpieczeństwo mi grozi? To ciekawe.

Data: 2011-03-09 12:30:30
Autor: skippy

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il7o2m$qor$1inews.gazeta.pl...
Archangell wrote:

[...]

A jakie znaczenie dla OFE ma wycena akcji oprócz ew konieczności redukcji portfela gdy wartość osiągnie limit 40%?

Data: 2011-03-09 15:23:50
Autor: totus
skippy wrote:

A jakie znaczenie dla OFE ma wycena akcji oprócz ew konieczności redukcji
portfela gdy wartość osiągnie limit 40%?

Nie interesuje mnie jakie to ma znaczenie dla OFE. Ja myślałem, ze taka wycena pomoże mi zorientować się czy OFE pompują pieniądze do spółek matek. Ale się zorientowałem, ze to błędne rozumowanie. Dla mnie cała to dyskusja jest akademicka i zupełnie obok. W/g mnie moja emerytura nie zależy od tego czy ściągnięte ode mnie podatki będą księgowane w ZUS czy w OFE na PKP czy MPK czy może gdzieś jeszcze indziej. Marnotrawstwo podatków odbywa się codziennie i na ogromna skale na wszystkich polach gdzie państwo te podatki wydaje i w OFE zapewne też. Jestem zdania, ze tak czy inaczej ten system splajtuje. Czy będzie 5% w OFE czy 3% to nie ma znaczenia. Nie jest istotne czy Rostowski ma rację czy Balcerowicz. Zresztą moim zdaniem, każdy z nich ma racje bo każdy z nich mówi o czym innym i inne stawia sobie cele do wykonania.

Data: 2011-03-09 10:10:46
Autor: totus
skippy wrote:

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
skippy wrote:

Użytkownik "totus"

[...]

No to mamy jasność. OFE transferują pieniądze do spółek matek tylko nie wiemy jak to robią i dalsze badania są przed nami. To tak jak z mgłą w Smoleńsku. Ruscy ją postawili tylko nie wiemy jak to się robi i nie umiemy tego eksperymentu powtórzyć i opisać w "Science"

Data: 2011-03-09 08:35:29
Autor: nazgul
[...]

to oczywista oczywistość
ale co nierząd zamierza?

Data: 2011-03-09 09:03:18
Autor: skippy

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d772dc7$0$2457$65785112news.neostrada.pl...

[...]

"... nie należy się dziwić, iż próby naprawy tego systemu spotykają się ze zrozumiałym oporem "tych, którzy są beneficjentami tego systemu". "Nie mówię tu nic dwuznacznego. Rozumiem, dlaczego instytucje finansowe bronią tego systemu, bo jest on dla nich bardzo efektywny i dlatego świadomie podjęliśmy ten trud, wiedząc, jak bardzo będą te instytucje mobilizować się przeciwko tym zmianom" ..."

troche zmniejszyć moc odkurzacza

Data: 2011-03-09 12:30:43
Autor: root
Dnia Tue, 8 Mar 2011 21:33:09 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Skippy jak widzę siejesz propagandę aż miło. Przypomnij sobie ten wykres, w
którym dziennikarze procenty pomylili ze złotówkami. Na tym wykresie są też
naniesione rewaloryzacje ZUS. A teraz fakty:
w roku 1999 - cena jedn. w OFE - 10zł
w roku 2008 (dzień dołka) - średnia cena jedn OFE - 22 zł.
To daje przyrost (w procentach) 120% (=(22-10)/10)
rewaloryzacja ZUS w tym okresie to (o ile pamiętam) 36%

Wynik: 120% do 36% dla OFE w najgorszym dniu dla giełdy od 10 lat.
O czym więc skippy do qwy nędzy mówisz? Wolisz dostawać 36% z ZUS ale nie dać ani grosza prowizji czy 120% na
czysto ale podzielić się nieco dochodem?
Na razie prezentujesz typowo polskie zachowanie: "będę żarł trawe ale
swojego ani grosza nie oddam".

Data: 2011-03-09 12:33:53
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1vni7hc02yka3$.1k1zkvw8fxocn.dlg40tude.net...
[...]

w ogóle teraz piszesz o czym innym niz ja w cytacie

Data: 2011-03-09 12:39:46
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 12:33:53 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Nie wymiguj się z przyczyn formalnych ;-).

Data: 2011-03-09 12:43:45
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:884lawlgfmru.kvrid3xlldf$.dlg40tude.net...
[...]

nie mam teraz czasu badać tego aspektu sprawy:)
ponieważ są błedy u pismaków to trzeba by to solidnie sprawdzić samemu
to nie zmienia faktu, że PRZYMUS oddawania pieniędzy firmie grającej na giełdzie to skandal, ile tych procent za 10 lat tam nie natłukli
donrowolność jak najbardziej, wpłacaj se ile chcesz
nic innego nie pisze tylko DOBROWOLNOSC w zakresie tak potężnego ryzyka

Data: 2011-03-09 12:53:42
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 12:43:45 +0100, skippy napisał(a):

k najbardziej, wpłacaj se ile chcesz

Ale w tym problem, że nie mogę - wolno mi tylko 2,3%. A wolałęm 7,5% Kasę i tak pobierają mi z pensji na siłę więc mogę do tego podejść jak
totus i uznać że to nie moje pieniądze albo ? No właśnie - nic!

Wczoraj dziennikarka zadała Tuskowi pytanie,czy nie boi się poświecić swej
kariery. On dumnie odpowiedział, że może się poświęcić dla ludu pracującego
miast i wsi. A prawda jest taka, że w tej chwili poświęcają 38mln Polaków, żeby
przeksięgować dług państwa z jednego konta na drugie. Niczego to nie
zmienia realnie, ale warto poświęcić 38 mln ludzi dla zwykłego picu. Ot i
cała prawda. A propos pismaków: co Twoim zdaniem było przyczyną "pomyłki" zamiany 22zł
na 22%?

Data: 2011-03-09 12:57:05
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1ca07y7bkxf7a$.e2zw5mc40amz.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 9 Mar 2011 12:43:45 +0100, skippy napisał(a):

k najbardziej, wpłacaj se ile chcesz

Ale w tym problem, że nie mogę - wolno mi tylko 2,3%. A wolałęm 7,5%

Mi trzeba aż 2,3%, wolałbym nic.
Nie ma dobrowolności, jest przymus państwowy.
I to właśnie mi sie nie podoba.

Data: 2011-03-09 13:38:08
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 12:57:05 +0100, skippy napisał(a):

[...]

A jednak wymigujesz się od pytania. W takim razie trochę je zmienie:
Czy wolisz 36% "pewne" bo z ZUS czy 120% notowane w najgorszych dniach  na
giełdzie w czasie krachu.

Data: 2011-03-09 13:43:24
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1vo4syqcyxmvi.dgh3whiclgpd.dlg40tude.net...
[...]

Nie dociera do Ciebie cały czas jedno: inwestowanie na giełdzie jest tak ryzykowne, że przymus w tym zakresie jest skandalem.

A jeśli nie wiesz, że na giełdzie za rok może być zarówno +100% jak i -50%, to znaczy że jesteś inwestorem - teoretykiem.
W tym kontekście te wyliczenia, nawet jak prawdziwe, są g. warte bo mają zerową wartość prognostyczną.

Data: 2011-03-09 15:42:33
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 13:43:24 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Skippy wiem, że przychodzą gorsze i lepsze czasy. Mimo to fund, którym jest
OFE może kosztem zysków zabezpieczac swoje pozycje nie tylko dywersyfikacją
ale derywatami (opcjami). Ma przy tym znacznie większe możliwości w tym
względzie niż Ty i ja. Po drugie nie uważaj zarządzających za kompletnych debili, grających w
lotki bo tak nie jest. Oboje o tym wiemy. Wreszcie najważniejsze: na ten fund(OFE) nie odkładasz całej składki, a
tylko niewielką część. Nie chcesz mi chyba wmówić, że możliwe jest
stracenie całego mająteku, jeśli grasz na giełdzie 10 procentami tego
majątku! Nie rób ludzim wody z mózgu. Wystarczy Rostkowski i Fedak.
Co do twojej idei fix o dobrowolności, to oczywiście nie można jej
słuszności podważyć. Ale mieszając różne sprawy a mianowicie: dobrowolność,
ryzyko, prowizje. Wrzucasz te wszystkie problemy do jednego worka i na
podstawie tego twierdzisz, ze OFE to niedobre rozwiązanie. OFE nie są złe bo wpłacamy do nich z przymusu - przymus jest zły ale co do
tego mają same towarzystwa?
OFE nie są złe bo poberają prowizję - nie ma niczego za darmo
OFE  nie są złe bo istnieje ryzyko rynkowe - ono istnieje zawsze
Nie wierzę że nie zgadzasz się tymi 3 punktami. Skoro nie są złe, to co
jest złe?
Durna debilna propaganda -to nieustannie robi rząd, który planował ten skok
już od 2009r. Pismaki, które złotówki mylą z procentami, odwoływanie się do
typowych ludzkich lęków przed ryzykiem albo przed oszustwem (prowizje). To
jest ten schemat: Najpierw się napuszcza się opinię publiczną a potem już
idzie łatwo.

Data: 2011-03-09 15:52:44
Autor: skippy
Użytkownik "root" <root1@vp.pl> napisał w wiadomości news:1gvznsilugp5b$.1xat49z02a6xb.dlg40tude.net...
[...]

nie obchodzi mnie to wszystko
przymus wpłacania kasy firmie grającej na giełdzie to skandal
koniec kropka

Data: 2011-03-09 15:46:47
Autor: root
[...]

A to na koniec bo mnie wena twórcza ogarnęła:=)

Ludzie nie  widzą, ze to nie o OFE chodzi ani nawet o system emerytalny. Tu
chodzi o to, żeby pokazać sie w UE jako lider wśród państw
wschodnieuropejskich. Co za tym się kryje i jakie korzyści przyniesie
pomysłodawcom nie wiem i nie wnikam. Jakie korzyści przyniesie to 38mln
Polaków też nie wiem, bo poza sloganami nikt nic sensownego nie powiedział. Nawet przyjmując, ze rząd ma dobre intencje i rzeczywiście leży mu na sercu
ratowanie budżetu, to te działania przyniosą tymczasowy skutek. Jeśli
Polska będzie rozwijać sie w tempie 4% przez najbliższe 2-3 lata, to znowu
będziemy świadkami efektu jojo. Taki jest bowiem urok wszystkich rządów.
Jak tylko dać im trochę odsapnąc, to hulaj dusza... zacznie sie od nowa
szastanie pieniędzmi na prawo i lewo. A to stadiony bo piłkarzyki trzeba
wystawić, a to zbudujmy sobie jakąś elektrownie jądrową, a to pomóżmy
braciom Amerykanom i wyślijmy dodatkowe rosomaki do Afganistanu. Zawsze
znajdzie się powód by wydawać pieniądze. Dziura się znowu powiększy i
zamiast zapowiadanego powrotu do 3,5% na OFE będziemy mieć kolejny skok i
zmniejszenie składki.

Data: 2011-03-09 15:54:53
Autor: totus
root wrote:

[...]

Moim zdanie jest inaczej. Gdyby nie ten manewr księgowy, który realnie nic nie zmienia, to dochodzimy do konstytucyjnego ograniczenia i w następnym roku trzeba mieć budżet zbilansowany. Wiesz co to znaczy budżet zbilansowany? Z dnia na dzień trzeba znaleźć 100 mld. Albo o tę kwotę podatki w górę lub wydatki w dół lub trochę tego i trochę tego. Nie poświęcają nikogo bo dług, który jest na koncie to nie sprawka krasnoludków i nie Marsjanie go zużyli tylko te 38 mln. Żyjemy ponad stan i wypłaty emerytur są ponad możliwości. Notorycznie od wielu dziesiątków lat Państwo polskie wydaje więcej niż ściąga z podatków. trzeba nazwać sprawy tak jak wyglądają. W tym długu są przerosty zatrudnienia na kolei, nierentowne stocznie i kopalnie i innych tysiące wypłat dla obywateli. Co spowodowała obniżka składki rentowej przez Gilowska. Ludzie mniej wpłacali na fundusz emerytalny. Czy dlatego zostały obniżone emerytury? Nie emerytury zostały rewaloryzowane i dalej wypłacane. A różnica skąd? Po co głupa udawać? Decyzja Gilowskiej była dobra bo ludzie mieli więcej pieniędzy do własnej dyspozycji czyli państwo zwróciło im trochę wolności. Ale czy ktoś z nas by tak zrobił? Pozbyłby się wpływów, a nie pozbył wydatków tylko poszedł po kredyt? To chore. Oczywiście ja popieram te decyzję. Daje więcej wolności decyzyjnej ludziom i pokazuje jacy idiotyczni są urzędnicy.

Data: 2011-03-09 18:23:30
Autor: root
Dnia Wed, 09 Mar 2011 15:54:53 +0100, totus napisał(a):

root wrote:

[...]

Przeczytałem Twój post dokładnie więc zrób to samo z moim mimo ze jest
trochę przydługi. Nie czepiaj się też słówek, szczegółow "technicznych"
albo nieistotnych niedociągnięć.

Co do tej niegospodarności ma OFE? Ich zysk jest wypracowany czysto
rynkowymi metodami.  OFE nie  zatrudniało kolejarzy, górników w
nierentoiwnych przerdsiębiorstwach, to nie nasz system emerytalny prosił
się żeby obniżyć składki, ale teraz OFE (tzn. systeme emerytalny) musi
teraz za to zapłacić. Pomijajc tu kwestię sprawiedliwości i innych takich dupereli powstaje
pytanie: czy to działanie spowoduje poprawę rentowności koleji, poprawi
zarządzanie w kopalniach węgla czy to działanie zlikwiduje przyczyny?

Odpowiedź znamy oboje. Jaki zatem sens ma ta cała demagogia serwowana nam
przez Rostkowskiego i Fedak? Robią w ciula 38 Polaków, choć z góry doskonale wiedzą, że za 2-5 lat
sytuacja będzie identyczna. W historii tego typu kryzysów, jedynie Korea onegdaj zachowała się
przyzwoicie i dobrze na tym wyszła. Opiszę ten przypadek jako pozytywny
przykład:
Gdy w wyniku układzików rodzinno-kapitałowych ichniejsze banki szastały na
prawo i lewo pieniędzmi kredytując, na zlecenie skorumpowanego  rządu,
molochy typu Daewoo, Samsung itd. doszło do kompletnego załamania finansów,
które pochłoneło dorobek pokolenia. Po upadku rządu, nowy prezydent nie
wyciągnął wtedy łapek do ludzi mówiąc "państwo w potrzebie" ale poprosił
grzecznie MFW o pomoc z którą przekazał bankom i molochom pod warunkiem że
w terminie roku doprowadzą swój poziom zadłużenia do normalnych dla tych
biznesów rozmiarów. Na marginesie wszytkie 30 koreańskich molochów  miało
stosunek kap. własnego do zadłużenia jak 1:5. Część banków i molochów padło
(m.in. Daewoo) ale część wzięła się do kupy i przywróciła proporcję
kapitał/dług do normalnych wielkości tzn ok 1:1.
Wystarczył rok i finanse państwa zostały naprawdę uzdrowione. A teraz a propos "konstytucyjnego zbilansowania"

Opisałem w skrócie takie case study z doświadczeń Korei. A co by się stało
gdybyśmy nie zbilansowali budżetu, co by się stało, gdybyśmy naruszyli
unijne ograniczenia 53%? Otóż jajco by się stało? Dostalibyśmy zapomogę od
Niemców (jakoś przełknelibyśmy tę żabę), zdyscyplinowalibyśmy państwowe
molochy, wydatki publiczne i finito. Zrobiły to Grecy, Irlandczycy,
Portugalczycy, zrobią to Hiszpanie. My jednak będziemy z dumą twierdzić, że
u nas wszystko w porządku. Nie jest w porządku i trzeba naprawiać to co
szwankuje a nie udawać, że 200mld z OFE cokolwiek załatwi. P.S.
Widzę że na naszym forum pojawił się Dieter. Znów będę mógł sobie poczytać
jak to dyrektorzy z OFE okradają nasz biedny kraj a źli i skorumpowani
ekonomiści to debile i obiboki. Chyba będę musiał wziąć sobie urlop ;)

Data: 2011-03-09 21:18:23
Autor: totus
root wrote:

[...]

Oczywiście nic by się nie stało. Dlaczego? Bo nikt w Polsce nie traktuje polskiego prawa poważnie włączając w to konstytucje. Tacy jesteśmy. Małopoważni. Żyjemy mitami i wyobrażeniami, a marzenia bierzemy za rzeczywistość. Myślę jednak, że gdyby dług doszedł do konstytucyjnego ograniczenia to w Polsce zrobiłby si jeszcze większy bałagan niż teraz jest.

Data: 2011-03-09 18:48:25
Autor: george

"root" <root1@vp.pl> wrote in message news:884lawlgfmru.kvrid3xlldf$.dlg40tude.net...
[...]

Masz moze kasę w OFE ?
Jeśli tak to podziel proszę aktualną wartosć środków przez sumę swoich wpłat.

u mnie w latach 2000 - 2011 (luty) stosunek ten wyniósł 1,23
CU

nie bardzo widzę tu 120% ale moze coś pominałem. Napisz jak to wygląda u Ciebie ?

george

Data: 2011-03-09 18:58:59
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:4d77bd69$0$2501$65785112news.neostrada.pl...

[...]

takie afekty przy stałych wpłatach osiąga sie gdzieś przy efektywnosci 4,5% rocznie.

george

Data: 2011-03-09 19:21:38
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 18:58:59 +0100, george napisał(a):

[...]

Mnie wychodzi ponad 9% ale w tym rozgadanym kraju nawet arytmetyka jest
sprawą podlegającą dyskusji ;)

Data: 2011-03-09 19:19:57
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 18:48:25 +0100, george napisał(a):

[...]

Skoro się grzecznie zapytałęś to spóbuję ci wyjaśnić:
Kiedy wpłacasz do banu 100 zł i po 10 latach dostajesz powiedzmy 220zł,
twoja 10letnia stopa zwrotu wynosi: 120% bo to nic innego jak 120zł zysku
podzielone przez kwotę początkową 100zł. a następnie pomnożone razy 100.
Twoja ROCZNA stopa zwrotu wynosi dokładnie 8,2%

1- [(1+1,2) do potęgi 1/10]

Twoj bank jest doś dobry w porównaniu z innymi więc postanawiasz wpłącać
raz w roku 100zł porzez 10lat. Suma wpłat wynosi

1000zł ale wynik końcowy jest sumą:
100*1,082 + 100*1,082^2 + 100*1,082^3 itd az do 100 * 1,082^10
= 1582,411683 zł
Jak widzisz bank co roku dopisuje ci odsetki w wysokości 8,2% a Ty  mimo to
dostajesz TYLKO 58,2% więcej niż wpłąciłeś. Jak to możliwe?

Data: 2011-03-09 19:27:23
Autor: george

"root" <root@vp.pl> wrote in message news:1rlr1c4uxw4vp$.1olrgrzi4h2be$.dlg40tude.net...
[...]

no tak, tyle że ja wpłaciłem przez 10 lat w sumie 100 pln  ( po złotówce minej wiecej)
a teraz mam na koncie 123 pln.

genialny deal nie ?

Data: 2011-03-09 19:38:58
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 19:27:23 +0100, george napisał(a):

[...]

Człowieku udajesz?! Liczenie stopy zwrotu z regularnych wpłat to
przerabiają teraz chyba w liceum. Napitoli się człowiek, nagada a tu i tak nie dociera. Nie moja wina, że w
szkole tego nie uczą. Gdyby uczyli, to Rostkowski zamiast w TV, musiałby
swoje bajki opowiadać Papuasom przy ognisku.

Data: 2011-03-09 19:39:55
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 19:38:58 +0100, root napisał(a):

[...]

Aleś mnie wnerwił sorrry ;)

Data: 2011-03-09 21:05:30
Autor: george

"root" <root@vp.pl> wrote in message news:1ifr6g36jloxl$.x0657bk85in9.dlg40tude.net...
[...]

spoko :)

ale ze mnie to męczy, gdzie popełniam błąd ?

      wpłata konto  odsetki

      100 100,00 4,50% 4,50
      100 204,50 4,50% 9,20
      100 313,70 4,50% 14,12
      100 427,82 4,50% 19,25
      100 547,07 4,50% 24,62
      100 671,69 4,50% 30,23
      100 801,92 4,50% 36,09
      100 938,00 4,50% 42,21
      100 1080,21 4,50% 48,61
      100 1228,82 4,50% 55,30

      1000 1284,12

george

Data: 2011-03-09 21:13:16
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:05:30 +0100, george napisał(a):

[...]

na pierwszy rzut oka nie ma błędu. Ale nie wiem o co ci chodzi. Przecież
zauważ, że ostatnie 100 zł wypracowało 4,5zł przed ostnie trochę więcej bo
4,5% ze 104,5 itd. Najwięcej wypracowała pierwsza wpłata. Chyba nie chcesz żżeby 1 wpłata która leży na koncie 10 lat wypracowała
tyle ile ostatnia - która leży 1 rok

Data: 2011-03-09 21:20:19
Autor: george

"root" <root@vp.pl> wrote in message news:1ik40cd7xky3a.to3x0y8h0cko$.dlg40tude.net...
[...]

absolutnie nie to mi chodzi.

Chodzi mi o znalezienie błędu (ustalenie o co chodzi z podanym przez Ciebie wzorem)

wpłaciłem 1000, mam 1230 ->
tobie wychodzi 8% a mi 4,5% ... skąd wiec różnca ?

george

Data: 2011-03-09 22:29:41
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:20:19 +0100, george napisał(a):

[...]

Ja nie wiem czy dobrze odczytałeś mój wzór bo tu ciężko go napisać. W
każdym razie chodzi o obliczanie tzw. wartości przyszłej strumienia równych
rat. Szukałem na Wiki bardziej czytelnych wzorów ale nie znalazłem więc
spróbuję jeszcze raz je napisać:
Idea jest prosta:
Musisz obliczyc taką sumę:

K*(1+r/100) + K*(1+R/100)^2 + K*(1+R/100)^3+ ....+ K*(1+R/100)^11 = WP

gdzie WP = wartość przyszła (końcowa) K to kwota którą wpłącasz w równych odstępach,
R - stopa procentowa w skali roku
a symbol daszka ^ to potęgowanie.
Tu jest suma do 11 lat co widać po ostatniej potędze.

Konto bankowe łatwo policzyć, znane jest R, kwota K więc wystarczy się
trochę wytęzyć mózgowie i policzyć.

Oczywiście dla OFE nie znasz R - bo to jej właśnie szukamy ale znasz WP
czyli aktualnie zebrany kapitał i mniej wiecej kwotę K tzn. składkkę. Cała
rzecz sprowadza się do znalezienia takiego R, żeby równanie było spełnione.
Niestety nie da się tego zrobić ręcznie ale Excel to juz potrafi. W fundach
robią coś takiego codziennie poprzez wycenę jednostki uczestnictwa dlatego
nie trzeba się męczyć. Skippy mi jednak nie wierzy więc będę mu musiał rozwiązać równanie 11
stopnia po to żeby mi uwierzył albo ograniczę się tylko do porównania WP
dla rachunku bankowego i OFE (z wrodzonego lenistwa wybiorę ten drugi
wariant).

Data: 2011-03-10 00:39:32
Autor: george
[...]

skąd wziałeś ten wzór ?
co jest jego wynikiem ?
możesz go jakoś objaśnić ?

george

Data: 2011-03-09 21:21:43
Autor: skippy
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
jest mały błąd, nie 1284 tylko 1384

      100 100 4,5% 4,50
      100 204,50 4,5% 9,20
      100 313,70 4,5% 14,12
      100 427,82 4,5% 19,25
      100 547,07 4,5% 24,62
      100 671,69 4,5% 30,23
      100 801,92 4,5% 36,09
      100 938,00 4,5% 42,21
      100 1080,21 4,5% 48,61
      100 1228,82 4,5% 55,30
      1000 1384,12

Data: 2011-03-09 21:25:02
Autor: george

"skippy" <man@the.moon> wrote in message news:il8ngr$f39$1news.onet.pl...
[...]

nie nie 1384 :). 1284,12.. policz dokładnie. pierwsze wpłata zaczyna od razu pracować. nie zaczynam od 0 :)

george

Data: 2011-03-09 23:31:32
Autor: Jan Werbinski
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
George ale siary sobie narobiłeś. Stary gracz, a nie rozumie procentu składanego.
Na szybko zamiast excela polecam kalkulatory na blogu 2GR.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-03-09 23:38:53
Autor: george

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message news:4d780010$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
George ale siary sobie narobiłeś. Stary gracz, a nie rozumie procentu składanego.
Na szybko zamiast excela polecam kalkulatory na blogu 2GR.

wychodzi na to że jednak rozumiem :).
akurat ten kalkulator jest tam chyba "spierd.."

george.

Data: 2011-03-09 23:46:14
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4d78017c$0$2454$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Możliwe że jest, ale tylko trochę. Mnie w excelu wyszły nieco inne wyniki, ale różnica była minimalna.

Kiedyś na pręgierzu pisałem, że prawo i waga głosu w ulepszonej demokracji powinna być proporcjonalna do wiedzy i inteligencji. Mądry powinien mieć wielokrotnie większą wagę, niż głupi. Na sprawdzenie tej mądrości proponowałem między innymi zadanie obliczenia kapitału składanego przez 40 lat co miesiąc np 800 zł i ile emerytury dostaniemy miesięcznie z samych odsetek. Powiedzmy, że realna stopa wynosi 5%.

Data: 2011-03-09 23:51:14
Autor: skippy
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?

Janek policz swoje OFE, jeszcze jest nikła szansa że pomyliłem się z george.

Data: 2011-03-09 23:57:47
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:il9096$gji$1news.onet.pl...

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4d780382$0$2451

Janek policz swoje OFE, jeszcze jest nikła szansa że pomyliłem się z george.

Musiałbym szukać papierów. Nie mam głowy.

Na 2GR jest dobry kalkulator. Jego błąd (lub mój błąd) w porównaniu z liczeniem ręcznym dla 40 lat był poniżej 5% uskładanego kapitału.

Na oko jak po 10 latach z 100 zł robi się 220 zł jest to zysk 120%, czyli około 8,2% rocznej stopy.

Sprawy wyglądają gorzej po uwzględnieniu inflacji. Zwłaszcza inflacji mojego prywatnego koszyka dóbr.

Data: 2011-03-10 00:02:40
Autor: george

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message news:4d780637$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
[...]

jesli ze 100 robi sie 220 to świetnie -> 8,2%
niestety mi sie robi 123 a to juz nie jest świetnie...

george

Data: 2011-03-10 00:16:54
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:4d780710$0$2436$65785112news.neostrada.pl...

[...]

wróc, chyba jednak nie bardzo 100 -> 220 da 8,2%
cos mi sie tu zgadza Janie.

george

Data: 2011-03-17 18:51:18
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:4d780a66$0$2490$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Skapitalizuj odsetki.
Ja to zrobiłem ręcznie, bo zapomniałem jak się nazywa funkcja "poszukująca wyniku".

Ustalam stałą stopę % w jednej komórce.
Co roku mnożę i kapitalizuję kapitał o tą stopę i sprawdzam ile wychodzi na końcu.
Np kolumna pionowa w dół wg wzorku w A3=A2*$B$1 gdzie w B1 jest stopa procentowa, a w A2 jest kapitał z końca poprzedniego roku.
Zmieniam stopę tak, aby wyszedł pożądany wynik po pożądanej ilości lat.

Z tym że można to jakoś zautomatyzować.

Data: 2011-03-09 23:56:07
Autor: george

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message news:4d780382$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
[...]

całkiem sporo jest "spier...", nie dodaje "ostatnich" odsetek do sumy,

wpisz 10 lat, 100 per rok, 4,5% rocznie, wynik kalkulatora 1228,82

niestety nie dodał 55,30 odstetek w ostatnim roku;

wynik pownien wyniesc 1284,12

george

Data: 2011-03-09 20:19:29
Autor: Endriu
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Wynik: 120% do 36% dla OFE w najgorszym dniu dla giełdy od 10 lat.
O czym więc skippy do qwy nędzy mówisz?

O tym, że prawdziwej zwały systemu to póki  co jeszcze nie było i rząd ZAWZSE miał kasę aby wykupić obligację.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-03-09 14:19:50
Autor: Archangell
[...]

Na takie zestawienia nie majac pełnych danych to trzeba uważać.
Np. tutaj są takie stopy zwrotu z PPE (pracowniczy program emerytalny) za np. 5 lat:

http://www.avivainvestors.pl/notowania-ubezpieczeniowych-funduszy-kapitalowych.htm

Uśredniwszy wychodzi 22,3% w ciągu 5 lat. Tylko że chłopaki liczą stopę zwrotu od składki netto
po potrąceniu 8% prowizji za "zarządzanie" czyli wpłacasz 100 zł oni księgują Ci na koncie 92zł
wypracowują 22,3% od 92zł czyli 20,5zł. Masz na koncie 92 + 20,5 = 112,5zł. Wpłacając te pieniądze
do banku na 4% rocznie miałbyś po 5 latach 121,66zł.

Jakiś miesiąc półtora temu był też w Wyborczej albo Rzeczypospolitej artykuł gdzie porównywali składanie
na emeryturę pieniędzy w banku i w 3 filarze. Dziwnym trafem wyszło im że w banku odłozy się mniej.
Tylko pomineli jeden drobiazg, że składki do 3 filaru indeksowali 2% rocznie a w banku nie ;-)
Więc z takich porównańa można wyciągać wnioski jeśli dokładnie masz rozrysowane jakie dane zostały ujęte do porównania.

Arch

Data: 2011-03-09 14:21:04
Autor: skippy
Użytkownik "Archangell" <robercisko77@op.pl> napisał w wiadomości news:il7upn$h55$1news.onet.pl...
[...]

o to mi właśnie chodzi, między innymi
trzeba to sprawdzić dokładnie samemu a nie opierać się na gazecie co ja zrobiłem, czy materiałach propagandowych co zrobił root:)

Data: 2011-03-09 19:01:54
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 14:19:50 +0100, Archangell napisał(a):

[...]

 No kolego zamieszałeś.
Pisałem o notowaniach OFE w dniu 24.02.2009. Mój "najgorszy"  Allianz
osiągnął KURS 21,75 zł to jest 121% zysku od początku istnienia, czyli 9
lat.
Dane są wzięte z http://bossa.pl/notowania/wykresy/
Z 21.75zł  zysku pismaki zrobiły 21,75% zysku!!!!  Ty z kolei bierzesz pod uwagę miesięcznie wpłacane 100zł. To oczywiste ze w
tym wypadku suma wszystkich rat w ciągu 10 lat wyniesie powiedzmy 12000zł a
zysk rozumiany jako:
Aktualna wartość konta - Suma wszystich wpłat
nie da 120% tylko mniej bowiem ostatnie wpłacone raty nie wypracowują
takiego zysku jakby były zainwestowane na całe 10lat. To jest kompletne
nieporozumienie.

Zysk fundu to wartość jednostki dziś - wartość jednostki na początku

Dokładnie jeśli fund ma stopę zwrotu powiedzmy 120% w 9 lat to jego roczna
stopa zwrotu wynosi: 9,155837 % (=2,2 do potęgi 1/10) przyjmując
kapitalizację roczną.
Nie jest to dużo ale pamiętaj, że to jest liczone dla najgorszego
obsunięcia w historii OFE. Przyjmując zatem, że ktoś będzie miał pecha i załapie się z wiekiem
emerytalnym na kolejne obsunięcie i tak będzie do przodu w porównaniu z
ZUS, który zgodnie z obiecankami płemieła będzie rewaloryzowany ze zmianą
PKB czyli na dzisiaj 3-4%.

Masz więc do wyboru najgorszy historycznie wynik 9% i 4% płemieła (przy
dobrych układach wzrostu PKB). Dla mnie sytuacja jest oczywista i jestem
gotów zaryzykować. Skippy - trader specjalizujący się w kontraktach
terminowych - nie lubi ryzykować więc włąściwie już nie musi bo te 2,3%
odda płemiełowi bez zmrużenia oka.

Data: 2011-03-09 19:09:44
Autor: george

"root" <root@vp.pl> wrote in message news:1bha1hao1054d$.b9a5nbg10ihz.dlg40tude.net...
[...]

nie bardzo rozumiem po co wogóle odnosisz sie do wartosci jednostki na początku i teraz ?
Jakie to wogóle ma znaczenie ?  Wiesz jak "powstają" jednostki  i na jakiej zasadzie oblicza sie jej wartość ?

Podziel aktualny kapitał przez wartosc wszystkich swoich wpłat i wyjdzie efektywnosc fundu ...
Potem rewerse dla stałych wpłat w tym okresie (przyjmijmy stałośc dla uproszczenia) i wyjdzie średinoroczna skutecznosc fundu
..
Dla mojego CU wyszło 4,51%..

george

Data: 2011-03-09 19:22:58
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 19:09:44 +0100, george napisał(a):

[...]

.
Dla mojego CU wyszło 4,51%..

george

Nie kolego. Odsyłam cie do mojej odpowiedzi wcześniej.

Data: 2011-03-09 20:07:19
Autor: skippy

Użytkownik "root" <root@vp.pl> napisał w wiadomości news:1bha1hao1054d$.b9a5nbg10ihz.dlg40tude.net...

Skippy - trader specjalizujący się w kontraktach
terminowych - nie lubi ryzykować więc włąściwie już nie musi bo te 2,3%
odda płemiełowi bez zmrużenia oka.

zejdź ze mnie a dokładniej przestań przeinaczać i wkładać mi dziecko w brzuch

ja lubie ryzykować
nie lubię natomiast, gdy ktoś ryzykuje moimi pieniędzmi które mu daję po państwowym przymusem

rozumiesz to, czy za trudne?
chyba za trudne bo te prostą rzecz piszę 158 raz

Data: 2011-03-09 20:29:25
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 20:07:19 +0100, skippy napisał(a):

[...]

Ale to tak ładnie brzmiało: trader który nie lubi ryzyka. Nie mogłem się powstrzymać wybacz ;)

P.S.
Przecież to tylko żarty i nawet nieobraźliwe

Data: 2011-03-09 20:07:41
Autor: Archangell
Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?
Zysk fundu to
wartość jednostki dziś - wartość jednostki na początku

A to bardzo ciekawe co piszesz. Fundusz za wpłaty w latach 2000-2010 kupił
za całość tego kapitału akcje po cenach z 2000 roku, A potem zaksięgował sobie zysk
po cenach z 2010 roku.
Niby tak dobrze umiesz liczyć a nie rozumiesz że jeżeli jednostka uczestnictwa w 2000 roku kosztowała
10 zł a w 2010 kosztowała 20 zł to Fundusz nie zarobił 100%.

Arch

Data: 2011-03-09 20:35:09
Autor: root
Dnia Wed, 9 Mar 2011 20:07:41 +0100, Archangell napisał(a):

[...]

No to prawda. Niedociągnięcie merytoryczne wynikające z prozaicznej
przyczyny: początkowo chciałem napisać stopa zwrotu ale stwierdziłem, ze
napisanie wzoru wymagałoby użycia kreski ułamkowej, co jest dosyć trudne i
byłoby nieczytelne, więc żeby uniknąć komplikacji napisałem w pośpiechu
"zysk fundu" a to jest błąd przyznaję.

Data: 2011-03-10 09:09:44
> [...]

byłoby nieczytelne, więc żeby uniknąć komplikacji napisałem w pośpiechu

Jestem w szoku, że dalej nie rozumiesz meritum sprawy.
Porównanie wzrostu wartości jednostki uczestnictwa np. rok 2010 gdy wynosi 20zł do wartości jednostki uczestnictwa w roku 2000 gdzie wynosi 10zł praktycznie nie ma nic wspólnego ze stopą zwrotu.
Aby to zrozumieć trzeba mieć świadomość dlaczego wartość jednostki uczestnictwa rośnie. Rośnie bo uczestnicy rynku w tym OFE kupują papiery wartościowe po coraz wyższych cenach. Jeśli w pierwszym roku za składkę 100 zł po cenie 10 zł za jednostkę uczestnictwa mogłeś otrzymać 10 jednostek to np w następnym roku w wyniku wzrostu cen papierów wartościowych jednostka uczestnictwa jest wyceniana np. na 12,5zł. to za 100 zł składki otrzymasz 8 jednostek uczestnictwa. Wpłaciłes 200 zł i masz 18 jednostek po 12,5zł.
Kapitału masz 12,5 x 18 = 225zł a wpłaciłeś 200zł. To jaką masz stope zwrotu
z inwestycji? (12,5 - 10)/ 10 * 100%? Czy (225 - 200) / 200 * 100%?

Nie uwzględniam tutaj dodatkowych trików o którch pisałem w innym poście, że
OFE podają tzw. "stope zwrotu" od naszej składki netto po potrąceniu
na wejściu prowizji a nie od faktycznie wpłaconych środków.

Arch

Data: 2011-03-09 20:13:16
Autor: skippy
[...]

od całego wpłaconego kapitału qwa mać?
czy tylko od pierwszego naliczenia warości jednostki uczestnictwa?

Kto ma rację: Rostowski czy Balcerowicz ?