Kto mi popsu艂 kierownic臋 seicento

Data: 2010-06-29 22:48:08
Autor: Tomasz Pyra
Kto mi popsu艂 kierownic臋 seicento
Sebastian Bia艂y pisze:
Witam.

Seicento ma krzywo kierownice na wprost. Jakies 20 stopni od prawid艂owego po艂o偶enia. Upierdliwe. Oczywi艣cie powinienem p贸j艣c do mechnika-psuja tylko mam problem ... do kt贸rego ?

Mialy miejsce dwa zdarzenia "naprawcze" jedno po drugim w dw贸ch kompletnie r贸偶nych miejscach. Nie wiem kto nabroi艂. Ale mo偶e kto艣 mi jest w stanie to okresli膰 na podstawie opisu naprawy:

a) pierwszy mechanik zmienia艂 obudow臋 alternatora i uzwojenia rozrusznika ("Pan Henio w gara偶u").

b) drugi zmienia艂 g艂贸wn膮 wi膮zk臋 przewod贸w pod mask膮 i rozbiera艂 desk臋 (powa偶ne ASO).

Kt贸ra z tych dwoch czynno艣ci wymaga manipulacji po艂o偶eniem kierownicy po zakonczonej pracy?

Je艣li a) to mo偶e rozkr臋ci艂 mi dr膮偶ki i poskr臋ca艂 ju偶 w innej pozycji.

Je艣li b) to mo偶e 艣ci膮ganie deski wymaga zdj臋cia kierownicy i za艂o偶enia j膮 na z臋batk臋 "w troche innej pozycji".

Raczej b), ale jest prosty spos贸b jak to sprawdzi膰.

Je偶eli od pozycji w kt贸rej teraz jedziesz prosto (czyli ko艂o kierownicy przekr臋cone o 20 stopni) masz tyle samo do przekr臋cenia do lewego i prawego oporu (maksymalnego skr臋tu kierownicy), to oznacza 藕le za艂o偶one ko艂o kierownicy na wielowypu艣cie.

Natomiast je偶eli w po艂owie drogi mi臋dzy jednym a drugim oporem masz ko艂o kierownicy ustawione prosto (ale obecnie ko艂a lekko skr臋cone), to znaczy 偶e krzywo jest ustawione na dr膮偶kach.

Kto mi popsu艂 kierownic臋 seicento