Kto może odebrać akt zgonu - PROBLEM

Data: 2010-06-23 10:19:10
Autor: Miecio
Kto może odebrać akt zgonu - PROBLEM
Witam,

Jako, że jestem na drugim końcu Polski upoważniłem zakład pogrzebowy o odbioru aktu zgonu członka mojej rodziny. Razem z dowodem osobistym, kartą informacyjną i upoważnieniem przedstawiciel ZP udał się do USC. Nie załatwił nic. Pani z USC powiedziała, że musi zgłsoić się ktoś z rodziny. Powołała się na Art. 65 ustawy o aktach stanu cywilnego.

Czy słusznie? Czy naprawdę ZP nie może załatwić tego za mnie?

Data: 2010-06-23 10:50:57
Autor: Jan
Miecio pisze:
[...]

Raczej art. 83 ust. 2 tej ustawy, jeżeli już. Rozwiązaniem jest np. poświadczenie podpisu przez notariusza na upoważnieniu i trwa kilka minut. Kosztuje 20 zł netto.

Data: 2010-06-23 11:44:27
Autor: max
Kto mo¿e odebraæ akt zgonu - PROBLEM
Gdzie trwa to kilka minów chêtnie skorzystam, bo w Rybniku po¶wiadczenie podpisu notariusz robi³ 1,5h mysla³em, ¿e ocipieje.

Data: 2010-06-23 11:52:36
Autor: Jan
max pisze:
Gdzie trwa to kilka minów chêtnie skorzystam, bo w Rybniku po¶wiadczenie podpisu notariusz robi³ 1,5h mysla³em, ¿e ocipieje.
Jak przedtem prawid³owo przygotujesz tekst, to notariusz czyta, sprawdza to¿samo¶æ i stempluje. To jest jedno zdanie i dane dwóch osób.

Data: 2010-06-23 13:11:27
Autor: max
Kto mo¿e odebraæ akt zgonu - PROBLEM
Tekst by³ gotowy - umowa bankowa.
Mimo tego on pisa³ swoje wypociny na 2 strony A4 !!!

Kto może odebrać akt zgonu - PROBLEM