Kto może przechowywać moje dane osobowe.

Data: 2010-05-31 21:09:01
Autor: qwerty
Kto może przechowywać moje dane osobowe.
Użytkownik "Marek" <szmajdzinskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60b5.000004af.4c03efb1@newsgate.onet.pl...
Jeśli sklep złamał prawo, co mogę teraz zrobić? Gdzie takie nieprawidłowości się
zgłasza? Jakie kary mogą sklep spotkać. Dlaczego ja znów muszę cierpieć katusze
i martwić się o swój spokojny sen, czy nie należy mi się rekompensata?

Skoro miałeś nieprzyjemności to poco znowu tam kupowałeś? Powiedz jakie to było przetwarzanie danych? Oni tylko przechowywali. Jakie straty poniosłeś z takiego działania? Jak chcesz pozywać Skoro wzorujesz się na amerykanach to czemu nie zaczniesz się zachowywać jak oni?:
http://www.dobreprogramy.pl/Nawigacja-nie-zawsze-zaprowadzi-do-celu,Aktualnosc,18506.html

Data: 2010-06-01 09:26:47
Autor: Marek
Kto może przechowywać moje dane osobowe.
Co do danych przypomniałem sobie, że mają imię, nazwisko, adres zamieszkania,
numer telefonu.

Straty poniosłem i ponoszę nadal moralne. Świadomość, że ktoś przechowuje moje
dane, może je w jakiś sposób przetwarza przytłacza mnie i powoduje stres
związany z tym, że łamie się moje prawa, a ja nie mogę nic na to poradzić.
Kupowałem tam kolejny raz, bo to hipermarket i w zasadzie jestem na niego po
części skazany.

Drugi przedmiot jest rzeczą mało wartościową jeśli chodzi o złotówki i byłem
przekonany, że to się zepsuć po prostu nie może, bo tam nie ma co się zepsuć. A
tymczasem po dwóch dniach użytkowania, obudowa po prostu rozleciała się w drobny
mak, ze względu na słabej jakości materiał popękał on w kilku miejscach.

Pozdrawiam.

-- Petycja przeciw GMO: http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

Data: 2010-06-01 09:30:36
Autor: Jacek_P
Kto mo?e przechowywa? moje dane osobowe.
Marek napisal:
[...]

'przytłacza', 'powoduje stres', 'łamie moje prawa' itd. Kabaret ;)
Nie wciskaj kitu propagandowego, bo to nie ta lista. A jak to piszesz na serio to do psychologa.

Kupowałem tam kolejny raz, bo to hipermarket i w zasadzie jestem na niego po
części skazany.

A na serio: obsłużono reklamację i mają prawo przechowywać twoje dane
do potrzeb księgowych. I to przez OIDP 6 lat (5 od zakończenia roku
w ktĂłrym rozliczono).

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-01 12:37:42
Autor: mvoicem
(01.06.2010 11:30), Jacek_P wrote:
Marek napisal:
[...]

To z jednej strony trochę racja ...

[...]

Mają prawo przetwarzać, ale tylko do tych celów (tej konkretnej
reklamacji i właśnie celów księgowych). Czy przypadkiem wyklikanie
danych w komputerze i powiedzenie klientowi "ale my juĹź mamy pana dane"
nie wykracza poza ten zakres?

p. m.

Data: 2010-06-05 11:26:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Jun 2010, mvoicem wrote:

(01.06.2010 11:30), Jacek_P wrote:

A na serio: obsłużono reklamację i mają prawo przechowywać twoje dane
do potrzeb księgowych. I to przez OIDP 6 lat (5 od zakończenia roku
w którym rozliczono).

  Sprzeciw co do terminu.
  Podatki nie są jedynym "gospodarczym" celem sprzedawcy :D
  Mają "uzasadniony powód gospodarczy" aby te dane w celach związanych
z gospodarczymi zdarzeniami z tym klientem przechowywać bezterminowo.
  Powód: możliwość wystąpienia klienta z roszczeniami.
  I niech mi tu kto nie waży się występować z koncepcją o przedawnieniu,
bo przedawnienie jest *opcjonalną* możliwością nieakceptowania
roszczeń, z której strona *może* korzystać, ale wcale nie musi,
i taki sklep może sobie nie życzyć żeby ktoś miał (dożywotne) prawo
do wytykania mu że "po prawdzie nie muszą mi nic zapłacić, ale
chamy jedne się nie wywiązały" :P

Mają prawo przetwarzać, ale tylko do tych celów (tej konkretnej
reklamacji i właśnie celów księgowych). Czy przypadkiem wyklikanie
danych w komputerze i powiedzenie klientowi "ale my już mamy pana dane"
nie wykracza poza ten zakres?

IMO zdecydowanie nie wykracza.

  Wypełnia wymogi art.23.1.2, a w szczególności art.23.4.2?
  Wypełnia, dziękuję :D
  Byłoby bez sensu, jakby klient musiał do każdej reklamacji podawać
*oddzielne* dane, *oddzielnie* przechowywane, mimo iż wskazują tę
samą osobę.
  Ba, jako że prawo zawiera z rzadka regulacje przewidujące wzajemny
wpływ roszczeń wynikłych z różnych transakcji, poprzez np.
określanie kolejności zaspokajania, potrącenia i inne takie, ich
(zdarzeń z tym samym podmiotem) powiązanie jest "celem gospodarczym"
samym w sobie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-05 14:31:27
Autor: Jacek_P
Kto mo?e przechowywa? moje dane osobowe.
Gotfryd Smolik news napisal:
[ ciach ]

Analizator składniowy kompilatora na Twój widok wstaje
i wychodzi zawstydzony ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-06-14 23:45:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 5 Jun 2010, Jacek_P wrote:

Analizator składniowy kompilatora na Twój widok wstaje
i wychodzi zawstydzony ;)

  Przekaż mu pozdrowienia ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-01 10:01:16
Autor: spp
W dniu 2010-06-01 09:26, Marek pisze:

[...]

Nikt nie łamie Twoich praw.
Obowiązek przechowywania danych finansowych firmy to minimum 5 lat. Być może z tą reklamacja związane były jakieś operacje finansowe więc nie mogą wyrzucić Twoich danych z bazy.
A wykorzystują je dalej w celach na jakie wyraziłeś zgodę. Nic nie pisałeś, żeby nękali Cię listami i ofertami.

--
spp

Data: 2010-06-01 10:14:38
Autor: Liwiusz
Marek pisze:

[...]

Mam dwie ogólne uwagi do tego wątku:

1. Ktoś napisał, że przechowywanie danych to nie przetwarzanie. Nieprawda - przechowywanie to też przetwarzanie.

2. Sklep może przetwarzać dane klienta, nawet bez jego zgody, ponieważ została zawarta z nim umowa i jej strony mogą przechowywać nawzajem swoje dane. Ponadto została złożona i uznana reklamacja, co tym bardziej uprawnia sklep do przechowywania związanych z nią danych. Przetwarzanie może jednak odbywać się tylko w celu związanym z daną umową, dane osobowe nie mogą być wykorzystywane do innych celów.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-01 11:11:59
Autor: witek
Marek wrote:
Świadomość, że ktoś przechowuje moje
dane, może je w jakiś sposób przetwarza przytłacza mnie i powoduje stres
związany z tym, że łamie się moje prawa, a ja nie mogę nic na to poradzić.

Weź się powieś po prostu i już.

Data: 2010-06-01 18:55:19
Autor: Marek
Marek wrote:
> [...]
> związany z tym, że łamie się moje prawa, a ja nie mogę nic na to poradzić.

Gratuluję bardzo wysokiego poziomu wypowiedzi.

Swoją drogą, jak rozumiem, gdy są łamane Twoje prawa, biernie się temu
przyglądasz i sprawia Ci przyjemność uczucie bycia pomiatanym?

Data: 2010-06-01 12:31:47
Autor: witek
Marek wrote:
Marek wrote:
[...]

Nie robię problemu tam gdzie go nie ma.

Kto może przechowywać moje dane osobowe.