Kto napisał takie prawo?

Data: 2020-10-29 21:11:45
Autor: _Master_
Kto napisał takie prawo?
Policja musi wszcząć postępowanie o wykroczenie i nie może go umorzyć ze względu na znikomą szkodliwość społeczną czynu.
O dziwo gdyby to było przestępstwo to może umorzyć.

A to wszystko przy okazji terroryzowanie sąsiadów przez dwóch debili którzy nagrywają najdrobniejsze przewinienia i donoszą na policję.

Debile w policji czy debile w sądzie bo wyroki zapadają

CZY TU I TU?

Data: 2020-10-30 02:05:36
Autor: Dawid Rutkowski
Kto napisał takie prawo?
Debile to ci, którzy popełniają wykroczenia, wiedząc o tym, że będzie to nagrane - chcącemu nie dzieje się krzywda.
Więc nie wykraczaj.
I ciesz się, że nie mieszkasz w Singapurze.

Data: 2020-10-30 11:15:39
Autor: Henryk Hajdan
Kto napisał takie prawo?
Debile to ci, którzy popełniają wykroczenia, wiedząc o tym, że będzie to nagrane - chcącemu nie dzieje się krzywda.
Więc nie wykraczaj.
I ciesz się, że nie mieszkasz w Singapurze.

a jak jest w Singapurze ? zapodaj jakiś link

Data: 2020-10-30 03:41:42
Autor: Dawid Rutkowski
Kto napisał takie prawo?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Singapur#Prawo

Data: 2020-10-30 12:28:03
Autor: Sonn
Kto napisał takie prawo?
W dniu 29.10.2020 o 21:11, _Master_ pisze:
[...]

Debile w Sejmie. Policja i sądy pracują tylko na tym co tamci idioci uchwalą.

--
Sonn

Data: 2020-11-02 16:03:08
Autor: _Master_
Kto napisał takie prawo?
W dniu 2020-10-30 o 12:28, Sonn pisze:
Policja i sądy pracują tylko na tym co tamci idioci uchwalą.

Ale chcąc wykazać się przed przełożonymi pozwalają aby takie sprawy trafiały do sądu.
Czy taki Komendant Policji to już nie ma nic wspólnego z MÓZGIEM?

Skarga że nie przekazał? BEZZASADNA! i ormowcom się odechciewa.

Starsza kobieta spacerował wzdłuż przystanku PKS bez zatoczki

Ukarano ją za nieprawidłowe poruszanie się po złej stronie jezdni.
Jak szła w drugą stronę to nie popełniała wykroczenia.
W 15 minut 7 wykroczeń.

Ktoś tu musi być DEBILEM.

Data: 2020-10-30 13:00:33
Autor: Robert Tomasik
Kto napisał takie prawo?
W dniu 29.10.2020 o 21:11, _Master_ pisze:
Policja musi wszcząć postępowanie o wykroczenie i nie może go umorzyć ze
względu na znikomą szkodliwość społeczną czynu.

Wykroczenie z zasady jest czynem o niewielkiej szkodliwości społecznej
czynu. Co więcej - i tu Cię pewnie strasznie zaskoczę - Policja nie może
postępowania umorzyć, bowiem nigdy go nie wszczyna :-) Rzuć sobie okiem
do art. 54 kpow. Policja tylko wyjaśnia, czy są podstawy do wszczęcia i
wysyła to do sądu. To jest inny tryb, niż w wypadku przestępstw.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-10-30 19:12:16
Autor: ąćęłńóśźż
Kto napisał takie prawo?
Ależ co Ty opowiadasz - a grzywny/mandaty to Miro z Grzechem nakładają?

-- -- -
Policja nie może postępowania umorzyć, bowiem nigdy go nie wszczyna

Data: 2020-11-01 20:37:52
Autor: Robert Tomasik
Kto napisał takie prawo?
W dniu 30.10.2020 o 19:12, ąćęłńóśźż pisze:

Policja nie może postępowania umorzyć, bowiem nigdy go nie wszczyna
Ależ co Ty opowiadasz - a grzywny/mandaty to Miro z Grzechem nakładają?

To grupa o prawie, więc pasowałoby jakieś minimum. Grzywny nakłada sąd.
Mandaty policja bez wszczynania postępowania.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-01 12:55:56
Autor: WS
Kto napisał takie prawo?
On Sunday, November 1, 2020 at 8:37:56 PM UTC+1, Robert Tomasik wrote:

To grupa o prawie, więc pasowałoby jakieś minimum. Grzywny nakłada sąd.
Mandaty policja bez wszczynania postępowania.

Hm, policja nie tyle "naklada mandaty", co proponuje ;) a ich przyjecie oznacza przyznanie sie do winy i wyrazenie zgody na proponowana kare. jesli ktos sie nie przyznaje, lub uwaza, ze kara nie jest adekwatna do wykroczenia to ma prawo odmowic przyjecia mandatu, wtedy sprawa jest kierowana do sadu....

Data: 2020-11-02 10:13:23
Autor: J.F.
Kto napisał takie prawo?
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ca5bbed3-d703-41a0-b6f1-9b5ad10d2651o@googlegroups.com...
[...]

Patrzac na "Drogowke" to jednak "naklada". Glupie to troche patrzac ponizej, ale taka maniera w programie panuje ...
Ale ale ... czy to nie jest postepowanie mandatowe ?

[...]

J.

Data: 2020-11-02 15:02:09
Autor: ąćęłńóśźż
Kto napisał takie prawo?
"...zasady i tryb nakładania grzywny w drodze mandatu karnego..."

-- -- -
Grzywny nakłada sąd.

Data: 2020-10-30 21:12:38
Autor: J.F.
Kto napisał takie prawo?
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9c0062$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chyba nie takim znow niewielkim, skoro mozna 5 tys grzywny zalapac, z zamiana na odsiadke, albo PJ stracic na rok,
a koledzy jakos sie nie ograniczaja do pouczenia - choc czasem im sie zdarza ...

[...]

A te wczesniejsze dzialania policji to w jakim trybie ?
Tak bez podstawy mozna ? :-P

J.

Data: 2020-11-01 20:35:57
Autor: Robert Tomasik
Kto napisał takie prawo?
W dniu 30.10.2020 o 21:12, J.F. pisze:

[...]

No przecież napisałem. kpow. Ale sad to wszczyna i sąd może na znikomą
szkodliwość umorzyć.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-02 16:03:45
Autor: _Master_
Kto napisał takie prawo?
Policja nie może
postępowania umorzyć

To chyba ZŁE. NIE?

Data: 2020-11-02 17:44:15
Autor: J.F.
Kto napisał takie prawo?
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fa01fd3$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
Policja nie może
postępowania umorzyć

To chyba ZŁE. NIE?

Zle albo dobre.
Robert jednak zapomnial, ze policja moze poprzestac na pouczeniu :-)

No chyba ze po zaproponowaniu mandatu juz nie moze ...

J.

Data: 2020-11-03 15:31:06
Autor: Robert Tomasik
Kto napisał takie prawo?
W dniu 02.11.2020 o 17:44, J.F. pisze:

Policja nie może postępowania umorzyć
To chyba ZŁE. NIE?
Zle albo dobre. Robert jednak zapomnial, ze policja moze poprzestac
na pouczeniu :-) No chyba ze po zaproponowaniu mandatu juz nie moze

Pouczenie jest formą uznania winy. Jeśli policjant ma wątpliwość, czy
doszło do wykroczenia, to o czym ma pouczyć? Najprościej zrzucić to na
sąd, i niech ten sobie analizuje w spokoju, czy zakaz była prawny,
bezbarwny i czy należy karać. Mandaty i pouczenia są od oczywistych
przypadków.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-04 09:42:33
Autor: _Master_
Kto napisał takie prawo?
jest w tym jakaś logika ale...

"Starsza kobieta spacerowała wzdłuż przystanku PKS bez zatoczki

Staruszka? ;-)

Data: 2020-11-04 10:13:29
Autor: J.F.
Kto napisał takie prawo?
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fa26978$0$6335$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Staruszka czy nie - potracic latwo. Po to sie taki przepis wprowadza.

Ale zeby tak nie bylo kawaleczka pobocza nawet ?

J.

Data: 2020-11-04 13:12:09
Autor: Animka
Kto napisał takie prawo?
W dniu 2020-11-04 o 10:13, J.F. pisze:
[...]

Najlepiej iść na przeciw jadących samochodów, bo się widzi, że coś jedzie i można uskoczyć w bok.

--
animka

Data: 2020-11-04 13:32:04
Autor: ąćęłńóśźż
Kto napisał takie prawo?
No bo przecież piesi są od uskakiwania w bok, to prawda jasna jak grom z ciemnego nieba.

-- -- -
Najlepiej iść na przeciw jadących samochodów, bo się widzi, że coś jedzie i można uskoczyć w bok.

Data: 2020-11-05 14:41:53
Autor: _Master_
Kto napisał takie prawo?
W dniu 2020-11-04 o 10:13, J.F. pisze:
Ale zeby tak nie bylo kawaleczka pobocza nawet ?

I to akurat w tej sytuacji Cię interesuje?

Skąd Ty mieszkasz? ;-)

Data: 2020-11-05 15:24:06
Autor: J.F.
Kto napisał takie prawo?
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fa40121$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-11-04 o 10:13, J.F. pisze:
Ale zeby tak nie bylo kawaleczka pobocza nawet ?

I to akurat w tej sytuacji Cię interesuje?
Skąd Ty mieszkasz? ;-)

Jakby  byl kawaleczek, to by nie bylo sprawy ... choc czy poboczem mozna spacerowac  w obie strony ? :-)

A przystanki ... staraja sie miec zatoke, choc nie zawsze, staraja sie miec jakas wiate, choc tez nie zawsze jest, a tu co - slup w trawie stoi, a pasazerowie w bloto wyskakuja ?

Bo z drugiej strony - spaceruje babcia po jezdni, wystarczy ze ciemno bedzie, samochod z przeciwka kierowce oslepi, babcia ubrana na czarno i bez sladu odblasku ... to moze mandat jej sie slusznie nalezy.

I niech podziekuje, bo bedzie dluzej zyla :-)

J.

Data: 2020-11-05 15:41:19
Autor: _Master_
Kto napisał takie prawo?
W dniu 2020-11-05 o 15:24, J.F. pisze:
A przystanki ... staraja sie miec zatoke, choc nie zawsze, staraja sie miec jakas wiate, choc tez nie zawsze jest, a tu co - slup w trawie stoi, a pasazerowie w bloto wyskakuja ?

Jest Budka ;-) a kobiecina spacerował wzdłuż tej budki. Nie na "gołej" szosie tylko wzdłuż budki.

Polsat "państwo w państwie" sobie obejrzyj

Data: 2020-11-04 10:57:25
Autor: ąćęłńóśźż
Kto napisał takie prawo?
Codziennie się przemieszczam przez debilnie zaprojektowane osiedle (lata 80-te), na którym nie wiesz co jest drogą, co jezdnią, co placem (w sensie art. 26 prawa o ruchu drogowym), co skrzyżowaniem, co chodnikiem (wszędzie asfalt wylany pod same wejścia do klatek schodowych w blokach-mastodontach).
I za qrwy nędzy nie wiem, jak mam tam się poruszać z dziećmi - lewą czy prawą stroną. Tej "drogi" "nie drogi".
Ewidentnie prawą stroną jest bezpieczniej, raczej nikt wówczas nie wyprzedza lecz spokojnie wlecze się za (progi).
Gdyby poruszać się lewą, to auta z naprzeciwka jeździłyby zygzakiem albo przeszłyby na ruch lewostronny.

-- -- -

Data: 2020-11-05 14:44:24
Autor: _Master_
Kto napisał takie prawo?
Ja pier...

Kobiecina chodziła wzdłuż przystanku/budki w oczekiwaniu na autobus.
Debile ją filmowali i przekazali sprawę debilom w policji a kolejni debile rozpatrywali sprawę w sadzie.

To Was nie rusza?

Data: 2020-10-30 13:05:01
Autor: J.F.
Kto napisał takie prawo?
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9b2201$0$539$65785112@news.neostrada.pl...
Policja musi wszcząć postępowanie o wykroczenie i nie może go umorzyć ze względu na znikomą szkodliwość społeczną czynu.
O dziwo gdyby to było przestępstwo to może umorzyć.

Troche watpie ... ale moze tak :-)

[...]

A moze po prostu taki stosunek do prawa w kraju, zreszta co sie dziwic patrzac na nasza historie :-)

Na moj gust ... korzystajcie z okazji, poki wszyscy w maseczkach :-P

J.

Kto napisał takie prawo?