Kto nie smaruje ....

Data: 2011-07-25 14:03:47
Autor: Pawel Ratajczak
Kto nie smaruje ....
Witajcie,

W ubieg艂ym tygodniu zabra艂em si臋 za serwis rower贸w dzieciak贸w. Do tej
pory jako艣 specjalnie si臋 tym nie przejmowa艂em, co, jak si臋 okaza艂o,
by艂o b艂臋dem. Niestety jak si臋 okaza艂o nowe produkty adresowane do
dzieciak贸w mia艂y bardzo sk膮po, aby nie powiedzie膰, 偶e prawie wcale nie
mia艂y, przesmarowane wianuszki/kulki. Swego czasu jak by艂em m艂ody i
robi艂em serwis roweru w miskach nigdy nie brakowa艂o smaru tym czasem w
obecnie produkowanych rowerach wydaje si臋 by膰 go delikatnie m贸wi膮c skromnie.

Taka my艣l mnie zacz臋艂a nachodzi膰, czy to mo偶e ja przeginam ze
smarowaniem zatapiaj膮c kulki czy wianuszek w smarze, czy mo偶e jednak
producenci priorytety maj膮 ostawione zgodnie z powszechnym obecnie trendem?

Podsumowuj膮c u c贸rki w jej BMX na ko艂ach 20" (2-letni Tommy czy jako艣
tak) do wymiany piasta w przednim kole, bo miska zarobi艂a kszta艂tu,
kt贸ry przy prawid艂owym skr臋ceniu powoduje haczenie. Ogl膮da艂em kulki,
kt贸re tam by艂y, ale nie by艂o wida膰, aby straci艂y kszta艂t na rzecz innych
figur geometrycznych. W tym przepadku pewnie sko艅czy si臋 to wymian膮
przedniego ko艂a, bo b臋dzie to najta艅sze rozwi膮zania.
W supporcie konusy na osi dosta艂y delikatny 艣lad, ale da艂o si臋 to
skr臋ci膰 tak, aby chodzi艂o prawid艂owo.

W rowerze m艂odszej c贸rki (Giant Pudding, 4 lata) smaru by艂o ciut wi臋cej
(jak dla mnie i tak ma艂o), ale za to mia艂 konsystencj臋 przypominaj膮c膮
lepik lub silikon, klei艂o si臋 to do wszystkiego i, moim zdaniem, dawa艂o
wi臋ksze opory ni偶 tzw. smar 艂o偶yskowy.

Kolejna sprawa - wyci膮gni臋cie 艂a艅cuch贸w. W obu rowerach (hamulec w
torpedzie, bez przerzutek) 艂a艅cuchy przekroczy艂y wyci膮gni臋cie 1%
(przyrz膮d nawet mia艂 luz), niemniej nic nie przeskakuje.
Zastanawiam si臋, czy co艣 z tym robi膰, czy raczej ola膰 i poczeka膰 do
zajechania na amen?

I ostatni dylemat, czy w takich dzieci臋cych rowerach bez przerzutek z
hamulcem w torpedzie istnieje mo偶liwo艣膰 zmiany przedniego blatu i/lub
tylnej koronki? Dodam, 偶e BMX ma korby mocowane na tradycyjny kwadrat a
Giant ma tak膮 o艣 z korbami all-in-one.

Pozdrawiam serdecznie,
Pawe艂

Data: 2011-07-25 14:14:27
Autor: PeJot
Kto nie smaruje ....
W dniu 2011-07-25 14:03, Pawel Ratajczak pisze:

Taka my艣l mnie zacz臋艂a nachodzi膰, czy to mo偶e ja przeginam ze
smarowaniem zatapiaj膮c kulki czy wianuszek w smarze, czy mo偶e jednak
producenci priorytety maj膮 ostawione zgodnie z powszechnym obecnie trendem?

K艂ania si臋 tak偶e brak uszczelnie艅.

[...]

Je艣li koronki z ty艂u s膮 w zno艣nym stanie, zostawi艂bym tak jak jest.

I ostatni dylemat, czy w takich dzieci臋cych rowerach bez przerzutek z
hamulcem w torpedzie istnieje mo偶liwo艣膰 zmiany przedniego blatu i/lub
tylnej koronki?

Na og贸艂 z ty艂u nie ma problemu, tyle 偶e jako艣膰 tych cz臋艣ci jest adekwatna do ich ceny. Z przodu gorzej, wyb贸r *kr贸tkich* korb jest ma艂y.

--
P. Jankisz
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest

Kto nie smaruje ....