Kto oceni jakość filmu z rejestratora?

Data: 2013-08-04 21:34:10
Autor: PiteR
Kto oceni jakość filmu z rejestratora?
na  ** p.m.s **  WW pisze tak:

Jednak jak oglądam obraz na monitorze komputera

Kiedy oglądasz oryginalne pliki z rejestratora to jakie to są pliki?
Jakie mają rozszerzenie? Jaki format? Ile waży 10minut nagrania? Patrzyłeś co o nich mówi Media Info?

To przykładowy filmik z trasy. Piękna pogoda, szyba czysta.

http://youtu.be/mdX61cuw4nM

Pobrałem ten filmik i wyszło że masz tu aż niewiarygodnie niskie bitrate dlatego obraz wygląda jak rozmyty.

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L3.1
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 1 frame
Codec ID                         : avc1
Codec ID/Info                    : Advanced Video Coding
Duration                         : 3mn 2s
Bit rate mode                    : Variable
Bit rate                         : 1 295 Kbps
Maximum bit rate                 : 2 464 Kbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate mode                  : Constant
Frame rate                       : 24.000 fps
Resolution                       : 8 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.059
Stream size                      : 28.2 MiB (90%)
Tagged date                      : UTC 2013-08-03 15:12:57

teraz dla porównania z mojego rejestratora

Video
ID                               : 0
Format                           : M-JPEG
Codec ID                         : MJPG
Duration                         : 5mn 39s
Bit rate                         : 24.7 Mbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 30.000 fps
Resolution                       : 8 bits
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.892
Stream size                      : 997 MiB (99%)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-08-04 22:53:25
Autor: Michał
On 8/4/2013 9:34 PM, PiteR wrote:
[...]

Optyka (ostrość), to jest odległe nawet od 480p a jeszcze
bardziej od 720p, i wizę że się nieuploadowało 1080p ;)

Data: 2013-08-05 09:38:29
Autor: Miroo
W dniu 2013-08-04 21:34, PiteR pisze:
Pobrałem ten filmik i wyszło że masz tu aż niewiarygodnie niskie
bitrate dlatego obraz wygląda jak rozmyty.

Ty nie patrz na bitrate, bo przy mjpg będzie dużo wyższy niż przy dajmy na to DivX, a jakość może być dużo niższa. Bitrate zależy od stopnia kompresji. Nie ma sensu porównywać bitrate filmów skompresowanych różnymi algorytmami.
Zresztą weryfikacja bitrate na podstawie filmu pobranego z youtube (czyli przekodowanego) też nie ma sensu.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-05 15:58:35
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Miroo pisze tak:

[...]

Tak, ale dlaczego mamy się wypowiadać o jakości nagrania na podstawie filmiku z you tube które wygląda jak zaduszone na maksa rmvb z początków piractwa.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-08-05 14:22:34
Autor: AZ
On 2013-08-05, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na  ** p.m.s **  Miroo pisze tak:

Ty nie patrz na bitrate, bo przy mjpg będzie dużo wyższy niż przy
dajmy na to DivX, a jakość może być dużo niższa. Bitrate zależy od
stopnia kompresji. Nie ma sensu porównywać bitrate filmów
skompresowanych róşnymi algorytmami.

Tak, ale dlaczego mamy się wypowiadać o jakości nagrania na podstawie filmiku z you tube które wygląda jak zaduszone na maksa rmvb z początków piractwa.

Nie wyglada chociazby dlatego, ze nie widac tego po napisie z czasem.
Wiec nie kompresja/format tu szwankuje.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-05 16:32:29
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  AZ pisze tak:

Nie wyglada chociazby dlatego, ze nie widac tego po napisie z czasem.
Wiec nie kompresja/format tu szwankuje.

tak, aż liście na drzewach zewają się w jedną plamę :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-08-07 10:04:23
Autor: Jan Koval

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA213A84547B26elektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  AZ pisze tak:

Nie wyglada chociazby dlatego, ze nie widac tego po napisie z czasem.
Wiec nie kompresja/format tu szwankuje.

tak, aż liście na drzewach zewają się w jedną plamę :)
Może: nie kompresja w YT.

J.

Data: 2013-08-05 17:12:31
Autor: WW
W dniu 2013-08-05 15:58, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Miroo pisze tak:

[...]

Tak jak bo zgrałem z kamery, tak wstawiłem ja YouTouba.
Nic przy nim nie grzebałem, bo nie umiem.  :-P

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2013-08-05 21:58:00
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  WW pisze tak:

Tak jak bo zgrałem z kamery, tak wstawiłem ja YouTouba.
Nic przy nim nie grzebałem, bo nie umiem.  :-P

Zaintrygowała mnie Twoja historia ;)

Muszę spróbować sam coś wystawić na YouTouba bo sam jestem ciekaw efektów. Obraz bezpośrednio z karty sd jak na rejestrator kupiony w Realu a leżący w koszu na przecenie pomiędzy szczotkami do kibla uważam za całkiem niezły.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-08-06 15:03:39
Autor: robot
W dniu 2013-08-05 17:12, WW pisze:

Tak jak bo zgrałem z kamery, tak wstawiłem ja YouTouba.
Nic przy nim nie grzebałem, bo nie umiem.  :-P

Podejrzewam, że jutube pogrzebało za Ciebie.
Do oceniana jakości obrazu dawaj tylko oryginalne pliki.
--
pozdro

Data: 2013-08-05 10:20:40
Autor: WW
na  ** p.m.s **  WW pisze tak:

Jednak jak oglądam obraz na monitorze komputera

Kiedy oglądasz oryginalne pliki z rejestratora to jakie to są pliki?
Jakie mają rozszerzenie? Jaki format? Ile waży 10minut nagrania?

maja rozszerzenie AVI

3 minuty mają  424 MB

Patrzyłeś co o nich mówi Media Info?
Zainstalowałem i mam:
ID: 0
Format: JPEG
ID Kodeka: JPEG
Czas trwania: 3 min
Przepływność bitów: 18,5 Mb/s
Szerokość: 1920 pikseli
Wysokość: 1080 pikseli
Proporcje obrazu: 16:9
Szybkość wyświetlania klatek: 24,000 kl/s
ColorSpace: YUV
ChromaSubsamping: 4:2:0
BitDepth/String: 8 bitów
bity(piksele*ramki): 0,371
Rozmiar strumienia: 402 MB (95%)

Audio nie opisuje bo w ogóle nie działa.

Te parametry mi nic nie mówią, ale będę wdzięczny za ich interpretacje.
Chce oddać towar jako niezgodny z umową.

Dzięki bardzo za pomoc. To moja pierwsza kamera i zupełnie się na tym nie znam.

Data: 2013-08-05 08:41:31
Autor: AZ
On 2013-08-05, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:
Zainstalowałem i mam:
[...]
BitDepth/String: 8 bitĂłw
[...]

No to MJPEG pakowany w AVI - parametry raczej OK jak dla HD. Ale mi to i tak wyglada na rozkrecona ostrosc na soczewce.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-05 10:47:25
Autor: WW
W dniu 2013-08-05 10:41, AZ pisze:

[...]

A to miał być FULL HD   :-(
I obyś miał racje, bo sam rejestrator to mi się podoba a jak byś miał racje, to wystarczy wymiana egzemplarza. Mam też bardziej mierzalny powód do wymiany, nie działa mikrofon.
Dzięki

Data: 2013-08-05 08:51:03
Autor: AZ
On 2013-08-05, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:
[...]

A nie da sie krecic w niej obiektywem? Nagraj sobie kawalek w domu
powiedzmy przedmiot zaczynajac od paru centymetrow od kamery i stopniowo
oddalajac i zobacz gdzie jest ostrosc.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-08-05 11:04:47
Autor: WW
W dniu 2013-08-05 10:51, AZ pisze:

A nie da sie krecic w niej obiektywem?

Nie

Nagraj sobie kawalek w domu
powiedzmy przedmiot zaczynajac od paru centymetrow od kamery i stopniowo
oddalajac i zobacz gdzie jest ostrosc.

Na razie złoże reklamacje. I tak należy się za nie działający mikrofon. Z uwagi na producenta i czas na reklamacje, najpewniej sprzedawca wymieni mi na inny egzemplarz. Może będzie lepszy.