Data: 2010-12-09 22:33:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-09 03:03, Filip KK pisze:
Witam, tylu jest tutaj wspaniałych teoretyków, jak to cudownie się Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem. Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :) Tzn. tak placyk, linia i hamowanie to czasami będzie lepiej, ale tak żeby przejechać jakiś odcinek to co by nie kombinować jakoś nie chce być szybciej. |
|
Data: 2010-12-10 03:20:12 | |
Autor: Filip KK | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze:
Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem. Pamiętam :) Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :)Widzisz, ja wolę bez żadnych systemów jeździć, jakoś mam większą frajdę... Może dlatego, że mam RWD i nie "uślizguje" mi się przednia oś. :) Tzn. tak placyk, linia i hamowanie to czasami będzie lepiej, ale tak Kiedy robimy powtórkę z oesu? Trzeba poprawić czasy ;) |
|
Data: 2010-12-10 10:43:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-10 03:20, Filip KK pisze:
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze: Frajda istotnie jest większa niż z obsystemowanego samochodu. W jezdżeniu bokiem ABS w zasadzie nie przeszkadza. Tzn. tak placyk, linia i hamowanie to czasami będzie lepiej, ale tak Jak się poogarniam ze wszystkim, to może. A jest jeszcze gdzie jeździć? Bo nawaliło już chyba tyle śniegu, że tam gdzie nie było odśnieżane chyba będzie bez szans. |
|
Data: 2010-12-10 08:05:51 | |
Autor: MarcinJM | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-09 03:03, Filip KK pisze: Z tym, ze uklady z ABS nie maja, zdaje sie klasycznego korektora sily hamowania. I po wylaczeniu, zaleznie od konstrukcji rozklad sil hamowania moze byc cokolwiek... dziwny. O ile przesunie sie nieco na tyl, to na luznej nawierzchni bedzie skuteczny, ale na suchym asfalcie juz bedzie kicha. Wg. zasady: im mniejsza przyczepnosc tym wiecej hamowania na tyl. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-10 09:17:24 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Dnia 10.12.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze: Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tym elektroniczne korektory nie wiedza, ze jest slisko i tez jakos sobie radza ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-12-10 09:30:36 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnig3ogk.rma.karmmniechloru.net...
no i jak niby wygląda takie dobieranie klocków? Dlaczego ludzie robią sobie sztuczne problemy. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-10 09:37:15 | |
Autor: MarcinJM | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-10 09:30, Kuba (aka cita) pisze:
Normalnie: miekkie, twarde, srednie. W sportowych to juz wyraznie mozna przebierac. Mozna jeszcze oponami (miekkoscia gumy, cisnieniem, zuzyciem) regulowac. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-12-10 10:03:37 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:idsorr$e9d$1news.onet.pl... (...) Mozna jeszcze oponami (miekkoscia gumy, cisnieniem, zuzyciem) regulowac. taaa.... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-10 20:35:14 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
Rózne mieszanki klocków sa na rynku dostepne. Ot choćby Ferodo: Premier (kilka wariantów), Performance, DS2500, DS3000. EBC Black, Green, Red, Yellow, Blue stuff. Rozne kolory Pagida. CL od RC4 czy 5 i w góre. I tak dalej i tak dalej. Dlaczego ludzie robią sobie sztuczne problemy. No wlasnie, czemu ludzie ludziom montują ABS ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-12-10 21:31:28 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnig507i.rma.karmmniechloru.net... Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a: to, ze są rózne rodzaje kloców to Ty mi nie musisz tłumaczyć. Ty mi wytłumacz jak sie dobiera klocki, zeby zasymulować korektor siły hamowania. Tylko tak konkretnie. Załużmy, ze mam samochód, w ktorym wyłaczam ABS i pozbawiam sie korektora. Jak dobierzesz mi klocki, zeby w pełni zastąpić korektor siły hamowania. Na jakiej podstawie to zrobisz i od czego zaczniesz. ps. bo o gwarancje, ze tył sie nie będzie blokował nie prosze ...
..... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-12-11 11:48:38 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
I tak dalej i tak dalej. Podałem w swoim poprzednim poście. U mnie taki zestaw najpierw blokuje przod a dopiero potem tyl. Obszerniejsze informacje znajdziesz w internecie i u sprzedawców klocków - Leszek Wójcik (hamulce.net), Igor Tomasiak (hydrotex.com.pl). Pytanie pomocnicze - wykonales kiedys taka operacje czy obracasz sie w sferze teorii i tylko wstrzasasz powietrze w usenecie? ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-12-11 00:30:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-10 20:35, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl> napisał/a: Takie kombinowanie to słaby pomysł. One skuteczność i tak mają dość podobną, różnią się raczej tym w jaki sposób będzie się ta skuteczność zmieniać wraz z temperaturą. Kiedyś robiłem takie kombinacje i jedyne co osiągnąłem to zestaw który na zimno powodował blokowanie się tyłu, a po rozgrzaniu blokował się przód. Skutek był taki że przed każdym zakrętem zagadką było co zrobi samochód - w każdym razie nie było to dobre. Jak się chce żeby było dobrze, to montuje się regulowany z kabiny korektor siły hamowania i wtedy jest to zrobione dobrze, a nie jakaś rzeźba z klockami. |
|
Data: 2010-12-11 00:09:55 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
On Sat, 11 Dec 2010 00:30:52 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Jak się chce żeby było dobrze, to montuje się regulowany z kabiny korektor siły hamowania i wtedy jest to zrobione dobrze, a nie jakaś rzeźba z klockami. Jak się chce, żeby było dobrze, to montuje się podwójną pompę z regulacją na orczyku. Tylko. [1] Regulator ogranicza tylko maksymalne ciśnienie, ale poniżej tej granicy nie zmienia balansu przód-tył. Lepiej pokombinować z klockami. A że niektóre mieszanki wymagają dogrzania? Kombinując z mieszankami trzeba mieć świadomość ograniczeń i wybierać je tak, żeby obie zachowywały się mniej więcej podobnie lub dbać o ich dogrzanie. r. [1] -- a że oznacza to wymianę całej pedaliery, pozbycie się serwa i zmianę samych hamulców na większe to już inna bajka. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-12-11 02:20:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-11 01:09, Robert Rędziak pisze:
On Sat, 11 Dec 2010 00:30:52 +0100, Tomasz Pyra Tu są takie charakterystyki: http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves.pdf Gdzieś widziałem trochę bardziej gładkie, ale nie potrafię teraz odszukać. [1] -- a że oznacza to wymianę całej pedaliery, pozbycie się W sporcie jeszcze dojdzie zgodność z homologacją. Coś takiego przejdzie tylko w A grupie jeżeli homologacja samochodu pozwala, a nie wiem gdzie tak można, ale chyba nawet WRC latały na korektorach tyłu (ale nie jestem pewny). |
|
Data: 2010-12-11 11:38:15 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
On Sat, 11 Dec 2010 02:20:11 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Tu są takie charakterystyki: No i o tym piszę. W którymś punkcie krzywa się łamie i zmienia nachylenie. Jak chcesz zmienić kąt od zera, to pozostaje tylko podwójna pompa z regulowanym orczykiem. Coś takiego przejdzie tylko w A grupie jeżeli homologacja samochodu pozwala, a nie wiem gdzie tak można, ale chyba nawet WRC latały na korektorach tyłu (ale nie jestem pewny). Fiesta http://4.bp.blogspot.com/_ooiqCxFab5Y/TKTBqR4WyHI/AAAAAAAAA-g/BqxtZLZ7xFM/s1600/Ford+Fiesta+RS+WRC+2011+Interior.jpg Mini http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2010/10/2011-Mini-WRC-Interior-View.jpg Pug 207 S2k http://farm3.static.flickr.com/2116/1547546270_9a642d4f75.jpg Impreza ma trzy zbiorniki, więc prawdopodobnie też ma podwójną pompę (niestety nigdzie nie ma zdjęcia rozłożonej pedaliery) http://img144.imageshack.us/my.php?image=1001685.jpg r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-12-11 11:42:56 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Dnia 11.12.2010 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
W dniu 2010-12-10 20:35, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze: Tak lepiej w cywilnym aucie wrzucic korektor sil hamowania i z tej okazji przerzeźbić pół auta ;). W żonglowaniu klockami są pewne ograniczenia i trzeba mieć tego świadomość. Zestaw OMP R&S (przod) + Ferodo Premier (tyl) jest u mnie mocno przewidywalny z odpietym ABS. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-12-11 20:02:15 | |
Autor: DoQ | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-10 09:17, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tym Ja mam mechaniczny korektor który działa niezależnie od ABSu ;> Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-11 20:48:26 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Dnia 11.12.2010 DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał/a:
W dniu 2010-12-10 09:17, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze: Wyłącz ABS! ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-12-11 21:56:18 | |
Autor: DoQ | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-11 20:48, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Wyłącz ABS! ;)Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tymJa mam mechaniczny korektor który działa niezależnie od ABSu ;> Nie sądze żeby producent chciał mi nim zaszkodzić ;) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2010-12-10 11:17:25 | |
Autor: Karolek | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
W dniu 2010-12-10 08:05, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze: Jedne maja inne nie. To zalezy, jak jest dopisane, ze auto ma EBD to nie ma klasycznego korektora. I po wylaczeniu, zaleznie od konstrukcji rozklad sil Ja w Alfie mam EBD i po wylaczeniu ABSu bylo calkiem normalnie, czasami w specyficznych warunkach czuc bylo, ze tyl lapie szybciej niz przod. O ile przesunie sie nieco na tyl, to na luznej nawierzchni bedzie Nie, to nie tak, sila hamowania bedzie ta sama, tylko jest ryzyko, ze tylne kola zablokuja sie szybciej niz przednie, tak jakbys zaciagnal reczny. -- Karolek |
|
Data: 2010-12-18 09:59:33 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Kto odłączył ABS i inne cyferki? | |
Dnia Fri, 10 Dec 2010 08:05:51 +0100, MarcinJM napisał(a):
Z tym, ze uklady z ABS nie maja, zdaje sie klasycznego korektora sily hamowania. I po wylaczeniu, zaleznie od konstrukcji rozklad sil hamowania moze byc cokolwiek... dziwny. Jedne mają, inne nie. Różnie z tym jest. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |