Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Kto odłączył ABS i inne cyferki?

Kto odłączył ABS i inne cyferki?

Data: 2010-12-09 22:33:35
Autor: Tomasz Pyra
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-09 03:03, Filip KK pisze:
Witam, tylu jest tutaj wspaniałych teoretyków, jak to cudownie się
jeździ bez systemów, bo systemy przeszkadzają, jak to dużo lepiej się
hamuje bez absów itp. A czy ktoś się odważył i odłączył sobie wszystkie
systemy w samochodzie?

Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem.
Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :)

Tzn. tak placyk, linia i hamowanie to czasami będzie lepiej, ale tak żeby przejechać jakiś odcinek to co by nie kombinować jakoś nie chce być szybciej.

Data: 2010-12-10 03:20:12
Autor: Filip KK
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze:

Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem.

Pamiętam :)

Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :)

Widzisz, ja wolę bez żadnych systemów jeździć, jakoś mam większą frajdę... Może dlatego, że mam RWD i nie "uślizguje" mi się przednia oś. :)

Tzn. tak placyk, linia i hamowanie to czasami będzie lepiej, ale tak
żeby przejechać jakiś odcinek to co by nie kombinować jakoś nie chce być
szybciej.

Kiedy robimy powtórkę z oesu? Trzeba poprawić czasy ;)

Data: 2010-12-10 10:43:37
Autor: Tomasz Pyra
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-10 03:20, Filip KK pisze:
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze:

Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem.

Pamiętam :)

Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :)

Widzisz, ja wolę bez żadnych systemów jeździć, jakoś mam większą
frajdę... Może dlatego, że mam RWD i nie "uślizguje" mi się przednia oś. :)

Frajda istotnie jest większa niż z obsystemowanego samochodu.
W jezdżeniu bokiem ABS w zasadzie nie przeszkadza.

Tzn. tak placyk, linia i hamowanie to czasami będzie lepiej, ale tak
żeby przejechać jakiś odcinek to co by nie kombinować jakoś nie chce być
szybciej.

Kiedy robimy powtórkę z oesu? Trzeba poprawić czasy ;)

Jak się poogarniam ze wszystkim, to może.
A jest jeszcze gdzie jeździć? Bo nawaliło już chyba tyle śniegu, że tam gdzie nie było odśnieżane chyba będzie bez szans.

Data: 2010-12-10 08:05:51
Autor: MarcinJM
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-09 03:03, Filip KK pisze:
Witam, tylu jest tutaj wspaniałych teoretyków, jak to cudownie się
jeździ bez systemów, bo systemy przeszkadzają, jak to dużo lepiej się
hamuje bez absów itp. A czy ktoś się odważył i odłączył sobie wszystkie
systemy w samochodzie?

Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem.
Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :)

Z tym, ze uklady z ABS nie maja, zdaje sie klasycznego korektora sily hamowania. I po wylaczeniu, zaleznie od konstrukcji rozklad sil hamowania moze byc cokolwiek... dziwny.
O ile przesunie sie nieco na tyl, to na luznej nawierzchni bedzie skuteczny, ale na suchym asfalcie juz bedzie kicha.
Wg. zasady: im mniejsza przyczepnosc tym wiecej hamowania na tyl.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-10 09:17:24
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
Dnia 10.12.2010 MarcinJM <marcin@inetia.pl> napisał/a:
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-09 03:03, Filip KK pisze:
Witam, tylu jest tutaj wspaniałych teoretyków, jak to cudownie się
jeździ bez systemów, bo systemy przeszkadzają, jak to dużo lepiej się
hamuje bez absów itp. A czy ktoś się odważył i odłączył sobie wszystkie
systemy w samochodzie?

Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem.
Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :)

Z tym, ze uklady z ABS nie maja, zdaje sie klasycznego korektora sily hamowania. I po wylaczeniu, zaleznie od konstrukcji rozklad sil hamowania moze byc cokolwiek... dziwny.
O ile przesunie sie nieco na tyl, to na luznej nawierzchni bedzie skuteczny, ale na suchym asfalcie juz bedzie kicha.
Wg. zasady: im mniejsza przyczepnosc tym wiecej hamowania na tyl.

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tym
elektroniczne korektory nie wiedza, ze jest slisko i tez jakos sobie
radza ;) --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-10 09:30:36
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kto odłączył ABS i inne cyferki?

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnig3ogk.rma.karmmniechloru.net...

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki.

no i jak niby wygląda takie dobieranie klocków?
















Dlaczego ludzie robią sobie sztuczne problemy.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-12-10 09:37:15
Autor: MarcinJM
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-10 09:30, Kuba (aka cita) pisze:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w
wiadomości news:slrnig3ogk.rma.karmmniechloru.net...

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki.

no i jak niby wygląda takie dobieranie klocków?

Normalnie: miekkie, twarde, srednie.
W sportowych to juz wyraznie mozna przebierac.
Mozna jeszcze oponami (miekkoscia gumy, cisnieniem, zuzyciem) regulowac.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-12-10 10:03:37
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kto odłączył ABS i inne cyferki?

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:idsorr$e9d$1news.onet.pl...

Normalnie: miekkie, twarde, srednie.
(...)
Mozna jeszcze oponami (miekkoscia gumy, cisnieniem, zuzyciem) regulowac.


taaa....


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-12-10 20:35:14
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnig3ogk.rma.karmmniechloru.net...

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki.

no i jak niby wygląda takie dobieranie klocków?

Rózne mieszanki klocków sa na rynku dostepne. Ot choćby Ferodo: Premier
(kilka wariantów), Performance, DS2500, DS3000.

EBC Black, Green, Red, Yellow, Blue stuff.  Rozne kolory Pagida. CL od RC4 czy 5 i w góre.

I tak dalej i tak dalej.
Dlaczego ludzie robią sobie sztuczne problemy.

No wlasnie, czemu ludzie ludziom montują ABS ;)  --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-10 21:31:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kto odłączył ABS i inne cyferki?

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnig507i.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w
wiadomości news:slrnig3ogk.rma.karmmniechloru.net...

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki.

no i jak niby wygląda takie dobieranie klocków?

Rózne mieszanki klocków sa na rynku dostepne. Ot choćby Ferodo: Premier
(kilka wariantów), Performance, DS2500, DS3000.

EBC Black, Green, Red, Yellow, Blue stuff.

Rozne kolory Pagida.

CL od RC4 czy 5 i w góre.

I tak dalej i tak dalej.


to, ze są rózne rodzaje kloców to Ty mi nie musisz tłumaczyć.
Ty mi wytłumacz jak sie dobiera klocki, zeby zasymulować korektor siły hamowania.
Tylko tak konkretnie.
Załużmy, ze mam samochód, w ktorym wyłaczam ABS i pozbawiam sie korektora. Jak dobierzesz mi klocki, zeby w pełni zastąpić korektor siły hamowania.
Na jakiej podstawie to zrobisz i od czego zaczniesz.
ps. bo o gwarancje, ze tył sie nie będzie blokował nie prosze ...



Dlaczego ludzie robią sobie sztuczne problemy.

No wlasnie, czemu ludzie ludziom montują ABS ;)

.....


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2010-12-11 11:48:38
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
I tak dalej i tak dalej.


to, ze są rózne rodzaje kloców to Ty mi nie musisz tłumaczyć.
Ty mi wytłumacz jak sie dobiera klocki, zeby zasymulować korektor siły hamowania.
Tylko tak konkretnie.
Załużmy, ze mam samochód, w ktorym wyłaczam ABS i pozbawiam sie korektora. Jak dobierzesz mi klocki, zeby w pełni zastąpić korektor siły hamowania.
Na jakiej podstawie to zrobisz i od czego zaczniesz.
ps. bo o gwarancje, ze tył sie nie będzie blokował nie prosze ...

Podałem w swoim poprzednim poście. U mnie taki zestaw najpierw blokuje
przod a dopiero potem tyl. Obszerniejsze informacje znajdziesz w internecie i u sprzedawców klocków
- Leszek Wójcik (hamulce.net), Igor Tomasiak (hydrotex.com.pl).

Pytanie pomocnicze - wykonales kiedys taka operacje czy obracasz sie w
sferze teorii i tylko wstrzasasz powietrze w usenecie? ;) --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-11 00:30:52
Autor: Tomasz Pyra
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-10 20:35, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl>  napisał/a:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"<karmmnie@chloru.net>  napisał w
wiadomości news:slrnig3ogk.rma.karmmniechloru.net...

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki.

no i jak niby wygląda takie dobieranie klocków?

Rózne mieszanki klocków sa na rynku dostepne. Ot choćby Ferodo: Premier
(kilka wariantów), Performance, DS2500, DS3000.

EBC Black, Green, Red, Yellow, Blue stuff.

Rozne kolory Pagida.

CL od RC4 czy 5 i w góre.

I tak dalej i tak dalej.

Takie kombinowanie to słaby pomysł.
One skuteczność i tak mają dość podobną, różnią się raczej tym w jaki sposób będzie się ta skuteczność zmieniać wraz z temperaturą.

Kiedyś robiłem takie kombinacje i jedyne co osiągnąłem to zestaw który na zimno powodował blokowanie się tyłu, a po rozgrzaniu blokował się przód. Skutek był taki że przed każdym zakrętem zagadką było co zrobi samochód - w każdym razie nie było to dobre.

Jak się chce żeby było dobrze, to montuje się regulowany z kabiny korektor siły hamowania i wtedy jest to zrobione dobrze, a nie jakaś rzeźba z klockami.

Data: 2010-12-11 00:09:55
Autor: Robert Rędziak
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
On Sat, 11 Dec 2010 00:30:52 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Jak się chce żeby było dobrze, to montuje się regulowany z kabiny korektor siły hamowania i wtedy jest to zrobione dobrze, a nie jakaś rzeźba z klockami.

 Jak się chce, żeby było dobrze, to montuje się podwójną pompę z
 regulacją na orczyku. Tylko. [1] Regulator ogranicza tylko
 maksymalne ciśnienie, ale poniżej tej granicy nie zmienia
 balansu przód-tył. Lepiej pokombinować z klockami. A że niektóre
 mieszanki wymagają dogrzania? Kombinując z mieszankami trzeba
 mieć świadomość ograniczeń i wybierać je tak, żeby obie
 zachowywały się mniej więcej podobnie lub dbać o ich dogrzanie.

 r.

 [1] -- a że oznacza to wymianę całej pedaliery, pozbycie się
 serwa i zmianę samych hamulców na większe to już inna bajka.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-12-11 02:20:11
Autor: Tomasz Pyra
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-11 01:09, Robert Rędziak pisze:
On Sat, 11 Dec 2010 00:30:52 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

Jak się chce żeby było dobrze, to montuje się regulowany z kabiny
korektor siły hamowania i wtedy jest to zrobione dobrze, a nie jakaś
rzeźba z klockami.

  Jak się chce, żeby było dobrze, to montuje się podwójną pompę z
  regulacją na orczyku. Tylko. [1] Regulator ogranicza tylko
  maksymalne ciśnienie, ale poniżej tej granicy nie zmienia
  balansu przód-tył.

Tu są takie charakterystyki:
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves.pdf

Gdzieś widziałem trochę bardziej gładkie, ale nie potrafię teraz odszukać.

  [1] -- a że oznacza to wymianę całej pedaliery, pozbycie się
  serwa i zmianę samych hamulców na większe to już inna bajka.

W sporcie jeszcze dojdzie zgodność z homologacją.
Coś takiego przejdzie tylko w A grupie jeżeli homologacja samochodu pozwala, a nie wiem gdzie tak można, ale chyba nawet WRC latały na korektorach tyłu (ale nie jestem pewny).

Data: 2010-12-11 11:38:15
Autor: Robert Rędziak
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
On Sat, 11 Dec 2010 02:20:11 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Tu są takie charakterystyki:
http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves.pdf

 No i o tym piszę. W którymś punkcie krzywa się łamie i zmienia
 nachylenie. Jak chcesz zmienić kąt od zera, to pozostaje tylko
 podwójna pompa z regulowanym orczykiem.

Coś takiego przejdzie tylko w A grupie jeżeli homologacja samochodu pozwala, a nie wiem gdzie tak można, ale chyba nawet WRC latały na korektorach tyłu (ale nie jestem pewny).

 Fiesta

 http://4.bp.blogspot.com/_ooiqCxFab5Y/TKTBqR4WyHI/AAAAAAAAA-g/BqxtZLZ7xFM/s1600/Ford+Fiesta+RS+WRC+2011+Interior.jpg

 Mini

 http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2010/10/2011-Mini-WRC-Interior-View.jpg

 Pug 207 S2k

 http://farm3.static.flickr.com/2116/1547546270_9a642d4f75.jpg

 Impreza ma trzy zbiorniki, więc prawdopodobnie też ma podwójną
 pompę (niestety nigdzie nie ma zdjęcia rozłożonej pedaliery)

 http://img144.imageshack.us/my.php?image=1001685.jpg

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-12-11 11:42:56
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
Dnia 11.12.2010 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
W dniu 2010-12-10 20:35, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
Dnia 10.12.2010 Kuba (aka cita)<yes.or.no@wp.pl>  napisał/a:

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"<karmmnie@chloru.net>  napisał w
wiadomości news:slrnig3ogk.rma.karmmniechloru.net...

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki.

no i jak niby wygląda takie dobieranie klocków?

Rózne mieszanki klocków sa na rynku dostepne. Ot choćby Ferodo: Premier
(kilka wariantów), Performance, DS2500, DS3000.

EBC Black, Green, Red, Yellow, Blue stuff.

Rozne kolory Pagida.

CL od RC4 czy 5 i w góre.

I tak dalej i tak dalej.

Takie kombinowanie to słaby pomysł.
One skuteczność i tak mają dość podobną, różnią się raczej tym w jaki sposób będzie się ta skuteczność zmieniać wraz z temperaturą.

Tak lepiej w cywilnym aucie wrzucic korektor sil hamowania i z tej
okazji przerzeźbić pół auta ;). W żonglowaniu klockami są pewne ograniczenia i trzeba mieć tego
świadomość. Zestaw OMP R&S (przod) + Ferodo Premier (tyl) jest u mnie
mocno przewidywalny z odpietym ABS. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-11 20:02:15
Autor: DoQ
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-10 09:17, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tym
elektroniczne korektory nie wiedza, ze jest slisko i tez jakos sobie
radza ;)

Ja mam mechaniczny korektor który działa niezależnie od ABSu ;>


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-11 20:48:26
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
Dnia 11.12.2010 DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał/a:
W dniu 2010-12-10 09:17, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tym
elektroniczne korektory nie wiedza, ze jest slisko i tez jakos sobie
radza ;)

Ja mam mechaniczny korektor który działa niezależnie od ABSu ;>

Wyłącz ABS! ;)

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-12-11 21:56:18
Autor: DoQ
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-11 20:48, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tym
elektroniczne korektory nie wiedza, ze jest slisko i tez jakos sobie
radza ;)
Ja mam mechaniczny korektor który działa niezależnie od ABSu ;>
Wyłącz ABS! ;)

Nie sądze żeby producent chciał mi nim zaszkodzić ;)


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-12-10 11:17:25
Autor: Karolek
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
W dniu 2010-12-10 08:05, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-12-09 22:33, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-12-09 03:03, Filip KK pisze:
Witam, tylu jest tutaj wspaniałych teoretyków, jak to cudownie się
jeździ bez systemów, bo systemy przeszkadzają, jak to dużo lepiej się
hamuje bez absów itp. A czy ktoś się odważył i odłączył sobie wszystkie
systemy w samochodzie?

Kiedyś mnie takie rzeczy cieszyły - w Corolli wyłączałem.
Ale bez ABS jeździ się śmiesznie - tzn. przyjemnie i mało skutecznie :)

Z tym, ze uklady z ABS nie maja, zdaje sie klasycznego korektora sily
hamowania.

Jedne maja inne nie.
To zalezy, jak jest dopisane, ze auto ma EBD to nie ma klasycznego korektora.

I po wylaczeniu, zaleznie od konstrukcji rozklad sil
hamowania moze byc cokolwiek... dziwny.

Ja w Alfie mam EBD i po wylaczeniu ABSu bylo calkiem normalnie, czasami w specyficznych warunkach czuc bylo, ze tyl lapie szybciej niz przod.

O ile przesunie sie nieco na tyl, to na luznej nawierzchni bedzie
skuteczny, ale na suchym asfalcie juz bedzie kicha.
Wg. zasady: im mniejsza przyczepnosc tym wiecej hamowania na tyl.


Nie, to nie tak, sila hamowania bedzie ta sama, tylko jest ryzyko, ze tylne kola zablokuja sie szybciej niz przednie, tak jakbys zaciagnal reczny.

--
Karolek

Data: 2010-12-18 09:59:33
Autor: Adam Płaszczyca
Kto odłączył ABS i inne cyferki?
Dnia Fri, 10 Dec 2010 08:05:51 +0100, MarcinJM napisał(a):

Z tym, ze uklady z ABS nie maja, zdaje sie klasycznego korektora sily hamowania. I po wylaczeniu, zaleznie od konstrukcji rozklad sil hamowania moze byc cokolwiek... dziwny.


Jedne mają, inne nie. Różnie z tym jest.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Kto odłączył ABS i inne cyferki?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona