Kto odpalał auto na korbę?

Data: 2011-12-22 09:34:23
Autor: Michał sirapacz Gut
Kto odpalał auto na korbę?
nie odpalalem ale bylem swiadkiem kilka razy zuka:)

do tej pory jestem pod wrazeniem ze sie udawalo mimo ze te zuki to niechetne byly do zapalania normalnie a co dopiero ręcznie korbą:)

Data: 2011-12-22 11:07:45
Autor: Bydlę
Kto odpalał auto na korbę?
On 2011-12-22 08:34:23 +0000, Michał sirapacz Gut <michal@sircomp.pl> said:

nie odpalalem ale bylem swiadkiem kilka razy zuka:)

do tej pory jestem pod wrazeniem ze sie udawalo mimo ze te zuki to niechetne byly do zapalania normalnie a co dopiero ręcznie korbą:)

Winą był zawsze stan techniczny - korbą dawałeś sprężanie, ale nie zabierałeś prądu.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-12-22 16:51:02
Autor: Artur Maśląg
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-22 11:07, Bydlę pisze:
On 2011-12-22 08:34:23 +0000, Michał sirapacz Gut <michal@sircomp.pl> said:

[...]

Zgadza - moja Warszawa(y) zapalała z korby bez problemu. Awaria
rozrusznika, albo zwyczajnie padnięty akumulator po zimowej nocy.
Teraz się idzie i kupuje nowy, ale w tamtych czasach... ;)

Data: 2011-12-22 17:52:45
Autor: Cezary Daniluk
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-22 16:51, Artur Maśląg pisze:

Zgadza - moja Warszawa(y) zapalała z korby bez problemu. Awaria
rozrusznika, albo zwyczajnie padnięty akumulator po zimowej nocy.
Teraz się idzie i kupuje nowy, ale w tamtych czasach... ;)

W tamtych czasach brak akumulatora nie przeszkadzał prądnicy z mechanicznym reglerem w pracy :D aby się wzbudziła, dalej działała i bez aku ;D teraz odłącz alternatorowi obciążenie :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-22 19:53:09
Autor: Gi
Kto odpalał auto na korbę?
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):
Zgadza - moja Warszawa(y) zapalała z korby bez problemu. Awaria
rozrusznika, albo zwyczajnie padnięty akumulator po zimowej nocy.
Teraz się idzie i kupuje nowy, ale w tamtych czasach... ;)

A czy wiecie, że przy kręceniu korbą wszystkie pięć palców powinno być ułożone
po jednej stonie? Bo korba może odbić i urwać kciuka. Pamiętam, że jakiś
doświadczony szofer mi o tym mówił i zawsze tak robiłem.

Data: 2011-12-25 00:59:59
Autor: jerzu
Kto odpalał auto na korbę?
On Thu, 22 Dec 2011 16:51:02 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

Teraz się idzie i kupuje nowy, ale w tamtych czasach... ;)

W tamtych czasach to ojciec w zimie spuszczał z układu chłodzenia Żuka
wodę. Rano lał wrzątek, odpalał auto i chodziło cały dzień. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Kto odpalał auto na korbę?