Kto odpalał auto na korbę?

Data: 2011-12-21 01:26:27
Autor: J.F.
Kto odpalał auto na korbę?
Dnia Tue, 20 Dec 2011 23:04:23 +0000 (UTC), Gil napisał(a):
Ja zapalałem tak Skodę 100L w czasie ciężkich mrozów w latach 1985-1989.
To nic wielkiego bo w tych latach większość aut na to pozwalała.

Gdzie sie te korbe wstawialo ? Bo imo wiekszosc juz nie pozwalala, w zasadzie znam dwa - zaporozca i stara
dacie. No i malucha, ale nie na korbe tylko na linke :-)

J.

Data: 2011-12-21 10:09:59
Autor: Chris
Kto odpalał auto na korbę?
J.F. nabazgrał(a):

No i malucha, ale nie na korbe tylko na linke :-)

Nie na linkę a na kij od szczotki ... zresztą uniwersalne narzędzie bo najpierw oczyściłeś auto ze żniegu potem odpaliłeś a i za statyw do podsufitki potrafiło służyć :)

Data: 2011-12-21 10:12:51
Autor: Artur Maśląg
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-21 10:09, Chris pisze:
J.F. nabazgrał(a):

No i malucha, ale nie na korbe tylko na linke :-)

Nie na linkę a na kij od szczotki ...

Na linkę - kij służył tylko do uruchamiania rozrusznika jak się
linka urwała.

zresztą uniwersalne narzędzie bo
najpierw oczyściłeś auto ze żniegu potem odpaliłeś a i za statyw do
podsufitki potrafiło służyć :)

;)

Data: 2011-12-21 10:02:26
Autor: Wmak
Kto odpalał auto na korbę?
Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):

> Nie na linkę a na kij od szczotki ...

Na linkę - kij służył tylko do uruchamiania rozrusznika jak się
linka urwała.

Gdy padł starter albo akumulator to odpalało się przy pomocy innej linki.
Do koła pasowego prądnicy przykręcona była szpulka jak w motorówce, nawijało się na nią kawał linki i zdrowo ciągnęło do góry - przez pasek prądnicy obracał się wał silnika.
Wystarczyło troszeczkę prądu na zapłon by silnik odpalił.
Dosyć długo jeździłem tak bez oryginalnego akumulatora, tylko z 12V/2Ah  baterią od profesjonalnego kamerowidu Sony U-matic, podłączaną w gniazdo zapalniczki.

Data: 2011-12-21 12:38:02
Autor: Artur Maśląg
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-21 11:02,  Wmak pisze:
[...]

Mi tego nie musisz tłumaczyć - właśnie pisałem o tej innej lince.

Do koła pasowego prądnicy przykręcona była szpulka jak w motorówce, nawijało
się na nią kawał linki i zdrowo ciągnęło do góry - przez pasek prądnicy
obracał się wał silnika.

Otóż to. Patent znany z kosiarek ;)

Data: 2011-12-21 10:49:49
Autor: J.F
Kto odpalał auto na korbę?
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]
:)

Podsufitka byla tania a wymiana prosta :-)

J.

Data: 2011-12-21 11:05:01
Autor: Chris
Kto odpalał auto na korbę?
J.F nabazgrał(a):

[...]

Linka nie zawsze działała w zimie i nie musiała być zerwana po prostu zamarzała :)

[...]

Tani to był remont, jadąc do Łeby zaczął mi olej wyciekakać pod Gdańskiem a że była póżna pora to od stacji do stacji i dolewałem po bańce :) na miejscu okazało się że jedna szpilka wykręciła się i zgubiła po drodze :) naprawa na miejscu przez miejscowego kosztowała mnie całe 50zł bo musiał pojechać i kupić szpilkę w Gdańsku :)

Data: 2011-12-21 12:13:44
Autor: J.F
Kto odpalał auto na korbę?
Użytkownik "Chris"  napisał w
J.F nabazgrał(a):
[...]

Ale my nie mowimy o awarii linki uruchamiania rozrusznika,  tylko o zapalaniu bez rozrusznika, jak motorowki, kosiarki, pily spalinowe.

J.

Data: 2011-12-21 12:15:53
Autor: Chris
Kto odpalał auto na korbę?
J.F nabazgrał(a):

Użytkownik "Chris"  napisał w
J.F nabazgrał(a):
[...]

Idę po kawe bo mi na oczy pada :)

Data: 2011-12-21 13:42:10
Autor: Artur Maśląg
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-21 12:13, J.F pisze:
Użytkownik "Chris" napisał w
J.F nabazgrał(a):
[...]

Dokładnie - stąd też pisałem, że kij służył do odpalania jak się
linka urwała (starsze maluchy miał "odpał na zaciąg", a nie na
kluczyk), a linka do uruchamiania to dokładnie jak piszesz :)

Data: 2011-12-21 13:20:49
Autor: Artur Maśląg
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-21 10:49, J.F pisze:
"Artur Maśląg" napisał:
[...]

Tego nie wiem - w sumie krótko miałem malucha i nic mi nie
odpadło ;) Faktem jest, że takich z podpartą kijem podsufitką
widziałem trochę. Pierwszy raz myślałem, że ktoś ją podkleja
i stąd ten element, ale z czasem się okazałem, że to element
wręcz niezbędny do eksploatacji. No, ale jak widać całe mopy
też się przydają i to w nawet w BMW :)

Data: 2011-12-21 21:41:49
Autor: venioo@interia.pl
Kto odpalał auto na korbę?
"Artur Maśląg" napisał:
[...]

czyzby zaczerpneli patent z malucha? :) swietny motyw byl z tym BMW :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-12-21 21:55:16
Autor: Artur Maśląg
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-21 21:41, venioo@interia.pl pisze:
W dniu 2011-12-21 13:20, Artur Maśląg pisze:
(...)
wręcz niezbędny do eksploatacji. No, ale jak widać całe mopy
też się przydają i to w nawet w BMW :)

czyzby zaczerpneli patent z malucha? :)

Bladego pojęcia nie mam :)

swietny motyw byl z tym BMW :)

Wiesz, oprócz tego, że ogólnie żenada (ale cóż, nie ma co się
wstydzić, nie tylko my mamy takich artystów) to rozbawiła mnie
reakcja holenderskich policjantów - szczery śmiech na debilizm
do któregoś tam stopnia. Zwróć uwagę, że jakoś nie było złośliwych
komentarzy na ich zachowanie niezgodne z regulaminem, za to jak
sobie któryś z naszych na żart/śmiech pozwoli to na 3 pokolenia
wstecz jest przegrany. Pogadaj sobie kiedyś ze znajomym z Policji
(jak masz) - mają co opowiadać.

Data: 2011-12-22 00:13:08
Autor: venioo@interia.pl
Kto odpalał auto na korbę?
W dniu 2011-12-21 21:55, Artur Maśląg pisze:
[...]

Radosna tworczosc tych ludzi i ich miotanie sie oraz brak znajomosci chociazby podstaw jakiegos j.obcego przekroczyly po prostu granice mojej wyobrazni, w pewnym momencie to juz lezalem ze smiechu (chociaz im pewnie nie bylo).

Data: 2011-12-21 15:12:38
Autor: Mamba
Kto odpalał auto na korbę?

Nie na linkę a na kij od szczotki ... zresztą uniwersalne narzędzie bo
najpierw oczyściłeś auto ze żniegu potem odpaliłeś a i za statyw do podsufitki potrafiło służyć :)

Na linkę, na linkę :), w maluchu z prądnicą można było założyć coś jak "koło pasowe" i zaczepić linkę i palić jak kosiarkę/piłę motorową

A jaki był fan jak się źle założyło linkę.

Rafał

Kto odpalał auto na korbę?