Kto odpowie za zaakceptowane dane?

Data: 2014-01-10 16:20:25
Autor: Marek Czaplicki
Kto odpowie za zaakceptowane dane?
Prawdziwą rewolucją jest jednak to, że zeznanie za 2013 rok będzie
ostatnim składanym na starych zasadach. Zeznanie za 2014 rok wypełnią za nas urzędnicy. - Od marca do kwietnia przyszłego roku podatnik zaloguje się do systemu, sprawdzi, czy wszystkie dane są w porządku, i zaakceptuje rozliczenie - powiedział Szczurek.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15252123,Tusk_oglosil_plany_rzadu_na_2014_rok__bezrobocie_ponizej.html#MT#ixzz2q0d8kvGP

Ciekawym kto bedzie odpowiadał, jak po fakcie wyjdzie, że podatek był źle naliczony? Urzędnik? Nie. "Przecież pani/pan zaakceptowaliście".

Data: 2014-01-10 19:02:41
Autor: t-1
Kto odpowie za zaakceptowane dane?

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

Ciekawym kto bedzie odpowiadał, jak po fakcie wyjdzie, że podatek był źle
naliczony? Urzędnik? Nie. "Przecież pani/pan zaakceptowaliście".

To jest oczywiste. Podobnie jak z alkomatem w samochodach. Za błędne wyniki odpowiada obywatel.
Bardziej ciekawe jest, jak będzie z bezpieczeństwem dostępu do tych bardzo interesujących szczególnie dla półświatka danych.

Data: 2014-01-10 20:39:44
Autor: Budzik
[...]

Sie zacznie poszukiwanie pit-11

Krok w dobą stronę, ale bedzie wymagał jakiegoś połączenia baz wszystkich usów.
Bo przeciez od dawna 90% ludzi wypełniając do pitu dane z pitó-11 czyli to co US i tak już wie i podatniku.

Reasumujac  fajnie tylko:
- oby nie zepsuto jak dostep do NFZ czy wysyłania deklaracji do ZUS
- po co to zatwierdzanie? Przy standardowej sytuacji zadne zatwierdzanie potrzebne nie jest.

Data: 2014-01-10 21:57:06
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B1DB6394F21budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie nie zepsuto. Odkryto tylko, że nie ma tylu ludzi ubezpieczonych ile się wydawało.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2014-01-10 21:14:33
Autor: Budzik
Kto odpowie za zaakceptowane dane?
Użytkownik Bogdan Idzikowski bogdanid@neostrada.pl ...

Nie nie zepsuto. Odkryto tylko, że nie ma tylu ludzi ubezpieczonych
ile się wydawało.

Możesz jaśniej?
Rozumiem, ze odnosisz sie do tego:
"- oby nie zepsuto jak dostep do NFZ czy wysyłania deklaracji do ZUS"

Tak czy siak - proszę o wyjasnienie.
to była ironia?

Data: 2014-01-10 22:31:25
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B1E1CB46474budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Prawda. Od czsu działania systemu eWUŚ, okazało się dokładnie, kto ma ubezpieczenie, a kto nie ma.

Data: 2014-01-10 22:00:41
Autor: Budzik
[...]

Ale co to ma wspolnego z tym o czym pisałem?

Data: 2014-01-11 09:21:44
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B1E7F3425EEbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Wszystko działa. Czyli jest źle?

ubawiony

Data: 2014-01-11 10:00:39
Autor: Budzik
[...]

Po pierwsze nic nie pisałem o systemie eWuś...
Po drugie to że coś działa nie oznacza, że jest dobrze zaprojektowane.

Wolisz jeżdzić maluchem czy mercedesem?
Ale ja podałem konrketne zarzuty, wiec jeżeli chcesz sie ze mną spierać to musiałbyś się do tych zarzuów odnieść.

Data: 2014-01-11 11:33:27
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B26EAD71DB0budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Synuś, jeśli mam jechać do pobliskiego sklepu w mieście na zakupy, wolę maluchem.

ubawiony

Data: 2014-01-11 13:35:20
Autor: Budzik
Kto odpowie za zaakceptowane dane?
Użytkownik Bogdan Idzikowski bogdanid@neostrada.pl ...

Synuś, jeśli mam jechać do pobliskiego sklepu w mieście na zakupy, wolę maluchem.

I taki zawsze bedzie szczęśliwy. :)
Tylko wiesz, ze za tego malucha i tak płacisz jak za mercedesa?

Data: 2014-01-11 15:51:00
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B28EDDBCD29budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Tylko, geniuszu, maluszkiem łatwiej zaparkować itd. Choryś? A może malkontentem jesteś od urodzenia i to taka wada psychiczna?
I po chuj wyciąłeś moje wcześniejsze słowa? Też jakaś wada? A może złe przyzwyczajenia?

ubawiony

Data: 2014-01-11 18:00:37
Autor: Budzik
[...]

Niz mercedesem A klasy? Ciekawe.

Choryś?

To jakis nowy sposób prowadzenia merytorycznej dyskusji?

A może malkontentem jesteś od urodzenia i to taka wada psychiczna?

Koncze dyskusje, bo nie przywykłem prowadzic jej na takim poziomie.

Uwazam ze lepsze jest wrogiem dobrego, wiec jak widze ze cos mogłoby działac lepiej (i to niewielkim kosztem) to o tym pisze.
Tyle.
Możesz sobie to nazywac jak chcesz.

I po chuj wyciąłeś moje wcześniejsze słowa? Też jakaś wada? A może złe przyzwyczajenia?

Skoro sie do nich nie odnosze, to wyciąłem. Takie zasady usenetu...

Data: 2014-01-11 19:23:09
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B2BF2A74184budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Koncze dyskusje, bo nie przywykłem prowadzic jej na takim poziomie.

Nareszcie!

I po chuj wyciąłeś moje wcześniejsze słowa? Też jakaś wada? A może złe
przyzwyczajenia?

Skoro sie do nich nie odnosze, to wyciąłem.

Ja też wyciąłem. Takie zasady usnetu.
Baj, baj...

ubawiony

Data: 2014-01-11 11:36:52
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

Anatol ci wyjaśnił obszernie. Jak krowie na miedzy. Ale jeśli się jest do wszystkiego na nie.

ubawiony

Data: 2014-01-11 13:35:21
Autor: Budzik
Kto odpowie za zaakceptowane dane?
Użytkownik Bogdan Idzikowski bogdanid@neostrada.pl ...

Anatol ci wyjaśnił obszernie. Jak krowie na miedzy. Ale jeśli się jest
do wszystkiego na nie.

Oj, mylisz mnie z kimś.
Ja jestem absolutnie na tak.
Wiele rozwiazań jest fantastycznych. Przykładowo wysyłanie PIT czy VAT elektronicznie - miodzio. Zaoszczedziłem juz pewnie kilkaset złotych, przerzuciłem całą rodzinę na ten sposób wysyłania.

Ale jeżeli pokazuję i konkretnie argumentuję że coś mogłoby działać lepiej a odpowiedzią jest ze nie działa, bo nie działa, albo ze nie działa bo przeciez jak jestem w ZUS to sobie moge wyrobic inny dostep (zupełnie nieptrzebny, kazacy mi wykonywac dodatkowe czynnosci, przy okazji urzednikowi również, zawracajac głowe jemu i mi) to nie przymuje tego kiwając głową ze jest OK tylko mówię wyraźnie ze NIE JEST OK!

Bo to są argumenty na odczepnego a nie rzeczowa, konstruktywna dyskusja!

Anatol podał wiele wyjaśnien dlaczego jest jak jest (przy okazji zgadzajac sie po 20 postach ze brak możliwości dostepu do NFZ posiadajć ePUP jest rzeczywiście dziwne) ale juz porozmawiac merytorycznie o zmianach nam sie nie udaje. Bo wiadomo... jest jak jest...

I nie bądz chamski z tą krową na miedzy bo Ci z tym nie do twarzy... ;-P

Data: 2014-01-11 15:53:16
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B28FF4A466budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Umiłowanego bydełka nie lubisz? A przecież w stajence maleńkiego pilnowały.

ubawiony

Data: 2014-01-11 18:30:00
Autor: Budzik
Kto odpowie za zaakceptowane dane?
Użytkownik Bogdan Idzikowski bogdanid@neostrada.pl ...

Umiłowanego bydełka nie lubisz? A przecież w stajence maleńkiego
pilnowały.

Tłumaczenie, co oznacza powiedzenie "tłumaczyc jak krowie na miedzy" byłoby poniżej pewnego poziomu. Pas.

Data: 2014-01-11 20:44:37
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA2B2C1686D6FCbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

Tłumaczenie, co oznacza powiedzenie "tłumaczyc jak krowie na miedzy" byłoby
poniżej pewnego poziomu. Pas.

Przypuszczałem, że nie zrozumiesz. Zaryzykowałem jednak i moje przyposzczenie potwierdziło się.

ubawiony

Data: 2014-01-11 22:00:48
Autor: Budzik
Kto odpowie za zaakceptowane dane?