Data: 2010-09-27 08:50:15 | |
Autor: Zakrzówek Kraken | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
Użytkownik "maran" <slawek@real.int.pl> napisał w wiadomości news:0f08b4b8-11b1-4bc7-b4e5-6d050223f1e4h13g2000yqa.googlegroups.com... Hej. Generalnie masz rację wygodniej jest zakładać płetwy w wodzie niż iść szczególnie większy kawałek w płetwach. Jedyno co mi się nie podoba to twoje podejście do osób który postępowały w sposób mniej wygodny. Czy w rozmowie przy stole z innymi nurkami też użył byś takich określeń. Nie wiem dlaczego jak siedzimy przy jednym stole to potrafimy rozmawiać jak normalni ludzie a w necie dużo postów jest napisane niezbyt eleganckim językiem. Wyobrażam sobie twój meil tak: "Zauważyłem na Zakrzówku że sporo nurków niepotrzebnie moim zdaniem przemieszcza się w płetwach po powierzchni zamiast ubrać płetwy od razu w wodzie. Jestem ciekawy czy to wynik szkolenia i braku umiejętności ubierania w wodzie czy jest jakaś inna przyczyna." Masz rację wiele osób niepotrzebnie porusza się w płetwach po powierzchni. Oczywiście jest to zawsze kwestia indywidualnego wyboru bo jeżeli ktoś ma ławkę nad samą wodą czy nawet częsciowo w wodzie, to często wygodniej jest ubrać płetwy na tej ławce i wejść w płetwach do wody. Jednak chodzenie w płetwach np. 30 metrów jest na pewno niewygodne. Tu oczywiście możemy zadać pytanie a co jeżeli ławka jest od wody 2 metry? 4 metry? 10 metrów. Każdy nurek pewnie różnie odpowie i może czasami być tak, że jednego dnia ubierze płetwy w wodzie a innego przejdzie parę kroków. Jednak wracając do drugiej części pytania z czego to wynika. Moim zdaniem nie ze szkolenia (bo myślę że każdy instruktor uczy ubierania płetw zarówno na brzegu jak i w wodzie) ale z tego że na pewnym etapie wyszkolenia nurkom problem stanowi zapinanie elementów sprzętu szczególnie kiedy są w rękawicach. Ponieważ zarówno na powierzchni czy nawet pod wodą musimy czasami cos zrobić ze sprzętem a często nurkujemy w rękawicach więc powinniśmy się nauczyć operować sprzetem w rękawicach. Idealnie jeżeli po zmontowaniu sprzętu nurek ubiera rękawice i wszystkie czynności związane z jego ubieraniem przeprowadza w rękawicach. Sprężyny do płetw oczywiście pomagają. Ale oczywiście częste są widoki osoby która jako ostatni element sprzętu ubiera rękawiczkę na prawą rękę. Myślę, że pomimo uwag instruktora szczególnie po kursie (kiedy instruktor przestaje kazać) część nurków przez jakiś czas woli wykonać pewne czynności manualne jak np. ubranie płetw na ławce potem ubrać rękawiczki i gotowi iść do wody w dość niewygodny na większą odległość sposób. Nie postępują dobrze ponieważ w ten sposób wolniej się uczą operowania sprzętem ale najczęściej po jakimś czasie (czasami po następnych kursach) im to przechodzi i stają się normalnymi doświadczonymi nurkami radzącymi sobie ze sprzętem. Uwagi typu lepiej ubieraj płetwy w wodzie lub nad samą wodą są jak najbardziej ok tylko po co te "kaleki" Zauważyłem w swojej pracy instruktorskiej że nurkowie bardzo często w ogóle nie pamiętają jak sami byli bezradni na swoich pierwszych nurkowaniach. Dotyczy to zarówno nurków jeszcze w sumie początkujących jak i bardzo doświadczonych. Po prostu instruktor widząc wielokrotnie drogę rozwoju od początków do doświadczenia nabiera pewnej pobłażliwości dla etapów ludzkiego rozwoju i tak jak na pierwszym basenie nie ma nic dziwnego w nurku który na dnie basenu leży na butli i nie bardzo wie jak przewrócić się na brzuch, na szkoleniu z AOWD ma problem aby utrzymać kompas w poziomie względem powierzchni a nie własnego wyimaginowanego horyzontu czy na innych kursach np. przestać wreszcie pracować płetwami kiedy wisi w suchym skafandrze. Nurkowie którzy łażą w płetwach po brzegu za jakiś czas przestaną i będą wybrzydzać no "młodych" którzy robią to samo myśląc z przerażeniem o prostym dla innego nurka zestawie czynności potrzebnych do przyniesienia kafla: Zdjąć rękawiczki, zdjąć płetwy, wyjść, wziąć kafla, wrócić, ubrać płetwy, ubrać rękawiczki, zdjąć rękawiczki, ubrać maskę, ubrać rękawiczki, poprosić partnera który na szczęście nie ma rękawiczek aby wyciągnął nam kaptur z pod maski bo zapomnieliśmy wcześniej, itp. Na to patrzy z boku "doświadczony nurek" i wzdycha wzorem trzecioklasisty patrzącego na nową pierwszą klasę "Coraz mniejszych przyjmują" Maciek "Szczęściarz" Curzydło maciek@kraken.pl ............ Zastrzegam sobie prawo nie komentowania postów które są niegrzeczne, napastliwe albo po prostu głupie. |
|
Data: 2010-09-27 10:09:29 | |
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
On 2010-09-27 09:50, Zakrzówek Kraken wrote:
Maciek "Szczęściarz" Curzydło Czy osoby które spotkał Maran wczoraj to byli Twoi lub trenowani prze Twoją bazę (instruktorów) kursanci? -- www.sharmdiver.pl Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami na jednych z najpiękniejszych raf na świecie. |
|
Data: 2010-09-27 09:22:34 | |
Autor: Zakrzówek Kraken | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
Czy osoby które spotkał Maran wczoraj to byli Twoi lub trenowani prze Nie wiem, całkiem możliwe że tak albo że nie. Nie przypominam sobie aby ktoś w ten weekend łaził z naszej wiatki w płetwach do wody ale nie zajmuję się monitorowaniem klubowiczów którzy wpadli na nurka. O tyle myślę, że nie, że akurat przy naszej wiatce są teraz ławki w wodzie o głębokości około metra i większość ludzi przy nich ubiera płetwy. Ale tak jak pisałem nawet jeżeli byłby to ktoś od nas to najwyżej dostał by przyjacielską radę jak robić to lepiej czyli tak jak był uczony na kursie. MSC ............ Zastrzegam sobie prawo nie komentowania postów które są niegrzeczne, napastliwe albo po prostu głupie. |
|
Data: 2010-09-27 12:15:30 | |
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
On 2010-09-27 10:22, Zakrzówek Kraken wrote:
Czy osoby które spotkał Maran wczoraj to byli Twoi lub trenowani prze Z pewnością fajnie mieć takie "różowe okularki" na nosku. To mail od jednego z nurków: zacząłem nurkować XXX lata temu ,kurs OWDzrobiłem w Polsce,AOWD w Hurghadzie w bazie XXX z XXX,kursNITROX w Chorwacji w XXX. W XXX r byłem w Sharm i z bazą XXX nurkowałem - 2 Do tej pory mam zalogowane 56 nurkowań,w tym roku nurkowałem w xxx na XXX ,w xxx na Zakrzówku, w xxx na Koparkach a xxx temu w Hermanicach. Pozdrawiam serdecznie Ten człowiek robi GIGANTYCZNE BŁĘDY widoczne na pierwszy rzut oka z zakresu pierwszego dnia kursu OWD. Jak to się stało iż tyle nurkując w rożnych miejscach NIKT go nie poprawił? Jak to się stało, że na Zakrzówku nie dali mu "przyjacielskiej rady jak zrobić to lepiej.... itd itp..." ? ROTFL -- www.sharmdiver.pl Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami na jednych z najpiękniejszych raf na świecie. |
|
Data: 2010-09-27 14:11:13 | |
Autor: Zakrzówek Kraken | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:i7pn5o$aln$1news.onet.pl... Z pewnością fajnie mieć takie "różowe okularki" na nosku. Może dał a on się nie zastosował, może na kursie umiał a potem zapomniał, może nikt mu nie dał takiej rady. Nurkowie mają prawo nurkować słabo, popełniać błędy, zapominać to czego nauczyli się na kursie czy olewać dobre rady bo dla nich to tylko mniej lub bardziej zabawa. Oczywiście postępując tak narażają się na ryzyko, ale to też ich ryzyko. Nie znaczy to że można mieć do nich uwag jako do ludzi. Mnie nasuwa się inna obserwacja. Moim zdaniem generalnie lubisz czepiać się nurków przenosząc dyskusje z techniki czy procedy nurkowej na ocenę ich postawy nazwijmy to ogólnoludzkie. To znaczy opierając się na ich technice nurkowej lub podejściu do nurkowania oceniasz ich jako ludzi. Moim zdaniem jako instruktor nurkowania, osoba która z racji wykonywanego zawodu nurkuje lepiej od przeciętnego nurka postępujsz niezbyt elegancko. Ciężko bowiem ocenić jak sam byś nurkował, ile umiał i jaką miał nurkową postawę gdybyś był nurkiem a nie instruktorem. Nikt ci w ciągu tych lat nie dał ci przyjacielskiej rady, żebyć bardziej doceniał ludzi w nurkach czy dawał ci takie rady a ty się nie zastosowałeś lub zapomniałeś. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego bo z mojego punktu widzenia życie i praca w Egipcie jest na tyle dużym wyzwaniem że mam szacunek dla każdego instruktora który tam wytrzymuje. Maciek "Szczęściarz" Curzydło maciek@kraken.pl ............ Zastrzegam sobie prawo nie komentowania postów które są niegrzeczne, napastliwe albo po prostu głupie. |
|
Data: 2010-09-28 12:11:01 | |
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
On 2010-09-27 14:11, Zakrzówek Kraken wrote:
Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL"<diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w Rozumiem, że te zasady stosujesz podczas prowadzonych przez siebie kursów. Prawda? Maciek "Szczęściarz" Curzydło -- www.sharmdiver.pl Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami na jednych z najpiękniejszych raf na świecie. |
|
Data: 2010-09-29 19:21:09 | |
Autor: Zakrzówek Kraken | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:i7sb9t$cgt$1news.onet.pl... WWW.SHARMDIVER.PLMoże dał a on się nie zastosował, może na kursie umiał a potem zapomniał, Tak prawda. Zawsze powtarzam nurkom, że to ich życie i ich bezpieczeństwo. Ja mogę na kursie dać im swoją wiedzę, umiejetności i doświadczenie ale to ONI zrobią z tym to co chcą MSC |
|
Data: 2010-09-29 19:18:43 | |
Autor: Włodzimierz Kołacz | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
Użytkownik "Zakrzówek Kraken" <kraken@kraken.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i7q1l2$cpr$1@news.onet.pl... Maciek daj spokój za dużo pary zużywasz na niego. Koleś poprostu dowartościowuje się próbując jechać po innych. Jego etyka instruktorska polega na wtykaniu pyska w nie swoje sprawy. Dudziński to mały, zakompleksiony i cyniczny człowieczek, który za wszelką cenę chce się pokazać. Nawet mu to wychodzi - z tej najgorszej strony. Pozdrawiam Włodek CIACH |
|
Data: 2010-09-27 10:40:07 | |
Autor: maran | |
Kto produkuje te Animalsy. | |
On 27 Wrz, 08:50, "Zakrzówek Kraken" <kra...@kraken.pl> wrote:
Generalnie masz rację wygodniej jest zakładać płetwy w wodzie niż iść Ale ja nie krytykuję tych OWD-ziaków, widząc takiego animalsa pierwsza myśl jaka przychodzi to, co za zje.. ale jak się nad tym głębiej zastanowić to nie jest ich wina, wina jest po stronie instruktorów, i mój post był skierowany do instruktorów którzy nie uczą od samego początku w którym momencie zakładać płetwy. Powiem więcej instruktor który widzi takiego swojego kursanta który w czasie kursu lub po kursie łazi w płetwach powinien naprostować że takie łażenie jest niebezpieczne, bo się połamać można. A jak tego nie robi to....... cóż, sam sobie wystawia wizytówkę jakich kursantów produkuje. Swoją drogą jakoś sceny tego typu nie kluły mnie w czy na innych akwenach a trochę ich widziałem, wyjątkiem jest tu Zakrzówek, pewnie przez tą fajną drogę a gdzie indziej tak łatwo się nie da. To że Maciek odpowiadam na twój post nie jest atakiem na Kraken, ja nie mam pojęcia z jakiego klubu są ci ludzie, nie zdziwię się jak sprawa dotyczy większej ilości klubów a jedni patrzą na drugich i produkują animalsów. Ale jak będę następnym razem to nie omieszkam popytać gdzie robili kurs, i dlaczego łażą w płetwach. |