Kto rządzi w państwach UE?

Data: 2013-03-25 12:00:01
Autor: WW
Kto rządzi w państwach UE?
Witam

Z okazji postawienia się Cypru banksterom przyszło mi do głowy zapytać, kto tak naprawdę rządzi w państwach UE?
Skoro urzędnicy, nie wybrani w żadnych wyborach, narzucają jakiemuś państwu, teraz Cyprowi, ale potem innym - co mają przegłosować a więc przyjąć jako prawo, to kto rządzi?
Czy przedstawiciele narodu wybrani w wyborach, czy garstka urzędników z UE?

Pozdrawiam
WW
"Polski premier jest wrogiem demokracji w państwach narodowych. Chce, aby biurokracja brukselska, która nie jest wybierana w żadnym głosowaniu, rządziła Polską i 26 innymi państwami UE".  Nigel Farage.

Data: 2013-03-25 12:07:02
Autor: GoD is The best And Fuck The Rest.
Kto rządzi w państwach UE?

Rzadzi ten kto trzyma Bank !

Data: 2013-03-25 12:20:18
Autor: leszek niewiadomski
Kto rządzi w państwach UE?
Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
[...]

Drugi boukun? Nie przyszlo ci przypadkiem do glowy, ze politycy obradujacy w sprawie pomocy dla Cypru zostali wybrani w swoich panstwach? To oni podejmuja decyzje, a nie jacys biurokraci i doradcy. Nawet do banku swiatowego politycy deleguja swoich przedstawicieli.
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-03-25 12:35:11
Autor: jr
Kto rządzi w państwach UE?

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kipbti$535$1online.de...
Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
[...]

Ty ich wybierales?
Ty mogles sobie wybrac tak zwanych europoslow do PE, ktory jest cialem opiniotworczym (i z ktorego opiniami malo kto sie liczy).

  To oni podejmuja decyzje, a nie jacys biurokraci i doradcy.

Decyzje podejmuje eurokomsja oraz przywodcy najwiekszych panstw.

Data: 2013-03-26 00:25:48
Autor: leszek niewiadomski
Kto rządzi w państwach UE?

Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
[...]

Przywodcy tzn. prezydenci, premierzy sa wybierani bezposrednio lub posrednio, parlamenty narodowe i europejski rowniez, oni powoluja lub wybieraja ministrow, komisarzy, doradcow, urzednikow, dyrektorow itd. Stoi to pewnie w konstytucjach? Dyrektorzy bankow (centralnych, narodowych, swiatowego, europejskiego) nie podlegaja wyborom. Powoluja ich politycy, parlamenty, a tych jw.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowy_Bank_Polski

oraz http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:C:2004:310:SOM:PL:HTML

>1. Zgodnie z artykułem III-382 ustęp 1 Konstytucji Rada Prezesów składa się z członków Zarządu Europejskiego Banku Centralnego i prezesów krajowych banków centralnych Państw Członkowskich
nie objętych derogacją w rozumieniu artykułu III-197 Konstytucji.<

Poczytaj sobie. Ciekawe to!
ln.

Data: 2013-03-26 22:14:53
Autor: jr
Kto rządzi w państwach UE?

Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Komisja_Europejska#Prerogatywy
Komisja Europejska - wladza ustawodawcza a takze rodzaj wladzy prezydenckiej

http://pl.wikipedia.org/wiki/Komitet_Ministr%C3%B3w_Rady_Europy
Komitet Ministrów Rady Europy - wladza wykonawcza

http://pl.wikipedia.org/wiki/Parlament_Europejski#Kompetencje
Parlament Europejski - funkcje kontrolne i opiniotworcze - jedyny organ Unii powolywany w wyniku bezposrednich wyborow.

Porownujac do struktury panstwa wyglada to tak, jakby wojewodowie pelnili funkcje sejmu, ich zastepcy funkcje rzadu, a parlament byl ograniczony do senatu. Jednym slowem farsa.

Data: 2013-03-25 12:39:33
Autor: WW
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 2013-03-25 12:20, leszek niewiadomski pisze:
[...]

Pominąłeś rolę Europejskiego Baku Centralnego.
Owi politycy radzili, w jak sposób zrobić to, co kazał EBC.

Data: 2013-03-25 12:39:00
Autor: jr
Kto rządzi w państwach UE?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:kipanh$fpn$1node2.news.atman.pl...
Witam

Z okazji postawienia się Cypru banksterom przyszło mi do głowy zapytać, kto tak naprawdę rządzi w państwach UE?

Jak to kto? Skomuszone pokolenie '68, ktore zapowiedzialo dlugi marsz po wladze. Nie sprawdziwszy sie w lokalnych strukturach demokracji zbudowali sobie UE.

Data: 2013-03-25 13:17:38
Autor: Trybun
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 2013-03-25 12:00, WW pisze:
[...]

Kto rządzi w poszczególnych państwach UE to trudno wyczuć. Ale jakie "postawienie sie Cypru" masz na myśli?. Czy temu państwu coś narzucono, czy tylko postawiono warunek że dalsze pożyczki będą obwarunkowane swoim własnym  wkładem do ogólnego wsparcia tego kraju? W sumie to do kogo te pretensje, do pożyczkobiorców którzy w choć małym stopniu chcą przyhamować beztroskie życie Cypryjczyków na kredyt, bez wkładu własnego?

Data: 2013-03-25 13:59:26
Autor: WW
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 2013-03-25 13:17, Trybun pisze:

[...]

A nie przyszło Ci do głowy, że Cypr to próba?

Data: 2013-03-25 14:40:49
Autor: Bogdan Idzikowski
Kto rządzi w państwach UE?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:kiphne$n1r$1node2.news.atman.pl...
[...]

Próba? Czego?

rozbawiony po czubek

Data: 2013-03-26 12:27:07
Autor: Trybun
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 2013-03-25 13:59, WW pisze:
[...]

Oczywiście że przyszło, tak samo jak wcześniej ten wyskok Tuska z podniesieniem wieku emerytalnego. Być może to władcy Unii w ten sposób sondują potencjalne zachowanie przy wprowadzaniu niepopularnych zmian w całej Unii, ale jak na razie tylko tego możemy się domyślać, bo oficjalnie premier Cypru nie dostał z Brukseli dyspozycji okradania ludzi którzy swoje oszczędności trzymają w bankach. On tylko został poinformowany że pakiet ratunkowy musi również mieć własny, cypryjski wkład.

Data: 2013-03-27 14:40:43
Autor: WW
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 2013-03-26 12:27, Trybun pisze:

[...]

Szef eurogrupy (czyli ministrów finansów eurozony) uznał operację cypryjską za wzorcową i możliwą do zastosowania w innych państwach.

Data: 2013-03-27 14:54:02
Autor: xan
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 25.03.2013 13:17, Trybun pisze:
[...]

Wiesz ze dzwoni tylko nie wiesz gdzie, Cypr nie żył na kredyt. Cypr pogrążyły Greckie obligi, w które to kasę chętnie inwestowały Cypryjskie banki, ten największy ma ich aż 40% wartosci swojego kapitału. Winą Cypru jest tylko to ze dał za dużą wolną wolę bankom. A to ze Cypr pada na pysk, mogą podziękować tylko Trojce która to łaskawie Greckie oblig zamieniła w papier toaletowy.

A teraz UE czy jak wolisz KE chce na Cyprze odegrać się za ulgi i niskie podatki, wg. mnie zagrywka obligami Greckimi była po części celowa aby udupić "raje" podatkowe (aby ludzi chwycić całkowicie za ryj), których to banki takie obligi kupowały.

I dziś, prywatne banki się nauczyły, i dziś, obligi skupuje w większości EBC, komercha podchodzi do tego bardzo ostrożnie.

Data: 2013-03-27 16:37:20
Autor: WW
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 2013-03-27 14:54, xan pisze:
[...]

Cypr to początek. Nie trzeba być prorokiem aby wiedzieć, że jak tylko odblokują banki, depozyty zostaną z nich wycofane w najkrótszym możliwym terminie. Co właściciele z nimi zrobią?
Otóż  kupują jedyne w Europie obligacje, co do których mają pewność, że nie staną się one w krótkim czasie papierem toaletowym. Niemieckie obligacje. Skoro banki padają, euro leci na pysk, giełda pikuje... jedyną szansą na ocalenie majątku to powierzyć go Niemcom.
Stara maksyma głosi, że zawsze winien jest ten, kto odnosi korzyść.

Data: 2013-03-27 16:47:51
Autor: Bogdan Idzikowski
Kto rządzi w państwach UE?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:kiv3nk$id2$1node1.news.atman.pl...
[...]

Och! Widzę następnego genialnego ekonomistę po korespondencyjnym tygodniowym kursie ekonomii. Preziu był lepszy. By uchodzić za równie genialnego ekonomistę, ukończył dwutygodniowy kurs w Klarysewie.
Gratulacje!!!

uchachany po pachy

Kto rządzi w państwach UE?