Kto rządzi w państwach UE?

Data: 2013-03-25 12:20:18
Autor: leszek niewiadomski
Kto rządzi w państwach UE?
Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
Witam

Z okazji postawienia się Cypru banksterom przyszło mi do głowy zapytać,
kto tak naprawdę rządzi w państwach UE?
Skoro urzędnicy, nie wybrani w żadnych wyborach, narzucają jakiemuś
państwu, teraz Cyprowi, ale potem innym - co mają przegłosować a więc
przyjąć jako prawo, to kto rządzi?
Czy przedstawiciele narodu wybrani w wyborach, czy garstka urzędników z UE?

Pozdrawiam
WW
"Polski premier jest wrogiem demokracji w państwach narodowych. Chce,
aby biurokracja brukselska, która nie jest wybierana w żadnym
głosowaniu, rządziła Polską i 26 innymi państwami UE".  Nigel Farage.

Drugi boukun? Nie przyszlo ci przypadkiem do glowy, ze politycy obradujacy w sprawie pomocy dla Cypru zostali wybrani w swoich panstwach? To oni podejmuja decyzje, a nie jacys biurokraci i doradcy. Nawet do banku swiatowego politycy deleguja swoich przedstawicieli.
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-03-25 12:35:11
Autor: jr
Kto rządzi w państwach UE?

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kipbti$535$1online.de...
Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
[...]

Ty ich wybierales?
Ty mogles sobie wybrac tak zwanych europoslow do PE, ktory jest cialem opiniotworczym (i z ktorego opiniami malo kto sie liczy).

  To oni podejmuja decyzje, a nie jacys biurokraci i doradcy.

Decyzje podejmuje eurokomsja oraz przywodcy najwiekszych panstw.

Data: 2013-03-26 00:25:48
Autor: leszek niewiadomski
Kto rządzi w państwach UE?

Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
[...]

Przywodcy tzn. prezydenci, premierzy sa wybierani bezposrednio lub posrednio, parlamenty narodowe i europejski rowniez, oni powoluja lub wybieraja ministrow, komisarzy, doradcow, urzednikow, dyrektorow itd. Stoi to pewnie w konstytucjach? Dyrektorzy bankow (centralnych, narodowych, swiatowego, europejskiego) nie podlegaja wyborom. Powoluja ich politycy, parlamenty, a tych jw.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowy_Bank_Polski

oraz http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:C:2004:310:SOM:PL:HTML

>1. Zgodnie z artykułem III-382 ustęp 1 Konstytucji Rada Prezesów składa się z członków Zarządu Europejskiego Banku Centralnego i prezesów krajowych banków centralnych Państw Członkowskich
nie objętych derogacją w rozumieniu artykułu III-197 Konstytucji.<

Poczytaj sobie. Ciekawe to!
ln.

Data: 2013-03-26 22:14:53
Autor: jr
Kto rządzi w państwach UE?

Am 25.03.2013 12:00, schrieb WW:
[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Komisja_Europejska#Prerogatywy
Komisja Europejska - wladza ustawodawcza a takze rodzaj wladzy prezydenckiej

http://pl.wikipedia.org/wiki/Komitet_Ministr%C3%B3w_Rady_Europy
Komitet Ministrów Rady Europy - wladza wykonawcza

http://pl.wikipedia.org/wiki/Parlament_Europejski#Kompetencje
Parlament Europejski - funkcje kontrolne i opiniotworcze - jedyny organ Unii powolywany w wyniku bezposrednich wyborow.

Porownujac do struktury panstwa wyglada to tak, jakby wojewodowie pelnili funkcje sejmu, ich zastepcy funkcje rzadu, a parlament byl ograniczony do senatu. Jednym slowem farsa.

Data: 2013-03-25 12:39:33
Autor: WW
Kto rządzi w państwach UE?
W dniu 2013-03-25 12:20, leszek niewiadomski pisze:
[...]

Pominąłeś rolę Europejskiego Baku Centralnego.
Owi politycy radzili, w jak sposób zrobić to, co kazał EBC.