Kto się boi języka hebrajskiego w Bielsku-Białej?

Data: 2012-09-07 08:21:38
Autor: Tzva Adonai
Kto się boi języka hebrajskiego w Bielsku-Białej?
Kto się boi języka hebrajskiego w Bielsku-Białej?

Dzięki pomysłowi Proszyka i miejscowego Ośrodka Edukacji ''Sokrates''
we wrześniu w mieście rozpoczną się kursy hebrajskiego. Będzie go
uczył właśnie Proszyk, a zainteresowanie jest bardzo duże.

Ale oprócz odbierania telefonów i e-mali od osób chętnych do nauki
organizatorzy muszą znosić także pretensje wielu ludzi, którzy
twierdzą, że ten kurs to próba restytucji życia żydowskiego w mieście.

Proszyk żartuje, że na pierwszych zajęciach uczestnicy dostaną
jarmułki, a na kolejnych zostaną obrzezani.

Komu przeszkadzają kursy hebrajskiego? Występują anonimowo, z tonu
listów wynika, że do sprawy podchodzą zasadniczo i poważnie.

Dorota Wiewióra, szefowa miejscowej Gminy Wyznaniowej Żydowskiej,
opowiada, że na początku trudno było jej uwierzyć, że komuś kurs
hebrajskiego naprawdę może przeszkadzać.

- Ręce opadają. Nawet trudno to skomentować - mówi pani Dorota.

Więcej...
http://wyborcza.pl/1,126565,12277608,Kto_sie_boi_jezyka_hebrajskiego.html?fb_action_ids=2336468828357&fb_aggregation_id=288381481237582&fb_source=aggregation&fb_action_types=og.likes#ixzz25nWD2qL7

Data: 2012-09-07 12:32:00
Autor: Stachu Chebel
On 7 Wrz, 17:21, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
[...]

Cytat z cytowanej wyborczej:

Nie brak pasjonatów, którzy przypominają bielszczanom o tym, jak
wielką rolę w rozwoju miasta odegrali właśnie miejscowi Żydzi. Choćby
zmarły w 1906 roku Karol Korn, wybitny architekt. To jemu miasto
zawdzięcza m.in. budynek poczty, hotel President czy willę Sixta.

1) Budynek poczty - badziewie okrutne , w dzień Święty trzeba
zapierdalać na pocztę przy PKP
2) Przy ul.Sixta jest skarbówka

Hmmm, jaką wiewiórę ma ta Wiewióra?

Data: 2012-09-07 22:02:23
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Stachu Chebel" <stchebel@gmail.com> napisał w wiadomości news:2957a9f5-11eb-4497-8cf1-6916803a7317l9g2000vbj.googlegroups.com...
[...]

======================================

I ten architekt wylazł z grobu w którym przebywał od 1906 roku. Zaprojektował skarbówkę i z powrotem wrócił do grobu?

Data: 2012-09-07 17:31:11
Autor: Stachu Chebel
[...]

A srał tam na pejsioków. Słuchej tego (zarąbiste!!):

http://www.youtube.com/watch?v=G1jpQu6qR1E

Data: 2012-09-07 22:29:50
Autor: Chiron
Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:8d51c048-712c-4417-a7b6-be01f90e364ek3g2000pbr.googlegroups.com...
[...]

A kto stoi za wieloma antysemickimi wystąpieniami? Nie wiesz o rabinie gryzmolącym na ścianach antysemickie pierdoły? Gdyby nie było antysemityzmu, Żydzi by go wymyślili. Nie myślę, żeby to była robota Polaków.

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-09-07 17:42:18
Autor: Stachu Chebel

--

Kto za tym stoi?! Ano my Panie dzieju. Pier..leni antysemici żeśmy są..
I niechaj mi jakiś pejsaty pod chałupę podejdzie...  W papę zbierze, a

Data: 2012-09-08 10:21:19
Autor: Chiron
Użytkownik "Stachu Chebel" <stchebel@gmail.com> napisał w wiadomości news:0125b66b-451f-4c6a-a242-2082d44b97f9c9g2000vbv.googlegroups.com...
> [...]

--

Kto za tym stoi?! Ano my Panie dzieju. Pier..leni antysemici żeśmy są.
Pisz_za_siebie. Jeśli jesteś pier...m antysemitą- to jesteś. Ja nie jestem. Nie znam nawet antysemitów.

I niechaj mi jakiś pejsaty pod chałupę podejdzie...  W papę zbierze, a
potem będzie sprawa w niezawisłym, poszkodowanego oczywistaoczywistość
na rozprawie nie będzie...

Nie wiem, jak traktujesz przechodniów, którzy mają pejsy. Mnie w to nie mieszaj.