Kto się zakopał?

Data: 2010-12-15 08:02:07
Autor: Katanka
Kto się zakopał?
Filip KK wrote:
Fpisójcie miasta ;)

A tak na poważnie, ciężko mówić o jakimkolwiek napędzie (który lepszy)
jak nawet dzisiaj widziałem Subaru Forester na chodniku ryjące i nie
mogące wyjechać... A tak swoją drogą mam bardzo twardego sąsiada,
codziennie rano ryje przez 15 minut swoim Fordem Focusem, żeby
wyjechać z chodnika.. To chyba jakiś kamikaze, bo wątpię aby miał
opony zimowe założone albo ma ale jakieś dojechane...

Z zimówek jestem bardzo zadowolony, bo nawet ostatnio jak jechałem pod lekka górkę przy 25cm nowym sniegu to wyjechałem. Jedynie wkurzał mnie ten cały antyposlizgowy system. Ja mu gaz, a ten ledwo kręci kołami :P zimówki to GoodYear Ultragrip Performance 3. Wczoraj na dośc szerokiej i pustej drodze gdzie były koleiny naprzemian śnieg/oblodzony asfalt dośc ostro pomanewrowałem aby sprawdzic mozliwość auta i bardzo szybko łapał tor jazdy, nawet jak lekko w poślizg wpadł. Nie boję się teraz szybciej jeździć i wczoraj wkurzało mnie, że musiałem się ciągnąć za sznurem aut jadącym 40km/h, gdy mogłem spokojnie jechać 80. No ale co zrobić, wyprzedzanie nie wiele przy takim sznurku by dało, bo bym oszczędził pół minuty, a ryzyko wieksze.

Bardzo podoba mi się jazda zima, można się nieźle pobawić autem :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!

Data: 2010-12-15 09:04:01
Autor: Krzysztof 45
Kto się zakopał?
Katanka napisał(a):
Jedynie wkurzał mnie ten cały antyposlizgowy system. Ja mu gaz, a
ten ledwo kręci kołami :P
Nie możesz wyłączyć? Na stałe masz?
zimówki to GoodYear Ultragrip Performance 3.
Miałem kiedyś całoroczne GoodYeary jakieś vectory, w innym aucie.
Jak zawsze uważam że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego,
to te gumy GoodYeara zmieniły mój pogląd. Robiły świetną robotę i w
lato, deszcz, błoto (jak to na rybkach) i w zimę.
Po sprzedaży auta z vectorami, i od jakiegoś czasu z osobnymi
kompletami na lato/zima, stwierdzam że następny zakup to bedą te
całoroczne vectory.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-15 10:17:37
Autor: J.F.
Kto się zakopał?
Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał
Po sprzedaży auta z vectorami, i od jakiegoś czasu z osobnymi
kompletami na lato/zima, stwierdzam że następny zakup to bedą te
całoroczne vectory.

Maja jedna wade - na tyle drogie, ze pokrywaja koszt zmiany opon :-)

J.

Data: 2010-12-15 17:31:17
Autor: Katanka
Kto się zakopał?
J.F. wrote:
[...]

:-)

Niestey mój komplecik zimówek kosztował ponad 4 koła, a szukałem jak najtaniej.

Data: 2010-12-15 21:29:50
Autor: J.F.
Kto się zakopał?
On Wed, 15 Dec 2010 17:31:17 +0100,  Katanka wrote:
J.F. wrote:
[...]

Teraz powiedz ile kosztuja Vectory w twoim rozmiarze.
Bo ja o robociznie pisze - sama jazda na zimowkach zasadniczo nic nie
kosztuje, bo jedne opony bys szybciej zuzyl i tez musial dokupic
drugi.

J.

Data: 2010-12-15 21:38:16
Autor: Katanka
Kto się zakopał?
J.F. wrote:
[...]

Niestety nie są produkowane w 235x40/R18 :( Co do robocizny - Pan gienek kasował 50zł, a porządni oponiarze 120zł za zmianę kompletu z przełożeniem na felgi całoroczne.

Data: 2010-12-15 23:29:00
Autor: Tomasz Pyra
Kto się zakopał?
W dniu 2010-12-15 21:38, Katanka pisze:

[...]

Tylko po co się umartwiać zimówkami w takim rozmiarze?

Za niecałą połowę tego co zapłaciłeś mogłeś kupić takie same Goodyeary w rozmiarze 215/55R16.
Jeżeli dobrze kojarzę Cię z Mondeo, to nawet taki rozmiar znajdziesz w instrukcji.

Zdolności zimowe miał byś nawet lepsze, a trochę gorsze osiągi na suchym asfalcie powyżej 200km/h też jakoś byś przebolał :)

A różnica w cenie taka, że od razu wystarczyłoby na drugi komplet felg i nie musiałbyś już niczego przekładać, a jedynie zmieniać całe koła. A to też ma swoje zalety - można zmienić samemu, a nawet w zakładzie zawsze Cie wcisną między innych czekających tydzień w kolejce.

Ale przede wszystkim dużo taniej i równie dobrze - lżejszą ręką można sobie pozwolić na wymianę takich z "ledwo średnim" bieżnikiem na nowe i bez wielkiego szarpania za portfel można brać zawsze wyższą półkę opon.

Data: 2010-12-16 07:08:14
Autor: Katanka
Kto się zakopał?
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Miałem opony Continental w takim rozmiarze jak piszesz i kiepsko się to prowadziło. Była wygoda, to fakt i mniej w aucie trzeszczało i skrzypiało, ale w zakrętach było fatalnie. Zresztą teraz to gadanie nie ma juz sensu, bo opony kupiłem i 2 zimy musza jeszcze przetrwać. Potem auto idzie do zyda.

Data: 2010-12-16 10:32:50
Autor: Arek M
Kto się zakopał?

Miałem opony Continental w takim rozmiarze jak piszesz i kiepsko się to
prowadziło. Była wygoda, to fakt i mniej w aucie trzeszczało i
skrzypiało, ale w zakrętach było fatalnie.

To nie byla wina rozmiaru a modelu opon :)

Miałem rozne zimówki, teraz mam Conti T810 i to najgorsza opona, na jakiej jezdziłem.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-12-15 10:38:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kto się zakopał?

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:ie9spg$ghc$1news.vectranet.pl...
Katanka napisał(a):
Jedynie wkurzał mnie ten cały antyposlizgowy system. Ja mu gaz, a
ten ledwo kręci kołami :P
Nie możesz wyłączyć? Na stałe masz?

coraz mniej samochodów daje wyłączyć systemy całkowicie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-12-15 17:30:49
Autor: Katanka
Kto się zakopał?
Katanka napisał(a):
Jedynie wkurzał mnie ten cały antyposlizgowy system. Ja mu gaz, a
ten ledwo kręci kołami :P
Nie możesz wyłączyć? Na stałe masz?

coraz mniej samochodów daje wyłączyć systemy całkowicie.

ABS oraz systemu antypoślizgowego przy ruszaniu wyłączyć nie mogę. Jedynie stabilizację toru jazdy mogę.

Data: 2010-12-16 17:32:51
Autor: Seba
Kto się zakopał?
Dnia Wed, 15 Dec 2010 17:30:49 +0100, Katanka napisał(a):

coraz mniej samochodów daje wyłączyć systemy całkowicie.

ABS oraz systemu antypoślizgowego przy ruszaniu wyłączyć nie mogę. Jedynie stabilizację toru jazdy mogę.

Oprócz ABS`u u mnie na szczęście można powyłączać elektroniczne
"dopalacze". I o ile w codziennej jeździe nie jest to jakoś potrzebne
(pomijam wygłupy autem na jakimś odludnym parkingu/lotnisku), o tyle w
sytuacjach np. "wygrzebywania" się zimowego bywa wręcz bezcenne i
ratujące dupę. Zresztą u mnie w aucie sam producent zaleca wyłączenie VDC (ESP) podczas
jazdy z założonymi łańcuchami na kołach.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-12-15 17:44:09
Autor: Marek Dyjor
Kto się zakopał?
Katanka wrote:
Filip KK wrote:
[...]

aż do pierwszego rowu  :)

Data: 2010-12-15 17:57:08
Autor: Katanka
Kto się zakopał?
Marek Dyjor wrote:

Bardzo podoba mi się jazda zima, można się nieźle pobawić autem :)

aż do pierwszego rowu  :)

Rów zaliczyłem juz kiedyś. Nie zmienia to faktu, że się można fajnie w zimie pobawić :)