Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?

Data: 2014-08-01 12:49:37
Autor: Pszemol
Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Zainteresował mnie dziwny element/pier¶cień nałożony na moj± póło¶kę... co¶ to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach (ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).

Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs/EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png

Pytam się nie tylko z ciekawo¶ci :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jak±¶ przy prędko¶ciach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazuj±
na póło¶ki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).

I teraz pytanie - wygl±da na to że ten element jest zamocowany
opask± do o¶ki, czyli względnie łatwo go zdj±ć/wymienić... bez
konieczno¶ci kupowania całej póło¶ki, co dużo kasy kosztuje :-)

Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?
Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?

Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)

Data: 2014-08-01 22:52:57
Autor: J.F.
Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Użytkownik "Pszemol"  napisał
[...]

Nie twierdze ze to to, ale Dynamic Vibration Damper moze wlasnie tak wygladac.

I teraz pytanie - wygl±da na to że ten element jest zamocowany
opask± do o¶ki, czyli względnie łatwo go zdj±ć/wymienić... bez
konieczno¶ci kupowania całej póło¶ki, co dużo kasy kosztuje :-)

Na oko to wcale nie tak latwo - trzeba troche rozebrac.

A tu masz przyklad z zewnatrz montowanej
http://allegro.pl/opel-vectrab-2-0-dti-polos-poloska-prawa-2003-r-i4466086770.html

Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?

To sluzy do wywazania samoczynnego :-)

Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?

Symetryczny, ale przeciez niedokladny. Sam sie ma ustawic dobrze ..

Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)

W napedach CD i szlifierkach masz takie z kulkami - tych to dopiero nie rozumiem :-)

J.

Data: 2014-08-02 01:24:33
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

[...]

W takim układzie póło¶ też pewnie nie.
Może poduszki trzymaj±ce silnik?

[...]

Tylko żeby to zdj±ć/założyć musisz wymonotwać póło¶ i rozebrać przegub.

Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?
Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?

Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)

To jest ciężki pier¶cień zamocowany na względnie miękkim i sprężystym ¶rodku.
O co chodzi i dlaczego akurat na półosi to naprawdę nie wiem - na wałach korbowych chyba czego¶ takiego się nie stosuje.
No ale powszechno¶ć rozwi±zania sugeruje że jednak do czego¶ to służy.

Jedyne działanie tego ustrojstwa jakie obseruję w praktyce jest takie że pod tym póło¶ sobie koroduje i tam się łamie ;)

Data: 2014-08-01 20:04:03
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:53dc21b5$0$2358$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No wła¶nie dzi¶ po robocie zanurkowałem pod samochodem
i muszę przyznać że te tłumiki drgań na moich póło¶kach nie
wygl±daj± wcale podejrzanie... Fakt - nie wiem jak wygl±daj±
gdy s± nowe, ale próbowałem nimi poruszać i nie przesuwaj±
się ani wzdłuż osi ani nie obracaj± się na niej - guma też nie jest
jako¶ zniszczona poza tym że lewy wygl±da na ciut sztywniejszy.

Wygl±da na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.
A czemu s±zisz że to poduszki?

Data: 2014-08-03 00:47:33
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-02 03:04, Pszemol pisze:> "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message

> [...]
> jako¶ zniszczona poza tym że lewy wygl±da na ciut sztywniejszy.
>
> Wygl±da na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.

No bo to jest co¶ co ma prawo telepać samochodem w zależno¶ci od stopnia obci±żenia silnika.
A piszesz że przestaje trz±¶ć jak zdejmujesz nogę z gazu.

A wszystkie elementy obrotowe i ich potencjalnie niewyważenie maj± takie samo bicie niezależnie czy silnik je napędza czy nie, bicie zależy wtedy od prędko¶ci.

A poduszki silnika w zależno¶ci od ich napięcia już jak najbardziej mog± dawać takie efekty.

Data: 2014-08-03 12:07:47
Autor: A.L.
Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
On Fri, 1 Aug 2014 12:49:37 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Moze pogoglowac troche?

http://honda-tech.com/showthread.php?t=3037250

http://repairpal.com/bad-engine-mounts-may-cause-vibration-roughness-and-rattle-155

Pogogluj na

honda engine wobble when  accelerator pressed

Znajdziesz znacznie wiecej niz te dwa linki

A.L.

Data: 2014-08-04 09:48:16
Autor: Lewis
Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

Przeguby wewnętrzne :)

Lewis

Data: 2014-08-04 10:36:16
Autor: WOJO
Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
Przeguby wewnętrzne :)
Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego os±du.
Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-04 07:33:32
Autor: Pszemol
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> wrote in message news:lrngm1$b8$1node1.news.atman.pl...
Przeguby wewnętrzne :)
Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego os±du.
Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
:)

A jak t± diagnozę uzasadniacie?

I jak sprawdzić same przeguby?
Mog± być uwalone jak gumy s± zdrowe i suche?

Data: 2014-08-04 14:45:26
Autor: WOJO
Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?
A jak t± diagnozę uzasadniacie?
1.Przebiegiem, przy którym w tym modelu lubi pa¶ć przegub zewnętrzny.
2.Własnym do¶wiadczeniem z t± przypadło¶ci±.
O bardziej mechanicznych rzeczach niech się wypowiada Lewis.
:)
I jak sprawdzić same przeguby?
A pokręć kółeczka na jakim¶ równym, szerokim placyku i posłuchaj czy terkot nie dochodzi z maksymalnie skręconych kół.

Mog± być uwalone jak gumy s± zdrowe i suche?
A jak w ¶rodku też s± suche?
Na odległo¶ć, to sobie gdybamy...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-04 14:26:50
Autor: Pszemol
Kto się zna na półośkach w Hondzie?
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
A jak tÄ… diagnozÄ™ uzasadniacie?
1.Przebiegiem, przy którym w tym modelu lubi paść przegub zewnętrzny.
2.Własnym doświadczeniem z tą przypadłością.
O bardziej mechanicznych rzeczach niech siÄ™ wypowiada Lewis.
:)

Przeguby po obu stronach (właściwie osłony przegubów, te harmonijki)
sprawdzałem wizualnie i nie widzę żadnych pęknięć ani uciekającego smaru.

I jak sprawdzić same przeguby?
A pokręć kółeczka na jakimś równym, szerokim placyku i posłuchaj czy
terkot nie dochodzi z maksymalnie skręconych kół.

Z tym, ĹĽe nie mam ĹĽadnego terkotu...
Auto zaczyna wibrować jak dodaję gazu a przestaje gdy puszczam nogę z gazu.
To sprawdzałem dziś podczas jazdy na wprost.

Mogą być uwalone jak gumy są zdrowe i suche?
A jak w środku też są suche?
Na odległość, to sobie gdybamy...

Nie na odległość: widziałeś gumy moimi oczami - są suche i nie mają pęknięć
ani otarć.
Możesz mi powiedzieć w jaki sposób smar jakim są przeguby napakowane
wydostał się z przegubu skoro gumy są całe?

Data: 2014-08-04 17:45:48
Autor: Lewis
W dniu 2014-08-04 16:26, Pszemol pisze:

Przeguby po obu stronach (właściwie osłony przegubów, te harmonijki)
sprawdzałem wizualnie i nie widzę żadnych pęknięć ani uciekającego smaru.

Z praktyki mogę Ci powiedzieć że przegub wizualnie z zewnątrz może być idealny a będzie miał luz (wypracowanie) i będzie telepać samochodem przy przyspieszaniu.

Wiele razy już tak miałem. Ludzie robili wszystko, całe zawieszenie poduchy, koła, tarcze cuda na kiju, po wymianie przegubu wszystko wracało do normy.
Lewis

Data: 2014-08-04 12:14:10
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:lro9rf$re5$1node1.news.atman.pl...
[...]

Zrobiłem dziś test na parkingu - kilkanaście kółek na maksymalnie
skręconych kołach w lewo i potem w prawo - żadnych stuków, żadnych
zgrzytów, żadnych wibracji przy takiej niskiej prędkości "parkingowej".

Czy dalej mam się czepiać przegubów?
Czy ten test na parkingu skreśla je z listy podejrzeń?

Data: 2014-08-05 00:08:59
Autor: Lewis
W dniu 2014-08-04 19:14, Pszemol pisze:
[...]

Przetestowałeś zewnętrzne:)
Zobacz czy półosie siedzą sztywno w skrzyni biegów, poszarp góra dół i zobacz czy półoś wraz z trójpalczakiem siedzi "sztywno" w obudowie przegubu, ma chodzić na boki ale nie mieć luzu poprzecznego.

Lewis

Data: 2014-08-09 14:26:32
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:lrp09u$k91$1node1.news.atman.pl...
[...]

OK, mam auto podniesione na stojakach...

Leżę pod nim, ruszam półośką od strony pasażera (prawą).
Odrobinę się rusza we wszystkie strony: wzdłuż ośki, ruch
między skrzynią a kołem jest może 1/4 mm i coś stuka
przy kole jak ośka dobija w tamtą stronę. Rusza się nieco
również gdy chwycę ośką i zaczynam nią ruszać w kierunku
przód-tył samochodu, może 1/2 mm luzu, kubek przegubu
przy skrzyni automatycznej też się odrobinę rusza względem
skrzyni, ale nie mając doświadczenia nie umiem powiedzieć
czy to jest jeszcze OK czy juĹĽ nie jest OK.

Nakręciłem krótki filmik z tej inspekcji trzymając aparat
w ręce, więc nie wiem czy dużo zobaczycie, ale spróbujcie...

To jest ta długa od strony pasażera:
https://vimeo.com/103014585

To jest ta sama prawa (pasażera) półośka i stuki przy
posuwaniu jej w stronę koła:
https://vimeo.com/103014586

Półośka lewa, od strony kierowcy (krótsza) ma mniej luzów.
Zdecydowanie mniej.

Chyba jednak czas rzucić ręcznik na ring i odwiedzić mechanika.

Data: 2014-08-19 20:12:28
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:ls5skn$ind$1dont-email.me...
[...]

No więc mechanik wymienił obie pół-ośki i efekt zniknął.
$1300 :-(    Ale dziÄ™ki wszystkim za prĂłby pomocy.

Data: 2014-08-20 22:21:05
Autor: WOJO
Kto się zna na półośkach w Hondzie?
No więc mechanik wymienił obie pół-ośki i efekt zniknął.
$1300 :-(    Ale dziÄ™ki wszystkim za prĂłby pomocy.
Czyli Lewis miał rację...
Bolesne, ale przy tym przebiegu czasem siÄ™ zdarza.
Dzięki za sprawozdanie.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-20 19:28:41
Autor: Pszemol
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> wrote in message news:lt2vvg$768$1node2.news.atman.pl...
No więc mechanik wymienił obie pół-ośki i efekt zniknął.
$1300 :-(    Ale dziÄ™ki wszystkim za prĂłby pomocy.
Czyli Lewis miał rację...

Na to wyglÄ…da.
Szkoda że nie posłuchałem go i nie wymieniłem sam :-)
Ale kumpel nie miał czasu pomagać a nie jest to robota
dla jednej osoby na parkingu - warto mieć kogoś do pomocy.

Bolesne, ale przy tym przebiegu czasem siÄ™ zdarza.
Dzięki za sprawozdanie.

To jest cena od dealera Hondy ciut na zachĂłd od Chicago...
U niezależnego mechanika pewnie byłoby dużo, dużo taniej... no cóż.

W tej cenie są wytargowane półośki regenerowane Hondy
plus jeden dolny ball-joint (jak siÄ™ to po polsku nazywa?).

Wytargowane bo mówili że nie mają, i muszą zamówić... :-)
No to poprosiłem o wycenę przefaksowaną mi do domu
 - poszukaĹ‚em sobie duĹĽo taniej tej samej części na bernardihondaparts.com
i przyniosłem wydruk targować się do mojego serwisu Hondy :-)
Po rozmowie uznali ĹĽe Ĺ‚askawie uznajÄ… cenÄ™ z tego sklepu online.
Również trzeba było się o koszt wymiany ball-joint targować,
bo sku%wiele myśleli że się nie znam i chcieli mnie kasować
osobno jak za całą naprawę, a przecież dużo roboty jest
w obu naprawach wspĂłlne, nie? Tzw. "labor overlap".

Czyli generalnie niemiło wspominam wizytę w ASO Hondy:
gdybym się rzeczywiście nie znał i nie kłócił to zapłaciłbym jakieś
$300 więcej za same ośki a potem jeszcze jakieś $160 więcej za
ball-joint bo policzona byłaby robocizna osobno...

Was też mechanicy tak próbują wydymać bez mydła?
Czy mĂłwiÄ… grzecznie (i bez pytania) ĹĽe to i tamto przy okazji,
więc za robotę nie liczą już osobno?

Data: 2014-08-21 08:12:04
Autor: WOJO
Kto się zna na półośkach w Hondzie?
plus jeden dolny ball-joint (jak siÄ™ to po polsku nazywa?).
Sworzeń wahacza dolnego

[...]
Akurat w Accordzie do wymiany półosi trzeba i tak rozpiąć wahacz, więc wymontowanie sworznia i zamontowanie nowego to raptem dodatkowe 15 minut.

Was też mechanicy tak próbują wydymać bez mydła?
Niestety, już to gdzieś pisałem, że chyba tak wyglądam, że ceny szybują w kosmos.
Ostatnio opisywałem, że za regulację zaworów zawołano 800zł, którą to regulację wykonuje się w 2 godziny.
Odejmując koszty uszczelek, roboczogodzina wychodzi 300zł.

Czy mĂłwiÄ… grzecznie (i bez pytania) ĹĽe to i tamto przy okazji,
więc za robotę nie liczą już osobno?
Jak takiego mechanika znajdę to dam znać - chwilowo nie znalazłem. :)
Dlatego lubię zamówić części w USA i samodzielnie podłubać. Często okazuje się, że doliczając nawet przesyłkę, cło i VAT, części są tańsze niż w Polsce.
A jak uda się zamówić "gift" to już ceny spadają do poziomu 1/3 ceny ASO.
Oczywiście są rzeczy, z którymi sobie nie poradzę ze względu na brak doświadczenia lub specjalistycznego sprzętu.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-21 13:30:08
Autor: Pszemol
"WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> wrote in message news:lt42jj$6m8$1node2.news.atman.pl...
plus jeden dolny ball-joint (jak siÄ™ to po polsku nazywa?).
Sworzeń wahacza dolnego

Dzięki!

Akurat w Accordzie do wymiany półosi trzeba i tak rozpiąć wahacz, więc wymontowanie sworznia i zamontowanie nowego to raptem dodatkowe 15 minut.

No wiem, bo przed rozmową w ASO przejrzałem dokładnie
oryginalny service manual Hondy do mojego samochodu... :-)
Dlatego szedłem "pytać" o labor overlap na pewniaka i miałem
już na końcu języka śpiewkę że zabieram auto ze sobą jakby
odpowiedzieli ĹĽe nie upuszczÄ… na robociĹşnie...

Odejmując koszty uszczelek, roboczogodzina wychodzi 300zł.

Kto by tak nie chciał zarabiać, nie? :-)

[...]

MĂłwisz o jakimĹ› konkretnym sklepie online czy eBay.com?
Bo rzadko zdarza się sklep co chce się bawić w wysyłkę międzynarodową.

Data: 2014-08-21 20:45:18
Autor: WOJO
Kto się zna na półośkach w Hondzie?
MĂłwisz o jakimĹ› konkretnym sklepie online czy eBay.com?
Bo rzadko zdarza się sklep co chce się bawić w wysyłkę międzynarodową.
Jedno i drugie.
Akurat do mojej marki są sprzedawcy, dla których wysłanie za granice jest problemem.
Mają dobre ceny, ale nie wysyłają.
SÄ… teĹĽ firmy, dla ktĂłrych nie stanowi to problemu za dodatkowÄ… niewielkÄ… marĹĽÄ™.
Oczywiście najlepiej dogadać się z osobą prywatną, o zakup i wysyłkę - wychodzi najtaniej. :)
Ebay - jak trafisz. Ostatnio jest sporo cwaniaków, którzy przeginają na kosztach przesyłki, ale w takiej sytuacji szukam innego. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-22 01:21:58
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-21 08:12, WOJO pisze:

Jak takiego mechanika znajdę to dam znać - chwilowo nie znalazłem. :)
Dlatego lubię zamówić części w USA i samodzielnie podłubać. Często
okazuje się, że doliczając nawet przesyłkę, cło i VAT, części są tańsze
niĹĽ w Polsce.

W przypadku Hondy lubią być 3x tańsze.

A jak uda się zamówić "gift" to już ceny spadają do poziomu 1/3 ceny ASO.
Oczywiście są rzeczy, z którymi sobie nie poradzę ze względu na brak
doświadczenia lub specjalistycznego sprzętu.

W Hondzie w Europie to norma ĹĽe sobie 300% marĹĽy dopisujÄ… do kaĹĽdej ceny.
I tak swoją drogą to amerykańskie ASO Hondy mają politykę że za żadne skarby nie chcą wysyłać do Europy, a próbując zamówić na hotel w USA (w którym był kolega) chcieli płatności kartą koniecznie zarejestrowaną na adres w USA.

Data: 2014-08-22 14:31:21
Autor: WOJO
[...]
Mam wraĹĽenie, ĹĽe nie tylko w Hondzie...
I jak tu nie "kochać" ASO.
Rozumiem, że na drobnicy typu filtry, nakrętki, śrubki, kołki można dawać takie marże, ale jak uszczelka (jedna z wielu) w USA kosztuje 11$ w Polsce żądają za nią 85zł to już lekka przesada.
Transport, podatki i marże występują także po drugiej stronie oceanu.
Co jakiś czas wydaję więc kilka setek i ślę do Polski.
Po doliczeniu wszystkich kosztĂłw wychodzi i tak 50% ceny w Polsce.
Oto Polska właśnie - tam im się opłaca, tutaj zawsze za mało.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-22 17:03:58
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-22 14:31, WOJO pisze:
[...]
zarejestrowanÄ… na adres w USA.

Mam wraĹĽenie, ĹĽe nie tylko w Hondzie...

To jest inna sprawa.
Z opowieści znajomych słyszałem że sprawa wygląda podobnie nawet jeśli chodzi o marki europejskie - że ta sama część do BMW w ASO w USA lubi być 2x tańsza niż w ASO w Niemczech czy Polsce.

SwojÄ… drogÄ… ciekawe z czego to wynika.

Bo koncern to siłą rzeczy monopolista na rynku oryginalnych części do sprzedawanych modeli, ale dlaczego w Europie ceny są 3x wyższe niż w USA?

Czyżby za oceanem jakieś prawo antymonopolowe zrobiło z tym porządek?

Czy może praktycznie wszyscy kupujący części w ASO to likwidujący szkody ubezpieczeniowe i w takim przypadku nie tylko cena nie gra roli, a wręcz im drożej tym lepiej? Ale takie zjawisko pewnie też by działało w USA.

I jak tu nie "kochać" ASO.

Tyle że to nie tyle końcowe ASO, co koncern narzuca im ceny.
Kiedyś wpadła mi w łapki rozliczenie zamówienia między ASO a ich centralą i oni dorzucają kilkanaście % swojej marży.

Rozumiem, że na drobnicy typu filtry, nakrętki, śrubki, kołki można
dawać takie marże, ale jak uszczelka (jedna z wielu) w USA kosztuje 11$
w Polsce żądają za nią 85zł to już lekka przesada.

Jeśli chodzi o Hondę to praktycznie takie różnice są wszędzie, nie zależnie czy część duża, mała, droga czy tania:

Komplet synchronizatorów w USA $337, a w Europie 1061$ - 314% różnicy
http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?products_id=545054568
http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_search_A10.php?partdes=PFKL432195

Filtr powietrza w USA $16, a w Europie $44 - 275%
http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?products_id=545369762
http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_search_A10.php?partdes=PFKL2309329

Przegub w USA $24, w Europie $64 - 266%
http://www.hondapartsdeals.com/product_info.php?products_id=545100511
http://www.lingshondaparts.com/honda_part_number_search_A10.php?partdes=PFKL599833

Po prostu WSZYSTKO

Data: 2014-08-04 15:50:35
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 4 sierpnia 2014 14:33:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> Obstawia�em raczej zewn�trzne, ale przychyl� si� do Twojego os�du.

> Mam nadziej�, �e Przemol si� pochwali wynikiem.

> :)

A jak tďż˝ diagnozďż˝ uzasadniacie?

I jak sprawdziďż˝ same przeguby?

Mogďż˝ byďż˝ uwalone jak gumy sďż˝ zdrowe i suche?

Skręcasz maksymalnie koła i ruszasz tak jakby¶ ruszał żeby mieć 10 sekund do setki. Jak usłyszysz pierdolnięcie i samochód nie będzie jechał to znaczy że przegub a wła¶ciwie sprzęgło. Bo to co przenosi moment obrotowy to nie przegub a sprzęgło.

Kto się zna na póło¶kach w Hondzie?