Kto się zna na półośkach w Hondzie?

Data: 2014-08-02 01:24:33
Autor: Tomasz Pyra
Kto się zna na półośkach w Hondzie?
W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:

Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...

W takim układzie półoś też pewnie nie.
Może poduszki trzymające silnik?

Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazują
na półośki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).

I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)

Tylko żeby to zdjąć/założyć musisz wymonotwać półoś i rozebrać przegub.

Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?

Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)

To jest ciężki pierścień zamocowany na względnie miękkim i sprężystym środku.
O co chodzi i dlaczego akurat na półosi to naprawdę nie wiem - na wałach korbowych chyba czegoś takiego się nie stosuje.
No ale powszechność rozwiązania sugeruje że jednak do czegoś to służy.

Jedyne działanie tego ustrojstwa jakie obseruję w praktyce jest takie że pod tym półoś sobie koroduje i tam się łamie ;)

Data: 2014-08-01 20:04:03
Autor: Pszemol
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:53dc21b5$0$2358$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No właśnie dziś po robocie zanurkowałem pod samochodem
i muszę przyznać że te tłumiki drgań na moich półośkach nie
wyglądają wcale podejrzanie... Fakt - nie wiem jak wyglądają
gdy są nowe, ale próbowałem nimi poruszać i nie przesuwają
się ani wzdłuż osi ani nie obracają się na niej - guma też nie jest
jakoś zniszczona poza tym że lewy wygląda na ciut sztywniejszy.

Wygląda na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.
A czemu sązisz że to poduszki?

Data: 2014-08-03 00:47:33
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-02 03:04, Pszemol pisze:> "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message

> [...]
> jakoś zniszczona poza tym że lewy wygląda na ciut sztywniejszy.
>
> Wygląda na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.

No bo to jest coś co ma prawo telepać samochodem w zależności od stopnia obciążenia silnika.
A piszesz że przestaje trząść jak zdejmujesz nogę z gazu.

A wszystkie elementy obrotowe i ich potencjalnie niewyważenie mają takie samo bicie niezależnie czy silnik je napędza czy nie, bicie zależy wtedy od prędkości.

A poduszki silnika w zależności od ich napięcia już jak najbardziej mogą dawać takie efekty.

Kto się zna na półośkach w Hondzie?