On Fri, 1 Aug 2014 12:49:37 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:
Zainteresował mnie dziwny element/pier¶cień nałożony na moj± póło¶kę... co¶ to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach (ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).
Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs/EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png
Pytam się nie tylko z ciekawo¶ci :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jak±¶ przy prędko¶ciach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, u¶wiadomiłem sobie
że przestaje autem trzę¶ć jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazuj±
na póło¶ki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).
I teraz pytanie - wygl±da na to że ten element jest zamocowany
opask± do o¶ki, czyli względnie łatwo go zdj±ć/wymienić... bez
konieczno¶ci kupowania całej póło¶ki, co dużo kasy kosztuje :-)
Czy po takiej operacji trzeba o¶kę wyważyć?
Ten pier¶cień jest symetryczny względem o¶ki?
Jak to działa, czy może czego¶ nie rozumiem i bł±dzę? :-)
Moze pogoglowac troche?
http://honda-tech.com/showthread.php?t=3037250
http://repairpal.com/bad-engine-mounts-may-cause-vibration-roughness-and-rattle-155
Pogogluj na
honda engine wobble when accelerator pressed
Znajdziesz znacznie wiecej niz te dwa linki
A.L.
|