Kto sp艂aci d艂ugi Tuska?

Data: 2012-10-07 15:20:06
Autor: Przemys艂aw W
Kto sp艂aci d艂ugi Tuska?
"Szanowni Pa艅stwo! Panie Marsza艂ku! Wysoka Izbo! Kiedy w kampanii wyborczej przekonywa艂em Polak贸w, 偶e uda nam si臋 dogoni膰 najbardziej rozwini臋te kraje Europy, m贸wi艂em z pe艂nym przekonaniem. To nie by艂 chwyt propagandowy. Wiem, 偶e my Polacy mo偶emy tego dokona膰 i wiem, 偶e nie wszyscy odnajduj膮 w sobie wiar臋 w to, 偶e Polacy mog膮 tego dokona膰. Mam nadziej臋, 偶e te s艂owa, kt贸re wypowiem i mam nadziej臋, 偶e praktyka naszego rz膮dzenia przekona tych w膮tpi膮cych w to, 偶e Polacy s膮 zdolni do takiego skoku, 偶e uwierz膮 w si艂y w艂asnego narodu. Ja wierz臋."

- donald tusk

Kto sp艂aci d艂ugi Tuska?

Poziom d艂ugu krajowego na koniec wrze艣nia 2012 r. wyni贸s艂 528 mld z艂 wobec 507 mld z艂 na koniec 2011 roku - poinformowa艂 Departament D艂ugu Publicznego Ministerstwo Finans贸w w 艣rodowym komunikacie.

Jak we wrze艣niu podawa艂 portal niezalezna.pl - w ko艅cu I kwarta艂u 2012 r. mieli艣my r贸wnie偶 245 mld euro zobowi膮za艅 wobec zagranicy. Przy obecnym kursie europejskiej waluty daje to ponad 980 mld z艂 zad艂u偶enia zagranicznego.

Z komunikatu Departamentu wynika r贸wnie偶, 偶e stan 艣rodk贸w z艂otowych i walutowych w dyspozycji resortu na koniec wrze艣nia wyni贸s艂 59 mld z艂 wobec 53 mld z艂 na koniec sierpnia.

Pierwszy, stworzony w Polsce przez ekonomist臋 Marka 艁angalisa, zegar d艂ugu ju偶 w sierpniu, przekroczy艂 kwot臋 biliona z艂otych!  Wed艂ug szacunk贸w, rz膮d w ci膮gu dw贸ch ostatnich kadencji zwi臋kszy艂 zad艂u偶enie pa艅stwa ju偶 o 400 mld z艂.

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2012-10-08 19:31:38
Autor: Marek Woydak
Kto sp艂aci d艂ugi Tuska?
Dnia Sun, 07 Oct 2012 15:20:06 -0500, Przemys砤w W napisa(a):

"Szanowni Pa駍two! Panie Marsza砶u! Wysoka Izbo! Kiedy w kampanii wyborczej przekonywa砮m Polak體, 縠 uda nam si dogoni najbardziej rozwini阾e kraje Europy, m體i砮m z pe硁ym przekonaniem. To nie by chwyt propagandowy. Wiem, 縠 my Polacy mo縠my tego dokona i wiem, 縠 nie wszyscy odnajduj w sobie wiar w to, 縠 Polacy mog tego dokona. Mam nadziej, 縠 te s硂wa, kt髍e wypowiem i mam nadziej, 縠 praktyka naszego rz眃zenia przekona tych w眛pi眂ych w to, 縠 Polacy s zdolni do takiego skoku, 縠 uwierz w si硑 w砤snego narodu. Ja wierz."

- donald tusk

Kto sp砤ci d硊gi Tuska?

Poziom d硊gu krajowego na koniec wrze秐ia 2012 r. wyni髎 528 mld z wobec 507 mld z na koniec 2011 roku - poinformowa Departament D硊gu Publicznego Ministerstwo Finans體 w 秗odowym komunikacie.

Jak we wrze秐iu podawa portal niezalezna.pl - w ko馽u I kwarta硊 2012 r. mieli秏y r體nie 245 mld euro zobowi眤a wobec zagranicy. Przy obecnym kursie europejskiej waluty daje to ponad 980 mld z zad硊縠nia zagranicznego.

Z komunikatu Departamentu wynika r體nie, 縠 stan 秗odk體 z硂towych i walutowych w dyspozycji resortu na koniec wrze秐ia wyni髎 59 mld z wobec 53 mld z na koniec sierpnia.

Pierwszy, stworzony w Polsce przez ekonomist Marka ngalisa, zegar d硊gu ju w sierpniu, przekroczy kwot biliona z硂tych!  Wed硊g szacunk體, rz眃 w ci眊u dw骳h ostatnich kadencji zwi阫szy zad硊縠nie pa駍twa ju o 400 mld z.

Jak to kto? PiS. Wygra wybory i b阣zie musia kombinowa.

MW

Kto sp艂aci d艂ugi Tuska?