Kto stoi za OFE?

Data: 2011-03-18 13:30:21
Autor: partiapracy.pl
Kto stoi za OFE?
polecam :

http://lewica.pl/?id=23878

Miłej lektury, może do niektórych tutejszych fanów Balcerona i spółki co¶ dotrze...
Pozdrawiam
PPP

Data: 2011-03-18 13:45:38
Autor: boukun
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "partiapracy.pl" <stakeburnWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:178f.0000024c.4d83505dnewsgate.onet.pl...
[...]

Ludzie powi±zani z towarzystwami emerytalnymi najgło¶niej krzycz±: żadnych zmian! Ci obrońcy istniej±cego systemu emerytalnego nie walcz± w obronie przyszłych emerytur Polaków. To walka o to, by ¶ci±gać jak najwięcej pieniędzy do własnych kieszeni. Np. Forum Obywatelskiego Rozwoju Leszka Balcerowicza w 2009 r. dostało ponad milion złotych od sponsorów, m.in. od wła¶cicieli powszechnych towarzystw emerytalnych. Warto zapamiętać, że w 2009 r. na wynagrodzenia w PTE wydano ponad 104 mln zł. Jest czego bronić. Tylko kto obroni emerytów?
(...)
I taki jest wła¶nie urok obecnej polskiej dyskusji nad zmianami w działalno¶ci OFE. Jak widać, polega ona na tym, że ci, którzy s± przeciwni jakimkolwiek zmianom w działalno¶ci funduszy emerytalnych, dlatego ż±daj± utrzymania status quo, ponieważ korzystaj± z przymusowo odprowadzanych do OFE pieniędzy przyszłych emerytów. Zrozumiałe więc, że zależy im, by strumień ¶rodków pozyskiwanych od przyszłych seniorów nie zmniejszył się.

Nie jest to zatem walka towarzystw emerytalnych i ich zwolenników w obronie wysoko¶ci przyszłych emerytur Polaków. To walka o to, by od Polaków ¶ci±gać jak najwięcej pieniędzy do własnych kieszeni.
-- -- -- -- -- -- -- -- --
Ciekawe, obrońc± Balcerowicza & Co. jest teraz zdaje się Kaczyński i PiS...

Pozdrowienia dla Polskiej Partii Pracy, jedynej wolnej organizacji robotniczej w Polsce.

boukun

Data: 2011-03-18 14:01:14
Autor: Jacek
Kto stoi za OFE?
Ciekawe, obrońc± Balcerowicza & Co. jest teraz zdaje się Kaczyński i PiS...

Pozdrowienia dla Polskiej Partii Pracy, jedynej wolnej organizacji robotniczej w Polsce.

boukun

Nie, kaczor jest za dobrowolno¶ci± OFE.
Tylko jak zwykle tak to przekazuje, ze nikt nie może zrozumieć.
W spotach jest słowo wybór.

Popatrz dokładnie.

Data: 2011-03-18 14:12:50
Autor: boukun
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ilvl2p$mnv$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Nie ma znaczenia, OFE to kolejne złodziejstwo na Polakach, wielu "dobrowolnie" jest nakłanianych do oddawania kolejnej daniny..., bez jakiegokolwiek uzasadnienia celowo¶ci tegoż... Talmudyczne przesłania...

boukun

Data: 2011-03-18 14:15:24
Autor: Jacek
Kto stoi za OFE?
[...]

Kaczor jest za tym, że jak chcesz to możesz wp±łcać do OFE.
A jak nie chcesz to nie musisz.
Tylko nie mówi gło¶no i likwidacji OFE bo wiesz, że to nie medialne.

Data: 2011-03-18 14:19:46
Autor: boukun
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ilvltb$o4f$1usenet.news.interia.pl...
[...]

To jest najgorsze w polityce, jestem przeciw, a nawet za... Ilu jest takich niezdecydowanych, których w ten sposób przeci±gnie się na za? Statystycznie połowa i to jest cała polityka Kaczyńskiego, rodem z Fundacji Batorego...

boukun

Data: 2011-03-18 14:26:48
Autor: Jacek
Kto stoi za OFE?
[...]

Kaczor jest zdecydowany, jest za likwidacj± OFE tylko likwidacja ma być głosami obywateli a nie kolejnym dekretem. Chce ci dać wolno¶c wyboru.

Data: 2011-03-18 14:30:05
Autor: boukun
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ilvmin$p6g$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Pierdu, pierdu, a od naprostowania obywateli jest Balcerowicz & Co...

boukun

Data: 2011-03-18 15:39:32
Autor: Jacek
Kto stoi za OFE?
[...]

To co, jak będzie miał beret to dasz mu w ucho, a jak nie będzie miał to też mu dasz w ucho?

Data: 2011-03-18 15:16:44
Autor: jadrys
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-18 14:01, Jacek pisze:
Ciekawe, obrońcą Balcerowicza & Co. jest teraz zdaje się Kaczyński i PiS...

Pozdrowienia dla Polskiej Partii Pracy, jedynej wolnej organizacji robotniczej w Polsce.

boukun

Nie, kaczor jest za dobrowolnością OFE.
Tylko jak zwykle tak to przekazuje, ze nikt nie może zrozumieć.
W spotach jest słowo wybór.

Popatrz dokładnie.

Ciekawe czy jest też za tym żeby tych co zmusili Polaków do oddawania pieniędzy w prywatne ręce postawić przed sądem?

Data: 2011-03-18 15:26:40
Autor: u2
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-18 15:16, jadrys pisze:
Ciekawe czy jest też za tym żeby tych co zmusili Polaków do oddawania
pieniędzy w prywatne ręce postawić przed s±dem?

PiS proponuje dobrowolno¶ć płacenia do OFE lub ZUS. I to jest najlepsze
rozwi±zanie. Stopniowo należy likwidować piramidkę finansow± pod nazw± ZUS.

Data: 2011-03-18 15:40:47
Autor: jadrys
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-18 15:26, u2 pisze:
W dniu 2011-03-18 15:16, jadrys pisze:
Ciekawe czy jest teĹĽ za tym ĹĽeby tych co zmusili PolakĂłw do oddawania
pieniędzy w prywatne ręce postawić przed sądem?

PiS proponuje dobrowolność płacenia do OFE lub ZUS. I to jest najlepsze
rozwiązanie. Stopniowo należy likwidować piramidkę finansową pod nazwą ZUS.

PiS, PiS teĹĽ byĹ‚ za rozbiciem ukĹ‚adu okrÄ…gĹ‚ostoĹ‚owego, i masowÄ… budowlÄ… mieszkaĹ„ na wynajem. A caĹ‚Ä…  energie roztrwoniĹ‚ na intrygi wobec swoich koalicjantĂłw.

  Prawda jest taka ĹĽe bez instytucji w stylu ZUSu Polacy mogÄ… zacząć siÄ™ bać o swoje ĹĽycie na starość.

Data: 2011-03-18 15:55:18
Autor: niebieski
Kto stoi za OFE?
W dniu 18.03.2011 15:40, jadrys pisze:

Prawda jest taka że bez instytucji w stylu ZUSu Polacy mogą zacząć się
bać o swoje życie na starość.

A z ZUSem się nie boją? Ja się boję, bo gdyby mi nie rabowano przemocą składek, mógłbym pieniądze zainwestować w coś bardziej rentownego.
Nie boją się tylko naiwni, którzy wierzą, że ktoś zechce później pracować na ich utrzymanie.

--
niebieski

Data: 2011-03-18 16:07:45
Autor: jadrys
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-18 15:55, niebieski pisze:
[...]

Jeżeli sie boją to tylko z powodu fałszywej propagandy sianej przez kapitalistyczne wiecznie nienażarte ryje. To oni chcieliby położyć łapę na pieniądzach na składkach emerytalnych Polaków. A w rzeczywistości jedynym pewnikiem przyszłej emerytury jest ZUS, albo instytucja mu podobna.

Tak z ciekawości zapytam - w co byś zainwestował żeby mieć pewność że to ci przyniesie korzyść w przyszłości i że w ogóle nie pójdziesz z torbami?

Data: 2011-03-18 15:14:58
Autor: obserwator
Kto stoi za OFE?
jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a): Jeżeli sie boj± to tylko z powodu fałszywej propagandy sianej przez kapitalistyczne wiecznie nienażarte ryje. To oni chcieliby położyć łapę na pieni±dzach na składkach emerytalnych Polaków. A w rzeczywisto¶ci jedynym pewnikiem przyszłej emerytury jest ZUS, albo instytucja mu podobna.

Tak z ciekawo¶ci zapytam - w co by¶ zainwestował żeby mieć pewno¶ć że to ci przyniesie korzy¶ć w przyszło¶ci i że w ogóle nie pójdziesz z torbami?

Rzadza wlasnie twoi ukochani towarzysze, ktorzy w jeden dzien stali sie tymi rzekomymi *kapitalistami*.

Data: 2011-03-19 08:22:12
Autor: niebieski
Kto stoi za OFE?
W dniu 18.03.2011 16:07, jadrys pisze:
W dniu 2011-03-18 15:55, niebieski pisze:
W dniu 18.03.2011 15:40, jadrys pisze:

Prawda jest taka że bez instytucji w stylu ZUSu Polacy mogą zacząć się
bać o swoje życie na starość.

A z ZUSem siÄ™ nie bojÄ…? Ja siÄ™ bojÄ™, bo gdyby mi nie rabowano przemocÄ…
[...]

kapitalistyczne wiecznie nienaĹĽarte ryje.

W Posce nie ma kapitalizmu.

To oni chcieliby położyć łapę
na pieniądzach na składkach emerytalnych Polaków.

W ZUSie są składki emerytów? To po co te wieczne dopłaty z budżetu Państwa i kredyty komercyjne?

  A w rzeczywistoĹ›ci
jedynym pewnikiem przyszłej emerytury jest ZUS,

ZUS padnie. Mam nadzieję, że już niedługo.

  albo instytucja mu podobna.

Też w stylu argentyńskiej ruletki?

Tak z ciekawości zapytam - w co byś zainwestował żeby mieć pewność że to
ci przyniesie korzyść w przyszłości i że w ogóle nie pójdziesz z torbami?

Np. w moja firmę, ziemię, dzieci. To by był wybór indywidualny każdej jednostki. Najlepsi wygrywają :-). Pewnosci nie ma nigdy, ale dzięki temu ludzie staraja się myśleć racjonalnie. Teraz nie muszą, bo są utwierdzani w tym, że mogą chlać, nie dbać o dzieci, a w razie kłopotów Państwo ich przygarnie.

--
niebieski

Data: 2011-03-21 04:58:40
Autor: partiapracy.pl
Kto stoi za OFE?
W Posce nie ma kapitalizmu.

Acha, a w Arabii Saudyjskiej jest demokracja. Nie b±dĽ ¶winia, powiedz co bierzesz?

W ZUSie s± składki emerytów? To po co te wieczne dopłaty z budżetu

Państwa i kredyty komercyjne?

Efekt gównianego zarz±dzania przez osłów z nadania partyjnego, co ma efekt np. w
słabej ¶ci±galno¶ci składek (znajomy kilka lat temu przez rok prowadził
ZAREJESTROWANˇ działalno¶ć kompletnie zlewaj±c obowi±zek płacenia składek. Do
dzi¶ ZUS nie przysłał mu nawet ponaglenia)

> [...]

> ci przyniesie korzy¶ć w przyszło¶ci i że w ogóle nie pójdziesz z torbami?

Np. w moja firmę, ziemię, dzieci. To by był wybór indywidualny każdej

OK. Zakładam firmę w branży "siłowe eliminowanie konkurencji". Liczę, że
przyjmiesz to ze zrozumieniem, gdy podpalę ci dom lub porwę dzieciaka dla okupu.
Ostatecznie, "Najlepsi wygrywaj±". Porażka będzie tym razem twoim udziałem, ale
co tam, twardy jeste¶, przeżyjesz. Porwiesz komu innemu dzieciaka i się odkujesz.
Co¶ nie tak? Czyżby w twoim socjopatycznym móĽdżku co¶ drgnęło? Nie udawaj, że
nie wiesz, że "kapitalista nie cofnie się przed żadn± zbrodni±, je¶li przyniesie
mu ona zysk". PPP

Data: 2011-03-21 08:43:52
Autor: niebieski
Kto stoi za OFE?
W dniu 21.03.2011 04:58, partiapracy.pl pisze:
[...]

Zgadza się. Trzeba ten system zmienić i doj¶ć do stanu, gdy kontrolę nad swym majatkiem będzie miał każdy indywidualnie.

[...]

Spokojnie. Zapłaci z odsetkami. Miałem kilka razy komntrolę, więc trochę się orientuję. Maj± bajzel, ale przychodz± po kilku latach i trzeba płacić.

[...]

Mówimy o Państwie prawa, czy anarchii?

[...]

Za dużo filmów z przemoc±. Proponuję ograniczyć TV. :-)

  Nie udawaj, że
nie wiesz, że "kapitalista nie cofnie się przed żadn± zbrodni±, je¶li przyniesie
mu ona zysk".

Mówisz o psychopatach żyj±cych w anarchii. Aby się przed nimi chronić mamy prawo. Zbrodnie może popełnić kapitalista,jak i socjalista. Przypominam, że Hitler był socjalist±.

--
niebieski

Data: 2011-03-21 13:32:52
Autor: partiapracy.pl
Kto stoi za OFE?
> [...]

Zgadza się. Trzeba ten system zmienić i doj¶ć do stanu, gdy kontrolę nad

swym majatkiem będzie miał każdy indywidualnie.

To, że co¶ jest aktualnie nie do końca wydolne, nie znaczy, iż należy to
likwidować. Gdyby¶my poszli za twoj± logik±, to 80% budynków wybudowanych po
1945 roku (wliczaj± w to "apartamentowce" - tam to s± cuda inżynierii :)
należałoby wyburzyć zaraz po oddaniu. W pierwszej kolejno¶ci należy usun±ć
patologie.
Spokojnie. Zapłaci z odsetkami. Miałem kilka razy komntrolę, więc trochę

się orientuję. Maj± bajzel, ale przychodz± po kilku latach i trzeba płacić.

W±tpie, minęło już 8 lat. Poza tym patologi± jest ograniczenie podstawy wymiaru składek do 30 ¶rednich
wynagrodzeń, nadmiar rencistów i sztywne składki dla przedsiębiorców -
niezależne od dochodów.

> OK. Zakładam firmę w branży "siłowe eliminowanie konkurencji".

Mówimy o Państwie prawa, czy anarchii?

Kapitalizm w postulowanej przez ciebie postaci to anarchia. Państwo prawa, to
ustrój, który nie tylko jest żandarmem, ale uprawia również profilaktykę - dba
aby nie pojawiały się warunki dla rozwoju przestępczo¶ci. Robi to m. in. poprzez
osłony socjalne, zasiłki dla najuboższych (powtarzam: zasiłki, nie luksusy),
prawo pracy, darmow± i powszechn± edukację i służbę zdrowia. Szanuje też
publiczny grosz i nie mnoży urzędasów.
> [...]

> mu ona zysk".

Mówisz o psychopatach żyj±cych w anarchii.
Czyli w kapitalizmie wolnorynkowym.

Zbrodnie może popełnić kapitalista,jak i socjalista.

Przypominam, że Hitler był socjalist±.
Nazwa narodowy socjalizm, to był tylko chwyt marketingowy. Mieli się na niego
złapać ludzie o lewicowych pogl±dach. Jak widać eksperyment się nie powiódł. W
"gebelsowsk±" propagandę uwierzyli libera¶ci...

Data: 2011-03-21 18:53:30
Autor: niebieski
Kto stoi za OFE?
W dniu 21.03.2011 13:32, partiapracy.pl pisze:
[...]

Burzyć nie trzeba, ale zmiana jest konieczna.
Wystarczy nowe budować zgodnie prawidłowymi zasadami, skoro stare się nie sprawdziły.

(wliczaj± w to "apartamentowce" - tam to s± cuda inżynierii :)
należałoby wyburzyć zaraz po oddaniu. W pierwszej kolejno¶ci należy usun±ć
patologie.

Nie da rady. Patologiczny system sam patologii nie usunie. Potrzebna pomoc z zewn±trz.

Spokojnie. Zapłaci z odsetkami. Miałem kilka razy komntrolę, więc trochę

się orientuję. Maj± bajzel, ale przychodz± po kilku latach i trzeba płacić.

W±tpie, minęło już 8 lat.

Szczę¶ciarz...

Poza tym patologi± jest ograniczenie podstawy wymiaru składek do 30 ¶rednich
wynagrodzeń, nadmiar rencistów i sztywne składki dla przedsiębiorców -
niezależne od dochodów.

Taaak. Najbardziej energicznych i tworz±cych miejsca pracy ukarać.
To był taki żart?

jednostki. Najlepsi wygrywaj± :-).

OK. Zakładam firmę w branży "siłowe eliminowanie konkurencji".

Mówimy o Państwie prawa, czy anarchii?

Kapitalizm w postulowanej przez ciebie postaci to anarchia.

???
Jaka to postać kapitalizmu?
Zacytuj.

  Państwo prawa, to
ustrój, który nie tylko jest żandarmem, ale uprawia również profilaktykę - dba
aby nie pojawiały się warunki dla rozwoju przestępczo¶ci.

OK

  Robi to m. in. poprzez
osłony socjalne, zasiłki dla najuboższych (powtarzam: zasiłki, nie luksusy),
prawo pracy, darmow± i powszechn± edukację i służbę zdrowia.

To nie jest dobre prawo. To prawo legalizuj±ce rabunek.

  Szanuje też
publiczny grosz i nie mnoży urzędasów.

Popieram.
Tylko w socjaliĽmie to nierealne, bo życzenia ludzi wci±ż będ± rosły i żeby je spełniać potrzeba coraz wiecej urzedników. Szczególnie, gdy tego grosza państwo zedrze z nas bardzo dużo.

[...]

Głupstwa pleciesz.
Kapitalizm wolnorynkowy wymaga silnego, prostego prawa i silnego systemu aby je egzekwować.
W anarchii wolno¶ć jednostki jest zagrożona.

Tak, a Kopernik była kobiet±.

--
niebieski

Data: 2011-03-21 18:57:08
Autor: u2
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-21 18:53, niebieski pisze:
[...]

Dałe¶ się na to złapać ?

Data: 2011-03-21 19:18:28
Autor: niebieski
Kto stoi za OFE?
W dniu 21.03.2011 18:57, u2 pisze:

Tak, a Kopernik była kobiet±.

Dałe¶ się na to złapać ?

Chwila słabo¶ci ;-)

--
niebieski

Data: 2011-03-21 23:17:00
Autor: partiapracy.pl
Kto stoi za OFE?

Nie da rady. Patologiczny system sam patologii nie usunie. Potrzebna

pomoc z zewn±trz.

Pomoc tak, buldożery nie.

> [...]

> niezależne od dochodów.

Taaak. Najbardziej energicznych i tworz±cych miejsca pracy ukarać.

Bynajmniej. Dlaczego tzw. przedsiębiorcy mog± płacić stały, niski ZUS od 60%
¶redniego wynagrodzenia, za¶ pracownicy od pełnej kwoty zarobków? Dlaczego
drobny sklepikarz i wła¶ciciel wielkiej hurtowni płac± tyle samo, choć ich
dochody dzieli przepa¶ć? Każdy powinien płacić składki jako % od osi±ganego
dochodu, niezależnie czy jest przedsiębiorc± czy pracownikiem.
Zaraz, zaraz... Czyżby¶ był zwolennikiem ¶redniowiecznego podatku pogłównego?
Je¶li tak, to może się nie przyznawaj, wstydu sobie oszczędĽ.

> Kapitalizm w postulowanej przez ciebie postaci to anarchia.

???

Jaka to postać kapitalizmu?

Zacytuj.

Kapitalizm wolnorynkowy. Wbrew twoim chichotom, jest to forma anarchii. Prawa
maj± tam zapewnione tylko ci, których stać na ich posiadanie. Tacy mog± kupić
sobie ¶wiadków, zeznania, sędziów itp. Reszta, sprawiedliwo¶ci może oczekiwać na
tamtym ¶wiecie, lub wymierzyć j± samemu.

> [...]

> prawo pracy, darmow± i powszechn± edukację i służbę zdrowia.

To nie jest dobre prawo. To prawo legalizuj±ce rabunek.

Bez żartów. To żaden rabunek, to wyrównywanie szans i dbało¶ć o spokój społeczny. Twoja wizja - "niech wygra najlepszy" byłaby może słuszna, gdyby jak±¶ grupę
ludzi wywieziono tak jak stoj± na bezludn± wyspę. Wtedy, gdy wszyscy startuj± z
jednego poziomu, taka rywalizacja jest do przyjęcia (inna sprawa, że zupełnie
nieracjonalna ekonomicznie. Wszystkie badania potwierdzaj±, że lepsze i
pewniejsze rezultaty daje współpraca a nie konkurencja. Ale przecież konkurencja
to kapitalistyczny dogmat. Jego odrzucenie to jak zaprzeczenia bosko¶ci Jezusa ;)
W dzisiejszym ¶wiecie większo¶ć zasobów jest już podzielona między silnych.
Małym i ¶redniakom zostały ochłapy, więc gadanie "niech wygra najlepszy" można włożyć między bajki. Bez interwencji państwa wygra
nie najlepszy, ale najgorszy sk...syn.
Dlatego konieczny jest planowy podział wytwarzanego bogactwa, poprzez
progresywne opodatkowanie. Kraje, które maj± wysokie podatki, s± o dziwo
jednocze¶nie najwyżej rozwiniętymi i maj± najniższe wskaĽniki przestępczo¶ci.
Reasumuj±c: w panuj±cym ustroju, rol± państwa jest zmusić zamożniejszych do
podzielenia się z uboższymi. Sam po sobie widzisz, że przymus jest konieczny -
dobrowolnie się do podziału nie garniesz.

Tylko w socjaliĽmie to nierealne, bo życzenia ludzi wci±ż będ± rosły i

żeby je spełniać potrzeba coraz wiecej urzedników.

Niekoniecznie, skoro w konstytucji jest zawarty limit długu publicznego w
stosunku do PKB, to dlaczego nie umie¶cić tam limitu ilo¶ci urzędnikow w
stosunku do ilo¶ci mieszkańców?

Finezyjna uwaga.

> Czyli w kapitalizmie wolnorynkowym.

Głupstwa pleciesz.

Uważam cię za inteligentnego, ty za¶ mnie za głupca. Jest wielce prawdopodobne,
że obaj się mylimy.

> "gebelsowsk±" propagandę uwierzyli libera¶ci...

Tak, a Kopernik była kobiet±.

Argumentacja nie do zbicia, fakt...

Data: 2011-03-22 10:32:46
Autor: niebieski
Kto stoi za OFE?
W dniu 21.03.2011 23:17, partiapracy.pl pisze:

> Pomoc tak, buldożery nie.

Buldożery nie s± potrzebne - samo sie rozsypie. Lokatorzy byli oszukiwani. Łudzili sie, że mieszkaj± w kamienicy, a to jest rudera. Oszust musi zapewnic im mieszkania i zakończyć ten proceder. Od tej chwili każdy sam dba mieszkanie.

> [...]
> Zaraz, zaraz... Czyżby¶ był zwolennikiem ¶redniowiecznego podatku pogłównego?
> Je¶li tak, to może się nie przyznawaj, wstydu sobie oszczędĽ.

Różnica miedzy nami jest taka: Ty chcesz reanimowac trupa przez zwiekszenie przychodów, a je chcę systemu opartego na prostej kalkulacji. Tu się nie dogadamy. Jestem przeciwny jakimkolwiek zmianom, które poci±gałyby za sob± zwiekszenie podatków dla JAKIEJKOLWIEK grupy.
Ja nie dzielę ludzi na przedsiebiorców i pracowników. Sam jestem przedsiębiorc± i jednoczesnie pracownikiem.

> [...]
> sobie ¶wiadków, zeznania, sędziów itp. Reszta, sprawiedliwo¶ci może oczekiwać na
> tamtym ¶wiecie, lub wymierzyć j± samemu.

A gdzie ja napisałem, że chcę anarchii?!
Chcę SILNEGO i PROSTEGO prawa. Przecież wielokrotnie już o tym pisałem, a Ty wci±ż swoje.

Ponawiam pro¶be o zacytowanie mojej wypowiedzi w której zawarte jest twierdzenie, ze ja chcę ANARCHII.

> Bez żartów. To żaden rabunek, to wyrównywanie szans i dbało¶ć o spokój społeczny.

Czyli zabieranie jednym i dawanie drugim plus etaty dla urzędników. To jest zalegalizowany rabunek.

> Twoja wizja - "niech wygra najlepszy" byłaby może słuszna, gdyby jak±¶ grupę
> ludzi wywieziono tak jak stoj± na bezludn± wyspę. Wtedy, gdy wszyscy startuj± z
> jednego poziomu, taka rywalizacja jest do przyjęcia

Zawsze byli bogaci i biedni. Tego się nie zmieni. Ważne jest, aby każdy miał szansę się wzbogacić. Teraz nie ma równych szans, ze względu na chore prawo w chorym ustroju.

(inna sprawa, że zupełnie
> nieracjonalna ekonomicznie. Wszystkie badania potwierdzaj±, że lepsze i
> pewniejsze rezultaty daje współpraca a nie konkurencja.

Jedno nie wyklucza drugiego.

Ale przecież konkurencja
> to kapitalistyczny dogmat. Jego odrzucenie to jak zaprzeczenia bosko¶ci Jezusa ;)

Bo bez konkurencji przegramy z innymi. ¦wiat oparty jest na konkurencji. To jest walka i jak nie bedziemy zdolni do walki to nas pokonaj±.

> W dzisiejszym ¶wiecie większo¶ć zasobów jest już podzielona między silnych.
> Małym i ¶redniakom zostały ochłapy, więc gadanie
> "niech wygra najlepszy" można włożyć między bajki.

Tak już jest. Wiem, że trudno jest się pogodzić z tym, że ci silni maj± więcej. Często osi±gnęli to w sposób niesprawiedliwy. Przypominam, że wielu obecnych bogaczy wyniosło fortunę z poprzedniego systemu. A miało byc tak dobrze...

Bez interwencji państwa wygra
> nie najlepszy, ale najgorszy sk...syn.

Je¶li będa uczciwe zasady, to wygra najlepszy. (Przypominam - "SILNE i PROSTE prawo" "PRAWO - nie ANARCHIA").

> Dlatego konieczny jest planowy podział wytwarzanego bogactwa, poprzez
> progresywne opodatkowanie.

Grabież. Tego nie da się sprawiedliwie podzielić. Przecież teraz to mamy. Korupcja, rozrost biurokracji i fiskalizm.

> [...]
> Reasumuj±c: w panuj±cym ustroju, rol± państwa jest zmusićzamożniejszych do
> podzielenia się z uboższymi. Sam po sobie widzisz,

Przemoc w celu ograbienia? Nie zgadzam się na to!

  że przymus jest konieczny -
> dobrowolnie się do podziału nie garniesz.

Konieczny jest przymus, ale tylko w celu ochorony prawa i TYLKO po to! Do niczego więcej!  Prawo ma chronic jednostki przed innymi, przed rabunkiem również. Nie może być tak, że prawo legalizuje rabunek. Tak jest teraz. Prawo ma chronić WYŁˇCZNIE wolno¶ć jednostki i nic więcej.

> Niekoniecznie, skoro w konstytucji jest zawarty limit długu publicznego w
> stosunku do PKB, to dlaczego nie umie¶cić tam limitu ilo¶ci urzędnikow w
> stosunku do ilo¶ci mieszkańców?

Konstytucja? Mówisz o tym steku bzdur, których nikt nie przestrzega, szczególnie Państwo?

Przecież Ci to tłumaczyłem.
Powtarzam: Nie chcę anarchii!
Trudno mi zrozumiec o co Ci chodzi. Chyba mówisz o anarchokapitaliĽmie.
Ja chcę wolno¶ci, ale z Państwem, które j± zabezpieczy.

> Uważam cię za inteligentnego, ty za¶ mnie za głupca. Jest wielce prawdopodobne,
> że obaj się mylimy.

Przekręcasz.
Napisałem, że paln±łe¶ głupotę, ale nie napisałem, że jeste¶ głupi. Każdy kiedy¶ palnie głupstwo, ale to nie oznacza, że wszyscy s± idiotami.

> Argumentacja nie do zbicia, fakt...

OK. Nie wdaję się w dyskusję o Hitlerze. Dopiero zacz±łem czytać "Main Kampf". To był skrót my¶lowy.
Wracamy:

> [...]
> co tam, twardy jeste¶, przeżyjesz. Porwiesz komu innemu dzieciaka i > > się odkujesz.

"SILNE i PROSTE prawo chroni±ce jednostkę!"

> Co¶ nie tak? Czyżby w twoim socjopatycznym móĽdżku co¶ drgnęło? Nie

Dlaczego piszesz, że mam "socjopatyczny móżdżek"? To Ty piszesz o porywaniu dzieci.

  > udawaj, że
> nie wiesz, że "kapitalista nie cofnie się przed żadn± zbrodni±, je¶li > przyniesiemu ona zysk".

Je¶li wolno¶c jednostki nie będzie chroniona, to zawsze będzie dochodziło do przemocy.
Nie ważne czy to będzie nazwiemy kapitalizmem, czy socjalizmem.
BTW nie widzę możliwo¶ci ochrony wolno¶ci jednostki w socjaliĽmie.

PS
  Omyłkowo poszło na priv. Czytnik ma zła kolejno¶ w menu.

--
niebieski

Data: 2011-03-21 20:09:17
Autor: jadrys
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-19 08:22, niebieski pisze:
[...]

To jak nazwiesz stan gdy ludzi kamienicznicy wyrzucają na bruk, ludzie po śmietnikach szukają resztek, a na każdym możliwym kroku jakiś wiecznie nienażarty ryj chce ci wyrwać dorobek życia?

To oni chcieliby położyć łapę
na pieniądzach na składkach emerytalnych Polaków.

W ZUSie są składki emerytów? To po co te wieczne dopłaty z budżetu Państwa i kredyty komercyjne?

Teraz są dopłaty, a za kilka/kilkanaście lat będą nadwyżki i bilans sie wyrówna.

 A w rzeczywistoĹ›ci
jedynym pewnikiem przyszłej emerytury jest ZUS,

ZUS padnie. Mam nadzieję, że już niedługo.

Jeżeli padnie to tylko przez takich osobników jak Balcerowicz, takie typki chcą żeby ta wielkie pieniadze spływały do ich brudnych łap..

 albo instytucja mu podobna.

Też w stylu argentyńskiej ruletki?

Akurat w systemie ZUS-owskim nie ma ani trochÄ™ miejsca na hazard.

[...]

Nie do przyjęcia w cywilizowanym kraju XXI wieku. W tych sprawach nikt odpowiedzialny nie może pozwolić na to - "uda się albo nie".

Data: 2011-03-21 20:27:57
Autor: niebieski
Kto stoi za OFE?
W dniu 21.03.2011 20:09, jadrys pisze:
[...]

To jak nazwiesz stan gdy ludzi kamienicznicy wyrzucajÄ… na bruk,

Z tego co sie orientujÄ™, to nie jest taki proste. Trzeba np. zapewnic lokal zastepczy.
Niestety. Prawa kamienicznika sie nie liczÄ….

  ludzie
po śmietnikach szukają resztek,

Lata socjalizmu zrobiły swoje.

  a na kaĹĽdym moĹĽliwym kroku jakiĹ›
wiecznie nienażarty ryj chce ci wyrwać dorobek życia?

Mówisz o państwie. No cóż, demokracja.

[...]

wyrĂłwna.

:-) Pewnie rząd położy łapę na prywatnych lokatach w banku.

A w rzeczywistości
jedynym pewnikiem przyszłej emerytury jest ZUS,

ZUS padnie. Mam nadzieję, że już niedługo.

JeĹĽeli padnie to tylko przez takich osobnikĂłw jak Balcerowicz, takie
typki chcą żeby ta wielkie pieniadze spływały do ich brudnych łap..

Systemy oparte na piramidzie argentyńskiej zawsze tak się kończa.

albo instytucja mu podobna.

Też w stylu argentyńskiej ruletki?

Akurat w systemie ZUS-owskim nie ma ani trochÄ™ miejsca na hazard.

Pewnie. Przegrana w 100%.

[...]

Cóż, samo się zrobi. Jak chory twór zbankrutuje, to będzie szansa na normalność. Oby tylko znowu nie pojawił się wtedy czerwony wybawca ludu i nie ciagną tej paranoi dalej.

--
niebieski

Data: 2011-03-18 20:31:28
Autor: boukun
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "niebieski" <niszczsocjalizm@interia.eu> napisał w wiadomości news:ilvroo$1ri$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Przepił byś i byś zdechł pod mostem...
Albo by ci zdewaluowali...

boukun

Data: 2011-03-18 16:15:16
Autor: u2
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-18 15:40, jadrys pisze:
PiS proponuje dobrowolno¶ć płacenia do OFE lub ZUS. I to jest najlepsze
rozwi±zanie. Stopniowo należy likwidować piramidkę finansow± pod nazw±
ZUS.

PiS, PiS też był za rozbiciem układu okr±głostołowego, i masow± budowl±
mieszkań na wynajem. A cał±  energie roztrwonił na intrygi wobec swoich
koalicjantów.

¦ciemniasz, ja o złodziejskim ZUS, a ty nadajesz na PiS, bo walczyli z
korupcj± na szczytach władzy. Wychodzi w końcu szydło z worka kim ty tak
naprawdę jeste¶.

 Prawda jest taka że bez instytucji w stylu ZUSu Polacy mog± zacz±ć się
bać o swoje życie na staro¶ć.

Odwrotnie, za kilka lat takiego zadłużania się na koszt przyszłych
pokoleń wszyscy zostaniemy bez emerytur.

Prof. Balcerowicz wskazuje, że to nie OFE s± przyczyn± zadlużania się
Polski, tylko nieudolne rz±dy, przede wszystkim PO-PSL.

Same wydatki na biurokrację rz±dow± przekracza 8 razy wpłaty Polaków na OFE.

Data: 2011-03-18 20:33:05
Autor: boukun
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d837707$0$2497$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Phe, he, je..

Tworz±c policje polityczn± do zwalczania polskich partii nie maj±cych nic wspólnego z okr±głym stołem... i kr±c±c afery na poczekaniu...

boukun

Data: 2011-03-21 20:14:40
Autor: jadrys
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-18 16:15, u2 pisze:
W dniu 2011-03-18 15:40, jadrys pisze:
PiS proponuje dobrowolność płacenia do OFE lub ZUS. I to jest najlepsze
rozwiązanie. Stopniowo należy likwidować piramidkę finansową pod nazwą
ZUS.
PiS, PiS też był za rozbiciem układu okrągłostołowego, i masową budowlą
mieszkaĹ„ na wynajem. A caĹ‚Ä…  energie roztrwoniĹ‚ na intrygi wobec swoich
koalicjantĂłw.
Ściemniasz, ja o złodziejskim ZUS, a ty nadajesz na PiS, bo walczyli z
korupcją na szczytach władzy. Wychodzi w końcu szydło z worka kim ty tak
naprawdÄ™ jesteĹ›.

Przecież tylko się odniosłem do postu przedmówcy. I jedyne co mogę powiedzieć o Pracach takich ludzi jak M. Kamiński, czy Z Ziobro to to że oni faktycznie próbowali oczyszczać tą stajnię Augiasza jaką zastali po swoich poprzednikach.

  Prawda jest taka ĹĽe bez instytucji w stylu ZUSu Polacy mogÄ… zacząć siÄ™
bać o swoje życie na starość.
Odwrotnie, za kilka lat takiego zadłużania się na koszt przyszłych
pokoleń wszyscy zostaniemy bez emerytur.

Prof. Balcerowicz wskazuje, ĹĽe to nie OFE sÄ… przyczynÄ… zadluĹĽania siÄ™
Polski, tylko nieudolne rzÄ…dy, przede wszystkim PO-PSL.

Same wydatki na biurokrację rządową przekracza 8 razy wpłaty Polaków na OFE.

Prof Balcerowicz na pewno nie broni twojego interesu. - Możesz mi wierzyć.

Data: 2011-03-21 20:20:22
Autor: abc
Kto stoi za OFE?
Przecież tylko się odniosłem do postu przedmówcy. I jedyne co mogę
powiedzieć o Pracach takich ludzi jak M. Kamiński, czy Z Ziobro to to że
oni faktycznie próbowali oczyszczać t± stajnię Augiasza jak± zastali po
swoich poprzednikach.

Polecam http://www.youtube.com/watch?v=bbV6O2VIpzg

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2011-03-21 23:53:05
Autor: u2
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-21 20:14, jadrys pisze:
Same wydatki na biurokrację rz±dow± przekracza 8 razy wpłaty Polaków
na OFE.

Prof Balcerowicz na pewno nie broni twojego interesu. - Możesz mi wierzyć.

Nie tuskol.

Prof. Balcerowicz wskazuje przyczyny powstania rekordowego długu. I to
nie jest w smak tuskoidom i putinoidom takim jak ty.

Data: 2011-03-18 13:58:31
Autor: Tomek
Kto stoi za OFE?

[...]

Ja tylko pytam - o ile % rocznie ro¶nie emerytura w ZUS wskutek obracania moimi pieniedzmi, a o ile w OFE. Te zdaje się wypracowuj± rocznie 5-7% zysku ze swojej czę¶ci. A ZUS?
Tomek

Data: 2011-03-18 14:02:57
Autor: Jacek
Kto stoi za OFE?
Ja tylko pytam - o ile % rocznie ro¶nie emerytura w ZUS wskutek obracania moimi pieniedzmi, a o ile w OFE. Te zdaje się wypracowuj± rocznie 5-7% zysku ze swojej czę¶ci. A ZUS?
Tomek

Nie dostajesz sprawozdań z ZUS?
Tam wszystko jest napisane.
SprawdĽ i policz. Mnie sie nie chce za ciebie pracować.

Data: 2011-03-18 14:52:29
Autor: Tomek
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ilvl5v$mvn$1usenet.news.interia.pl...
[...]

ZUS generuje same straty - jakiekolwiek pieni±dze s± tam natychmiast topione i przekazywane do budżetu.
Tomek

Data: 2011-03-18 15:23:55
Autor: u2
Kto stoi za OFE?
W dniu 2011-03-18 14:52, Tomek pisze:
U¿ytkownik "Jacek" <Jacek@box43.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ilvl5v$mvn$1usenet.news.interia.pl...
Ja tylko pytam - o ile % rocznie ro¶nie emerytura w ZUS wskutek obracania moimi pieniedzmi, a o ile w OFE. Te zdaje siê wypracowuj± rocznie 5-7% zysku ze swojej czê¶ci. A ZUS?
Tomek

Nie dostajesz sprawozdañ z ZUS?
Tam wszystko jest napisane.
Sprawd¼ i policz. Mnie sie nie chce za ciebie pracowaæ.

ZUS generuje same straty - jakiekolwiek pieni±dze s± tam natychmiast topione i przekazywane do bud¿etu.

Lewica tylko by kradła podatki obywateli, podobnie robi pełobanda. Nic
dziwnego że Prof. Balcerowicz i Prof. Rybiński protestują przeciwko
zlodziejstwu.

Zauważ, że tragedia w szpitalach została zapoczątkowana przez SLD,
twardziel Leszek Miller zlikwidował Kasy Chorych i utworzył centralny
NFZ, ktory przeżera nasze składki zdrowotne.

Podobnym tworem jest ZUS.

Data: 2011-03-18 14:16:13
Autor: boukun
Kto stoi za OFE?

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d83570b$0$2458$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zysku? Ale je¶li już, to ttylko dla siebie...
Polska to w ogóle jaki¶ kosmiczny kraj, tylko w Polsce możesz odkładać pieni±dze na konta oszczędno¶ciowe i lokato terminowe... i stracić...
W Niemczech masz zawsze stały, uzgodniony procent i gwarantowany... Co za bandycki kraj...

boukun

Kto stoi za OFE?