Kto stoi za kaperami ?

Data: 2009-04-27 14:40:48
Autor: mwisniewski2008
Kto stoi za kaperami ?
W niemieckiej TV ciagle teraz o aperowaniu statkow handlowych, a nawet
turystycznych na wodach wschodniej Afryki.
Biadola, ze ci murzyni tacy biedni i nie maja innego wyjscia, bo ryby
juz dawno zostaly zlowione, wiec biora kalachy do reki , wsiadaja na
szybkie lodzie i dawaj...rozgladac sie , ktory statek nadaje sie do
skaperowania.
Oczywiscie polskie statki nie wchodza w rachube, ale...niemieckie, to,
i  owszem...
Zwykla zaplata to jest milion dolarow w malych banknotach, ale bywa
dwa, albo wiecej...

No i niemieccy dziennikarze martwia sie, ze ci biedni murzyni, to
przeciez nic z tego okupu nie skorzystaja - oni sa tylko sila najemna,
a przeciez ktos inny stoi za nimi, dostarcza im bron, silniki do tych
szybkich lodzi i jakies tam szkolenie.

No i mowia, ze do tych "organizatorow " to i tak zadna sila nie dotrze
- no bo niby jak ?

Na marginesie mowia, ze ci biedni murzyni , za pare dolcow to mowia
wszystko, jak bylo ...

Teraz tak sie zastanawiam, dlaczego na innych wodach, gdzie ruch
statkow wcale nie jest mniejszy, niei dochodzi do aktow piraterii.

Czy moze tajemnica tkwi w tym, czy na danym terenie sa sprawni
organizatorzy , czy ich po prostu nie ma ?

W zwiazku z tym mam pewne podejrzenia - kim moga byc ci organizatorzy
nowoczesnej pirateri -

no...jak myslicie...KIM  ONI MOGA BYC...???

Data: 2009-04-27 23:49:07
Autor: awe
Kto stoi za kaperami ?

Uzytkownik <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:0813b64f-2ab5-4b56-b7dc-a9cc8f61dd81b7g2000pre.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
nie wiem kim ale zapewne polskie PeLo razem z Tuskiem pracuja i staraj sie jak moga rozwiazac ten jakze palacy problem. Jak upadna stocznie, to nie bedzie statkow a jak nie bedzie statkow to murzynki nie beda mialy co kaperowac. Proste? E tam ..a jakie idealnie fantastycznie cudowne.
awe

Data: 2009-04-29 01:42:46
Autor: MH
Kto stoi za kaperami ?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
nie wiem kim

No to jak nie wiesz  , to WY-PIER-DA-LAJ z tego wątka !!

[...]

Ależ ty masz nasrane we łbie !!

MH

Data: 2009-04-28 04:50:20
Autor: Alex
Kto stoi za kaperami ?

[...]

Prawdopodobnie chodzi o podrozenie chinskich produktów wysylanych do Europy,
a takze utrudneinie komunikacji miedzy Azja poludniowa a Europa.

Co do piratow, to w smiesznie malymi silami w kilka miesiecy mozna sprawe
zalatwic.
Mozna tez uzbroic i przede wszystkim zwiekszyc radykalnie okrojone zalogi statkow
uniemozliwiajac atak.
Juz jeden ciezki karabin maszynowy i kilku straznikow czyni praktycznie niemozliwym opanowanie statku przy tych
szybkosciach.

Alex

Data: 2009-04-28 05:36:17
Autor: Panslavista
Kto stoi za kaperami ?
Użytkownik "Alex" <parus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Dawniej statki handlowe były uzbrojone po zęby, póżniej - zapewne dla
zarabiania na ubezpieczeniach statki handlowe stały się cywilne, a więc
bezbronne. Należy zmienić to podejście. Statek handlowy z małą wyrzutnią
rakiet i działkiem szybkostrzelnym nie będzie okrętem wojennym. Inna
sprawa - nawet małe firmy o wartości będącej ułamkiem majątku
transportowanego na statkach mają uzbrojonych ochroniarzy. Dlaczego więc
armatorzy nie najmują ochrony na statki. Wystarczyłby solidny radar i
helikopter z aktywną własną ochroną przeciwrakietową jak i uzbrojony do
zwalczania celów na i podwodnych.

Data: 2009-04-28 08:03:44
Autor: Piotr
Kto stoi za kaperami ?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 05:36:17 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

I jeszcze tylko dwie, trzy małe bombki atomowe...
A wszystko dobrze uzbrojone i wyszkolone, czyli drogie. Ilu by trzeba
do skutecznej ochrony na taki tankowiec, stary wojaku? No, mamy placyk
ze 200x30... Tak ze cztery zmiany po 5 ludzi, czyli 20...
Ile taki jeden zarabia?
Piotr

Data: 2009-04-28 08:20:48
Autor: Andrzej Adam Filip
Kto stoi za kaperami ?
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:

[...]

zwalczania celĂłw na i podwodnych.

[...]

No to US Navy może okazać stopień swojej bezsilności propagowaniem
chronionych konwojĂłw statkĂłw handlowych w tej okolicy.

Koniec języka za przewodnika.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-04-28 08:45:14
Autor: Piotr
Kto stoi za kaperami ?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 08:20:48 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

No to US Navy może okazać stopień swojej bezsilności propagowaniem
chronionych konwojów statków handlowych w tej okolicy.

Oni udają, że coś robią. Artykuł o "biednych murzynkach" mówi wiele o lewiźnianej mentalności autorów. I zamiast poprostu im potopić te łódki, zaczną rozwiązywać "problem" "systemowo", he, he.
Piotr

Data: 2009-04-28 08:51:24
Autor: Panslavista
Kto stoi za kaperami ?

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:

> [...]

No to US Navy może okazać stopień swojej bezsilności propagowaniem
chronionych konwojów statków handlowych w tej okolicy.

Szkoda, że nie mogę zostać kaprem (jak reketier) - zwalczałbym piratów. za
drobną opłatą ze strony każdego statku przepływającego tamtędy...

Data: 2009-04-28 08:49:14
Autor: Panslavista
Kto stoi za kaperami ?

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
do skutecznej ochrony na taki tankowiec, stary wojaku? No, mamy placyk
ze 200x30... Tak ze cztery zmiany po 5 ludzi, czyli 20...

Ile płacisz (nie wiedząc) ubezpieczycielom ładunków na statkach (Lloyd i
takie tam inne)?

Data: 2009-04-28 08:52:43
Autor: Piotr
Kto stoi za kaperami ?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 08:49:14 +0200, Panslavista napisał(a):

Ile płacisz (nie wiedząc) ubezpieczycielom ładunków na statkach (Lloyd i
takie tam inne)?

Ile bym nie płacił, to z ochroną zapłacę więcej.
Piotr

Data: 2009-04-28 09:07:25
Autor: Panslavista
Kto stoi za kaperami ?

> [...]
> takie tam inne)?

Ile bym nie płacił, to z ochroną zapłacę więcej.

Ale tam wystarczy jeden, może dwa małe statki z lądowiskiem dla
helikoptera... I polujący na łodzie piratów. Bez brania żywcem.

Data: 2009-04-28 09:32:42
Autor: Andrzej Adam Filip
Kto stoi za kaperami ?
"Panslavista" <panslavista@wp.pl> pisze:

> [...]

Ale tam wystarczy jeden, może dwa małe statki z lądowiskiem dla
helikoptera... I polujący na łodzie piratów. Bez brania żywcem.

Optymista :-)

Gdyby identyfikacja pirat/nie pirat była aż tak banalnie prosta jak ci
się wydaje to problem byłby *znacznie* mniejszy. Po za tym chyba nie
doceniasz na aż jakie odległości się oni wypuszczają.

Przypomina mi się ktoś kto parę lat temu pisał na usenecie jak to NATO
"z pewnością" wygra w Afganistanie mniejszymi siłami niż Armia Czerwona
"dzięki satelitom szpiegowskim". Na moje pytanie czy talibowie noszą
identyfikatory na turbanach (jak odróżnić Taliba na ćwierć etatu od
wieśniaka) jakoś nie odpowiedział :-)

No chyba że ty chcesz założyć firmę "BlackWater 2" która będzie zabijać
cywili na potęgę pod ochroną Departamentu Stanu USA.

P.S.
Ja tam kompleksu wojskowo-politycznego USA nie uwaĹźam "zbiorczo" za
geniuszy ale nie popełniam błędu uważania ich za bardzo wyraźnych
głupców.

Mężczyzna mówi - dzień mija, kobieta - rok.
  -- Przysłowie abisyńskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-04-28 10:23:08
Autor: Panslavista
Kto stoi za kaperami ?

> [...]

No chyba że ty chcesz założyć firmę "BlackWater 2" która będzie zabijać
cywili na potęgę pod ochroną Departamentu Stanu USA.

Ja tam kompleksu wojskowo-politycznego USA nie uważam "zbiorczo" za
geniuszy ale nie popełniam błędu uważania ich za bardzo wyraźnych
głupców.

Nie powiesz że piraci używają wolnych kutrów rybackich w poscigu za
statkami. A znaczy to, że łatwo odróżnić jednych od drugich, a resztą zajmie
się sam Allah...

Data: 2009-04-28 12:20:58
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
Panslavista pisze:
[...]

Coś Panslav taki mściwy? Ci Janosikowie jeszcze nikogo nie zabili (w odróżnieniu od tych piesków z navy seal`s którzy zamordowali paru dzieciaków).. Niech utoczą kapitalistycznym świniom trochę gotówki.. Te świnie czują już się właścicielami świata..

PS. Trzymałem mocno kciuki za to żeby jak najwięcej wyszarpali za ten tankowiec z Arabii Saudyjskiej..

--
Linuks to system dla myślących użytkowników..    Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu...   Również ja

Data: 2009-04-28 12:31:42
Autor: Panslavista
Kto stoi za kaperami ?
Użytkownik "jadrys" <CHE@op.pl> napisał w wiadomości
Panslavista pisze:
> [...]
świnie czują już się właścicielami świata..

PS. Trzymałem mocno kciuki za to żeby jak najwięcej wyszarpali za ten

Czerwone bydło tak szarpało podatkami i domiarami mojego dziadka ze strony
matki - rzemieślnika, który obsługiwał głównie biednych ludzi...

Data: 2009-04-28 13:10:37
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?

Panslavista pisze:

[...]

Widać szanowny dziadek miał ciągoty kapitalistyczne (niechęć do podatków).. Jeżeli był Tobie podobny, to na pewno zdzierał skórę z tych biedaków..

Data: 2009-04-28 13:24:10
Autor: Panslavista
Kto stoi za kaperami ?
Panslavista pisze:
> [...]

Widać szanowny dziadek miał ciągoty kapitalistyczne (niechęć do
podatków).. Jeżeli był Tobie podobny, to na pewno zdzierał skórę z tych

Obrażasz Jego pamięć. Pół miasta było na Jego pogrzebie.

Data: 2009-04-28 14:28:00
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?

Panslavista pisze:

[...]

To było tylko przypuszczenie.. sorry..

Data: 2009-04-28 15:22:07
Autor: cirrus
Kto stoi za kaperami ?
Panslavista pisze:
[...]

No, no to ci polscy marynarze to kapitalistyczne świnie?

--
stevep

Data: 2009-04-28 16:27:23
Autor: Piotr
Kto stoi za kaperami ?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 15:22:07 +0200, cirrus napisał(a):

No, no to ci polscy marynarze to kapitalistyczne świnie?

Ty nie udawaj cyrkus, że go nie rozumiesz, he, he. To taka sama
lewiźniana duszyczka, jak i twoja. Tylko on nie ma takiej sklerozy.
Piotr

Data: 2009-04-28 16:33:40
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?

Panslavista pisze:

[...]

Przecież polskim marynarzom włos z głowy nie spadł..  Myślę że nawet mogli być lepiej traktowani przez Janosików niż przez swojego pana (armatora)..

Data: 2009-04-28 08:16:05
Autor: mrdevilyn
Kto stoi za kaperami ?
On 28 Kwi, 16:33, jadrys <C...@op.pl> wrote:

Przecież polskim marynarzom włos z głowy nie spadł..

Łaskawcy.. jak ten lenin co go male dziecko zaczepiało gdy sie golił.
Dał szczeniakowi w pysk a pzrecież mał w reku brzytwę i mogl gnojka
zarżnąć ;)

 Myślę że nawet mogli być lepiej traktowani przez Janosików niż przez swojego pana
(armatora)..

Sugerujesz że więcej im zapłacili za ułatwienie porwania niż armator
płacił za pracę ;)?
J-23

Data: 2009-04-28 17:46:31
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
mrdevilyn@gmail.com pisze:
On 28 Kwi, 16:33, jadrys <C...@op.pl> wrote:

Przecież polskim marynarzom włos z głowy nie spadł..

Łaskawcy..
Tak, bo oni nie mordują jak Twoi idole z komanda foki..

[...]

Nie, tylko chodzi o ogólne traktowanie człowieka pracy..

Data: 2009-04-28 09:30:48
Autor: mrdevilyn
Kto stoi za kaperami ?
On 28 Kwi, 17:46, jadrys <C...@op.pl> wrote:

Nie, tylko chodzi o ogólne traktowanie człowieka pracy..

No dobra, armator daje temu "człowiekowi pracy" mozliwość zarabiania
na siebie i swoją rodzinę. Opisz pokrótce jakie możliwosci otwierają
sie przed owym "człowiekiem pracy" dzieki piratom ;).
J-23

Data: 2009-04-28 18:51:06
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

To nie ten wyzyskiwacz armator "daje pracę", on _korzysta_ z usług "człowieka pracy".. Gdyby nie ten "człowiek pracy" to on by mógł sobie dawać najwyżej w mordę..
Żadne, to była tylko przenośnia..

Data: 2009-04-28 10:03:23
Autor: mrdevilyn
Kto stoi za kaperami ?
On 28 Kwi, 18:51, jadrys <C...@op.pl> wrote:
 Gdyby nie ten "cz owiek pracy" to on by m g sobie
dawa najwy ej w mord .. adne, to by a tylko przeno nia..

Nieprawda, wynająłby inych ludzi, chocby nawet i dzikich papuasów po
przeszkoleniu. Ty się lepiej zastanów co poczęliby bez owego armatora
ci nieszcęśni "ludzie pracy". Zęby w ścianę? Albo do pługa? Pogadaj z
dowolnym marynarzem, ręcze ci że żadna z ww mozliwości ich nie
nęci ;). Niech do ciebie wreszcie dotrze ze "człowiek pracy" jest
praktycznie zerem bez owego "wyzyskiwacza".
J-23

Data: 2009-04-28 19:35:32
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

Jest dokładnie na odwrót.. Wyzyskiwacz jest zerem bez "człowieka pracy" Człowiek pracy przeżyje bez wyzyskiwacza, natomiast on nie ma najmniejszych szans.. Żeby przeżyć musiałby zakasać rękawy i stać sie "człowiekiem pracy"..
Naprawdę nie są potrzebni ludzkości jaśnie panowie..

Data: 2009-04-28 12:20:47
Autor: mrdevilyn
Kto stoi za kaperami ?
On 28 Kwi, 19:35, jadrys <C...@op.pl> wrote:

Jest dokładnie na odwrót.. Wyzyskiwacz jest zerem bez "człowieka pracy"
Wyobraż sobie fabrykę w której pracuja wylącznie automaty, automaty
produkcyjne sa obsługiwane i naprawiane przez wyspecjalizowane
automaty naprawcze itp.. a wszystkim zza komputerowej konsoli steruje
"wyzyskiwacz". To rzeczywistość w niektórych gałęziach przemysłu już
dzisiaj, a nie występuje powszechnie głownie dlatego że wciąz najemny
"człowiek pracy" jest tańszy od automatu.

Człowiek pracy przeżyje bez wyzyskiwacza, natomiast on nie ma
najmniejszych szans..

Gó...zik  prawda, jest dokladnie odwrotnie. To "wyzyskiwacz" da sobie
rade, najwyżej stanie się na powrót rzemieślnikiem- ale już wkrótce
zatrudni kilku uczniów, chyba że tacy jak ty zabronią mu tego ;).
"Czlowiek pracy" natomiast potrafi jedynie wykonywac proste czynnosci
bez ładu składu i sensu. Efekty jego pracy będa żadne dopóki nie
zostanie ona odpowiednio ukierunkowana- a to jest własnie unikalna i
cenna rola "wyzyskiwacza". Albowiem deko fachowego myślenia jest
znacznie więcej warte niż tona bezsensownej roboty.

Żeby przeżyć musiałby zakasać rękawy i stać sie
"człowiekiem pracy"..
Naprawdę nie są potrzebni ludzkości jaśnie panowie..

Naprawdę pleciesz koszmarne bzdury- latwo to orzec bo twoje
twierdzenia sa po prostu sprzeczne z doświadczeniem ludzkosci.
Albowiem rozwój naszej cywilizacji został spowodowany właśnie przez
specjalizacje, która tak bardzo ci się nie podoba.
J-23
PS. Pouczajaca w tym względzie jest choćby historia produkcji szpilek,
całkiem niedawno opowiadana na jakims discovery. Zeby wykonać szpilkę
należy kawałek metalu wyciagnąc w drut, pociąc ten drut na kawałki,
zaostrzyć z jednego końca, a drugi rozpłaszczyć i uformować główke.
Pracując w ten sposób sprawny rzemieślnik w XVII-wiecznej Anglii był w
stanie wykonać bodaj 500 szpilek dziennie. I było wszystko pieknie aż
do czasu gdy przyszedł ten przebrzydły wyzyskiwacz i jednemu
rzemieślnikowi kazał wyciągać drut, drubiemu ciąć go na kawałki,
trzeciemu ostrzyć a czwartemu formowac główke. I ku zdumieniu
wszystkich czterech okazało sie że tym sposobem robią dziennie
DZIESIĘĆ TYSIĘCY SZPILEK na głowę, czyli w sumie szpilek 40 tysięcy
DZIENNIE nie pracując ani trochę ciężej niz poprzednio. Cena szpilek
spadła o połowę, połowe zysku zabral "wyzyskiwacz" ale i tak czterej
rzemieślnicy stali sie z dnia na dzień bardzo przyzwoicie
zarabiającymi ludźmi. Czy zawdzieczali to sobie czy "wyzyskiwaczowi"
niech każdy oceni sam.

Data: 2009-04-29 08:12:28
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

Pierwsze darmozjadowi "człowiek pracy" musiałby postawić tą fabrykę i zamontować automaty..
Czyli znów by musiał  nie "dawać" lecz korzystać z usług..

[...]

Już uczniowie, już wyzyskiwanie, już korzystanie z usług.. Sam jest tylko nędznym biorcą usług..

[...]

Od kierowania "człowiekiem  pracy" jest wykwalifikowana kadra inżynierska( co ważne nie zarabiająca więcej od sprzątaczki)..  Nikt czerpiący zyski z ich pracy nie jest potrzebny..

[...]

Taką właśnie propagandę sieją wyzyskiwacze -  "bez nas byście mieli gorzej"..

[...]

Nie ma w tym nic pouczającego na dzień dzisiejszy - mamy wykształconą kadrę inżynierską , mamy naukowców itd. Naprawdę nie potrzebny nam wyzyskiwacz który żyje z naszej pracy..

Data: 2009-04-29 04:32:06
Autor: mrdevilyn
Kto stoi za kaperami ?
On 29 Kwi, 08:12, jadrys <C...@op.pl> wrote:

Nie ma w tym nic pouczającego na dzień dzisiejszy - mamy wykształconą
kadrę inżynierską , mamy naukowców itd.

Jesteś ciekawym okazem fanatyka. Sporóbuje ci to uzmysłowićraz
jeszcze- wymień otóz jakies epokowe wynalazki dokonane przez
socjalistycznych naukowców i konstrukcje zaprojektowane przez
socjalistyczną "kadre inżynierska" które byłyby lepsze od rzeczy
wynalezionych i zaprojektowanych przez "wyzyskiwaczy". Dużo tego nie
bedzie, delikatnie pisząc ;).

Naprawdę nie potrzebny nam wyzyskiwacz który żyje z naszej pracy..

 Moze do ciebie kiedys dotrze że to ty zyjesz z jego pomyśunku ;).
J-23

Data: 2009-04-30 09:38:17
Autor: Vic
Kto stoi za kaperami ?
mrdevilyn@gmail.com wrote:
[...]

W to bym nie szedl, Hans... Jest tego niestety sporo. Z karabinem AK na czele...
W Rosji jesli cos konstruowano do uzytku cywilnego to najczesciej byl to   totalny syf i chala. Ale konstrukcje dla wojska -- niedoscignione.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-04-30 11:43:06
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
Vic pisze:
mrdevilyn@gmail.com wrote:
[...]

Nie tylko w Rosji, w każdym kraju (USA) jakieś nowe udogodnienia , odkrycia stosowane są na początek w wojsku..

Data: 2009-04-30 11:59:44
Autor: Vic
Kto stoi za kaperami ?
jadrys wrote:
Nie tylko w Rosji, w każdym kraju (USA) jakieś nowe udogodnienia , odkrycia stosowane są na początek w wojsku..

Nie chodzi o geneze tylko klase rozwiazan technicznych.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-04-30 13:57:38
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
Dnia 30-04-2009 o 11:59:44 Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):

jadrys wrote:
Nie tylko w Rosji, w każdym kraju (USA) jakieś nowe udogodnienia ,  odkrycia stosowane są na początek w wojsku..

Nie chodzi o geneze tylko klase rozwiazan technicznych.

Z tego co wiem, to Ruskie Protony nie są tak zawodne jak amerykańskie  promy.. I już widać że ta technologia jest tańsza a przynajmniej ludzie  nie giną.. '<

Data: 2009-04-30 14:10:58
Autor: Vic
Kto stoi za kaperami ?
jadrys wrote:
Z tego co wiem, to Ruskie Protony nie są tak zawodne jak amerykańskie promy.. I już widać że ta technologia jest tańsza a przynajmniej ludzie nie giną.. '<

Nie wiem, nie znam sie na tym. Ale to co piszesz w zaden sposob nie przeczy mojej tezie, ze u Ruskich co cywilne to do dupy, co dla szeroko pojetej wojskowosci - czesto genialne.

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-04-30 14:56:00
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
Vic pisze:
jadrys wrote:
[...]

No niby tak, ale tak samo jest z produktami amerykańskimi - jest bombowiec B1 (Stealth) i jest mój Mustang..

Data: 2009-04-30 11:39:55
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

Nie chcę się rozpisywać, więc podam jeden przekład: lot człowieka w kosmos..

Naprawdę nie potrzebny nam wyzyskiwacz który żyje z naszej pracy..

 Moze do ciebie kiedys dotrze że to ty zyjesz z jego pomyśunku ;).
J-23

Pomyślunku wyzyskiwacza?

Data: 2009-04-30 02:47:35
Autor: mrdevilyn
Kto stoi za kaperami ?
On 30 Kwi, 11:39, jadrys <C...@op.pl> wrote:

Pomyślunku wyzyskiwacza?

Tak, dokladnie tak jadrysiu. A  czy ty sobie przedsiebiorcę nazwiesz
wyzyskiwaczem, ludożercą czy karaluchem to ani o jotę nie zmieni
faktu, że od jego przedsiębiorczosci, pomysłowości i pracowitości
zależy w głównej mierze pomyślność nasza i naszych rodzin.
J-23

Data: 2009-04-30 14:24:55
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
mrdevilyn@gmail.com pisze:
[...]

Widzę to dokładnie odwrotnie: to przez kapitalistów ludzi nie stać na lekarstwa, grzebią po śmietnikach w poszukiwaniu jedzenia, jednym słowem - cała ludzka bieda bierze się z chęci posiadania tych zakał ludzkości..

Data: 2009-04-30 12:01:23
Autor: Vic
Kto stoi za kaperami ?
jadrys wrote:
Nie chcę się rozpisywać, więc podam jeden przekład: lot człowieka w kosmos..

A ten lot to jest wynalazek czy konstrukcja?

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-04-30 03:30:15
Autor: mrdevilyn
Kto stoi za kaperami ?
On 30 Kwi, 12:01, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

A ten lot to jest wynalazek czy konstrukcja?

I jeszcze coś duzo ważniejszego: jak ów ruski lot wpłynął na rozwój
naszej cywilizacji, jak przyczynił się do wzrostu stopy życiowej
narodu który ów lot zorganizował? Otóż jeżeli juz nawet się jakos
przyczynił to najwyżej w sposób UJEMNY, czego o latających równiez w
kosmos Amerykanach powiedziec nijak nie można.
Stara (ponoć prawdziwa) anegdota mówi o tym że amerykańscy kosmonauci
skarzyli się na niedziałanie długopisów w stanie nieważkości. NASA
rozpisała konkurs z nagrodą 100 tys dolarów na "kosmiczne pisadło", do
którego zglosilo się iluśtam wynalazców. Wygrał konstruktor pióra
żelowego, który zresztą poźniej zbił na swoim wynalazku dodatkową
fortunę.
Rosjanie postawieni przed tym samym problemem po prostu dali swoim
kosmonautom ołówki.....

Miniaturowe lasery pólprzewodnikowe, mikroprocesory, włókno węglowe,
kevlar i zapewne mnóstwo  innych jeszcze przydatnych wynalazków to
owoce amerykańskiego programu kosmicznego, z których dzis korzysta
cała ludzkość. Jakie znamy owoce ruskiego programu kosmicznego?
Loty w kosmos to naprawdę doskonały przykład róznic między cywilizacją
"wyzyskiwaczy" a przodującym jedyniesłusznym ustrojem ;).
J-23

Data: 2009-04-30 14:26:19
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
Vic pisze:
jadrys wrote:
Nie chcę się rozpisywać, więc podam jeden przekład: lot człowieka w kosmos..

A ten lot to jest wynalazek czy konstrukcja?

Osiągnięcie.. aspirancie.

Data: 2009-04-30 14:32:38
Autor: Vic
Kto stoi za kaperami ?
jadrys wrote:
Osiągnięcie.. aspirancie.

Wypraszam sobie! Ja cywil jestem.

A tak na marginesie, gdybym nie byl cywilem a w moim wieku byl w stopniu aspiranta, to moglbys mnie z moim przyzwoleniem tytulowac "dupa wolowa".

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-04-29 08:26:23
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?
cirrus pisze:

Przecież polskim marynarzom włos z głowy nie spadł..  Myślę że nawet mogli być lepiej traktowani przez Janosików niż przez swojego pana (armatora)..

Chciałbyś, aby ty i twoja rodzina przeżywała to co oni?

A dlaczego nie? Fajna przygoda..

Data: 2009-04-29 10:27:31
Autor: cirrus
Kto stoi za kaperami ?
cirrus pisze:
[...]

No to powiedz swoim bliskim, że jak ich porwą piraci to będą mieli fajną przygodę, piraci daleko, ale terroryści się moga zdarzyć.

--
stevep

Data: 2009-04-29 10:38:22
Autor: jadrys
Kto stoi za kaperami ?

cirrus pisze:

[...]

Czego by się normalny człowiek mógł obawiać u wybrzeży  Somalii to tylko interwencji sił specjalnych USA..  --

Data: 2009-04-29 11:31:01
Autor: Vic
Kto stoi za kaperami ?
cirrus wrote:
Bździsz.

Bo Jadrys to jest taki zabawny koles jak ci czlonkowie wladz Komunistycznej Partii Polski, ktorzy pojechali do swego ukochanego idola, przenajszczesliwszego kraju-raju klasy robotniczej, czyli ZSRR. I wszyscy dostali w 1937 kulke w leb na zlecenie swego batiuszki - slonca narodow Stalina :) Naiwne tepaki...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-04-28 08:56:43
Autor: Dirko
Kto stoi za kaperami ?
Uzytkownik <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal(a):

no...jak myslicie...KIM  ONI MOGA BYC...???

    Kaczynscy? Juz raz ukradli ksiezyc. ;-)

Data: 2009-04-28 09:06:11
Autor: Andrzej Adam Filip
Kto stoi za kaperami ?
mwisniewski2008@googlemail.com pisze:

[...]

[...]

Podstawą są bezpieczne bazy oraz kontynuowanie tego co wychodzi. Bezpieczne bazy piratom zapewniły USA "nasyłając" na "Talibską Somalię"
Etiopię która się teraz wycofuje z Somalii.

* Bazy niby można zbombardować (i wkurwić jeszcze bardziej mieszkańców)
* Przetrzymywane statki niby moĹźna odbijać   tylko Ĺźe przy odbijaniu z statkĂłw z zakładnikami na pokładzie 10-20%
  odbić nawet przez super profesjonalistĂłw "niezbyt wyjdzie" dla
  zakładnikĂłw i odbijających,  nawet juĹź w pierwszej dziesiątce

Problem piratów w Somalii jak się mu lepiej przyjrzeć jest świetnym
dowodem na słuszność powiedzenia "Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane".

Pięta Achillesowa ukryta jest często w bucie tyrana.
  -- Lec, Stanisław Jerzy (1909-1966)

Kto stoi za kaperami ?