Kto stoi za przeciekiem, Arłukowicz, czy Wassermann?

Data: 2010-02-08 17:31:26
Autor: Artur Borubar
Kto stoi za przeciekiem, Arłukowicz, czy Wassermann?
Posłowie Bartosz Arłukowicz z Lewicy i Zbigniew Wassermann z PiS są jedynymi posłami, którzy widzieli zeznania biznesmena od hazardu Ryszarda Sobiesiaka - wynika z notatki sporządzonej na polecenie szefa komisji hazardowej. Krąg osób, które mogły stać za przeciekiem do "Rzeczpospolitej" powoli się zawęża.

Z notatki wynika, że oprócz posłów: Arłukowicza i Wassermanna z zeznaniami Sobiesiaka (złożonymi w prokuraturze 6 stycznia i różniącymi się od tych, które przed komisją złożyli politycy PO) zapoznało się jeszcze trzech asystentów sejmowych śledczych: Beaty Kempy z PiS, Sławomira Neuamnna z PO, a także Wassermanna oraz pracownik sekretariatu komisji.

W prokuraturze kontakt z materiałami miało czterech prokuratorów - prokurator okręgowy, jego zastępca, referent i naczelnik wydziału.

W sumie jest to dziewięć osób.

Dokumenty ściśle tajne

Szef komisji hazardowej Mirosław Sekuła z PO nie wyklucza żadnego, ewentualnego źródła przecieku. Uważa, że przeciek mógł nastąpić od posłów i ich asystentów, którzy widzieli zeznania Sobiesiaka, z samej prokuratury lub od osób pracujących w sekretariacie komisji.

Materiał, którego fragmenty wyciekły do "Rz", objęty jest tajemnicą śledztwa i zapoznawanie się z nim możliwe jest tylko z jednego egzemplarza na miejscu w sekretariacie komisji śledczej w Sejmie. - Za każdym razem, gdy ktoś się z nim zapoznaje odnotowywane jest to w specjalnej książce. Dokumentów nie wolno kserować, można jedynie sporządzać z nich notatki - wyjaśnił Sekuła.

Materiały - jak wynika z notatki komisji hazardowej (czytaj) - zostały umieszczone w stalowej szafie pancernej w wydzielonym pomieszczeniu w Sejmie. "Pomieszczenie to zamykane jest na klucz. Klucz od tego pomieszczenia znajduje się w plombowanej saszetce, będącej w dyspozycji pracowników sekretariatu. Saszetka przechowywana jest w zamykanej na klucz szafce w sekretariacie Komisji. Klucz od pokoju prezydialnego jest codziennie, wraz z kluczami od pozostałych pokoi sekretariatu pobierany i zdawany u pracownika Straży Marszałkowskiej" - opisano w notatce.

To absurdalna sytuacja"

Arłukowicz stanowczo zaprzecza, by to on mógł być źródłem przecieku do mediów. - Oczywiście, że zapoznałem się z tajnymi materiałami i zamierzam w dalszym ciągu się zapoznawać - powiedział.

Jego zdaniem, takie przecieki utrudniają pracę sejmowym śledczym. - Będzie mi dużo trudniej pracować, kiedy materiały tajne znajdują się w prasie. To pozwala przygotować się świadkowi - stwierdził polityk Lewicy.

Nic do zarzucenia nie ma sobie także Wassermann. Co więcej wskazuje, że to szef komisji doprowadził do absurdalnej sytuacji. - Jest jeszcze taka możliwość, że ktoś robi to specjalnie, po to, żeby powiedzieć, że nam nie wolno akt dawać, bo jesteśmy niewiarygodni - ocenił poseł PiS.

Z kolei Neumann uważa, że notatka przygotowana na polecenie Sekuły niczego nie przesądza, gdyż jest tylko prostą informacją, dotyczącą tego, kto się zapoznał z materiałami z prokuratury.

Zapewnił też, że jego asystent nawet nie przekazał mu informacji z zeznań Sobiesiaka w prokuraturze, które znalazły się w "Rz", bo - jak tłumaczył - nie było w minionym tygodniu istotne.

      Za każdym razem, gdy ktoś się z nim zapoznaje odnotowywane jest to w specjalnej książce. Dokumentów nie wolno kserować, można jedynie sporządzać z nich notatki
Mirosław Sekuła

- Jeśli rzeczywiście to poszło z komisji, to mamy kłopot, bo nikt nie będzie chciał z nami współpracować - dodał Neumann.

Prokuratura: Nie od nas poszedł przeciek

Śledztwo ws. przecieku do "Rz" ma być wszczęte, tyle że nie wiadomo jeszcze,w której prokuraturze. Warszawska Prokuratura Apelacyjna postanowiła, że wniosek Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga o wyznaczenie innej jednostki, która przeprowadzi śledztwo ws. przecieku trafi do Prokuratury Krajowej.

Chodzi o to - jak tłumaczył rzecznik prokuratury apelacyjnej Zbigniew Jaskólski - że sprawa dotyczy śledztwa prowadzonego przez jedną z warszawskich prokuratur okręgowych i mógłby się pojawić zarzut stronniczości.

Rzeczniczka praskiej prokuratury Renata Mazur zaprzeczyła, by przeciek mógł mieć związek z tą właśnie prokuraturą.

http://www.tvn24.pl/-1,1642178,0,1,arlukowicz-i-wasserman-widzieli-zeznania-sobiesiaka,wiadomosc.html

Przemek

--
Dość ideologii! W czasie rządów PiS liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc. - triumfował poseł Arłukowicz.

Data: 2010-02-08 18:11:05
Autor: `heÂŽsk`
Kto stoi za przeciekiem, Arłukowicz, czy Wassermann ?
On Mon, 8 Feb 2010 17:31:26 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

[...]

 rozkaz wyszedl z gabinetu prezesa ?

--

 HeSk

Data: 2010-02-08 18:14:07
Autor: u2
W dniu 2010-02-08 18:11, `heÂŽsk` pisze:

 rozkaz wyszedl z gabinetu prezesa ?

Zapewne prezesa Malkolma Pluska :]

Data: 2010-02-08 18:36:17
Autor: `heÂŽsk`
On Mon, 08 Feb 2010 18:14:07 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

>  rozkaz wyszedl z gabinetu prezesa ?
Zapewne prezesa Malkolma Pluska :]

 a nie hetmana aka lokietek ? ;o))

--

 HeSk

Data: 2010-02-08 18:40:09
Autor: u2
W dniu 2010-02-08 18:36, `heÂŽsk` pisze:

 rozkaz wyszedl z gabinetu prezesa ?

Zapewne prezesa Malkolma Pluska :]

 a nie hetmana aka lokietek ? ;o))

Malkolm wyszedł z taborów spod Grunwaldu :]

Data: 2010-02-08 18:41:25
Autor: `heÂŽsk`
On Mon, 08 Feb 2010 18:40:09 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

>  a nie hetmana aka lokietek ? ;o))
Malkolm wyszedł z taborów spod Grunwaldu :]

 to nie argument. czy ja pytam skad pochodzi hetman?
 patrz temat - stawiam na prezesa ;o)))

--

 HeSk

Data: 2010-02-08 18:43:20
Autor: u2
W dniu 2010-02-08 18:41, `heÂŽsk` pisze:

 a nie hetmana aka lokietek ? ;o))

Malkolm wyszedł z taborów spod Grunwaldu :]

 to nie argument. czy ja pytam skad pochodzi hetman?
 patrz temat - stawiam na prezesa ;o)))

Oczywiście, prezesa Malkolma Pluska :]

Data: 2010-02-08 18:58:27
Autor: `heÂŽsk`
On Mon, 08 Feb 2010 18:43:20 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

>  to nie argument. czy ja pytam skad pochodzi hetman?
>  patrz temat - stawiam na prezesa ;o)))
Oczywiście, prezesa Malkolma Pluska :]

 a ktoz to taki, to jakis twoj krewny ?

--

 HeSk

Data: 2010-02-09 07:06:56
Autor: `heÂŽsk`
On Mon, 08 Feb 2010 19:28:53 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

>  a ktoz to taki, to jakis twoj krewny ?
Na szczęście nie :)

 ale sypiacie ze soba ? ;o)))

--

 HeSk

Data: 2010-02-09 08:22:18
Autor: cirrus
Użytkownik "`heRsk`" <pis?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:05k0n5ht9pg7gifuqe5rhudhrnhjesik4l4ax.com...
[...]

W jego wypowiedziach woda cały czas plusk, plusk ...

--
stevep

Data: 2010-02-09 08:21:19
Autor: cirrus
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hkpiuv$9tu$3nemesis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-02-08 18:36, `heRsk` pisze:
 rozkaz wyszedl z gabinetu prezesa ?
Zapewne prezesa Malkolma Pluska :]
 a nie hetmana aka lokietek ? ;o))
Malkolm wyszedł z taborów spod Grunwaldu :]

Eee, Łokietek to pod Płowcami.

--
stevep

Data: 2010-02-08 18:26:10
Autor: cyc
Kto stoi za przeciekiem, Arłukowicz, czy Wassermann?
Stawiam na Wasermana ! .... jestem tego niemal pewien !.

cyc

Data: 2010-02-08 18:40:27
Autor: Artur Borubar
Kto stoi za przeciekiem, Arłukowicz, czy Wassermann?
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał

Stawiam na Wasermana ! .... jestem tego niemal pewien !.

Na pewno jest mu zdecydowanie bliżej do "Rzeczypospolitej" niż Arłukowiczowi.

Przemek

Data: 2010-02-08 19:32:52
Autor: cyc

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hkpiac$ap9$1news.onet.pl...
[...]

Nawet gdyby bylo mu znacznie dalej , to i tak jest to gest w wasermanopezetpeerowskim   stylu !!
Pisowcy charakteryzuja sie faszystowskimi metodami walki z ideologicznymi przeciwnikami a prowokacyjne donosy , " przecieki " to wlasnie ten styl . Pozatym czego mozna oczekiwac od bylego sekretarza PZPR ? .
Czy dla nich sluzalczosc wobec antypodycznej dla wczesniej uwazanej za swoja ideologii nie jest forma uwiarygadniania  sie ?

cyc

Data: 2010-02-08 20:31:58
Autor: awe

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hkplcs$kll$1news.onet.pl...

[...]

ciekawe kto chcial pograzyc Schetyne
awe

Kto stoi za przeciekiem, Arłukowicz, czy Wassermann?