Kto straszy i kto na tym skorzysta

Data: 2020-04-19 01:18:35
Autor: Waldek
Kto straszy i kto na tym skorzysta
Teoria manipulacji w praktyce
IMO ciekawy artykuł ...

https://tinyurl.com/y98gmf4j

Pozdro

Data: 2020-04-19 07:48:29
Autor: Zbynek Ltd.
Kto straszy i kto na tym skorzysta
Waldek napisał(a) :
Teoria manipulacji w praktyce
IMO ciekawy artykuł ...

https://tinyurl.com/y98gmf4j

Pozdro

A w skrócie coś? Mam czytać kilkaset zdań, by się przekonać, że znowu jakaś teoria spiskowa kolejnego świra?

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-04-19 02:16:00
Autor: witrak()
On Sunday, April 19, 2020 at 7:50:02 AM UTC+2, Zbynek Ltd. wrote:
Waldek napisał(a) :
> Teoria manipulacji w praktyce
> IMO ciekawy artykuł ...

A w skrócie coś? Mam czytać kilkaset zdań, by się przekonać, że znowu jakaś teoria spiskowa kolejnego świra?

Od razu mówię ci, że trafiłeś :-)

Tyle, że nie jest to jakiś "kolejny świr". To *specjalista* od teorii spiskowych, czego najlepszym dowodem jest fakt, że czytuje Chomsky'ego (a pewnie też i klasyków propagandy z ZSRR). Bo to przebija ze sposobu w jakim przedstawia analizę wstępną sytuacji i z umiejętnego doboru argumentów. To nie jest napisane "dla ludu", to ma przekonać osobniki myślące, krytyczne... i tym bardziej jest niebezpieczne. Zresztą, być może go przeceniam - znaczną część analizy i argumentacji (tę nie związaną z Polską) mógł "ściągnąć" publikacji obcojęzycznych. To, co skłania do tego podejrzenia to fakt, że analiza i argumentacja, odwołująca się do naszych, lokalnych warunków odbiega nieco poziomem od reszty - dobór bardziej nasuwa analogię do prezentowanej tutaj wcześniej przez Dawida R. (<6228e8ec-1ae7-42a7-9ba6-a0083e42b5b9@googlegroups.com>) listy "zarzutów wobec polskiej polityki koronawirusowej".

Oczywiście, uodpornieni na teorie spiskowe mogą to czytać bezkarnie ;-)
Ale rzeczywiście szkoda czasu - racjonalne argumenty (a są tam takie, choć w ostrym sosie propagandowym podane...) ktoś, orientujący się w publikacjach ze źródeł "niezaściankowych", prawdopodobnie zna już od dawna. Reszta - nie warta czasu... witrak()

Data: 2020-04-19 14:38:40
Autor: Zbynek Ltd.
Waldek napisał(a) :
> Teoria manipulacji w praktyce
> IMO ciekawy artykuł ...

A w skrócie coś? Mam czytać kilkaset zdań, by się przekonać, że znowu jakaś teoria spiskowa kolejnego świra?

Od razu mówię ci, że trafiłeś :-)

Wielkie dzięki. Zaoszczędziłeś mi trochę czasu :-)

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-04-20 00:05:13
Autor: Waldek
W dniu 2020-04-19 o 11:16, witrak() pisze:

[...]

No to jak z tym wirusem ?
Od łuskowca, nietoperza ... czy może jednak z laboratorium ?
Trump coś wie czy blefuje ? :D

Dla mnie jasnym jest że w prawie każdych okolicznościach
jest okazja na kręcenie lodów
Jedni zarabiają na wzrostach a inni na spadkach - a może to ci sami ? ;)

Pozdro

Data: 2020-04-21 21:31:04
Autor: Krzysztof Halasa
Waldek <mam@ale.nie.dam> writes:

No to jak z tym wirusem ?
Od łuskowca, nietoperza ... czy może jednak z laboratorium ?

Bardzo możliwe że jedno i drugie.
Przecież w tym instytucie (BTW pierwszym w Chinach BSL-4, obecnie jest
tam chyba jeszcze inny taki lab) pracowano nad takimi wirusami (a wyniki
prac publikowano). Zwierzęta podejrzewane o bycie rezerwuarem wirusa
"mieszkają" w zupełnie innych miejscach. Wcześniej były przypadki
wywleczenia wirusów z labów.

Jak było naprawdę może nikt nie wiedzieć. Dodatkowo może nikt nie chce
wiedzieć (czemu się wcale specjalnie nie dziwię).

Jasne jest że ten wirus nie jest żadną bronią, ale więcej - nie wiadomo.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-04-19 11:18:32
Autor: pueblo
Witaj Waldek, 19 kwi 2020 w news:r7g1s8$134g$1gioia.aioe.org napisałeś/aś:

Teoria manipulacji w praktyce
IMO ciekawy artykuł ...

https://tinyurl.com/y98gmf4j

he he, aż się uzewnętrznię. Wchodzę na usenet(i myślę, że potem sprawdzę co nowego na pewnej stronie), na tę grupę, otwieram twój post, przechodzę  do następnego, gdzie okazuje że link który wstawiłeś, to coś do czytania, a nie oglądania(duży plus), wracam do twojego posta, otwieram link - i jestem na stronie, na którą miałem potem wejść. Było mi to pisane.
Skróty url budują napięcie he he.

Kto straszy i kto na tym skorzysta