Kto straszy i kto na tym skorzysta

Data: 2020-04-19 07:48:29
Autor: Zbynek Ltd.
Kto straszy i kto na tym skorzysta
Waldek napisał(a) :
Teoria manipulacji w praktyce
IMO ciekawy artykuł ...

https://tinyurl.com/y98gmf4j

Pozdro

A w skrócie coś? Mam czytać kilkaset zdań, by się przekonać, że znowu jakaś teoria spiskowa kolejnego świra?

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-04-19 02:16:00
Autor: witrak()
On Sunday, April 19, 2020 at 7:50:02 AM UTC+2, Zbynek Ltd. wrote:
Waldek napisał(a) :
> Teoria manipulacji w praktyce
> IMO ciekawy artykuł ...

A w skrócie coś? Mam czytać kilkaset zdań, by się przekonać, że znowu jakaś teoria spiskowa kolejnego świra?

Od razu mówię ci, że trafiłeś :-)

Tyle, że nie jest to jakiś "kolejny świr". To *specjalista* od teorii spiskowych, czego najlepszym dowodem jest fakt, że czytuje Chomsky'ego (a pewnie też i klasyków propagandy z ZSRR). Bo to przebija ze sposobu w jakim przedstawia analizę wstępną sytuacji i z umiejętnego doboru argumentów. To nie jest napisane "dla ludu", to ma przekonać osobniki myślące, krytyczne... i tym bardziej jest niebezpieczne. Zresztą, być może go przeceniam - znaczną część analizy i argumentacji (tę nie związaną z Polską) mógł "ściągnąć" publikacji obcojęzycznych. To, co skłania do tego podejrzenia to fakt, że analiza i argumentacja, odwołująca się do naszych, lokalnych warunków odbiega nieco poziomem od reszty - dobór bardziej nasuwa analogię do prezentowanej tutaj wcześniej przez Dawida R. (<6228e8ec-1ae7-42a7-9ba6-a0083e42b5b9@googlegroups.com>) listy "zarzutów wobec polskiej polityki koronawirusowej".

Oczywiście, uodpornieni na teorie spiskowe mogą to czytać bezkarnie ;-)
Ale rzeczywiście szkoda czasu - racjonalne argumenty (a są tam takie, choć w ostrym sosie propagandowym podane...) ktoś, orientujący się w publikacjach ze źródeł "niezaściankowych", prawdopodobnie zna już od dawna. Reszta - nie warta czasu... witrak()

Data: 2020-04-19 14:38:40
Autor: Zbynek Ltd.
Waldek napisał(a) :
> Teoria manipulacji w praktyce
> IMO ciekawy artykuł ...

A w skrócie coś? Mam czytać kilkaset zdań, by się przekonać, że znowu jakaś teoria spiskowa kolejnego świra?

Od razu mówię ci, że trafiłeś :-)

Wielkie dzięki. Zaoszczędziłeś mi trochę czasu :-)

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-04-20 00:05:13
Autor: Waldek
W dniu 2020-04-19 o 11:16, witrak() pisze:

[...]

No to jak z tym wirusem ?
Od łuskowca, nietoperza ... czy może jednak z laboratorium ?
Trump coś wie czy blefuje ? :D

Dla mnie jasnym jest że w prawie każdych okolicznościach
jest okazja na kręcenie lodów
Jedni zarabiają na wzrostach a inni na spadkach - a może to ci sami ? ;)

Pozdro

Data: 2020-04-21 21:31:04
Autor: Krzysztof Halasa
Waldek <mam@ale.nie.dam> writes:

No to jak z tym wirusem ?
Od łuskowca, nietoperza ... czy może jednak z laboratorium ?

Bardzo możliwe że jedno i drugie.
Przecież w tym instytucie (BTW pierwszym w Chinach BSL-4, obecnie jest
tam chyba jeszcze inny taki lab) pracowano nad takimi wirusami (a wyniki
prac publikowano). Zwierzęta podejrzewane o bycie rezerwuarem wirusa
"mieszkają" w zupełnie innych miejscach. Wcześniej były przypadki
wywleczenia wirusów z labów.

Jak było naprawdę może nikt nie wiedzieć. Dodatkowo może nikt nie chce
wiedzieć (czemu się wcale specjalnie nie dziwię).

Jasne jest że ten wirus nie jest żadną bronią, ale więcej - nie wiadomo.
--
Krzysztof Hałasa

Kto straszy i kto na tym skorzysta