Kto to jest "dobry aktor"?

Data: 2010-10-24 16:01:06
Autor: Arek
Kto to jest "dobry aktor"?
W dniu 2010-10-24 12:29, Piotrek pisze:
Ciągle słyszymy o tym, że ten aktor jest dobry, tamten fenomenalny, inny
przeciętny, a jeszcze inny beznadziejny, tylko... co to tak naprawdę znaczy?

Znaczy to, że:

1. Na kastingu potrafi dobrze zagrać proste zdanie:

- Wyciągnąłeś na mnie miecz?
   Źle zrobiłeś...

2. Po scenariuszu potrafi zrozumieć o co chodzi w jego roli.

3. Na planie potrafi zagrać tak jak nim reżyser pokieruje.

4. Na postsynchronach potrafi idealnie powtórzyć scenę z planu.

5. W percepcji widza grana przez niego postać jest całkowicie wiarygodna, zgodna z opowieścią i wywołuje w widzach założone emocje.

6. Potrafi zbudować wokół swojej mordy/nazwiska markę, która przyciąga ludzi do oglądania filmów z jego udziałem.

Nie wiem czy w Polsce znajdziesz dobrego aktora :(

http://www.youtube.com/watch?v=oBWkECFGHRI
i po prostu nie umiem powiedzieć czym zasłużył sobie na takie miano.

Głupi uśmieszek na gębie mówiąc - "tak, wiem, że gram głupotę i bardzo mnie to śmieszy", uciekające oczy w stronę reżysera.

http://www.youtube.com/watch?v=i7gIpuIVE3k&feature=related
Co tu zostało zagrane źle i jak powinno być poprawione, żeby było dobrze?

Gra jest parodystyczna, pełna drwiny do granej roli, gęba na początku jak maska.
Ten film to parodia, czy to miało być na serio?
Jeśli to drugie to już wiesz co jest złe.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-25 00:54:45
Autor: Andrzej Libiszewski
Kto to jest "dobry aktor"?
Dnia Sun, 24 Oct 2010 16:01:06 +0200, Arek napisał(a):

Nie wiem czy w Polsce znajdziesz dobrego aktora :(

Gajos.

"You're not the same as you were before. You were much
more..."muchier". You've lost your "muchness"."

Data: 2010-10-25 00:56:59
Autor: Arek
Kto to jest "dobry aktor"?
W dniu 2010-10-25 00:54, Andrzej Libiszewski pisze:
[..]
Gajos.

No dobra, kto jeszcze?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-25 01:59:52
Autor: moon
Kto to jest "dobry aktor"?
ďťżArek wrote:
W dniu 2010-10-25 00:54, Andrzej Libiszewski pisze:
[..]
Gajos.

No dobra, kto jeszcze?

Nie przesadzaj - jak na kraj 10 razy mniejszy od USA mamy właśnie 10 razy mniej aktorów od tych niezłych, hollywoodzkich. To, że większości z nich tam płacą kokosy wcale nie świadczy, że są tacy świetni, mają po prostu okazję być w dobrym miejscu wydajnej "money-making" maszyny.
Większość z nich to zresztą naturszczcycy i to jest OK, u nas to wciąż rzadkość, ale jednak czy to hollywoodzki John Cage zagra w filmie "Bringing Out The Dead", czy nasz Linda zagra w "Reich" rezultat jest identycznie chujowy. :)

moon

Data: 2010-10-25 02:11:26
Autor: Arek
Kto to jest "dobry aktor"?
W dniu 2010-10-25 01:59, moon pisze:
Nie przesadzaj - jak na kraj 10 razy mniejszy od USA mamy
[..]

Nie mówiłem, że w USA są lepsi.

Pytanie jest - którzy aktorzy w Polsce mogą być uznani za dobrych - Żebrowski na pewno nie:)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-25 07:46:57
Autor: RedLite
Kto to jest "dobry aktor"?
W dniu 2010-10-25 00:56, Arek pisze:

Gajos.

No dobra, kto jeszcze?

Bez jaj. Dobrych aktĂłrĂłw to akurat zawsze mielismy dostatek. Gorzej z dobrymi rolami :D

Wilhelmi, Fronczewski, Zapasiewicz, Kondrat, Peszek, Zamachowski, Pszoniak, Chyra, Majchrzak, Olbrychski, Opania, Zelnik, Kozłowski, Pazura, Nowicki, Kolberger  ... itd. tak moĹźna by jeszcze długo długo wymieniać ...

--

signature

Data: 2010-10-25 17:33:18
Autor: Maciej Bojko
Kto to jest "dobry aktor"?
On Mon, 25 Oct 2010 07:46:57 +0200, RedLite <siete@ocho.es> wrote:

Gajos.

No dobra, kto jeszcze?

Bez jaj. Dobrych aktórów to akurat zawsze mielismy dostatek. Gorzej z dobrymi rolami :D

Wilhelmi, Fronczewski, Zapasiewicz, Kondrat, Peszek, Zamachowski, Pszoniak, Chyra, Majchrzak, Olbrychski, Opania, Zelnik, Kozłowski, Pazura, Nowicki, Kolberger  ...

Jeżeli liczyć nieżyjących (Wilhelmi, Zapasiewicz, Kozłowski), to nawet
Bodo się załapie, ale chodziło chyba o teraźniejszość, nie o historię
kina. Olbrychski jest aktorem wielkim, ale wcale nie dobrym. Dobrym był w
latach siedemdziesiątych.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2010-10-26 06:33:09
Autor: RedLite
Kto to jest "dobry aktor"?
W dniu 2010-10-25 17:33, Maciej Bojko pisze:

Jeżeli liczyć nieżyjących (Wilhelmi, Zapasiewicz, Kozłowski), to nawet
Bodo się załapie, ale chodziło chyba o teraźniejszość, nie o historię
kina.

Ok, może niepotrzebnie zahaczyłem o tych których dzisiaj już nie ma, ale istotą mojej tezy jest to, że jak nie ma dobrych ról, to nie ma dobrej gry aktorskiej którą można by zapamiętać. A jeśli zaś rola jest dobra, charakterystyczna, to nie trzeba nawet geniuszu aby widz oglądający miał satysfakcję (vide np. Szyc w Symetrii)

Wystarczy odwiedzić w zasadzie jakikolwiek teatr i porównać grę aktora na deskach i grę (nierzadko tego samego) aktora w telewizyjnym gównie, by się przekonać, że w dużej mierze rola czyni aktora. Kwestia talentu jest oczywiście równie istotna, ale moim zdaniem utalentowanych aktorów akurat nam nie brakuje.

--

signature

Data: 2010-10-29 22:27:59
Autor: Piotrek
Kto to jest "dobry aktor"?

> [...]

Ten film to parodia, czy to miało być na serio?
Jeśli to drugie to już wiesz co jest złe.

I np. tu już sporo zależy od osobistego odbioru danej sceny. Nie mówię, że nie zgadzam się z Twoją opinią, ale ktoś inny mógłby powiedzieć, że właśnie ta gęba pasowała tu jak ulał do roli psychopatycznego mordercy zabijającego z uśmiechem na twarzy, jeszcze przed strzałem widać, że z delikwentem jest coś nie tak. Dla informacji, urywek pochodzi z filmu "Silent night, deadly night" (być może z którejś części z kolei), jakiegoś horroru klasy B. Całości nie widziałem, więc obszerniej się nie wypowiem.

--

Kto to jest "dobry aktor"?