Kto to jest "dobry aktor"?

Data: 2010-10-25 10:29:20
Autor: flower
Kto to jest "dobry aktor"?

Użytkownik "Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Ciągle słyszymy o tym, że ten aktor jest dobry, tamten fenomenalny, inny
przeciętny, a jeszcze inny beznadziejny, tylko... co to tak naprawdę
znaczy?

Kiedyś słyszałem jak Krzysztof Szmagier opowiadał w radiu o Kłosowskim. Że
grał króla Leara w teatrze, a było to niedługo po tym, jak zagrał Maliniaka
w "Czterdziestolatku". Wyszedł na scenę, a sala gruchnęła śmiechem, po czym
odezwał się, a sala zamarła. W sekundę przeistoczył się z głupawego
Maliniaka w tego, kogo miał zagrać.
Jak dla mnie, to chyba będzie to.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2010-10-25 21:15:03
Autor: Telev
Kto to jest "dobry aktor"?
Użytkownik "flower" <flower19737@wp.pl
[...]

pewnym wyznacznikiem jakości [klasy] jest także nie zaszufladkowaniem się po roli w serialu / serii filmowej; przykład: kariera George Clooney'a po Ostrym Dyżurze

albo wyrobienie sobie marki pod tym samym nazwiskiem co rodzic; przykład: Michael Douglas

TV

Kto to jest "dobry aktor"?