Kto to jest lefebrysta?

Data: 2010-12-25 12:47:04
Autor: abc
Kto to jest lefebrysta?
Bractwo Kapłańskie Świętego Piusa X (łac. Fraternitas Sacerdotalis Sancti
Pii X, FSSPX, pot. lefebryści

To "pot. lefebryści" wprowadza w błąd. Określenie "lefebrysta" sugeruje
wyznawcę jakiejś nowej fałszywej religii zwanej  "lefebryzmem".

Tymczasem abp Lefebvre nie stworzył ani żadnej nowej, fałszywej religii ani
żadnego równoległego "Kościoła" czyli sekty. Pozostał katolikiem jakim był
zawsze.

Abp Lefebvre stworzył Bractwo Kapłańskie św. Piusa X, które jest
zgromadzeniem katolickich  księży.  Ja nie jestem księdzem tylko zwykłym
katolikiem i nie  należę do Bractwa Kapłańskiego św. Piusa X.

Utworzone przez abp Lefebvre'a Bractwo Kapłańskie św. Piusa X jest
zgromadzeniem księży katolickich wiernych Tradycji Kościoła Świętego.  Celem
Bractwa jest przechowanie, przez okres obecnego kryzysu, nieskażonego w
formie i w treści katolicyzmu, jaki do roku 1962 był powszechną normą  w
Kościele.

Gdy obecny kryzys w Kościele zakończy się i Kościół w pełni powróci do
swojej własnej Tradycji, Bractwo św. Piusa X nie będzie już potrzebne jako
punkt odniesienia.  Na razie jest potrzebne.

Data: 2010-12-25 12:48:51
Autor: u2
Kto to jest lefebrysta?
W dniu 2010-12-25 12:47, abc pisze:
Bractwo KapÂłaĂąskie ÂŚwiĂŞtego Piusa X (Âłac. Fraternitas Sacerdotalis Sancti
> Pii X, FSSPX, pot. lefebryÂści
To "pot. lefebryœci" wprowadza w b³¹d. Okreœlenie "lefebrysta" sugeruje
wyznawcĂŞ jakiejÂś nowej faÂłszywej religii zwanej  "lefebryzmem".

Bo kalecki węszy rozłam w klerze, a jak nie ma go to gotów go wymyślić :)

Kto to jest lefebrysta?