Kto tu odpowiada?

Data: 2009-08-07 12:01:11
Autor: Ajgor
Kto tu odpowiada?
Witam.

Kumpel z pracy kupił w Żabce kartę z kodem do telefonu Orange. Okazało się, że kod nie działa. Poszedł do Zabki, żeby mu zwrócili kasę, albo wymienili
na inny, a oni powiedzieli, że oni nie odpowiadają za kody, żeby poszedł do Orange. Poszedł do Orange, a tam mu powiedzieli, że przecież kupił to w Żabce, więc żeby poszedł do Żabki. I tu pytanie. Gdzie powinien dochodzić swojej straty? Kto tu odpowiada?

Data: 2009-08-07 12:35:02
Autor: .B:artek.
Kto tu odpowiada?
Ajgor wyskrobał(a):
[...]

Żabka, a właściwie prowadzący sklep, bo Żabka to franchising. Niezgodność towaru z umową.

--
..B:artek.

Data: 2009-08-07 14:09:12
Autor: Johnson
Kto tu odpowiada?
..B:artek. pisze:

Żabka, a właściwie prowadzący sklep, bo Żabka to franchising. Niezgodność towaru z umową.

Nie jestem przekonany czy to towar.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-08-07 15:23:36
Autor: Ajgor
Kto tu odpowiada?
Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości news:h5h5h0$b7u$2inews.gazeta.pl...

Żabka, a właściwie prowadzący sklep, bo Żabka to franchising. Niezgodność towaru z umową.

Nie jestem przekonany czy to towar.

Czy wszystko, za co płacimy nie jest towarem?  Albo usługą?
Acha. A gdzie w takim przypadku dochodzić sprawiedliwości?
Czy UOKIK jest właściwym adresem?

Data: 2009-08-07 15:43:20
Autor: Johnson
Kto tu odpowiada?
Ajgor pisze:

Czy wszystko, za co płacimy nie jest towarem?  Albo usługą?

Ano właśnie to usług nie stosuje się ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Data: 2009-08-07 12:41:15
Autor: Piotr [trzykoty]
Kto tu odpowiada?

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał
Gdzie powinien dochodzić swojej straty?

Tam, gdzie zawarł umowę kupna karty, a więc w sklepie.
Aczkoliwek wcześniej można skontaktować się z operatorem, jakimś call center, może da się wyjaśnić i uruchomić tę kartę, jeśli to problem techniczny operatora. Często tak jest szybciej i prościej niż kopanie się ze sprzedawcą, który często nie ma na to wpływu jak działa system.

Data: 2009-08-07 13:38:41
Autor: u
Kto tu odpowiada?

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:h5gu1p$gsc$1news.dialog.net.pl...
Kumpel z pracy kupił w Żabce kartę z kodem do telefonu Orange. Okazało się, że kod nie działa. Poszedł do Zabki, żeby mu zwrócili kasę, albo wymienili

Fajnie by było, gdyby zwracali gdziekolwiek kasę za cos takiego.
Tam po wykorzystaniu pierwszej kupionej i zużytej wymieniałbym na następne świeże.

Data: 2009-08-10 15:41:52
Autor: Tomaszek
Kto tu odpowiada?
Ajgor pisze:
[...]

Miałem taką sytuację w sieci Mobilking. Zrobiłem tak:

Wysłałem maila na adres boku tej sieci, w treści maila opisałem sprawę i załączyłem skan paragonu z kodem doładowującym. Następnego dnia miałem konto naładowane;)

Niech spróbuję ze skanem. Tylko niech nie pozbywa się oryginału paragonu, bo wtedy będzie po sprawie.

Wg. wyjaśnień pracownika sieci Mobilking sklep faktycznie nie odpowiada za niedziałający kod i taką sprawę należy zgłosić do operatora.
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-08-10 21:41:35
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Kto tu odpowiada?
Dnia Fri, 7 Aug 2009 12:01:11 +0200, Ajgor napisaů(a):

Gdzie powinien dochodziż swojej straty? Kto tu odpowiada?

u operatora terminala, czćsto jest to BlueMedia ale tylko za poúrednictwem
sprzedawcy

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow_k_Warszawy_20070930-32.php

Kto tu odpowiada?