Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?

Data: 2014-06-18 17:58:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?
Kto? I jak taniego?!

Jak tanie [czyli -- jak drogie?] są obecne kredyty, jakich udzielono rządowi RP?
Wiadomo, że bredzę, bo dziś kredyty są tanie -- głownie dzięki MBelce i jego
stopom stawianym niziuteńko. Jeśli rząd potrafi manipulować ceną kredytu, co
wówczas, gdy stopy pójdą w górę? ;) Czy znienacka nie załamie się polska
gospodarka dognieciona wysokimi kosztami obsługi długów państwa RP?...

Do rzeczy:

 () Ile kosztuje obecnie obsługa polskiego długu?
 () Jak to wyglądało na przestrzeni minionych lat i dekad?

Data: 2014-06-18 19:20:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości
Jak tanie [czyli -- jak drogie?] są obecne kredyty, jakich udzielono rządowi RP?

Zlotowkowe ... jakies 2.5 - 3.5%
http://www.obligacjeskarbowe.pl/

eurowe 3%
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1077597.html

dolarowe 4%
http://tvn24bis.pl/informacje,187/rekordowy-popyt-na-polskie-obligacje-sprzedano-je-za-ponad-12-mld-zl,390475.html

Jak zlotowka pojdzie w gore, to moze jeszcze rzad na kredytach zarobi, jak spadnie na pysk, to nas dobije :-)

Ale to gole odsetki - tych obligacji zapewne nie sprzedaje sie za darmo, tzn o koszcie obslugi sprzedazy/wykupu/wymiany pisze.

W budzecie zaplanowano na obsluge zadluzenia 36mld, co daje ok 4-5%, ale tu rozne zaszlosci moga grac role.

Ale na tym rynku sie jakies cuda potrafia zdarzyc
http://www.pb.pl/2610457,46982,niemcy-sprzedaly-obligacje-bez-procentu
Efekt bankructw bankow, czy obowiazkowy udzial niemieckich OFE ?

Ba, nie trzeba daleko szukac
http://www.mf.gov.pl/documents/764034/7372767/18042014_NIK_wyon_bud_pan_w_2013_w_cz_78_i_79.pdf

Prawie całość zrealizowanych dochodów (98,9%) stanowiły dochody uzyskane przysprzedaży skarbowych papierów wartościowych, tj. wpłaty z tytułu odsetek narosiychod dnia emisji obligacji, które pokrywane są przez inwestorów oraz premii, uzyskiwanej, gdynabywcy skarbowych papierów wartościowych byli gotowi zapłacić więcej niż wynosiwartość: nominalna tych papierów, łącznie 3.132.475,9 tys. zł. Dochody te były wyższeod pianowanych o 1.637.432 tys. zł."Prawie całość zrealizowanych dochodów (98,9%) stanowiły dochody uzyskane przy
sprzedaży skarbowych papierów wartościowych, tj. wpłaty z tytułu odsetek narosłych
[...]
od planowanych o 1.637.432 tys. zł."

Awansowalismy do roli bezpiecznego banku ?
A Wy narzekacie ze nie chca wam 4% dac, a tu prosze - ludzie jeszcze doplacaja zeby ich pieniadze laskawie przyjac :-)

Wiadomo, że bredzę, bo dziś kredyty są tanie -- głownie dzięki MBelce i jego
stopom stawianym niziuteńko. Jeśli rząd potrafi manipulować ceną kredytu, co

az tak bardzo to chyba nie potrafi manipulowac, zreszta zawsze moze trafic na wiekszego manipulanta...

wówczas, gdy stopy pójdą w górę? ;) Czy znienacka nie załamie się polska
gospodarka dognieciona wysokimi kosztami obsługi długów państwa RP?...

Zalamac to sie moze z wielu przyczyn. Na razie jak widac rzad nie chce podnosic podatkow, tylko mruga do Belki :-)

() Jak to wyglądało na przestrzeni minionych lat i dekad?

42 mld za rok 2013. No ale wtedy stopy byly ogolnie wyzsze, zadluzenie inne, wiec nie ma co porownywac.
Sprawozdania z wykonania budzetu mozesz poczytac.

Tak czy inaczej - gdyby rzadowi udalo sie znalezc ok 30 mld oszczednosci lub zyskow rocznie, to by sie budzet domknal i wiecej nie musial zadluzac. A nawet zaczac splacac ...

J.

Data: 2014-06-18 20:03:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?

"J.F." 53a1ca52$0$2146$65785112@news.neostrada.pl

Zlotowkowe ... jakies 2.5 - 3.5%
http://www.obligacjeskarbowe.pl/

Więc DTusk może wysłać kogoś (oby nie BSienkiewicza,
bo ten znów zapląta ;) się w jakieś taśmy) aby ulokował
to na 4% w jakimś smartBanku. ;)

[...]

Dlaczego nas? Albo -- dlaczego Was? ;)

Ale to gole odsetki - tych obligacji zapewne nie sprzedaje sie za darmo, tzn o koszcie obslugi sprzedazy/wykupu/wymiany pisze.

No właśnie... Jakie są marże, prowizje, opłaty przygotowawcze, manipulacyjne?... ;)

Ile kosztuje przekonywanie o rentowności i wiarygodności?

W budzecie zaplanowano na obsluge zadluzenia 36mld, co daje ok 4-5%, ale tu rozne zaszlosci moga grac role.

Co za zaszłości?

[...]

I ja tak uważam. Znaczna część tego długu zaciągnięta
jest poza zasięgiem tych stóp.

zreszta zawsze moze trafic na wiekszego manipulanta...

:):):)

wówczas, gdy stopy pójdą w górę? ;) Czy znienacka nie
załamie się polska gospodarka dognieciona wysokimi kosztami obsługi długów państwa RP?...

Zalamac to sie moze z wielu przyczyn.

Czyli jest szansa, że nie z tej? ;)

Na razie jak widac rzad nie chce podnosic podatkow, tylko mruga do Belki :-)

Nie chce, ale stale podnosi:

 () opodatkowując co się da
 () nakładając dodatkowe kary na kierowców
 () uszczelniając co się da

() Jak to wyglądało na przestrzeni minionych lat i dekad?

42 mld za rok 2013. No ale wtedy stopy byly ogolnie wyzsze, zadluzenie inne, wiec nie ma co porownywac.

Jest co porównywać.

[...]

Ja tyle nie dam -- nawet za czerep Vincentego. ;)

Dzięki za info.

Data: 2014-06-19 00:07:12
Autor: J.F.
Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?
Dnia Wed, 18 Jun 2014 20:03:30 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]
Dlaczego nas?

Myslisz ze rzad dolozy z wlasnej kieszeni, albo choc nagrody sobie nie
wyplaci ? :-)

Albo -- dlaczego Was? ;)

A co - czujesz sie juz tak dobity, ze nic Ci nie grozi ?

W budzecie zaplanowano na obsluge zadluzenia 36mld, co daje ok 4-5%, ale tu rozne zaszlosci moga grac role.
Co za zaszłości?

Splata obligacji sprzed 2,5 czy 10 lat, a kto pamieta jakie tam byly
warunki, roznice kursowe, zmienne stopy, rozne czasy itp.

[...]

Akurat teraz sa w miare zblizone.

zreszta zawsze moze trafic na wiekszego manipulanta...
:):):)

Od czasow Sorosa nie ma sie co smiac.

[...]

Oj tam, zmieni Ci sie termin wyplaty renty z 1-go na 30-go i juz swoj
udzial wplacisz :-)

J.

Data: 2014-06-19 18:39:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?

"J.F." 1qqjwau4bq27k$.1hbnhxkodoxs9.dlg@40tude.net

[...]

Uważam, ze zdzierać będzie ile zdoła
bez względu na to, czy zarobi, czy straci.
Innymi słowy -- dołoży w razie czego.

Albo -- dlaczego Was? ;)

A co - czujesz sie juz tak dobity, ze nic Ci nie grozi ?

Od długiego czasu jestem przygotowany na różne
warianty ;) i najsłabszym elementem jest moje zdrowie.
,,Trzęsienie ziemi'' w kuluarach władzy (także u Sowy)
nie ma na mnie dużego (czy raczej -- natychmiastowego)
wpływu.

[...]

Pojmuję.

[...]

Ale niekoniecznie %% zagraniczne są wprost uzależnione od stóp.
Może jest nawet odwrotnie -- stopy podporządkowane są ogólnej
sytuacji zewnętrznej.

zreszta zawsze moze trafic na wiekszego manipulanta...
:):):)

Od czasow Sorosa nie ma sie co smiac.

Nie wiem, o co chodzi.

Ja tyle nie dam -- nawet za czerep Vincentego. ;)

Oj tam, zmieni Ci sie termin wyplaty renty z 1-go
na 30-go i juz swoj udzial wplacisz :-)

Nie mam renty. Staram się o rentę.
ZUS uważa, że zdrowia mi brakuje, ale skoro nie korzystałem
ze zwolnień -- nie należna jest renta. :) Dosłownie tak mi
powiedział orzecznik:

  Może pan przyjąć bez nóg, to znaczy -- mogą pana
  przywieźć na wózku inwalidzkim a ja nie uznam
  pana za niezdolnego do pracy po tym, jak nie
  korzystał pan ze zwolnień lekarskich.

Dodał też:

  Nie radzę panu odwoływać się, bo teraz jestem tylko
  ja, a p odwołaniu będzie trzyosobowa komisja.

Nie wiem, czy tymi słowami chciał nakłonić mnie do wyjęcia
asa ;) z rękawa, czy do czegoś innego, ale w czasie
odradzania miał już gotową (wydrukowaną) odpowiedź odmowną.

-=-

A nawet gdybym miał rentę, to nie aż tak wysoką. ;)

-=-

17 czerwca dokonałem wyczynu ;) ze świadomością konieczności
odpokutowania tegoż dnia wczorajszego, czyli następnego po
dniu ,,wyczynowym''. Okazało się, że pokuta trwa nadal. :)

Ponad wszelką wątpliwość duszę się w mieście -- ZUS nie chce
mi dać nawet sanatorium nad morzem, gdzie bym choć pooddychał
spokojnie czystym powietrzem. :)

Astmę mam raczej od dziecka, uskarżałem się na duszności
od przełomu lat 2006 i 2007, ale do września 2009 roku
leczono mnie antybiotykami i Actimelami (mleczkiem)
zamiast stosownymi lekami.

Nigdy nie korzystałem z sanatoryjnego leczenia astmy.

Służba zdrowia DTuska to dla mnie parodia.
Akurat nie tylko dla mnie -- nawet lekarzom
ta służba nie podoba się, nie mówiąc już o opozycji.

-=-

Roczna renta w RP to miesięczny jeden etat lekarski.
(oczywiście bywają wysokie renty, ale nie dla ,,Kowalskich'')

Data: 2014-06-20 12:42:45
Autor: J.F.
Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?
Dnia Thu, 19 Jun 2014 18:39:52 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Eee tam. Powie ze w budzecie nie ma pieniedzy i emerytury beda od 75
lat :-)

[...]

Od polskich to niby wcale.
Ale widzisz - klienci kupili niemieckie obligacje na 0%.
Glupi, przezorni, czy madrzy i wiedza jak na tym jeszcze zarobic ?

zreszta zawsze moze trafic na wiekszego manipulanta...
:):):)
Od czasow Sorosa nie ma sie co smiac.
Nie wiem, o co chodzi.

Byl taki czlowiek, co to kiedys sprzedal multum funtow brytyjskich,
ktorych zreszta nie mial, a jak kurs spadl to je odkupil taniej.
Jesli on to potrafil zrobic z gospodarka calej GB, to ilu ludzi
potrafi to zrobic z nasza malutka gospodareczka ?
[...]

No widzisz - i wystarczy ten stan przedluzyc o pare miesiecy :-)

A nawet gdybym miał rentę, to nie aż tak wysoką. ;)

To sie przestawi trzy razy, razem o 2 miesiace
Ponad wszelką wątpliwość duszę się w mieście -- ZUS nie chce
mi dać nawet sanatorium nad morzem, gdzie bym choć pooddychał
spokojnie czystym powietrzem. :)

I na tym zoszczedzi kolejny 1000 zl. Sanatoria wynajmie sie
wczasowiczom, i zarobi z 10 tys :-)

Nigdy nie korzystałem z sanatoryjnego leczenia astmy.

No to jak chcesz przekonac lekarza ze pomoze ? Pan nigdy nie mial zwolnienia, wiec jest pan zdolny do zycia :-)

J.

Data: 2014-06-20 23:33:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?

"J.F." 1q65ef06dziyg$.8h3ixs1hl514.dlg@40tude.net

Uważam, ze zdzierać będzie ile zdoła
bez względu na to, czy zarobi, czy straci.
Innymi słowy -- dołoży w razie czego.

Eee tam. Powie ze w budzecie nie ma
pieniedzy i emerytury beda od 75 lat :-)

Zarobi czy straci -- podniesie do 75, o ile
go w porę nie wywalą na pysk tak zwany. Nie
dlatego podnosi, że mu brakuje, ale dlatego,
aby zamienić Polaków w niewolników. Łatwiej
rządzić (panować nad) niewolnikami.

[...]

Kiedyś w Polsce można było odliczyć obligacje
od podatku, czy od podstawy opodatkowania.

Od czasow Sorosa nie ma sie co smiac.
Nie wiem, o co chodzi.

Byl taki czlowiek, co to kiedys sprzedal multum funtow brytyjskich,

Już pamiętam. Funt nie przeobraził się w euro.

ktorych zreszta nie mial,

:)

a jak kurs spadl to je odkupil taniej.
Jesli on to potrafil zrobic z gospodarka calej GB, to ilu ludzi
potrafi to zrobic z nasza malutka gospodareczka ?

Pół człowieka?... Ćwierć... Trzeba uważać z pełnym, bo zdruzgoce
zu_pełnie... Co wówczas, gdy kilku półpełnych ludzi (my dla
przykładu) zmówimy się via net? ;)

Tu masz porno ;) mówiące o tym, co by było:

   https://www.youtube.com/watch?v=GWnqJnW-CtI&feature=player_detailpage#t=310
   https://www.youtube.com/watch?v=GWnqJnW-CtI&feature=player_detailpage#t=412

[...]

OK. ;) A jaki to ma związek ze stosownym prawem?

A nawet gdybym miał rentę, to nie aż tak wysoką. ;)

To sie przestawi trzy razy, razem o 2 miesiace

To nadal za mało. Na razie przestawiają o parę lat.

[...]

Pewnie tak. W III Rzeszy z ludzkiego tłuszczu produkowano
mydło a ze skóry ludzkiej -- abażury lamp. :) Tusk dąży
do gospodarności. ;)

Nigdy nie korzystałem z sanatoryjnego leczenia astmy.

No to jak chcesz przekonac lekarza ze pomoze ?
Pan nigdy nie mial zwolnienia, wiec jest pan zdolny do zycia :-)

Do życia bez orzecznika ZUS? IMO tak. IMO można zwolnić orzeczników ZUS.

Data: 2014-06-23 17:06:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?

"Eneuel Leszek Ciszewski" lo29bu$grf$1@node1.news.atman.pl

Pół człowieka?... Ćwierć... Trzeba uważać z pełnym, bo zdruzgoce
zu_pełnie... Co wówczas, gdy kilku półpełnych ludzi (my dla
przykładu) zmówimy się via net? ;)

Tu masz porno ;) mówiące o tym, co by było:

Tak, wiem, że to nie jest klasyczne porno, ale IMO i tak doskonałe. ;)

  https://www.youtube.com/watch?v=GWnqJnW-CtI&feature=player_detailpage#t=310
  https://www.youtube.com/watch?v=GWnqJnW-CtI&feature=player_detailpage#t=412

Dziś nie tylko żurnaliści i fizycy, ale także cały świat wie doskonale
o tym, jakie skutki niosą za sobą czarne dziury (takie, jak ta z filmu
o akceleratorze pod ziemią Szwajcarii) zdolne do wysysania nie tylko
franków szwajcarskich, ale także euro -- laboratorium (o czym jest
mowa w filmie) zahacza o Francję, a tam środkiem płatniczym jest euro... ;)

Dodam jeszcze, że podobne laboratoria są budowane na całym świecie
(ponoć nawet w Białymstoku miał być CERN -- podziwiam wyobraźnię
mego exprzełożonego, mgr inż. Wojciecha Żukowskiego, który mi o tym
opowiadał kilkanaście lat temu) i bardzo skutecznie wciągają w swe
czeluści świat materialny -- tu i ówdzie nazywany pieniędzmi. ;)

Są nawet takie laboratoria, które szukają fal grawitacyjnych
przybywających z odległego kosmosu -- od wielu lat nieskutecznie,
ale jakże wytrwale. ;) Laboratoria takie kosztują zazwyczaj mniej
niż 10 miliardów dolarów amerykańskich jedno... ;) Po zbudowaniu
laboratoria te potrafią ssać pieniądze tak, jak pokazuje to film. ;)

-=-

Na razie grawitacja jawi się jako czysta siła dalekiego zasięgu. :)

-=-

Obok poszukiwań grawitonów i fal grawitacyjnych rosną ładunki termojądrowe
i takież elektrownie -- niestety tylko te pierwsze dają zysk energetyczny,
na dodatek niekontrolowany ;) w trakcie odbierania energii... [nie ma jak
licznika podłączyć, nie można zatem uczciwie obciążyć ,,korzystających''
z takiej energii?] Elektrownie termojądrowe już są, ale zysków z nich
można spodziewać się dopiero pod koniec XXI wieku.

Kto udzieli taniego kredytu Polakowi?